Angående muligheten for å ta gull: Dersom man regner med at "alle slår alle", dvs. at sannsynligheten for hjemmeseier, uavgjort og borteseier er like store (33.3%) i de gjenværende to kampene, så er sannsynligheten for at Fugla tar gull omtrent lik 0.4 %.
Da har jeg sett bort fra muligheten for at Lyn også kan vinne de to siste kampene og ta oss på målforskjellen, men samtidig har jeg ikke vurdert muligheten for å ta igjen vif/Start på målforskjell dersom disse ender på 46 poeng.
Sannsynligheter tatt fra nifs:
Lillestrøms kamper:
På Fredrikstad Stadion (mot Fredrikstad) 33% 26% 42%
På Åråsen Stadion (mot Molde) 44% 27% 29%
Starts kamper:
På Aspmyra Stadion (mot Glimt) 40% 26% 34%
På Kristiansand Stadion (mot FFK) 37% 17% 45%
vifs kamper:
På Ullevaal Stadion (mot RBK) 34% 24% 42%
På Odd Stadion (mot Odd) 39% 29% 32%
(mest sannsynlige utfall ifølge nifs.no, er uthevet!)
Den reelle sannsynligheten bør derfor være større enn 0.4 %, og kanskje så høy som 1% (jeg overlater til de VIRKELIGE nerdene å finregne på dette)
Husk at denne sannsynligheten er over 2000 ganger større enn sannsynligheten for å få 12 rette i tipping dersom du spiller 1 tilfeldig rekke!
Da har jeg sett bort fra muligheten for at Lyn også kan vinne de to siste kampene og ta oss på målforskjellen, men samtidig har jeg ikke vurdert muligheten for å ta igjen vif/Start på målforskjell dersom disse ender på 46 poeng.
Sannsynligheter tatt fra nifs:
Lillestrøms kamper:
På Fredrikstad Stadion (mot Fredrikstad) 33% 26% 42%
På Åråsen Stadion (mot Molde) 44% 27% 29%
Starts kamper:
På Aspmyra Stadion (mot Glimt) 40% 26% 34%
På Kristiansand Stadion (mot FFK) 37% 17% 45%
vifs kamper:
På Ullevaal Stadion (mot RBK) 34% 24% 42%
På Odd Stadion (mot Odd) 39% 29% 32%
(mest sannsynlige utfall ifølge nifs.no, er uthevet!)
Den reelle sannsynligheten bør derfor være større enn 0.4 %, og kanskje så høy som 1% (jeg overlater til de VIRKELIGE nerdene å finregne på dette)
Husk at denne sannsynligheten er over 2000 ganger større enn sannsynligheten for å få 12 rette i tipping dersom du spiller 1 tilfeldig rekke!
Kommentar