RB: Bertheussen klar
Collapse
X
-
Hvor mange fikk med seg at denne saken ble meldt av Porsgrunn Dagblad i går?
Det sto i "Nye spillere"-tråden på side 103 og Kølla Riisa sto bak denne svært spennende nyheten. I går var det litt uenighet hvorvidt saken var stor nok til å legges ut som hovedsak eller ikke.
Nå kan diskusjonen tas på nytt. For nå tror jeg svært mange fikk denne nyheten via RB og ikke via Forumet. Det er jo synd. For her var Forumet raskest.RoyVaadal. -
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalHvor mange fikk med seg at denne saken ble meldt av Porsgrunn Dagblad i går?
Ellers: Nok en bra U21-Bosman signing av Fjøra. Klarer ikke helt å se for meg at denne karen kommer til å få mye spilletid, men vi får se. 3 bra midtstoppere kan jo fort bli tynt, nå har vi ihvertfall 4.Kommentar
-
Hvor mange fikk med seg at denne saken ble meldt av Porsgrunn Dagblad i går?
Derfor mener jeg at forumet taklet denne saken riktig. Bertheussen var en i den store hopen til han ble klar, og nå er han blitt en egen tråd. Slik må vi også gjøre det i framtiden, ellers vil det bli flere titalls unødvendige tråder.
mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gamle-pertaSaken som sto i PD i går var ingen bekreftelse på at overgangen var i orden, bare en ny spekulasjon.
Det er betydelig forskjell på tidligere formuleringer av typen "LSK skal være interessert i", "aktuell for LSK", "LSK snuser på..." osv.
Opprinnelig skrevet av gamle-pertaHadde dette handlet om en "big signing" så hadde saken fortjent en egen tråd tidligere.
Utrolig moro er det at LSK snart har henta halve U-21-laget.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalDet er alltid en stor begivenhet når LSK henter norske U-21-spilllere!
Utrolig moro er det at LSK snart har henta halve U-21-laget.Kommentar
-
Ønsker å benytte anledningen til å ønske Eirik Bertheussen lykke til i LSK. Eirik B. har gjort en kjempejobb for oss (Pors Grenland) denne sesongen.
Vi skulle selvfølgelig ønske at Eirik ville spille for oss enda en sesong, men vi har full forståelse av at han ønsket å spille i vår øverste divisjon. Lykke til Eirik !Kommentar
-
Mer info om Bertheussen fra LSK-Lista:
===============
Eirik Bertheussen debuterte som 17-åring for Tromsdalen borte mot Kongsvinger i 1. divisjon i 2001. Det året spilte han 11 kamper, hvorav 7 fra start og 4 som innbytter.
Dagbladet.no skrev følgende etter kampen mellom Tromsdalen og Hødd i 2001:
"U-21 sjef Per Høgmo fikk se at de gode rapportene om Tromsdalens 17 år gamle Eirik Bertheussen stemte. 17 åringen er et av de største forballtalentene som ishavsbyen har fostret."
I 2002 fikk han 18 kamper for Tromsdalen i 1. divisjon, 14 fra start, 4 som innbytter. Tromsø viste så interesse og Bertheussen skrev en tre-års kontrakt med Gutan fra Alfheim.
2003 ble en liten nedtur i følge ham selv, med 1 kamp fra start og 2 innhopp i eliteserie. Debuten hans kom faktisk på Åråsen, en kamp LSK vant 3-2. Da fikk han 3 minutter som innbytter.
2004 ble han leid ut til Tromsdalen igjen som nok en gang var klar for 1.
divisjon. Han spilte 23 kamper fra start, men kunne ikke forhindre nedrykk for TUIL.
2005 har han vært leid ut til Pors Grenland, hvor han har spilt 26 kamper, alle fra start.
Eirik har spillt for alderbestemte landslag, både for U-18, U-19 og U-21 har han akslet landslagstrøya.
Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltidRoyVaadal.Kommentar
-
Tar jeg feil i at Lillestrøm - som en rekke andre tippeligaklubber - tidligere har flagget interesse også for den talentfulle midtstopperen Tore Reginiussen fra Alta? Kan han fortsatt være aktuell, eller er Bertheussen kommet på bekostning av ham? Jeg syns det er litt pussig om vi har gitt oss på talentet som alle vil ha før det er klart hvor han går, og i stedet signer en fyr vi tydeligvis er alene om å ville ha (og som tydeligvis er veiet og funnet for lett av TIL).
La oss kjøpe begge. Reginiussen og Bertheussen i midtforsvaret. Da tipper jeg det går en kule varmt for Matta.Kommentar
-
Kanskje vi kan forvente at Reginiussen er så godt som tapt til Tromsø.
Kanskje det er grunnen til at vi henter Bertheussen og at TIL ikke bryr seg om han?
Litt mer fakta fra VG
Bertheussen har 4,96 i snitt på 26 kamper.
Han har scort ett mål og fått tre gule kort.
På børsen har han hatt en fin stigning med to 7-ere i høst.
Denne Reginiussen ligger like over Bertheussen på børsen med
5,05 på 21 kamper.
Noen som klarer å hoste opp noe statisikk over antall U-21 og U-19/U-18-kamper som de to har spilt?
Bertheussen har sammenfallende bursdag med LSK 2.april 1984.
Til sammenligning så har Reginiussen bursdag i juni 86, altså nesten to år yngre. Det gjør selvfølgelig sitt til at Reginiussen er mer jaget.[/url]RoyVaadal.Kommentar
-
Hehe...tror ikke du skal legge Vg-børsen til grunn for hvem som er den beste midtstopperen av de to. VGs dekning av 1.divisjon er rett og slett flau og de som setter børs/skriver referat har liten eller ingen kompetanse på området. Når det gjelder andre klubber har også Odd vært hissige på ham, men han ville ikke dit. Så var det sagt og jeg kan komme til poenget:
Jeg vil bare benytte sjansen til å gratulere dere i Lillestrøm med en veldig god signering, dere har skaffet dere en sulten midtstopper som gir 100% for drakta i alle kamper. Håper Eirik vil lykkes hos dere og at dere gjør ham til en enda bedre spiller. Han har vært en viktig brikke hos oss i år og skulle han falle utenfor hos dere kan vi gjerne låne ham litt neste år også!
Lykke til med Eirik og lykke til mot Molde i cupfinalen - regner med vi møter motstanderen deres i serien neste år :lol:Kommentar
-
Her er noen stats på Reginiussen og Bertheussen fra NFFs databaser:
Bertheussen:
G18 10 kamper 2 mål ( 2002)
G19 8 kamper, 4 mål (2003)
M21, 3 kamper, 0 mål (to av kampene ble spilt i 2003, ingen i 2004 og én i år - hjemmekampen mot Skottland)
Reginiussen:
G18 10 kamper, 2 mål (2004)
G19 4 kamper, 0 mål (2005)
Kommentar: Har det stoppet opp litt for Bertheussen? Og er det å skryte ham litt opp når han konsekvent omtales som U21-spiller. Han er i troppen hver gang (stort sett), men har altså bare vært utpå én gang på de to siste sesongene, og dvs kun én gang i hele kvalikkenKommentar
-
Vi har vel en av de yngste stallene i eliteserien i år og neste år detter snittet enda et hakk til. Dette er lovende. Takk for nok en signering Fjøra!!!Kommentar
-
Nå falt det meg inn at jeg har blandet sammen Reginiussen og Bertheussen... Ikke bare de to, men jeg har faktisk blandet Trond Erik Bertelsen fra FFK inn i denne suppa også!
Bra med en ung sulten spiller. MEN; jeg synes egentlig Harald Hauge er en ganske god spiller, og håper Bertheussen er betraktelig bedre enn Hauge, hvis ikke ser jeg ikke poenget med signeringen.
Det bekymrer meg at ikke TIL engang tilbudte han kontrakt.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av OlaDet bekymrer meg at ikke TIL engang tilbudte han kontrakt.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernOpprinnelig skrevet av OlaDet bekymrer meg at ikke TIL engang tilbudte han kontrakt.eLSKe i gode og onde dager....eLSKe til døden skiller oss av....å eLSKe er inge hobby, det er en livsstilKommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernBert (kan ikke skrive Bertheussen hve gang) signaliserte etter oppholdet hos Tromsø i 2003 at det var uaktuelt for ham å gå tilbake til Tromsø, under noen som helst omstendigheter.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalEr dette bare løse rykter eller har du dokumentasjon?
Prøv www.google.com med søkeordene Bertheussen + Ulseth så kommer det opp en sak fra Radio Tromsø.
Gjør noen videre søk på Bertheussen og Tromsø så kommer det flere utfall fra Eirik.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Er det denne saken du tenker på:
Den bekrefter for så vidt at han ikke ville tilbake til Tromsø etter å ha røket uklar med dem. Men hvorfor? Fordi han ikke hadde fått spille fordi Ulseth mente han ikke holdt tippeligastandard. Og da er vi vel tilbake der vi var når det gjelder betenkeligheter: 1) Tromsø vurderte ham ikke som god nok, 2) han har knapt nok U21-matcher de siste årene, og 3) vi har fått ham uten særlig konkurranse fra andre tippeligaklubber.
Ingenting er bedre enn at Fugla henter unge talenter og det kan godt hende at denne karen vil bli en ny Kippe for oss, men inntil videre ser jeg ingen grunn til å ta av. Han er etter alt å dømme en bra 1. divisjonsspiller, men vi hausser ham betraktelig ved å bruke U21-etiketten. Den fremstår som noe oppskrytt i dette tilfellet. Dette er på papiret ikke en signing i trond olsen- eller særlig riise-klassen i mine øyne.Kommentar
Kommentar