Alt om Royal League

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Alt om Royal League

Jeg bare så at 4 plassen i Norge kommer i gruppe med 1 og 2 plassen i Danmark, som ble FC København og Brøndby! Jeg tror faktisk ikke det er mye som frister mer enn 2 Køben turer. Det må isåfall bli gull i serie og cup! Selvfølgelig vil jeg at fugla skal komme seg ut i europa, men den plassen sikrer vi i cupen.
    Ikke mirforstå; Jeg håper fugla kommer så høyt som mulig, men blir ikke veldig lei meg for danskebåt tur og fotball i Køben.
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Er det noen som har mer info om opplegget i Royal League i forhold til norske plasseringer mellom 1 og 4?
    RoyVaadal.

Kommentar

• KristofferØ
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 587

Liker ikke kvallikreglene til Royal League.. Siden ifjor så har jeg gått rundt og syti og bært meg over at et lag uten medalje for konkurrere i et skandinavisk mesterskap. (Det betyr at jeg sier ikke det her bare fordi LSK er i cupfinalen) men jeg synes det burde vært slik:

Tippeligakvallik:
      1. plass - RL
      2. plass - RL
      3. plass - RL

Cupkvallik:
      1. plass - RL

x - Hvis cupvinneren er blant topp 3, får sølvvinnerne av cupen spille RL.

ergo: Kun premierte lag (dvs. som får noe å skrive opp i klubbøkene) får delta..

PS!! Til alle dere som kommer til å kommentere detta her, og si at jeg ikke er sjef; SLAPP AV JEG VEIT JEG IKKE BESTEMMER REGLENE! Ta dette som et forebehold.. Et forum er til for ytre meninger =)
      I år så tar vi ostepop
      Vi elsker Lillestrøm
      HEI!

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

Gruppeinddeling

Gruppe 1

Norge 1
        Norge 2
        Danmark 3
        Sverige 4

Gruppe 2

Danmark 1
        Danmark 2
        Sverige 3
        Norge 4

Gruppe 3

Sverige 1
        Sverige 2
        Norge 3
        Danmark 4

Oppsettet er uttsatt pga at Lillestrøm er i Cupfinale samt at Norge skal ut i Play Off. Første kamp skulle egentlig blitt spilt første uka i november

Kommentar

• RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

Glimrende info.

Hva er kilden? Det er jo nyttig hvis det skulle dukke opp noe mer info, og for at vi skal få enda mer tillitt til informasjonen. Ikke det at jeg ikke stoler på deg, Totti.
          RoyVaadal.

Kommentar

• Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3501

Den ligger inne på Royalleague.com, pluss at det sto om uttsettelsen av kampoppsettet på dagbladet.no for en liten stund tilbake.

Kommentar

• RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

Siden serien er ferdigspilt i Danmark og lag nr.1 og 2 i Sverige er klare, så kan vi oppdatere lista til Totti:

Gruppe 1
              Norge 1
              Norge 2
              FC Midtjylland
              Sverige 4

Gruppe 2
              Brøndby
              FC København
              Sverige 3
              Norge 4

Gruppe 3
              Djurgården
              IFK Gøteborg
              Norge 3
              AaB

I tillegg så er stillingen i Sverige akkurat nå (en runde igjen å spille):
              3. Malmö FF 25 12 5 8 38 - 26 41
              4. Kalmar FF 25 10 10 5 34 - 21 40

5. Hammarby 25 11 7 7 42 - 30 40
              6. Helsingborgs IF 25 12 3 10 32 - 37 39
              RoyVaadal.

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Med andre ord er det klart best å bli nummer fire. Da er vi garantert tur til København i vinter. Tenk så moro det er i stedet for treningskamp mot Follo på kunstgresset i 14 minus m :lol:

PS: Brøndby har utrolig bra, syngende supportere. FCK ikke dårlige de heller.

Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

2 turer til Køben med DFDS og en tur til stockholm mot Hammarby høres ut som en god deal for meg. Håper virkelig kanarifansen vurderer en Danskebåt løsning hvis vi skulle havne i den gruppa.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

Alle gruppene er bra. Med 1. (let's hope so!) eller 2. plass så blir det jo mulighet for Champions League, og derby mot søpla eller Start=inntekter.

Med de to andre gruppene artige turer til Gøtebort vs. Arnes menn og Stockholm, eller to Købenturer.

Utroloig artig. Nå må man bare sikre RL-plassen da...

Med seier over FFk kan vi være klare allerede før siste runde
                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

huff får håpe det ikke blir hammarby da, litt for mange sanger lånt fra dem gitt hehe
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Synd at ikke 3. plassen gir to turer til Danmark. Det er bronsen som er mest sannsynlig dersom vi gjør det bra i de to siste kampene.

Men vi har ikke kvalifisert oss til RL enda....

Kommentar

• MobBoss
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 900

Spørsmålet er vel om DFDS lar oss ta to turer til Kjøben?
                          :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

Romerikes blad har en artikkel om RL idag.

Royal League helt i det blå

LILLESTRØM:
                            Lillestrøm er foreløpig inne på topp-4 og Royal League-deltakelse, men både motstandere og kampdager er helt i det blå.

VINTERKAMPER: Det var kaldt på Åråsen under LSK-Bodø/Glimt mandag kveld. Det kan bli full vinter før den siste Royal League-kampen før jul er ferdigspilt. FOTO: SCANPIX

Av: Espen Solbakken

Spesielt terminlisten volder mye hodebry for arrangøren. Etter at det ble stilt krav fra det internasjonale fotballforbundet om at Royal League-kamper ikke skulle konkurrere med UEFAs turneringer, ble plutselig mange torsdager uaktuelle. I tillegg er både Brøndby og Viking av Royal League-kandidatene videre i UEFA-cupen.

Daglig leder i Norsk Toppfotball, Boye Skistad, sier til Romerikes Blad at det er hektiske dager, men at man håper å ha en terminliste for første del av RL klar førstkommende fredag.

Skapte trøbbel
                            – Datoene for offentliggjøring blir stadig framskutt, hva har vært problemet Skistad?

– I fjor hadde vi torsdag som kampdag. Når FIFA aksepterte vår turnering de neste fem årene, ble det stilt som forutsetning at vi ikke kunne spille kamper i konkurranse med Champions League eller UEFA-cup. Det betyr at tirsdag, onsdag og torsdag ryker, sier Skistad.

– Hva med helgene?

– Danskene spiller serie og cup i helger helt til 5. desember, så det går heller ikke. I tillegg vil vi ikke spille så langt inn mot jula heller ettersom dette primært skal være en utendørsturnering. Men vi jobber med UEFA, via Norges Fotballforbund, om å få dispensasjon til å spille kamper på torsdag likevel. Det pågår møtevirksomhet i disse dager, forklarer Boye Skistad.

Flere forbehold
                            Dette med torsdagene er ikke det eneste problemet Royal League sliter med parallelt med den internasjonale terminlista for klubb- og landslag.

Midt i november skal norske klubbspillere ut i playoffkamper mot Tsjekkia. I tillegg er det frisone for kamper etter 14. mai 2006 på grunn av verdensmesterskapet i Tyskland i juni. Innen den datoen må Royal League være ferdigspilt.

– Sverige er jo allerede kvalifisert til VM. Dessuten kan både Norge A og Danmark U21 være opptatt med sluttspill, og dette vet vi ikke noe om før Royal League har startet. Derfor kan det bli aktuelt å sette opp en midlertidig terminliste som gjelder for de fire rundene vi har planlagt i Royal League før jul, sier toppfotball-lederen i Norge.

Nå håper Skistad at UEFA skal gi etter og tillate torsdag som kampdag for de nordiske Royal League-lagene som ikke er opptatt med Uefa-cupen. Så blir det et møte med tv-rettighetsinnehaverne før en eventuell terminliste kan offentliggjøres før helga.

Kommentar

• Durin
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Apr 2005
                              • 94

Mye stress for en liten cup...

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

Aftenposten har satt opp gruppene slik de er pr d.d 19.10.:

Gruppe 1: Vålerenga, Start, FC Midtjylland og Kalmar FF.
                                Gruppe 2: Brøndby IF, FC København, Malmø FF og Lillestrøm.
                                Gruppe 3: Djurgården, IFK Gøteborg, Lyn og Aalborg.

Bare krem-lag i gruppe 2.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

Jep. Bongo- og kokoss og et narkis-lag i gruppe 1 & 3, alle kremlaga samles i gruppe 2.
                                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

Men er det sikkert at vi får 4.de da....

liker ikke å være pessimist, men klarer vi det ?

La oss diskutere royal leauge den dagen det er aktuellt
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

Kommentar

• King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                      http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=87862

Aftenposten har satt opp gruppene slik de er pr d.d 19.10.:

Gruppe 1: Vålerenga, Start, FC Midtjylland og Kalmar FF.
                                      Gruppe 2: Brøndby IF, FC København, Malmø FF og Lillestrøm.
                                      Gruppe 3: Djurgården, IFK Gøteborg, Lyn og Aalborg.

Bare krem-lag i gruppe 2.
                                      Litt kjipt med 3 turer til Nord Tyskland, men skal ikke klage så lenge vi kommer dit. Gruppe 3 også hadde vært jævlig fett, synge ut Glenn og sossene fra Østermalm, eller hva Mr Hotlem?
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Fjeller'n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 905

Denne tråden kan minne litt om "den-store-cupfinale-billett-debatten" før semifinalene mot Bryne og Lyn.

Stian
                                        "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

Working...