unummerert eller ikke??

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    unummerert eller ikke??

    er det bestemt hva det blir til?
    Kim
    Styremedlem KFL
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

    #2
    Kødder du?
    TS05 - Felt C

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #3
      I mitt hode er det følgende som gjelder: Øvre blir kun ståplasser, men alle går til sine repspektive plasser!
      Nedre blir sittetribune hvor alle selvfølgelig også sitter på sine plasser.
      Dersom det skal være fullt anarki på Øvre så ser jeg for meg ganske mange konflikter...

      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #4
        Det har vært ganske lange og heftige diskusjoner om temaet allerede på cupfinale-billetter-tråden.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • Maximus
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Sep 2005
          • 100

          #5
          Ja men detta spørsmålet kommer opp igjenn og igjenn. Det er gjævlig frustrerende at det er så mange som "Vet hva som er riktig" Så lenge det er folk i fansen( Blant annet de som solgte billeter ) som sier at det kommer til og bli første mann til mølla prinsippet på cola øvre så vil mange ta det som god fisk og gjøre akkurat det. Ledelsen i KFL har sagt at numreringen skal følges, men om det er fordi de er forpliktet til og offisielt si det eller ikke vet jeg ikke. Når det sies så mye forskjellig får jeg et dillema. Jeg fikk skaffet min far en billett til cola øvre ved siste utsalg og spurte da pent om kanskje det var mulig for meg og bytte inn min allerede kjøpte billett med en som da var ved siden av hans. Fikk da bare til svar at det var ikke nødvendig i det hele tatt fordi på cola øvre så gjalt ikke numrering. :? Sitter da nå og lurer på om vi skal stille oss sammen, men er da engstlig for at det kommer noen og gjør krav på sine plasser samt at da kanskje noen tar våres i mellomtiden fordi de er blitt jaget vekk av noen andre. Kaos???

          Fint med en avklaring en gang for alle på dette? Hvis det er slik at numreringen ikke skalfølges, men at dette ikke kan sies offisielt så håper jeg noen i styret eller lignende kan sende meg en PM og si det.
          ¤Fugl i Oslo¤

          Kommentar

          • Bakern
            Medlem
            Møteplager
            • Sep 2005
            • 91

            #6
            Fikk også beskjed om at på øvre vil det bli unummerert når jeg spurte på lsk-shopen.
            Bakern
            *Stolt medlem nr. 1000*

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Jeg overhørte også det samme når noen andre skulle kjøpe billetter på Cola øvre (at plassene fungerer som unummerert).

              Men det er hevet over enhver tvil at Kanari-Fansens ledelse satser hardt på at også Cola øvre skal ha nummererte plasser. Argumentet de bruker er at de ønsker å unngå en fortetting av de syngende midt på, mens sidene sitter eller ikke synger.

              Personlig er jeg ikke enig i dette valget og jeg har mange argumenter i mot dette (interesserte kan leite i den lange Cupfinale-tråden). Nå har jeg gitt opp å kjempe for denne saken og tar KFL-ledelsens beslutning til etteretning. Så får vi se hva som blir praksisen når vi kommer inn på stadion.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • Yiddo
                Medlem
                Hoffnarr
                • Sep 2005
                • 41

                #8
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Argumentet de bruker er at de ønsker å unngå en fortetting av de syngende midt på, mens sidene sitter eller ikke synger.

                Det er bare tull!


                Faktum er at når folk kan stå sammen med kompisene sine så synges det mye mer. Slik som det er nå, så har jeg og kompisene mine plasser på ulike steder i cola øvre. Dersom vi står sammen så skaper vi mye mer trøkk og "ildner" opp hverandre. Sånn er det nok med de fleste andre også.


                Ser for meg at det kan bli masse bråk på Cola øvre under cupfinalen når enkelte mener at det er unummerte plasser, mens andre kommer og prøver å gjøre krav på plassene sine.


                Unummerte plasser burde være en selvfølge. Da kan folk stå sammen med folk de kjenner, og lage mest mulig liv sammen. Nummererte plasser er forøvrig en av grunnene til at stemningen har sunket betraktelig i England de siste 10-15 årene.

                Og var det noen tendenser til at de syngende trakk seg sammen i VG svingen mot (p)enga på Ullevål tidligere iår? Nope! Hele VG stod og sang!

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #9
                  Blir det bråk om plassering på kampdagen, er det i praksis kun en løsning på problemet: at man henvises til det setet som står på kampbilletten.

                  Tror nok folk skal være glad om de kan "snike" seg bort fra sitt sete til å stå sammen med noen de kjenner.

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Yiddo
                    Og var det noen tendenser til at de syngende trakk seg sammen i VG svingen mot (p)enga på Ullevål tidligere iår? Nope! Hele VG stod og sang!
                    Grunnen til at dette ikke skjedde på Ullevaal tidligere i høst var at organiseringa i praksis var lik den vi vil se neste søndag. At hele VG sto og sang er en bitte liten overdrivelse; sidene var nok hakket mindre kvassere enn midten.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Maximus
                      JJeg fikk skaffet min far en billett til cola øvre ved siste utsalg og spurte da pent om kanskje det var mulig for meg og bytte inn min allerede kjøpte billett med en som da var ved siden av hans. Fikk da bare til svar at det var ikke nødvendig i det hele tatt fordi på cola øvre så gjalt ikke numrering.
                      KFL har hele tiden sagt at det er nummererte plasser, det kan da ikke være noen tvil om det.

                      Men, for min egen regning kan jeg jo legge til at det neppe er problematisk om du og faren din står sammen ved et av de setene dere er tildelt. Det er stående og da er det plass til deg ved siden av faren din, uten at dere tar plassen til noen ved siden av.

                      Man er da ikke helt firkantet heller (dersom du da ikke heter Svampe-Bob).
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • Anders_Bakken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 542

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        I mitt hode er det følgende som gjelder: Øvre blir kun ståplasser, men alle går til sine repspektive plasser!
                        Nedre blir sittetribune hvor alle selvfølgelig også sitter på sine plasser.
                        Dersom det skal være fullt anarki på Øvre så ser jeg for meg ganske mange konflikter...

                        Mvh
                        Gammer`n

                        Jeg har bilett til Nedre..og ikke faen om jeg skal sitte....det skal stå og synges..ferdig!

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av andee
                          Grunnen til at dette ikke skjedde på Ullevaal tidligere i høst var at organiseringa i praksis var lik den vi vil se neste søndag
                          Så her gjorde man samme type organisering, men med unumerrerte plasser. Og likevel lagde vi kanskje årets beste stemning. Det viser vel at det lar seg gjøre med unummererte?
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Grunnen til at dette ikke skjedde på Ullevaal tidligere i høst var at organiseringa i praksis var lik den vi vil se neste søndag


                            Så her gjorde man samme type organisering, men med unumerrerte plasser. Og likevel lagde vi kanskje årets beste stemning. Det viser vel at det lar seg gjøre med unummererte?
                            I seriekampen var det vel ca 1700 Kanaris, hvis jeg ikke husker feil. På finalen er det ca 6500. Det er ganske stor forskjell, og krever en mye strammere organisering.
                            Dessuten, når folk har betalt 630 kroner for billetten sin, så er det minste de kan kreve å få plassen sin.
                            Jeg har full tillit til at KFL fikser dette slik at det blir mest mulig trøkk.

                            Mvh
                            Gammer`n
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              #15
                              Når jeg har betalt 620 kroner for min billett forventer jeg å kunne stå sammen med mine venner... Hvem som fikk hvilke plasser synes for meg relativt tilfeldig. Da får folk tåle at de må finne seg et annet sted å stå hvis det er opptatt der de skulle stått. Dette funker da for faen på Åråsen. Der gjelder det å komme tidlig for å få de bra plassene...
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • pondus73
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 612

                                #16
                                For 620,- forventer jeg å få den plassen jeg har betalt for!!!!!!
                                :shock:
                                ------eLSKe-------

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Da får folk tåle at de må finne seg et annet sted å stå hvis det er opptatt der de skulle stått. Dette funker da for faen på Åråsen. Der gjelder det å komme tidlig for å få de bra plassene...
                                  Det er ingen som skal behøve å tåle at plassen deres er opptatt. Det er nummererte plasser som er utgangspunktet og det må selvfølgelig respekteres.

                                  Og det er ikke en sjanse i helvete at det blir førstemann/kvinne til mølla for de "bra" plassene.

                                  Men du må gjerne stille deg sammen med vennene dine, så lenge dere ikke tar fra noen andre deres plasser.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    #18
                                    Jeg var såpas inteligent at jeg klarte å få kjøpt billetter til alle mine etterhverandre, og kommer derfor til å kreve mine plasser, og regner med at alle respekterer KFL/LSK som har sagt hele veien at det blri nummerert :twisted:
                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #19
                                      Det overrasker meg litt at vi får hele denne debatten på nytt om
                                      nummerert vs. unummerert.

                                      Det har som sagt vært grundig diskutert allerede, særlig på s.76 og en del sider framover i cupfinale-tråden som nå er stengt.
                                      Interreserte kan se her:


                                      At dette stadig kommer opp igjen tar jeg som et tegn på at er ganske mange som er frustrerte over KFL-ledelsens beslutning.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #20
                                        Jeg skjønner godt motivasjonen til alle de (flere hundre?) som blir tvangsskilt fra sine nærmeste venner og familie. De ønsker selvfølgelig unumerrert.

                                        Jeg skjønner også argumentasjonen til KFL-ledelsen som vil unngå en fortetting av syngende og stående i midten. Personlig tror jeg det både kan føre til dårligere og bedre synging. Time will show.

                                        Men jeg skjøner ikke motivasjonen til de som krever å få en helt bestemt plass? Hva er motivasjonen deres utover eventuelt å være lojale mot KFL-ledelsens beslutning, som for så vidt er nobelt nok i seg sjølv.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        Working...