Laget i serieinnspurten + finalen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Laget i serieinnspurten + finalen

    Det blir uhyre viktig at de riktige spillerne er på banen til enhver tid i sesongens siste kamper, og at vi velger "riktig" taktikk og formasjon. Dette har selvfølgelig Uwe best oversikt over, men vi kan jo synse vi også. Her er mine forslag:

    1) Kippe må ut. Slurvete, lager for mange frispark, ikke den lederrollen som en kaptein bør ha.

    2) Påsan må spille på kant. Riktignok kom han høyere opp på banen mot Glimt og fikk slått flere innlegg enn i de to foregående kampene til sammen, men egentlig har vi ikke noe å komme med på den kanten mot bedre lag. Og alle lag er bedre enn Glimt, det beviser tabellen.

    3) Vi er i ferd med å bli rimelig forutsigbare igjen. Siden vi har en overflod av offensive spillere, så bør vi spille 3-5-2 for å utnytte dette best mulig. Da blir det plass til Påsan og Riise på hver sin kant + de tre jernemennene i midten. Og vi kan gå tilbake til vinneroppskriften med èn kjempe + en minimann som spisser. Selv om vi ikke har Mifsud, så synes jeg Mykle skal få full tillit ut sesongen.

    4) Vi må ha en super-offensiv holdning. De to siste kampene + finalen vil alle være "cupkamper". De må vinnes for at sesongens mål skal nås (kanskje det holder med 4 poeng på to seriekamper, men dette er langt fra sikkert).
    Vi må ta sjansene på å satse så mye framover at vi risikerer tap. Og om vi i verste fall taper, så spiller det ingen rolle om det skjer med ett, to eller tre mål.
    F eks mot Fredrikstad så er det etter min mening en eneste taktikk som holder: Gå ut i hundre, press det overnervøse laget høyt på banen, bruk farten vi har i spillet langs bakken.


    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • ErikB
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 360

    #2
    Kunne ikke vært mer enig om jeg hadde skrevet det sjæl!
    Og det vi så i slutten av 2. omgang i går, det vil jeg helst ikke se igjen.
    Mot et lag vi overkjørte fullstendig, legger vi igjen halve laget i forsvar på frispark og cornere! Hvorfor? Det var jo en gyllen mulighet til å pynte på målforskjellen, å "sikre" til de grader mot Glimt, så bare dumt ut.

    -erik
    Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #3
      Vi kommer til å møte lag som MÅ score, spesielt FFK. Da vil det vel være en fordel å ha Mykle på topp for å kunne utnytte det rommet som kommer til å bli bak forsvaret?
      Og vurderingen av Kippe er jeg helt enig i. Han er vel den på LSK som har prestert minst i forhold til forventningene i år.
      Knurr...

      Kommentar

      Working...