Våre kjære målgjørere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Våre kjære målgjørere

    Har vi gode nok spisser?
    Vi har scora 3 mål færre enn kjedelige enga,
    og da er det fare på fære synes jeg vaffal!
    Selv om de leder (noe som er helt ubeskrivelig uforståelig), er de et lag uten offensiv samhandling i det hele tatt! Det ser ikke ut som om de noen gang har trent på å score mål. De fleste mål kommer ved tillfeldigheter og flaks.. Taktikken er å ligge med 11 mann bak ball, sparke til ballen ( retning ikke så farlig) så fort de har muligheten, og håpe på det beste.

    Synes vi derimot har produsert uvanlig mange angrep i år. Mens angrepene før bare kom etter innlegg fra kantene, kommer sjangsene i år i fra alle mulige hold. Etter min smak, en perfekt miks.
    Men ballen havner alt for sjeldent i nettmaskene.
    Så hva kommer det av?????

    Har vi ikke gode nok spisser, er det bare tillfeldigheter, eller er det bare jeg?
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    det å score mye eller lite mål har vel ingenting å si så lenge man vinner kamper....forrige gang vi vant serien scora vi vel nest minst av alle laga i daværende 1.div. kun sogndal eller noe som scora mindre og de rykka ned.....correct me if I`m wrong.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Gjest

      #3
      Joa, men vinner vi serien?
      Hva om vi hadde hatt en bærumshit eller en Årst?
      Med et par, tre mål mer hadde vi fort hatt 6 poeng fler..
      og hva da?

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #4
        så det du mener er at hvis gutta hadde putta seks mål til denne sesongen så hadde vi hatt 2 seiere til?
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Gjest

          #5
          Ville sannsynligvis holdt med to eller tre flere mål for å ha ledet eliteserien, sånn er det.

          Kommentar

          • Liakanari
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 181

            #6
            Opprinnelig skrevet av biggie
            Ville sannsynligvis holdt med to eller tre flere mål for å ha ledet eliteserien, sånn er det.
            Hva med poeng da?

            Kommentar

            • Gjest

              #7
              Neida, men med en storscorer som Årst ville vi hatt 3 til la oss 10 flere mål. Noe som ville ha gitt oss 6 eller flere poeng enn hva vi har i dag.Noe som igjen ville ha ført til at vi leder og ville ha vunnet eliteserien er jeg 100% overbevist om! :o

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Jeg ser ikke helt problemet her. Arildo har scoret 10, Robbie har 7, Miffe har 6, og ville hatt minst det dobbelte om han ikke hadde blitt scoret. Jeg vil faktisk våge påstanden at vi hadde vært mestere allerede nå om Mifsud ikke hadde blitt skadet. Samtidig kan jeg være enig i at 10 mål fra midtbanen er for lite(tre av Påsan og sju av Koren, om jeg ikke tar helt feil), mens det ikke akkurat har rent inn bakfra heller. Men uansett, jeg føler ikke at det å score mål har vært noe stort problem altså. Vi har helt ny spillestil i år, og dette kommer til å bedre seg neste år, blant annet tror jeg vi vil få en svært god vårsesong neste år.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • KristofferØ
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 587

                  #9
                  det er alltid backrekka som står i fokus på Åråsen før hver eneste sesong. Vi scorer lite, men allikevel er vi tette bak. Grunnen til at målforskjellen er "litt dum" pr. dags dato er Brann-matchen i Bergen, og det faktum at i starten av sesongen i år tapte vi stort sett alle bortekamper med 2 mål.. Men se hvem som har våkna.. Strand gjør det bra som back han også..

                  Dessuten tror jeg vi får nok å plukke av nesteår. Magnus Myklebust kontra Michael Mifsud, Gilbert kontra Andreas Haddad... Powell er vel kanskje litt mer et usikkert kort, noen som vet om han skal bort, forresten?

                  Og dessuten har vi et stort talent i Andreas Castilla.. Klart det er noen år til han scorer på toppnivå, men hvis han blir fora opp skikkelig, kan vi få et trumfkort der. (Håper rekruteringa til LSK skjerper seg fremover)

                  Koren fungerer mer og mer som spiss også, men tror det optimale er å bruke han som vi gjør: hjelper i oppspillet, og kan sette fart på løp.. (som i Ham-Kam kampen, spesielt.)
                  I år så tar vi ostepop
                  Vi elsker Lillestrøm
                  HEI!

                  Kommentar

                  • KristofferØ
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 587

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Liakanari
                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Ville sannsynligvis holdt med to eller tre flere mål for å ha ledet eliteserien, sånn er det.
                    Hva med poeng da?
                    Han mener at hvis vi kunne avgjort de kampene vi sliter med å score i, så hadde poengene kommet.. =)
                    I år så tar vi ostepop
                    Vi elsker Lillestrøm
                    HEI!

                    Kommentar

                    • Do'h
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 1891

                      #11
                      jeg har lagt merke til at innleggene/cornere/frispark blir lagt alt for høyt, som gjør at keeperen lettere får fatt på ballen.
                      Innleggene bør slås ganske lavt.
                      LSK FOR GULL 2006

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        ok, la oss si at fugla hadde scora 6 mål til... hva hvis 3 av de kom i brann kampen, da hade vi bare tapt 6-5, scora ett til borte mot star slik at vi hadde tapt 3-2, samt ett mål til i kampene mot viking i stavanger og molde borte.

                        totalt seks mål, fasit: null poeng flere...er en latterlig påstand å si at vi hadde hatt seks poeng mer hvis vi hadde scora mere...kommer helt ann på i hvilken kamper det blir scora i... er det noe som heller bekymrer meg er det at vi har slippi inn en del mål... men det er en annen sak og laaaangt vekk fra diskusjonen her.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          ok, la oss si at fugla hadde scora 6 mål til... hva hvis 3 av de kom i brann kampen, da hade vi bare tapt 6-5, scora ett til borte mot star slik at vi hadde tapt 3-2, samt ett mål til i kampene mot viking i stavanger og molde borte.

                          totalt seks mål, fasit: null poeng flere...er en latterlig påstand å si at vi hadde hatt seks poeng mer hvis vi hadde scora mere...kommer helt ann på i hvilken kamper det blir scora i... er det noe som heller bekymrer meg er det at vi har slippi inn en del mål... men det er en annen sak og laaaangt vekk fra diskusjonen her.
                          Tja, vi kan for eksempel ta for oss feilaktig annulerte mål:
                          LSK-RBK: Mifsud får feilaktig annulert et mål for offside. Da ville stillingen vært 2-0...
                          AaFK-LSK: Myklebust får et feilaktig annulert mål etter at Werni handser i egen 16-meter. Der røyk minst ett poeng, tre dersom dommeren hadde sett Lasse Olsens demping med armen rett forut for 1-0...
                          Viking-LSK: Om dommeren hadde gjort sakene sine i den kampen, så er det vel høyst tvilsomt om Viking hadde vunnet 3-1...

                          Bare der har du minst 3 poeng, kanskje så mye som 8. Så så veldig laaaaangt vekk kan det vel ikke være... :wink:
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • Gjest

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            ok, la oss si at fugla hadde scora 6 mål til... hva hvis 3 av de kom i brann kampen, da hade vi bare tapt 6-5, scora ett til borte mot star slik at vi hadde tapt 3-2, samt ett mål til i kampene mot viking i stavanger og molde borte.

                            totalt seks mål, fasit: null poeng flere...er en latterlig påstand å si at vi hadde hatt seks poeng mer hvis vi hadde scora mere...kommer helt ann på i hvilken kamper det blir scora i... er det noe som heller bekymrer meg er det at vi har slippi inn en del mål... men det er en annen sak og laaaangt vekk fra diskusjonen her.
                            Jajaja, med maks utur ville vi hatt en toppspiss som putta målene sine i kamper vi taper med flere mål..for det er jo sannsynlig! En spiss som bare scorer når laget ligger under med en del mål, litt av en superspiss.....

                            I år har vi produsert mye flere angrep enn hva som har blitt skapt imot mener jeg veldig bestemt. Mens vi har en fantastisk keeper, og god forsvarsrekke, har vi ingen fantastisk spiss. Vi har spennende og forskjellige spisser i Mifsud, Sundgot, Myklebust og Zlatan. Men ingen har i år slått gjennom som noen stor avslutter. Med en dyktigere avslutter tror jeg vi hadde ledet serien..

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #15
                              det var bare for å illustrere det at 6 mål til ikke nødvendigvis er garanti for ett seriegull..
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #16
                                Greit nok, det. Men utifra tabellen pr i dag, så ville f.eks. seks tilfeldig mål ha ført LSK opp på 3. plass. To mål foran FC Lyn Ozlo...
                                Og du kan jo spørre en tilfeldig valgt klansape om de hadde hatt noe imot 6 ekstra mål i fjor? Noe de takk og lov ikke hadde, forøvrig!
                                Knurr...

                                Kommentar

                                Working...