Hvilke plasser gir E-cup 2006?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Hvilke plasser gir E-cup 2006?

    Norges tidligere e-cup-resultater (siste fem år) avgjør
    hvor mange lag vi får med i e-cupene. Se linken under for de ulike nasjonenes ranking for i år og hvor mange plasser de fikk:



    En oppdatert seeding som stadig endrer seg i forhold til resultater den pågående e-cupen forteller at Norge er på vei nedover:



    Vi ligger altså an til å få en plass mindre enn i år. Et lag i CL-kvalik og tre lag inn i e-cupen 2006, der en plass også går til cup-vinneren (ser bort fra evt. Intertoto og fairPlay-plasser). Det betyr at vi faktisk må ta medalje hvis vi skal få en sikker e-cup-plass neste år, ved tap i cupfinalen. Ved 4.plass og cupfinaletap kan det bli slik:

    1. Champ. League-kval. Seriemester Start
    2. UEFA-cup. Cupmester Molde
    3. UEFA-cup. Serietoer "bydelslaget"
    4. UEFA-cup. Serietreeer Lyn
    5. INGEN e-cup. Seriefirer LSK
    RoyVaadal.
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    #2
    Da er det jo bare én ting å gjøre folkens... Heie fram Viking og Tromsø og håpe at trøndera ikke taper gruppa si(tredjeplass gir vel UEFA cupspill). Sånn får vi opp poengsummen. Norge ligger foreløpig 2.100 poeng bak Sveits som innehar 15. plassen som vi hadde i fjor. Det er jo absolutt ikke umulig. To av lagene forann oss har tross alt bare ett lag igjen i e-cup.

    Hei fram norske lag, nå som søpla er ute \/
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

    Kommentar

    • PA
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 500

      #3
      Sånn som jeg forstår det er det jo bare og vinne cupen 8)
      Og den plassen er vel vår :?:

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
        Norge ligger foreløpig 2.100 poeng bak Sveits som innehar 15. plassen som vi hadde i fjor. Det er jo absolutt ikke umulig. To av lagene forann oss har tross alt bare ett lag igjen i e-cup.
        Vi må gå forbi fire lag og også holde unna for Bulgaria. Oddsen for at alt dette skjer er nok ikke stor.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          #5
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Norge ligger foreløpig 2.100 poeng bak Sveits som innehar 15. plassen som vi hadde i fjor. Det er jo absolutt ikke umulig. To av lagene forann oss har tross alt bare ett lag igjen i e-cup.
          Vi må gå forbi fire lag og også holde unna for Bulgaria. Oddsen for at alt dette skjer er nok ikke stor.
          Veit ikke om jeg er helt enig i det. Norge er tross alt på 8. plass i Europa hittill i år. Vi har garantert 12 kamper igjen (4 for både RBK, Viking og Tromsø). Noe må vi jo klare å få ut av det?
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

            #6
            For ordens skyld som regnes de koeffesientene ut fra et gjennomsnitt av alle lagene som har vært med på e-cup og e-cup-kvallik fra et land. Når et lag har kommet seg til enten UEFA-cupen eller CL får dem 2 poeng for hver seier og 1 poeng for uavgjort. Dvs. at for hver seier et norsk lag får, får Norge 0,4 poeng (2/5), og 0,2 for hver uavgjordt. Dette kan jo se mørkt ut, men jeg trur faktisk at Tromsø har en fair sjanse mot Roma hjemme, Viking kan bite godt fra seg og Rosenborg ta tredjeplassen.
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Takk, fridtjof, for en enkel forklaring av utregning av poeng. Vi er enige om at vi må forbi Sveits (i tillegg til noen andre land).

              Siden Sveits ser ut til å bli verst så kan vi se hvor sannsynlig det er at vi går forbi dem. De har også 3 lag igjen i årets e-cup, og jeg går ut fra også noe slikt som 12 kamper igjen. Disse vil også få litt bedre uttelling for sine poeng, siden de kan dele poengene på 4 og ikke 5. De hadde bare 4 lag med i år.

              Vi har ca. 2 rankingpoeng å ta igjen. Hvis vi antar at Norge vinner alle sine 12 kamper og Sveits spiller uavgjort i alle sine 12 kamper så vil Sveits få 12/4= 3 poeng. Norge får 12*2/5 = 4,8 poeng. Da har vi omtrent akkurat utlignet forskjellen. Og det til tross for at denne sportslige suksessen i forhold til Sveits ikke er mest sannsynlig.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                #8
                Det er jo forsåvidt sant, men du må huske på at dersom de norske lagene skulle vinne de 12 siste kampene vil alle disse tre lagene på videre, og få spille flere kamper. Syns alle skal heie fra Tromsø som UEFA-cupvinner denne sesongen :o
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Jeg ser faktisk ikke problemet!

                  LSK kommer til å bli dobbelt kvalifisert til spill i Europa neste år, utifra seier i cup og plassering i serien. :wink:
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Fridtjof
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2005
                    • 2120

                    #10
                    Er forsåvidt enig, men jeg tenker større. Hva hvis vi skulle havne på en andreplass. Hvor mye skal da til for å gi oss CL plass...
                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #11
                      Vi har kun en plass i cl så årets toer får ikke kvale til cl slik enga fikk sjansen til i høst. Det er ikks så veldig sannsynlig at vi klarer å innta 15 plassen iår men jeg har troen på at vi klarer det etterhvert. Noen av landene vil miste sin høyeste poengscore mens vi mister vår svakeste. Hvis norske lag fortsetter å gjøre det bra vil ha mulighet til å være stabilt blant de 15. Får håpe LSK bidrar med noen poeng til neste år!

                      Kommentar

                      • Fridtjof
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2005
                        • 2120

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Vi har kun en plass i cl så årets toer får ikke kvale til cl slik enga fikk sjansen til i høst...
                        Det er derfor vi må OPPOVER på den tabellen. Trur ikke det blir gjort opp før sesongen 05/06 er over, hvor mange plasser hvert land får i 06/07. Er ikke helt sikker på dette... noen som vet?
                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #13
                          E-cup-seedinga for 06/07 er allerede bestemt. Vi har 1 CL-plass. Det som kan forbedres med gode resultater fra Viking, Tromsø og Rosenborg er seedinga for 07/08. For å si det på en annen måte, om de norske lagene gjør det bra i år, kan det kanskje holde med sølv i Tippeligaen i 2006 for å få være med i CL-kval. 07/08.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #14
                            Det ser ut som du tar feil Larsi. Se på linkene som jeg har gitt i det første innlegget i tråden. Da ser det ut som hele foregående år teller med når man setter opp ranking for neste år.
                            Og det skulle jo bare mangle.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • romo
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Aug 2004
                              • 18

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                              Det ser ut som du tar feil Larsi. Se på linkene som jeg har gitt i det første innlegget i tråden. Da ser det ut som hele foregående år teller med når man setter opp ranking for neste år.
                              Og det skulle jo bare mangle.
                              Ut fra det som står i dokumentet så er jeg enig med deg, men den generelle oppfatningen (presse, andre fora osv.) tyder på at det Larsi sier er riktig. Kan så mange ta feil...?

                              Mulig det er begrepet "UEFA Country Ranking 2004" som forvirrer. Kanskje det som faktisk menes er "landets ranking ved slutten av sesongen 2003/2004", og ikke ved utgangen av kalenderåret 2004? Ikke vet jeg.

                              Uansett, cup-gull og seriemedalje holder jo mtp neste Ecup-sesong...

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av romo
                                Ut fra det som står i dokumentet så er jeg enig med deg, men den generelle oppfatningen (presse, andre fora osv.) tyder på at det Larsi sier er riktig. Kan så mange ta feil...?
                                Husk at pressen stadig forenkler og tar snarveier. Det er masse feil i media. Pressen påstår sikkert at Norge neste år bare vil få et lag til CL-kvalik neste år. Det er jo også overveiende sannsynlig. Skal du forstå verden så må du følge med på Forumet.

                                Opprinnelig skrevet av romo
                                Mulig det er begrepet "UEFA Country Ranking 2004" som forvirrer. Kanskje det som faktisk menes er "landets ranking ved slutten av sesongen 2003/2004", og ikke ved utgangen av kalenderåret 2004? Ikke vet jeg.
                                Ja. I disse tabellene så er det nok rankingen ved slutten av forrige avsluttede e-cup-sesong som betyr noe. Det er jo denne som bestemmer hvor mange lag de ulike nasjonene får og det brukes bare ved starten på ny e-cup-sesong. Denne rankingoversikten for "UEFA Country Ranking 2006" er i stadig endring, men er satt opp for at vi skal kunne følge med underveis. Den får først betydning når 2005/2006 e-cup-sesongen er avsluttet.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #17
                                  Ut fra det jeg skjønner har Larsi rett. Her ser dere rankingen som la grunnlaget for at enga fikk prøve å kvale til cl i år



                                  Denne er basert på resultater til og med sesongen 2003/2004 slik at e-cupsesongen 2004/2005 ikke hadde innvirkning på om enga fikk forsøke å kvale til cl iår. Det var allerede avgjort etter s-cupsesongen 2003/2004

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Jeg har rett, er 100% sikker. 8)

                                    Kommentar

                                    • romo
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Aug 2004
                                      • 18

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Skal du forstå verden så må du følge med på Forumet.
                                      Sjølsagt.

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #20
                                        Larsi har rett og jeg tar helt feil !
                                        Man lærer noe nytt hver eneste dag på Forumet.

                                        Se et utdrag fra http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/

                                        To determine the participants in the Champions League and the UEFA Cup the last year ranking is used, because each country should know at the start of the season how many places it disposes."
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        Working...