Hvorfor ikke bortekamp?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vestfold Kanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Oct 2004
    • 4583

    Hvorfor ikke bortekamp?

    Synes det burde settes fokus på å få flere Lsk`ere på bortekamper foran neste sesong.
    Altfor få stiller opp på bortebane for å støtte Sportsklubben!

    Tilogmed på de korte turene synes jeg vi er få i forhold til hvor mange vi er hjemme på Åråsen.

    I år er vi i cupfinalen, vi kjemper om medaljer og royal league. Hva skal til for at vi blir flere borte?

    hva gjør folk som vanligvis stiller opp på hjemmebane når sportsklubben spiller borte?

    Er det for dyrt? for lenge å være borte fra kuene?

    For min egen del så synes jeg det er noe spesielt å støtte gutta borte, omkransa av 10-15000 hjemmesupportere som alle håper vi taper så gir det en utrolig følelse av å være der på stadion og støtte Stolte Lsk.

    Jada, jeg har familie, full jobb osv. jeg også. Men de fleste bortekampene i løpet av et år burde vel mange flere klare å bli med på? Eller?
    LOUD
    PROUD
    ULTRA

  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Jeg synes det burde settes fokus på KFLs meget gode oppmøte denne sesongen og tidligere sesonger.

    På feltet er vi et sted mellom 1000 og 2500 avhengig av motstander, da blir det feil utgangspunkt når en er skuffa over oppmøte i Fredrikstad. Det var bra med LSK-supportere der, men en klar overvekt av de som vanligvis står sammen med KFL.

    Så dersom vi kan bli ferdig med sjølpissinga, så kan vi begynne å diskutere hva kan gjøres for at enda flere skal reise Norge rundt og støtte laget.

    Det første og beste tiltaket ville være økonomi til å sette opp flere togturer. Hamar, Fredrikstad og Kristiansand ville være selvskrevne. Tog til Bergen og Trondheim ville jeg også sett frem til.

    Flere bussavganger. Apeberget er flinke til å sette opp flere busser med forskjellige avganger og med opplegg for hotell osv. Dette har selvfølgelig en sammenheng med at monopolisten Hafslund sprøyter (hø, hø, tok dere den eller) inn spenn for at de skal lage kule tifos eller slippe å gå underskudd på en tur med dårlig belegg. I tillegg har de 10.000 støttemedlemmer og en økonomi vi ikke er i nærheten av. Dog hadde det vært interessant og sett på om det gikk ann å sette opp flere forskjellige turalternativer til neste års bortekamper.

    Chartre fly vil også være økonomisk gunstig (for de reisende) for de turene der det er mulig, men dette krever økonomisk muskler som KFL ikke har.

    Ellers er vel moralen at for å dra med seg flere folk på tur, bør folk som gamle-Perta og RoyVaadahl kutte ut moralisering om fyll på borteturer de ikke har vært på, ref. Kristiansand i år. Aldri har det vært så lite fyll med KFL som i år.

    King_Raymond og Vestfold Kanaris bør også vurdere om det hjelper KFL å klage på dårlig oppmøte på borteturer. Nå mener jeg at dere tar feil, men om dere så skulle ha rett, er det ikke hjelpende eller konstruktivt å starte debatten med det utgangspunktet.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #3
      Nå nevnte vel ikke jeg fredrikstad eller oppmøtet der så vidt jeg kan se av teksten min over så hvor du har det i fra vet bare du sjøl springærn. Oppmøtet i fredrikstad var greit.

      Poenget var å sette fokus på hvorfor vi ikke klarer å stille flere menn/kvinner på bortebane og hvordan få flere med på turene neste år.

      Når vi som du sier stiller med mellom 1000-2500 på hver jævla hjemmekamp burde vi vel også klare å være flere på bortebane?

      Bra oppmøte på hjemmebane i år, helt klart. Men det må vel gå an å diskutere ting som ikke er så bra også? Eller skal det bare dysses ned springærn?

      Er du fornøyd med oppmøtet på bortekampene også? Har vi nådd maksgrensa vår? :wink:
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #4
        Hadde det vært mulig å solgt billetter på Shopen til bortekampene? Lagt dem ut i god tid og hausa opp skikkelig. Oppdatere på nettet antall solgte billetter.

        Blink ut en langtur som årets tur.

        En tematur neste år (ikke karneval Tony :wink: )
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • KristofferØ
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 587

          #5
          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
          Hadde det vært mulig å solgt billetter på Shopen til bortekampene? Lagt dem ut i god tid og hausa opp skikkelig. Oppdatere på nettet antall solgte billetter.

          Blink ut en langtur som årets tur.

          En tematur neste år (ikke karneval Tony :wink: )
          Asså. Det jeg har merka i år, er at det er de samme som er med på borteturer hver gang, og det er de som gidder å bruke penger på det. Resten hører til på Åråsen. Merkelig at denna kritikken kommer i år, ettersom vi vant slaget PÅ ULLEVAAL og vi sang så høyt i Trondheim at folk spurte om kampen gikk på Åråsen.

          Årets tur? Hva hjelper det a? Alle er enige om at årets bortekamp er mot pEnga uansett, pga tribunelivet, så det blir litt halvveis. Greit at oppmøtet på bortebane kan forbedre seg, men ettersom LSK har hatt det litt trått på bortebane i år, så trekker det nok ned litt på oppmøtet..

          Uansett, jeg skal dra med meg MASSEVIS av folk på langtur nesteår, for det er f*** så fett
          I år så tar vi ostepop
          Vi elsker Lillestrøm
          HEI!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            #6
            Ikke det at jeg har vært med på langturer på endel år, men hvordan er ståa mht fyll på disse langturene? Mulig jeg er helt ute å kjøre her, men husker fra mine borteturdager at tung fyll var regelen snarere enn unntaket. Det kan selvsagt være en faktor, er vel ikke alle som ser sjarmen i å være bøttings på en søndag ettermiddag og så videre...
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
              Bra oppmøte på hjemmebane i år, helt klart. Men det må vel gå an å diskutere ting som ikke er så bra også? Eller skal det bare dysses ned springærn?

              Er du fornøyd med oppmøtet på bortekampene også? Har vi nådd maksgrensa vår? :wink:
              Jeg er selvfølgelig storforfornøyd med oppmøte på borteturene våre og det trøkket vi har laget rundt omkring i Norge i år.

              Jeg diskuterer gjerne forslag eller tiltak til hvordan vi skal bli enda bedre, jeg kom med tre forslag i mitt opprinnelige svar til deg, men jeg er ikke i nærheten av å bli med på en diskusjon der jeg er til de grader så uenig i premissene.

              Farvel!
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Ikke det at jeg har vært med på langturer på endel år, men hvordan er ståa mht fyll på disse langturene?
                Synes dette overhode ikke er noe problem lenger. Selvfølgelig er det en del folk som alltid "tar seg en pinne eller to", men jeg synes den gamle flatfylla langt på vei er borte.
                Har hatt med familien min (kona + barn på 12 og 14) på flere langturer i år, og de har ikke reagert på noen episoder. Og jeg kan love deg at de hadde gjort det dersom det hadde vært grunn til det... :wink:

                Men det er opplagt at vi har mye å gå på for å få flere med på brotekamper. Og som enkelte har vært inne på så handler nok dette om å sette sammen flere alternative tur-pakker. Dette er mer krevende, og kan på sikt også bli dyrere å administrere. Så jeg skjønner at KFL hittil har kjørt ett opplegg pr tur.

                Men viktigst av alt: Få flere til å komme på Åråsen - hver eneste gang !

                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Men viktigst av alt: Få flere til å komme på Åråsen - hver eneste gang !
                  Veldig viktig poeng fra bestefar. Flere på hjemmekamper vil mest sannsynlig bety enda flere på bortekamper og det er hjemme på Åråsen LSK virkelig tjener på ekstra tilskuere.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Ellers er vel moralen at for å dra med seg flere folk på tur, bør folk som gamle-Perta og RoyVaadahl kutte ut moralisering om fyll på borteturer de ikke har vært på, ref. Kristiansand i år.
                    For det første så skrives Vaadal uten h.
                    For det andre så har Vaadal ikke hatt et negativt ord å si om Kristiansand-turen. Det får du i så fall dokumentere, Rønnern!
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Kristiansand-turen. Det får du i så fall dokumentere, Rønnern!
                      Trekker den umiddelbart tilbake og fremfører mine inderligste unnskyldninger. Vaadal var ikke med på hylekoret til RB i den saken, jeg var altfor rask med å peke finger.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Jeg peker aller nådigst til en tråd jeg hadde
                        før sesongstart i fjor. Jeg hadde tenkt å ta en oppsumering etter endt
                        sesong på hvor mange av tingene i den tråden som kom opp som vi har
                        klart å få til, og områder som vi bør jobbe mere med.


                        (det ble en lang URL det, men med vilje )

                        Men, kom gjerne med diskusjonen nå
                        Så tar jeg min oppsummering seinere....
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        Working...