Bør Kanari-feltet være sitte- eller ståplasser?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #21
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    (KFL eller) LSK er ikke tjukke i huet.
    *host* tvangssalg av supportereffekter til cupfinalen *host* :wink:
    Knurr...

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      (KFL eller) LSK er ikke tjukke i huet.
      *host* tvangssalg av supportereffekter til cupfinalen *host* :wink:
      Jeg omformulerer til: KFL eller LSK er ikke alltid tjukke i huet, bare noen ganger
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Så lenge plassene selges som ståplasser, så blir det ikke begrenset av antall seter.
        Mulig det. Men like mange ståplasser som tidligere kan det jo ikke bli. Kapasiteten vil gå noe ned, og det tipper jeg gjelder trøkket også. Jeg syns fortsatt ikke vi har fått svaret på det store spørsmålet: Hvorfor skal man sette opp seter? Hva er poenget hvis fansen skal stå der likevel?

        Det hevdes hardnakket at all-seater ikke er et krav i kamper arrangert av NFF, dvs Tippeligaen og cupen. Da gjenstår i så fall Royal League. Det er mulig RL har turneringsbestemmelser som forbyr ståplasser, men skal man virkelig gå til et slikt skritt av hensyn til tre hjemmekamper midtvinters? Mitt tips er at det vil bli plass til hver eneste sjel som vil på Royal League på Åråsen selv om kanarifeltet stenges til akkurat de kampene. Akkurat i de tre kampene kan man stå bak mål, og la feltet være intakt til resten av sesongen.

        Jeg ville bli oppriktig glad hvis noen kunne forklare meg hva som er begrunnelsen for å sette opp setene.

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #24
          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Jeg ville bli oppriktig glad hvis noen kunne forklare meg hva som er begrunnelsen for å sette opp setene.
          Hvis jeg husker riktig, diskuterte vi dette i fjor, så hvis du bruker 'søk' flittig, kan det hende du finner tråden....
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Fugla
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 1718

            #25
            Kjempebra med sitteplasser slik at vi slipper og ha en svett rygg/nakke 5 cm. foran deg og se kun få minutter av kampen!! Det er helt elendig å betale over hundre kroner for muligens å se kun en brøkdel av kampen fordi det står 3 rekker med mennesker på hvert trinn!

            SITTEPLASSER HVOR VI STÅR!!!
            Homer Simpson.



            www.ultrassarp.no

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #26
              Hvis Fugla sitt forslag går gjennom så tror jeg også vi risikerer at det tas betalt for den gode plassen, ved å sette opp til sitteplass-priser.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5099

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Opprinnelig skrevet av tyren2000
                Hvis det blir satt opp stoler på Åråsen til neste år så blir antallet som kan stå på feltet halvert, det er ikke lov til selge flere biletter enn det feltet tar så da blir det kun 946 ståplsser på felt A & B
                Dette er nok ikke riktig. Så lenge plassene selges som ståplasser, så blir det ikke begrenset av antall seter. KFL eller LSK er ikke tjukke i huet.
                Er det bekreftet at det BLIR seter, men feltet blir solgt som ståplasser, eller er dette bare antagelser?

                Kommentar

                • Fugla
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 1718

                  #28
                  Fjerner de da de rød setene og får gule/svarte på hele langsiden?

                  Betaler forøvrig gladelig en 50-lapp eller mer for å kunne se hele kampen...
                  Homer Simpson.



                  www.ultrassarp.no

                  Kommentar

                  • tyren2000
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Oct 2005
                    • 44

                    #29
                    Da kan vel du Runner fortelle hva som blir gjort på alle stadioner i tippeligaen der det selges stå plasser der det senter?????????

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av tyren2000
                      Da kan vel du Runner fortelle hva som blir gjort på alle stadioner i tippeligaen der det selges stå plasser der det senter?????????
                      Tja, det vet jeg ikke. Men jeg vet at det er opp til LSK hvor mange billetter de vil selge på Åråsen og hverken LSK eller KFL er interessert i å få dårligere stemning på kampene.

                      Forøvrig bør jo hintet være greit i forhold til at LSK ikke har tenkt å øke billettprisen for Kanari-Fansen. De selger vel ikke sitteplasser til gi bort pris?
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Opprinnelig skrevet av tyren2000
                        Da kan vel du Runner fortelle hva som blir gjort på alle stadioner i tippeligaen der det selges stå plasser der det senter?????????
                        Tja, det vet jeg ikke. Men jeg vet at det er opp til LSK hvor mange billetter de vil selge på Åråsen
                        NFF, Politi- og Brann-vesenet har vel også noe de skal ha sagt.
                        Det er sikkert fristende for dem å lage et enkelt regelverk der kapasiteten skal være én person per sete, uavhengig av om folk står ved sete eller ikke.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #32
                          Håper ikke det blir sitteplasser på feltet. Kommer til å bidra til dårligere stemning da det er mange som kommer til å sitte, i løpet av få år har vi stemning som i England, Jippi...
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • masta
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Mar 2004
                            • 143

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Håper ikke det blir sitteplasser på feltet. Kommer til å bidra til dårligere stemning da det er mange som kommer til å sitte, i løpet av få år har vi stemning som i England, Jippi...

                            Problemet for de som sitter blir da at de ikke kommer til og se noen ting fordi alle andre står.. :P
                            Men jeg må si at jeg likte ideen med og ha avtagbare seter på feltet...
                            Da kan vi ha det som i dag i alle seriekampene og sette på seter når dette kreves for og bruke feltet...

                            Kommentar

                            • Fugla
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 1718

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Håper ikke det blir sitteplasser på feltet. Kommer til å bidra til dårligere stemning da det er mange som kommer til å sitte, i løpet av få år har vi stemning som i England, Jippi...
                              Ja, det var jo elendig stemning på Ullevaal i år... :wink:
                              Homer Simpson.



                              www.ultrassarp.no

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Fugla
                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Håper ikke det blir sitteplasser på feltet. Kommer til å bidra til dårligere stemning da det er mange som kommer til å sitte, i løpet av få år har vi stemning som i England, Jippi...
                                Ja, det var jo elendig stemning på Ullevaal i år... :wink:
                                Dette går seg til over tid og stemninga blir etter hvert gradvis dårligere. Som King_Raymond sier så vil folk etter hvert begynne å sitte mer og mer. I hvert fall så er det en stor risiko for det.

                                Sitteplasser, nummerering og mye av disse "ordnung"-reglene fører gjerne med seg mindre spontanitet og stemning.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • A.Bilet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2005
                                  • 808

                                  #36
                                  Jeg tror ikke det kommer til å ha noe å si. KFL står så sterkt, så tror ikke vi kommer til å sette oss ned. Ingen som vil det...

                                  Det må aldri skje!!!!
                                  A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                  Twitter-bruker

                                  Kommentar

                                  • Mikael
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2005
                                    • 203

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av LSK_LFC_91
                                    Jeg tror ikke det kommer til å ha noe å si. KFL står så sterkt, så tror ikke vi kommer til å sette oss ned. Ingen som vil det...

                                    Det må aldri skje!!!!
                                    Håper ikke det, men man vet jo aldri.
                                    Forza fugla!

                                    LSK for evig og alltid

                                    Kommentar

                                    • tyren2000
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2005
                                      • 44

                                      #38
                                      Overalt i Norge der det er seter der sup.. står er det en mann pr sete
                                      og når man setter opp seter på A & B feltet må nødvenigvis bli mindre plass
                                      selv om LSK selger unummerete biletter så blir det nesten bare 1 mann pr sete og vips så er kapasiteten på KFL feltet halvert og da hjelper det lite med ett halvt C felt på 'stor kamper'
                                      Så jeg er spent på av KFL styret gjør med dette

                                      Kommentar

                                      • OsloFugl
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2005
                                        • 46

                                        #39
                                        Mener jeg har lest ett eller annet sted at A-B-C feltet tilsammen blir ca 1700 seter. Blir ordninga som i år der KFL kun disponerer A og B pluss ca 3/4 av C feltet, snakker vi om vel om kun 1500 plasser til KFL....

                                        Løsninga MÅ derfor bli at KFL i det minste også disponerer hele C-feltet neste år. I tillegg bør vi prøve og få til et felt med med stående/syngende fans på ROBO på stormatchene.

                                        OsloFugl

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1260

                                          #40
                                          Kan være det er blitt nevnt før, men når det blir seter på kanarifeltet kan man også diskutere om man skal flytte kanari-fansen til en litt mer sentral plass på tribunen. Alle vet jo at uten Kanari-fansen så vil det bli en trist stemning på stadion, så om man kunne komme fram til at f.eks 2000 seter midt på den nye tribunen ville bli satt av til KFL ville det vært det beste for alle parter etter min mening.
                                          Problemet er jo selvsagt om det lar seg gjøre, men når man ser at Klanen blir prioritert på Ulleval så kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke vi kan bli prioritert. Men dette må evt bestemmes før sesongbillettene legges ut for salg så klart..

                                          Kommentar

                                          Working...