Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Arni Gautur Arason, Vålerenga
Ali Al Habsi, Lyn
Claus Reitmeyer, Lillestrøm
Årets forsvarsspiller:
Bård Borgersen, Start
Marius Johnsen, Start
Kjetil Wæhler, Vålerenga
Årets midtbanespiller:
Runar Berg, Bodø/Glimt
Christian Grindheim, Vålerenga
Kristofer Hæstad, Start
Årets angrepsspiller:
Alex Valencia, Start
Egil Østenstad, Viking
Ole Martin Årst, Tromsø
Årets trener:
Henning Berg, Lyn
Tom Nordlie, Start
Uwe Rösler, Lillestrøm
Årets dommer:
Terje Hauge, Olsvik
Per Ivar Staberg, Sunndal
Tom Henning Øvrebø, Nordstrand
Prisene blir delt ut i cupfinalehelgen. Det blir også delt ut to hovedpriser - Årets Kniksen til Norges beste fotballspiller i 2005, og Kniksenprisens Hederspris. De to sistnevnte prisene blir delt ut på Idrettsgallaen på Hamar første lørdag i januar neste år.
Skandale at Koren ikke er nominert! Runar Berg rykker ned med Glimt og har 6/2 i mål/assist. Hvordan står det til med Robbie? Jo, han kan ta seriebronse og cupgull med Fugla, og har 7/7 i assist/mål, noe som er høyest av samtlige Tippeliga-midtbanespillere (rett meg hvis jeg tar feil). I tillegg gjør Koren c-momenter som å ta ned ballen på kassa, trikse en gang på låret før han måker den i kryss-stanga på Lerkendal. Og drivet hans med kula er han mutters aleine om i Norge. Hvor skal man sende e-brev for å klage på denne nakne nominasjonen?! At Koren har hatt sju innbyrdes oppgjør mot de tre nominerte og kun tapt ett (serieåpninga), sier vel sitt.
Med LSK-briller så skulle jeg gjerne sett Robert Koren og/eller Christoffer Anderson på lista, men de som er nominert er gode de også.
Hvis Mifsud ikke hadde blitt skadet, ville nok han vært på den lista. Tippeligaens beste spiss i vårsesongen Gleder meg til å se Mifsud igjen neste sesong.
greie nok de, bortsett fra at Nordli kommer til å stikke av med trener-prisen. Keeperprisen er litt mer åpen.
Men det er veldig mange kommentatorer som nå sier at Stoffe er Tls beste back, og da synes jeg det er litt snodig at det ikke finnes plass til en sånn en.
Og med midtbane: jeg tror det eneste Runar Berg slår Robbie på må være antallet gule kort og betydningen for laget (siden han er en av få gode spillere der oppe).
Latterlig at R.Berg er på den lista, den plassen burde vært Robbie siden.
Enig i det altså, kan ikke fatte at Rob ikke er på lista, hva i svarte legger de til grunn for å plassere folk på denna midtbanen?
Blir særdeles spennende å høre begrunnelsen, dvs det er nok en av de to andre som stikker av med prisen, men likavæl..
Her mangler forsåvidt endel andre folk også altså, tenker spesielt på Scharner i Brann og kanskje en av dissa stoppera til Lyn som har et respektabelt antall innslupne iår..
Men er jo ikke lett å plukke ut, derfor tar jeg herved på meg ansvaret å fikse nominasjoner til neste år.
\"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
-Zlatan-
altså, korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men er det ikke viktigere å være best i det virkelig viktige kampen mot slutten av sesongen en i vårsesongen? Og har ikke da Robert Koren vært best av alle? Faktisk ville det ikke vært noe å si på om han hadde tatt plassen til Hæstad en gang. Og hvorfor er det bare tre nomineringer? Det burde vært fem. Helstad, Stoffe, Winters, Hangeland, Håland, Brown, alle disse spillerne burde være nominerte.
Berg er vel med av gammel vane, eller fordi noen i NFF liker'n ekstra godt. Enig i at Koren burde vært med. Muligens Stoffer også, men han har tross alt hatt en kraftig formdupp nå de siste ukene. Hadde vært moro om Reit vinner keeperprisen, men den går vel til klovnen til Vålerenga.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Ut fra nominasjonslista å dømme er det ikke akkurat noen ubetinget fordel å være utlending. På keeperplassen har ikke komiteen hatt annet valg, det finnes jo knapt én brukbar nordmann i Tippeligaen, men ellers har de ikke med en eneste utlending. Det er ganske spesielt i en liga med en så stor andel utlendinger. Runar Berg på bekostning av Robbie er latterlig, særlig med våre øyne, men jeg gjetter at Brannfansen savner et par av deres utlendinger også. Ikke helt uten grunn heller.
Runar Berg ? Christian Grindheim ?? Kristofer Hæstad ???
HA HA HA. Robbie Koren spiser den røkla der til frokost !!!
Runar Berg er med av gammel vane må man vel ha med en Berg, og han synes vel ekstra godt fordi han er en anstendig spiller på et ellers nokså råttent og avdanka lag. Fat face Grindheim kan trikse ballen hvor mange, si 60 ganger. Dermed er han god nok for kokoss-laget fra slummen i indre øst. Hæstad ser ut og spiller som en puddel.
Robbie holder internasjonal klasse og har TEKNIKK. En høyst undervurdert kvalitet i norsk fotball, nordmenn har liksom ikke skjønt det å verdsette spillere som er underholdende å se på. Koren er underholdende, de andre der er reine grovarbeidere. Samen, Fat Fuck og Kyllingen kan gå og melde seg til tjeneste for samelandslaget.
Og kjetil Wæhler må være landets mest overvurderte spiller. Treffer han det demolerte trynet til Klippen i en mørk bakgate så løper hen hjem og gjemmer seg under stuebordet til mamma'en sin. Tough luck. KYLLING!
At Hæstad og Grindheim er nominert er fullt fortjent. Gutta kommer fra 1.div, og har etablert seg både i toppen av eliterserien og landslaget! Impoenerende av begge.
At Runar Berg, som rykker ned med Glimt (en gang for alle) tar den siste plassen er en vits
Kommentar