Alt om Royal League

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vaadahl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Feb 2004
    • 156

Regner med at Judas brekker en negl i dagens kamp og dermed ikke møter opp torsdag,men hvis han kommer er det øvd inn noen sanger?

mulig noen synes jeg er barnslig men jeg kommer til å være svært usakelig denne kvelden,ville elsket å se han bli taklet hardt av fetsund råneren.synger gjerne i 90 minutter mot han
    Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

Kommentar

• Bakern
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2005
      • 91

Melodi: Kombaja my lord(?)

Hvor er Carlsbern din Bergdølmo?
      Hvor er Carlsberrn din Bergdølmo?
      Hvor er Carlsberrn din Bergdølmo?
      Åååå; judas Bergdølmo

Hvor er hjerte ditt bergdølmo?
      -------------""------------------
      -------------""------------------
      Ååååå; Judas Berdgdømo
      Bakern
      *Stolt medlem nr. 1000*

Kommentar

• HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6104

_nesten_ så man burde vært snill mot judas og hylle han for å ikke ha kosta oss en del penger i lønn.
        Efterhånden synes jeg at Bergølmo bliver RINGERE og RINGERE... Og det er ikke bare frustartion over denne kamp! I alle de andre kampe ( eller de seneste ) har jeg også lagt mærke til Bergdølmos ringe spil.... !!! - Han går ALRDIG med i overlap - Han er pisse langsom ! - Han er en 33 år gammel venstre back, der har spillet i Ajax, og Dortmund, så burde han også være så erfaren at når han ikke er så hurtig så at tackle rigtigt !!!! - Upræcise afleveringer ! Dur ikke som venstre back i

Kommentar

• pondus73
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 612

Kan ikke de som kommer på kamp for å hetse en spiller som LSK sa nei til sette seg på togskinnene bak stadion????

Jeg synes det er helt latterlig dersom noen i det hele tatt vurderer å bruke energi på denne spilleren!!!
          ------eLSKe-------

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Jeg synes det er helt latterlig dersom noen i det hele tatt vurderer å bruke energi på denne spilleren!!!
            Helt enig. La oss heie på Fugla, dette blir trolig den tøffeste hjemmekampen i RL og her trenger gutta all mulig støtte.

Mvh
            Gammer`n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2994

må vel synge judas sangen hvertfall en gang vel?
              I år så tar vi alt

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av pondus73
                Uten å ta stilling til akkurat dette temaet, så må jeg si at jeg undrer over dette evinnelige maset om å bruke energi. Er det virkelig sånn at dersom man hetser motstanderen, så betyr det at man har mindre energi på å støtte laget? Og hvor mye energi bruker man egentlig? Hvilken måleenhet bruker man? Og hvor mye energi har vi total tilgjengelig?
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• semper fi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 823

Det overrasker meg at en så oppegående mann som deg, Rønnern, ikke kjenner målenheten for energi:

"Energi (fra gresk ενέργεια (energeia), styrke) er potensialet i et legeme til å avgi varme til eller utføre et arbeid på et annet legeme. Standard (SI) måleenhet for energi er joule (J). Energi kan ikke bli borte, men bare gå over i en annen energiform av samme eller lavere kvalitet.

Uttrykkene energi og kraft har ulik betydning i forskjellige fagfelter. I fysikken fokuseres det på å beskrive denne egenskapen kvantitativt ved en definisjon som gjør det mulig å betrakte energi både som en en totaltilstand og som utført arbeid av ulike typer."

Vil tro at vi ved enhver anledning starter med 100%. Bruker vi f.eks 25% av vår totale energi på unødevendig hets av motstandere, har vi faktisk bare 75% igjen til våre egne....
                  -After Dark Ultras-

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Opprinnelig skrevet av pondus73
                    Kan ikke de som kommer på kamp for å hetse en spiller som LSK sa nei til sette seg på togskinnene bak stadion????

Ja du synes vel det, når folk oppfører seg som rasshøl så fortjener dem å høre det. Tror folk har mere enn nok energi til å både synge for fugla og i tillegg sørge for at Andrè forstår at han ikke er direkte populær...
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av semper fi
                      Vil tro at vi ved enhver anledning starter med 100%. Bruker vi f.eks 25% av vår totale energi på unødevendig hets av motstandere, har vi faktisk bare 75% igjen til våre egne....
                      Men hvor mye energi bruker vi på f.eks. å synge at Judas er en judas? Og er det slik at vi alltid bruker all energi på å støtte Fugla? Jeg vet av erfaring at jeg synger høyere og oftere enn mange, mens jeg så og si aldri gidder å rope dommerjævel. Da burde jeg ha spart litt som jeg kan bruke på hetsing av motstanderen, uten at det går utover det gjennomsnittlige energiforbruket som vi supportere bruker på Fugla?

Hva med skrik om bytter? Det må jo bruke en haug med energi? Eller uffingen over Sundgot. Hvor mye mer støtte kunne vi gitt til Fugla dersom vi kuttet ut det?

Hva med bruk av mobil under kamp? Går endel energi med til å taste resultater til en kompis som like gjerne kunne bestilt SMS-varsling ved scoringer. Eller?

Jeg retter dette spørsmålet til deg i og med at du er eksperten på energi og energiforbruk
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kommentar

• semper fi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 823

Opprinnelig skrevet av Rønnern

Hva med skrik om bytter? Det må jo bruke en haug med energi? Eller uffingen over Sundgot. Hvor mye mer støtte kunne vi gitt til Fugla dersom vi kuttet ut det?

Hva med bruk av mobil under kamp? Går endel energi med til å taste resultater til en kompis som like gjerne kunne bestilt SMS-varsling ved scoringer. Eller?

Jeg retter dette spørsmålet til deg i og med at du er eksperten på energi og energiforbruk
                        Hvis vi tar utgangspunkt i generelt energiforbruk som tilskuer, tror jeg det er lite forskning på området........Men;

Står man helt rolig i en og en halv time, vil et menneske på 65 kg (vet du er tyngre Rønnern) forbrenne ca 150 kcal (627600 joules). Ved rolig gange 450 kcal (1882800 joules). Rolig jogg; ca 876 kcal, og middels aerobics (hoppe for fugla); ca 900 kcal....

Tar vi utgangspunkt i disse tallene, og formoder at den jevne supporter står helt stille 1/4 av tiden, har vi allerede kvittet oss med ca 40 kcal (dette inkluderer også evt tekstmeldinger og generell mobilbruk under kamp, legg evt til 2-3 kcal for hver sms).

Videre kan vi anta at menigmann i kfl ikke bruker mer enn 10-15 min hver kamp på hopping (middels aerobics). Dette tilsvarer da max 150 kcal.

Intens synging kan vel sammelignes med rolig jogg, la oss si 30 min synging i løpet av en match: ca 290 kcal.

Så har vi i tillegg til dette do- og kioskebesøk som ved vanlig gange kanskje vil tilsvare 25 kcal.

Totalt vil dette føre til et energiforbruk i overkant av 500 kcal. Jeg tar da ikke hensyn til evt inntak av energi i løpet av kampens gang, men for ordens skyld: En wienerpølse i lompe: >200 kcal, 0,5 l coca cola: 210 kcal, hamburger 650 kcal (vet dog ikke om dette er representativt for lefsa på åråsen).

Uten å gå for mye i dybden her , kan man konkludere med at et inntak av en lunken burger, tilfører mer energi enn en hel kamp for menigmann i kfl.

Moralen blir derfor: Spis en burger, diss judas og støtt fugla. Eller: Bruk energien din på fugla om du lar være å spise....
                        -After Dark Ultras-

Kommentar

• superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

Opprinnelig skrevet av Rønnern

Hvis vi tar utgangspunkt i generelt energiforbruk som tilskuer, tror jeg det er lite forskning på området........Men;

Står man helt rolig i en og en halv time, vil et menneske på 65 kg (vet du er tyngre Rønnern) forbrenne ca 150 kcal (627600 joules). Ved rolig gange 450 kcal (1882800 joules). Rolig jogg; ca 876 kcal, og middels aerobics (hoppe for fugla); ca 900 kcal....

Tar vi utgangspunkt i disse tallene, og formoder at den jevne supporter står helt stille 1/4 av tiden, har vi allerede kvittet oss med ca 40 kcal (dette inkluderer også evt tekstmeldinger og generell mobilbruk under kamp, legg evt til 2-3 kcal for hver sms).

Videre kan vi anta at menigmann i kfl ikke bruker mer enn 10-15 min hver kamp på hopping (middels aerobics). Dette tilsvarer da max 150 kcal.

Intens synging kan vel sammelignes med rolig jogg, la oss si 30 min synging i løpet av en match: ca 290 kcal.

Så har vi i tillegg til dette do- og kioskebesøk som ved vanlig gange kanskje vil tilsvare 25 kcal.

Totalt vil dette føre til et energiforbruk i overkant av 500 kcal. Jeg tar da ikke hensyn til evt inntak av energi i løpet av kampens gang, men for ordens skyld: En wienerpølse i lompe: >200 kcal, 0,5 l coca cola: 210 kcal, hamburger 650 kcal (vet dog ikke om dette er representativt for lefsa på åråsen).

Uten å gå for mye i dybden her , kan man konkludere med at et inntak av en lunken burger, tilfører mer energi enn en hel kamp for menigmann i kfl.

Moralen blir derfor: Spis en burger, diss judas og støtt fugla. Eller: Bruk energien din på fugla om du lar være å spise....
                          Herlig regnestykke!
                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Dette må være et av de beste innleggene på dette forumet noensinne

Konge!
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kommentar

• RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

Kanskje vi kunne delt Kanari-Fansen i to denne dagen:

- En del som bruker all energi på Judas

- En del som bruker all energi på Fugla

Da slipper vi interne stridigheter og alle blir fornøyd.
                              Den første gruppa bør vurdere en strategisk plassering som er nærmest mulig Judas, og som flytter plass diagonalt over til det andre cornerflagget i andre omgang.
                              RoyVaadal.

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1022

dette finner jeg vel kanskje svar på tidligere i tråden, men det tar så lang tid og gå igjennom alle sidene, så jeg spørr her nå:

har noen en oversikt over dato og klokkeslett på alle termodresskampene til lillestrøm :?: :?:
                                mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Opprinnelig skrevet av Ascot
                                  Hvor skal vi stå? C-Feltet ?
                                  Kanari-Feltet,på stådelen og felt c delen
                                  Så vi skal stå akkurat som vi pleier i serie og cup? Felt a, b og halve c som vanlig, eller misforstår jeg innlegget ditt?
                                  TS05 - Felt C

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                                    dette finner jeg vel kanskje svar på tidligere i tråden, men det tar så lang tid og gå igjennom alle sidene, så jeg spørr her nå:

har noen en oversikt over dato og klokkeslett på alle termodresskampene til lillestrøm :?: :?:
                                    tidspunkter er vel flytende, men programmet finner du bl.a. her

Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1022

Opprinnelig skrevet av iL

tidspunkter er vel flytende, men programmet finner du bl.a. her

http://www.lsk.no/?aid=9069890
                                      den listen har jeg full oversikt over trenger å vite klokkeslettene jeg.. men takk for at du prøvde iL!

Kommentar

• Per Arne
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2347

den listen har jeg full oversikt over trenger å vite klokkeslettene jeg.. men takk for at du prøvde iL!
                                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1022

Opprinnelig skrevet av gulost
                                          http://dk.royalleague.com/page.aspx?id=47
                                          tusen takk! helt genialt altså

Kommentar

Working...