Hva Ulseth sier etter nesten å ha sendt TIL ned en divisjon gir jeg rimelig blaffen i. Når det er sagt så trenger man ikke å ta helt av enda, men jeg er positiv og håper at han blomstrer i LSK.
RB: Bertheussen klar
Collapse
X
-
Hva Ulseth sier etter nesten å ha sendt TIL ned en divisjon gir jeg rimelig blaffen i.
Jeg prøver heller ikke å være negativ, men vi kan ikke som Vålerengen kjøpe alle spillerne vi har lyst på, og da vil en ny spiller nødvendigvis gå på bekostning av andre. I dette tilfellet gjetter jeg at Bertheussen går på bekostning av:
- Fortsatt jakt på Tore Reginiussen som antakelig er et enda større talent
- Lokale talenter som vi allerede har, særlig Harald Hauge
- Lokale talenter som har overbevist i 2. divisjon og som kunne styrke romeriksprofilen, som f eks Frode Bjørnevik som RB skriver om i dag.
Det er på ingen måte gitt at Bertheussen er noe lykkeligere valg enn noen av de tre alternativene han går på bekostning av selv om han kan kalles U21-spiller.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Bertheussen forlot TIL etter 2004-sesongen, så det er neppe bare Ulseth som fant ham for lett da. Det må også Høgmo ha gjort - uten at det er noe viktig poeng.
Opprinnelig skrevet av 10.09.50- Fortsatt jakt på Tore Reginiussen som antakelig er et enda større talentMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernOpprinnelig skrevet av 10.09.50- Fortsatt jakt på Tore Reginiussen som antakelig er et enda større talent
Det aner meg at Rønnern har fulgt begge disse spillerne nå gjennom en rekke kamper og sikkert kommer med et trumfkort og en vurdering som vil sette oss på plass.
Uansett så er jeg personlig meget spent og i utgangspunktet svært fornøyd med at vi henter Bertheussen.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalDet går jo på at de i dag spiller og presterer omtrent på samme sportslige nivå og der Reginiussen er betydelig yngre (nesten to år er mye i denne aldersgruppen).
Altså har Bertheussen på tross av sin unge alder vært innom et eliteserielag og spilte tre og en halv sesong i 1. divisjon. Reginiussen har vel ikke prestert noe mer til dags dato, snarere tvert i mot. Han har f.eks. ikke prøvd seg i en eliteserieklubb.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Jeg skal ikke skryte på meg å ha sett verken Pors eller Alta i år, så dette blir en vurdering på papiret. Men jeg mener som RoyVaadal at Reginiussen har den sterkeste CV'en.
I tillegg til de momentene RoyVaadal nevner, er det liten tvil om at interessen for Reginiussen har vært klart størst. Det sier iallfall noe om hvordan talentene deres vurderes i markedet, men er selvfølgelig ikke noe stort poeng. Vi husker f eks alle at Dag Riisnæs på første halvdel av 90-årene ble vurdert klart foran Ståle Solbakken. I ettertid er det ikke så lett å skjønne hvorfor.Kommentar
-
[quote="Rønnern"]Opprinnelig skrevet av RoyVaadalAltså har Bertheussen på tross av sin unge alder vært innom et eliteserielag og spilte tre og en halv sesong i 1. divisjon. Reginiussen har vel ikke prestert noe mer til dags dato, snarere tvert i mot. Han har f.eks. ikke prøvd seg i en eliteserieklubb.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Altså: Bertheussen har prøvd seg i en eliteserieklubb og blitt funnet for lett, mens Reginiussen ikke har prøvd seg i eliteserien ennå. Og det får du til å bli fordel Bertheussen. Jeg sliter litt med å henge med her.
Reginiussen følger omtrent samme utvikling som Bertheussen.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Er det denne saken du tenker på:
Den bekrefter for så vidt at han ikke ville tilbake til Tromsø etter å ha røket uklar med dem. Men hvorfor? Fordi han ikke hadde fått spille fordi Ulseth mente han ikke holdt tippeligastandard. Og da er vi vel tilbake der vi var når det gjelder betenkeligheter: 1) Tromsø vurderte ham ikke som god nok, 2) han har knapt nok U21-matcher de siste årene, og 3) vi har fått ham uten særlig konkurranse fra andre tippeligaklubber.
Ingenting er bedre enn at Fugla henter unge talenter og det kan godt hende at denne karen vil bli en ny Kippe for oss, men inntil videre ser jeg ingen grunn til å ta av. Han er etter alt å dømme en bra 1. divisjonsspiller, men vi hausser ham betraktelig ved å bruke U21-etiketten. Den fremstår som noe oppskrytt i dette tilfellet. Dette er på papiret ikke en signing i trond olsen- eller særlig riise-klassen i mine øyne.
Får håpe han slår til, men noen klar forsterkning er han vel ikkeI år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernNei, dere snakker om den sterkeste CVen og der har Bertheussen en bedre sådan, alderstrinn for alderstrinn.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalOg det spiller ingen rolle at Reginiussen har nesten to år igjen på å utvikle seg?
Reg sine to første sesonger i A-stallen til Alta har vært 7 kamper i 1.div. pluss en sesong i 2. divisjon. Bert sine to første år i A-stallen til Tromsdalen bør på nær halvannen sesong i 1. divisjon, før han altså ble plukket opp av TIL.
CV-messig så er Bert ikke noe tilbake for Reg på samme alder.
Så kan en se på argumentet ditt om antall år og tid å utvikle seg på. Selvfølgelig har Reg muligheten til å gruse Bert sin CV, dersom det viser seg at Reg går til en eliteserieklubb og klarer å etablere seg i elleveren. Men det gjenstår jo ennå å se.
Bert har utvilsomt hatt en bra utvikling i år og har etter to magre år med hensyn til landslaget, dette siste halvåret slått seg inn blant de mest talentfulle i Norge. Han er på en opptur og midtstopper er utvilsomt en av de plassene på banen som krever mest modning. Her har gutten mange år med modningstid foran seg.
Basert på CVen er det ikke tvil om hva som er best for Sportsklubben på rimelig kort sikt. Bert har altså et opphold bak seg i TIL og ytterligere tre og en halv sesong bak seg fra 1. divisjon. Reg har en sesong i 2. divisjon i tillegg til årets sesong i første.
Bert har veldig mye mer erfaring enn Reg, noe som kan være verdifullt på kort sikt, men samtidig er han bare 21 år og vil fortsette utviklingen sin som midtstopper i 6-7 år til.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
LSK begynner å likne litt på MUFCs gull-generasjon, early years. Ferguson henta majoriteten av de gode unge engelske spillerene, de utviklet seg til et godt lag sammen og dominerte ligaen sin de neste ti årene. Fy faen så deilig om Fjøra får til noe liknende!LSK Norges beste lagKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Hamburg & KanariLSK begynner å likne litt på MUFCs gull-generasjon, early years. Ferguson henta majoriteten av de gode unge engelske spillerene, de utviklet seg til et godt lag sammen og dominerte ligaen sin de neste ti årene. Fy faen så deilig om Fjøra får til noe liknende!
En annen ting er vel at vi neppe har eller kommer til å få de samme ressursene at vi klarer å holde på de som slår til. Dessverre!------eLSKe-------Kommentar
-
At LSK ikke har ressurser til å holde på slike talenter er hevet over enhver tvil. Men det er vel også et poeng at man ikke akter å gjøre det heller. Fjøra gikk såvidt jeg husker, ut og sa akkurat dette: at man skulle gi talentene mulighet til å utvikle seg og bruke LSK som et springbrett til en karriere utenlands.
Og da er det vel klart at klubben underforstått akter å skaffe seg ressurser på denne måten kanskje?
Om den ene ussen er bedre enn den andre overlater jeg glatt til Fjøra & co å vurdere. Så langt har de vel vært dyktige med å skaffe unge talenter.Knurr...Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av pondus73Opprinnelig skrevet av Hamburg & KanariLSK begynner å likne litt på MUFCs gull-generasjon, early years. Ferguson henta majoriteten av de gode unge engelske spillerene, de utviklet seg til et godt lag sammen og dominerte ligaen sin de neste ti årene. Fy faen så deilig om Fjøra får til noe liknende!
En annen ting er vel at vi neppe har eller kommer til å få de samme ressursene at vi klarer å holde på de som slår til. Dessverre!LSK Norges beste lagKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Hamburg & KanariOpprinnelig skrevet av pondus73Opprinnelig skrevet av Hamburg & KanariLSK begynner å likne litt på MUFCs gull-generasjon, early years. Ferguson henta majoriteten av de gode unge engelske spillerene, de utviklet seg til et godt lag sammen og dominerte ligaen sin de neste ti årene. Fy faen så deilig om Fjøra får til noe liknende!
En annen ting er vel at vi neppe har eller kommer til å få de samme ressursene at vi klarer å holde på de som slår til. Dessverre!------eLSKe-------Kommentar
-
LSK begynner å likne litt på MUFCs gull-generasjon, early years. Ferguson henta majoriteten av de gode unge engelske spillerene
Den dagen Fjørtoft får til dét, er det virkelig grunn til å ta av seg hatten. Men det er det ingen overhengende fare for.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernBasert på CVen er det ikke tvil om hva som er best for Sportsklubben på rimelig kort sikt.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Men er det det rimelig korte perspektivet som er av størst interesse?
Opprinnelig skrevet av 10.09.50Han er hentet for fremtiden, og for den kategorien spillere er det bare tre egenskaper som gjelder: Talent, talent og talent. Og kanskje tempo.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kommentar