NSA innklager LSK til Forbrukerombudet

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
    - Det kan det godtas at klubber som kan forvente en etterspørsel etter det, setter av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten, sier Solheim.
    Jaggu klarte ikke Forbrukerombudet/NFF å BÅDE dømme og frikjenne LSK samtidig. Ypperlig... :roll:
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• pondus73
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 612

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
      - Det kan det godtas at klubber som kan forvente en etterspørsel etter det, setter av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten, sier Solheim.
      Jaggu klarte ikke Forbrukerombudet/NFF å BÅDE dømme og frikjenne LSK samtidig. Ypperlig... :roll:

??? jaha?
      ------eLSKe-------

Kommentar

• Ranakanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 501

LSK har ikke 50% av totale billettkvoten på ullevaal. 7000 er ikke 50% av det ullevaal tar :-) Vil du ha flere måter å forklare det på så for noen andre svare.

Kommentar

• pondus73
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 612

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
          LSK har ikke 50% av totale billettkvoten på ullevaal. 7000 er ikke 50% av det ullevaal tar :-) Vil du ha flere måter å forklare det på så for noen andre svare.
          snakkes det ikke her om pakketilbud med reise og opphold?? det er i alle fall det overskriften omhandler!
          ------eLSKe-------

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Opprinnelig skrevet av pondus73
            Opprinnelig skrevet av Fridtjof

??? jaha?
            Det har seg nemlig slik at LSK så definitivt kunne forvente en betydelig etterspørsel. Derfor står det egentlig at det var helt greit at halvparten av billettene kunne (og fortsatt kan siden det gjelder fra NÅ av) selges med disse pakkene.
            I tillegg kan det jo gjerne kalles forskjells behandling dersom noen spiller å betale det (les: likhet for loven).

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 423

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Hvem skal "ekspedisjonsgebyret" tilfalle?
              NØFF? Og hvor høyt blir dette? mvh Gammer`n
              I år kostet billettene 220,-, 320,- og 420,-. Tyve kroner av dette er gebyr/avgift (dette er også merket på billetten). Jeg har forstått det slik at disse kronene tilbakeføres selgerne - i dette tilfellet klubbene. Altså - LSK selger 6200 billetter for NFF og får tilbakeført 20,- pr. billett (6200 x 20). Fordi gebyrets størrelse er fastlagt av arrangøren skal ikke LSK ha mulighet til å plusse mer på prisen. Jeg tipper dette er gjort for å forhindre samme scenario som i 2002 da Odd videresolgte cupfinalebillettene påplusset et gebyr på 50,-... Gebyret på billetter som selges direkte fra NFF tipper jeg tilfaller forbundet.
              Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 423

[quote="FridtjofDet har seg nemlig slik at LSK så definitivt kunne forvente en betydelig etterspørsel. Derfor står det egentlig at det var helt greit at halvparten av billettene kunne (og fortsatt kan siden det gjelder fra NÅ av) selges med disse pakkene. I tillegg kan det jo gjerne kalles forskjells behandling dersom noen spiller å betale det (les: likhet for loven).[/quote]

Det står vel at de klubbene som kan forvente en etterspørsel etter billettpakker som inkluderer reise og eventuelt opphold kan sette av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten til klubben.

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke gjelder LSK eller klubber på østlandet, men snarere klubber fra trøndelag, nord-norge og vestlandet. Jeg innbiller meg også at intensjonen er at én aktør som forhandler om mange busser, flybilletter, hotellrom etc kan presse prisene ned og tilby sine kunder et godt tilbud. Det betyr IKKE at en kan gjøre som Molde gjorde, nemlig å tilby supporterne buss til cupfinalen med stykkpris på 1350,- når samme tur, med samme selskap to uker etterpå, kom på en tredjedel... Men, det er klart - dette kan tolkes og når blårussen slår seg løs er kreativiteten stor så her må vi følge med hva som skjer framover.
                Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

Opprinnelig skrevet av "Fridtjof
                  Det har seg nemlig slik at LSK så definitivt kunne forvente en betydelig etterspørsel. Derfor står det egentlig at det var helt greit at halvparten av billettene kunne (og fortsatt kan siden det gjelder fra NÅ av) selges med disse pakkene. I tillegg kan det jo gjerne kalles forskjells behandling dersom noen spiller å betale det (les: likhet for loven).
                  Det står vel at de klubbene som kan forvente en etterspørsel etter billettpakker som inkluderer reise og eventuelt opphold kan sette av en viss andel av sin billettkvote til salg gjennom slike pakketilbud. Denne andelen bør ikke være større enn 50 prosent av den totale billettkvoten til klubben.

Jeg er rimelig sikker på at dette ikke gjelder LSK eller klubber på østlandet, men snarere klubber fra trøndelag, nord-norge og vestlandet. Jeg innbiller meg også at intensjonen er at én aktør som forhandler om mange busser, flybilletter, hotellrom etc kan presse prisene ned og tilby sine kunder et godt tilbud. Det betyr IKKE at en kan gjøre som Molde gjorde, nemlig å tilby supporterne buss til cupfinalen med stykkpris på 1350,- når samme tur, med samme selskap to uker etterpå, kom på en tredjedel... Men, det er klart - dette kan tolkes og når blårussen slår seg løs er kreativiteten stor så her må vi følge med hva som skjer framover.
                  Blåruss rocker :^o
                  Problemet ligger videre i at det, som du sier, er mulig å tolke disse retningslinjene (er ikke helt sikker på det juridiske nedslagsfeltet til forbrukeromdet da jeg ikke studerer juss).
                  Økonomisk er dette nok en mulighet til å trekke fram våre alles kjære "tilbud-etterspørsel".

Kommentar

Working...