Negative tactics

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Negative tactics

    Uwes taktikk ved ledelse på bortebane irriterer meg og har kanskje kostet oss seriegullet. Vi så det igjen i dag; LSK tar ledelsen og forsøker å forsvare seg til 1-0 etterpå. FFK fikk mye ball, spilte på seg selvtillit og var etterhvert det ganske klart beste laget.

    Hadde vi vinni denne kunne førstkommende søndag ha blitt en nervøs thriller av dimensjoner også for oss. Nå blir det en gjespende likegyldig serieavslutning. Lyn knuser garantert et demotivert Glimtlag, og vi raker inn fjerdeplassen.

    Jeg synes laget nå bør gi faen i den siste kampen og heller trene inn en skikkelig formtopp frem mot cupfinalen. At LSK er inne i en formmessig bølgedal kan det ikke være særlig tvil om, og Molde er i en positiv trend for tiden og spiller ganske bra.

    Til slutt, Sundgot, jeg klarer ikke å begripe hvordan det er mulig å brenne fra EN meter. Haddad bør få flere minutter på banen mot Glimt - Myklebust er ikke moden for å spille fra start på dette nivået enda.

    ÆSJ! Faen. Toget er gått. Og neste år er RBK tilbake på toppen igjen. Mulig 2005 kunne vært Den Helt Gyldne Sjansen for oss. Neste år forventer jeg å se mindre negativ taktikkeri fra Uwes side. Men i det minste kan vi glede oss til stiv kuling og onsdagskvelder på Åråsen utover vinter'n.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2122

    #2
    Godt innlegg, men Molde var crap mot hamkam idag. Forventer en cupfinale med to lag som ikke vil vinne, og en eller annen rar dommeravgjørelse fra Brage Sandmoen (Forhåpentligvis i vår favør...)
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #3
      Enig med du. Veldig fornøyd med Røsler sin debut sesong, men tydelig at han har noe å jobbe med når det gjelder taktikk på bortebane. Med en så tidlig ledelse som vi fikk idag nytter det ikke å forsvare oss til 3 poeng...
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        En cupfinale ingen vil vinne - hallo ???
        Vi skal vinne den kampen, og seriekampen mot samme lag.

        Revansje for en bedriten bortekamp som vi styrte helt, men var ineffektive og fikk ødelagt kampen av et svale-stup av Stian Hor

        HEVN!
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • 007

          #5
          Det går ikke ann å stikke under en stol at det virker som Uwe (eller spillerne hans), går i samme fella som Arne E. (eller spillerne hans), og blir livredde for å tape matchene og legger seg for langt bakpå når vi leder eller har uavgjort...... :cry:

          Men i år blir vi uansett i hvert fall bedre enn nr. 7...........

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7056

            #6
            Uwe slipper unna kritikken i år fordi klubben har gjort det relativt sett mye bedre enn tidligere og han er i startgropa som trener. Likevel ser vi av tallenes tale både at vi har scora mindre mål i år enn på veldig lenge, og at LSK enda ikke har kvittet seg med "dårligst når det gjelder"-syndromet.

            Blir det mer av det samme neste år tror jeg ikke publikum vil være like tilgivende. LSK er ikke gode nok til å spille catenaccio på en effektiv måte, og det må Uwe se og innse. Tenk hvis vi hadde klart i hvert fall ett poeng hjemme mot Tromsø og jagd 2-0 i går i stedet for å legge oss bakpå.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Tenk hvis vi hadde klart i hvert fall ett poeng hjemme mot Tromsø og jagd 2-0 i går i stedet for å legge oss bakpå.
              Påstår du at LSK la seg bakpå mot Tromsø hjemme etter at vi tok ledelsen eller misforstår jeg innlegget ditt?
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7056

                #8
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Påstår du at LSK la seg bakpå mot Tromsø hjemme etter at vi tok ledelsen eller misforstår jeg innlegget ditt?
                Du misforstår nok litt. Greit, det var et dårlig eksempel. Mot Tromsø gikk vi vel mer tomme enn noe annet.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Det har ikke slått deg at noe av forklaringen på dette ligger i grunnleggende fotballpsykologi? Ethvert lag som havner under på hjemmebane vil angripe i mye høyere grad enn før mål i mot. Jeg kjøper ikke helt at dette er en så bevisst strategi som du skal ha det til, samtidig tror jeg nok Uwe er såpass faglig dyktig at dette er problemer som kan ryddes opp i til neste sesong. Jeg hadde nesten syntes det hadde vært mer bekymringsverdig om absolutt alt hadde funket, for da hadde nok ikke Der Uwe blitt hos oss spesielt lenge. Det er bare bra at enkelte ting kan jobbes mer med. Grunnlaget er lagt, nå gjelder det bare å bygge videre, så skal du se vi vinner alt til neste år(og det tror jeg faktisk at vi gjør, vi har en stall på gang som kan bli mektig bra). Hva kjøp av spillere som Occean angår sier jeg nei. Bruk pengene annerledes. Bygg opp infrastruktur, gi Koren ny gullkantet kontrakt han ikke kan si nei til, kjøp Haddad(den gutten blir vanvittig god med en vinters trening), forsterk forsvaret med en stopper og gjerne en tobeint back som kan spille både høyre og venstre, og selvsagt en ung og lovende keeper. Dette bør prioriteres foran ny spiss, for med Miffe og Arildo som førstevalg har vi den nestbeste duoen allerede(Sæternes og Winters lar seg ikke overgåes), spiss er ikke nødvendig.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7056

                    #10
                    Vel, det har skjedd gang etter gang i år og jeg tror nok det i ganske stor grad er et taktisk valg. I går følte jeg at FFK var så dårlig organiserte og usikre bakover at vi faktisk kunne tatt den kalkulerte risikoen i å stå høyt og kontre i bakrom. Slik det ble endte vi med nesten hele laget innenfor egen 16-meter i deler av andreomgang.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Vel, det har skjedd gang etter gang i år og jeg tror nok det i ganske stor grad er et taktisk valg.
                      En slik analyse vil alltid bli preget av resultatene og jeg skal ikke påstå at du ikke har et poeng. Dog er det verdt å merke seg at LSK alltid går ut hardt for å få en ledelse og vi har ofte lyktes med det på bortebane, ref. Viking x2, Start, Bodø/Glimt, Tromsø og Odd (av de jeg tar på strak arm). I tillegg har vi snudd kampene mot Ham-Kam og Rosenborg og spesielt i kampen mot trøndera var det ikke snakk om å safe inn uavgjort. Også i kampen mot bydelsklubben så kjørte Uwe gutta fram for å få en seier på bortebane.

                      Hvorfor LSK ikke klarer å putte på til 2-0 før Fredrikstad utligner komme nok av at Fredrikstad pusher på for en scoring og noen ganger er det umulig å ta taktiske grep mot et godt fotballag. De pressa LSK bakover og kom gang på gang i overtall på kantene og hadde mye folk i LSKs boks og spilte generelt bra fotball. Det er ikke nødvendigvis LSKs "fortjeneste" at Fredrikstad kommer ut i andre omgang og hever seg i forhold til første.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Ronnie: My point exactly.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          #13
                          Bare en liten kommentar til påstanden om at vi ikke er best når det gjelder. Vi vant over Viking på bortebane i cupen; det på et tidspunkt da vi tidligere kun hadde en borteseier. Vi kjørte over Vålerenga hjemme på Åråsen. Vi vant på Lerkendal for første gang på over 20 år.

                          Selvfølgelig er det rom for forbedring, men sammenlignet med de siste åra må vi vel kalle årets sesong for klar framgang. Tenk, vi begynte til og med å få et VIF-kompleks under Arne. Skrekk og gru.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Bare en liten kommentar til påstanden om at vi ikke er best når det gjelder. Vi vant over Viking på bortebane i cupen; det på et tidspunkt da vi tidligere kun hadde en borteseier. Vi kjørte over Vålerenga hjemme på Åråsen. Vi vant på Lerkendal for første gang på over 20 år.

                            Selvfølgelig er det rom for forbedring, men sammenlignet med de siste åra må vi vel kalle årets sesong for klar framgang. Tenk, vi begynte til og med å få et VIF-kompleks under Arne. Skrekk og gru.
                            Alle de lagene du nevner er "topplag" der motivasjonen kommer av seg selv, mens det er når vi møter lag vi bør slå vi svikter. Enga har ikke gjort noe annet enn å slå bunnlag i år og kan vinne seriegull på det. De har ikke slått en eneste av topp fem lagene i serien. Vi derimot har rotet bort mange poeng mot de dårligste lagene.

                            Kommentar

                            Working...