Vi ser mot sesongen 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Vi ser mot sesongen 2006

    Hva kan vi forvente oss av LSK i kommende sesong? Ut fra hva de har prestert i år har jeg stor tro på at vi skal kunne klatre enda høyere på tabellen, men det er nok mange lag som vil styrke sin stall i tiden fram til seriestart. Vil RævBK gjenerobre tronen? Vil Start klare å gjenta årets sesong? Hvordan blir det for VIF å være i forsvarsposisjon? VI vi få nye sensasjoner neste år?

    Det som er sikkert er at ENDA FLERE KANARI-FANS vil sette kursen rundt om i landet for å følge Fugla mot seriegull 2006. Etter årets sesong har Bodø/Glimt, Aalesund og (kanskje) Molde rykket ned. Stabæk, Sandefjord (og/eller) Moss rykker opp - noe som vil føre til flere lokale oppgjør for LIllestrøm som BØR føre til flere bortesupportere. Så får vi håpe at Tromsø, Viking og/eller Brann rykker ned i 2006 og at Hønefoss, Godset, Kongsvinger, Skeid eller FK Tønsberg rykker opp. Jeg sier ihvertfall: JA, til en ren østlandsk eliteserie...
    [-o<
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

    #2
    Vel. Jeg vet ikke hva Rösler har tenkt. Uansett gleder jeg meg til fortsettelsen. Med Koren på ny kontrakt har vi et solid mannskap å bygge et lag på gjennom vinteren. Vi tåler til og med at noen forlater oss.

    Skal bli spennende å se hva målene for neste år blir. Senest kampen i dag viste forøvrig at LSK fremdeles har en lang vei å gå. Vi må sette flere av målsjansene våre, og kanskje unngå å bli så superdefensiv med bare en ettmålsledelse.

    Nå har vi cupfinalen igjen, og den bør vi vinne. I så fall er det klart for UEFA-kvalikk i juli/august neste år. Å vise seg på en mer positiv måte der enn vi gjorde da vi møtte det bosninske laget sist, bør være mulig. Å ha som mål å nå gruppespillet er vel kanskje litt offensivt, men hvorfor ikke?

    Seriemålet bør vel bli medaljeplass. Hvilken tør jeg ikke si. Men det er jaggu meg små marginer i år også. En seier i dag ville gitt 44 poeng. Bare to poeng til gjennom sesongen totalt ville gitt oss lik sum som seriemesteren. Jeg mener ikke å synse og drømme - poenget var å få frem de små marginene.
    Og at vi supportere derfor også kan tillate oss å drømme _litt_ om gull neste år.

    Jeg tør derfor påstå at utviklingen i andre klubber derfor også vil bli viktig. Vi bør kunne ha som mål å klare samme poengsum pluss litt til neste år. Spørsmålet blir derfor om et eller flere andre lag klarer å gjøre noe som gjør at de tar steget opp til noen-og-femti-poeng.

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      #3
      Neste år tar vi alt! Skjønner ikke hvorfor ikke vi skal klare det... Fire poeng bak 1. plass (uheldigvis Enga) er nesten ingenting. Handler nesten bare tilfeldigheter...
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Opprinnelig skrevet av LSK_LFC_91
        Neste år tar vi alt! Skjønner ikke hvorfor ikke vi skal klare det... Fire poeng bak 1. plass (uheldigvis Enga) er nesten ingenting. Handler nesten bare tilfeldigheter...
        Enig. Hadde vi gjort jobben vår mot TIL hjemme, da vi var overlegne i første omgang og burde avgjort, og Sundgot hadde putta i den gedigne sjansen på slutten mot FFK så hadde vi vinni serien. Eller om vi ikke hadde tatt ferie mot Molde... Så det er så forbanna lite som skiller oss fra gullet!! Men 46 poeng er utrolig lite. Aldri før har et laf vunnet 14. lags serien på så få poeng. Minner om at vi fikk sølv med 10 poeng mer i 2001... surt...
        Derfor er det helt klart at vi kan ta alt neste år! Uwe har fått samlet laget enda mer, vi beholder Koren og får inn 2 nye U21 spillere! Og forhåpentligvis også en ny stjernespiss
        Og jeg har tro på Haddad. Og i tillegg kommer Mifsud tilbake fra skade.

        Kommentar

        • A.Bilet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2005
          • 808

          #5
          Opprinnelig skrevet av veiron
          Opprinnelig skrevet av LSK_LFC_91
          Neste år tar vi alt! Skjønner ikke hvorfor ikke vi skal klare det... Fire poeng bak 1. plass (uheldigvis Enga) er nesten ingenting. Handler nesten bare tilfeldigheter...
          Enig. Hadde vi gjort jobben vår mot TIL hjemme, da vi var overlegne i første omgang og burde avgjort, og Sundgot hadde putta i den gedigne sjansen på slutten mot FFK så hadde vi vinni serien. Eller om vi ikke hadde tatt ferie mot Molde... Så det er så forbanna lite som skiller oss fra gullet!! Men 46 poeng er utrolig lite. Aldri før har et laf vunnet 14. lags serien på så få poeng. Minner om at vi fikk sølv med 10 poeng mer i 2001... surt...
          Derfor er det helt klart at vi kan ta alt neste år! Uwe har fått samlet laget enda mer, vi beholder Koren og får inn 2 nye U21 spillere! Og forhåpentligvis også en ny stjernespiss
          Og jeg har tro på Haddad. Og i tillegg kommer Mifsud tilbake fra skade.
          Haddad var god i dag... Skapte mye. Har trua på han jeg og.
          A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

          Twitter-bruker

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Opprinnelig skrevet av LSK_LFC_91
            Neste år tar vi alt! Skjønner ikke hvorfor ikke vi skal klare det... Fire poeng bak 1. plass (uheldigvis Enga) er nesten ingenting. Handler nesten bare tilfeldigheter...
            Enig. Hadde vi gjort jobben vår mot TIL hjemme, da vi var overlegne i første omgang og burde avgjort, og Sundgot hadde putta i den gedigne sjansen på slutten mot FFK så hadde vi vinni serien. Eller om vi ikke hadde tatt ferie mot Molde... Så det er så forbanna lite som skiller oss fra gullet!! Men 46 poeng er utrolig lite. Aldri før har et laf vunnet 14. lags serien på så få poeng. Minner om at vi fikk sølv med 10 poeng mer i 2001... surt...
            Derfor er det helt klart at vi kan ta alt neste år! Uwe har fått samlet laget enda mer, vi beholder Koren og får inn 2 nye U21 spillere! Og forhåpentligvis også en ny stjernespiss
            Og jeg har tro på Haddad. Og i tillegg kommer Mifsud tilbake fra skade.
            Tror nok både Start, Viking og Lyn sitter med den samme følelsen av at dem skulle ha vunnet dette gullet ettersom 46 poeng var nok. Og neste år kommer Rbk tilbake i toppen tror jeg og Enga kommer til å være der igjen og man skal heller ikke se bort ifra at Brann blander seg inn i toppen, så jeg tror neste senong blir ganske lik årets sesong hvor ting blir avgjort i de siste rundene, men neste år så forventer jeg at vi tar 7-8 poeng mer enn i år og så får vi se hvor langt det rekker.
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #7
              Med Mifsud tilbake i toppen og disse tre på topp:
              Haddad-Sundgot-Mifsud
              Med veksling Myklebust har vi både en som kan løpe som et hælvette, en som setter sjansene og en som er en drible gud på topp.
              Spissrekka er med andre ord MER enn god nok til gullag å være.

              På midten har vi flere nye spillere.
              Problemene ligger i:

              Bjørn Helge Riise
              Kasey Wehrman
              Robert Koren
              Espen Søgård
              Trond Olsen
              Pål Strand
              Khaled Mouehli

              Luksus problem, og mer enn god nok for gull 8)

              Forsvarsrekka:

              Frode Kippe
              Shane Steffanuto
              Anders Rambekk
              Pål Steffen Andresen
              Stoffe Andersson

              Ganske grei rekke i Kippe, Rambekk Andresen og Andersson
              Bunnsolide i år, noe dem forhåpentligvis er neste år og.
              Bør skaffe forsterkninger med hensyn til skader.

              Keeper:

              Med tanke på at Reitmaier muligens forsvinner bør det hentes inn en ny superkeeper også. Noe som det allerede (?) jobbes med.

              Uwe:
              Fortsetter å lede gutta rett vei og fortsetter med sine mistenkelige presise mål for sessongen.

              Kanari-Fansen:

              Fortsetter med å være Norges beste fans og vokser med 2000 (lov å drømme? :P ) medlemmer neste år.


              LSK for GULL 2006
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • theriksen
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2005
                • 123

                #8
                Opprinnelig skrevet av Do'h
                Med tanke på at Reitmaier muligens forsvinner bør det hentes inn en ny superkeeper også. Noe som det allerede (?) jobbes med.
                Både Reitmaier og Müller vil vel forsvinne i desember? Husker at Nordlys presenterte en nyhetsartikkel som fortalte at LSK snuser på Hirschfeld. Kan være en aktuell fyr for buret på Åråsen neste år.
                Tor H. Eriksen
                Sleeping is a form of art,
                hence am I an artist.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Det er kun Tromsø og Molde vi ikke har slått i årets serie. De 11 andre lagene har vi tatt minst tre poeng mot. Vi må fortsette å være like gode mot de gode lagene, samtidig som vi MÅ ta noen "sekspoengere" mot de dårligere lagene. Det er kun Hamkam som vi har vunnet begge kampene mot. Vi kan selvsagt ta seks poeng mot de gode lagene også... Da vinner vi overlegent

                  RBK, enga, Viking, tror jeg kommer til å bli de beste lagene sammen med oss, Videre vil Lyn, Start og Brann være i sjiktet bak. Det er min spådom.

                  Kommentar

                  • Mikael
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2005
                    • 203

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Do'h
                    Med Mifsud tilbake i toppen og disse tre på topp:
                    Haddad-Sundgot-Mifsud
                    Med veksling Myklebust har vi både en som kan løpe som et hælvette, en som setter sjansene og en som er en drible gud på topp.
                    Spissrekka er med andre ord MER enn god nok til gullag å være.

                    På midten har vi flere nye spillere.
                    Problemene ligger i:

                    Bjørn Helge Riise
                    Kasey Wehrman
                    Robert Koren
                    Espen Søgård
                    Trond Olsen
                    Pål Strand
                    Khaled Mouehli

                    Luksus problem, og mer enn god nok for gull 8)

                    Forsvarsrekka:

                    Frode Kippe
                    Shane Steffanuto
                    Anders Rambekk
                    Pål Steffen Andresen
                    Stoffe Andersson

                    Ganske grei rekke i Kippe, Rambekk Andresen og Andersson
                    Bunnsolide i år, noe dem forhåpentligvis er neste år og.
                    Bør skaffe forsterkninger med hensyn til skader.

                    Keeper:

                    Med tanke på at Reitmaier muligens forsvinner bør det hentes inn en ny superkeeper også. Noe som det allerede (?) jobbes med.

                    Uwe:
                    Fortsetter å lede gutta rett vei og fortsetter med sine mistenkelige presise mål for sessongen.

                    Kanari-Fansen:

                    Fortsetter med å være Norges beste fans og vokser med 2000 (lov å drømme? :P ) medlemmer neste år.


                    LSK for GULL 2006
                    Enig i det du sier, finner vi en erstatter for reitmaier + at vi beholder Koren så kan det bli gull neste år. Tror Trond Olsen vil løfte LSK i 2006, det tror jeg også om Haddad.
                    Forza fugla!

                    LSK for evig og alltid

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #11
                      Offensivt sett så produserer vi jo nok sjanser til å score 5-6 mål i hver eneste hjemmekamp, det som blir nøkkelen er å omsette disse sjansene, slik at vi ikke taper poeng som mot Tromsø og Molde. Ellers tror jeg Brann vil bli sterkere neste år, Rosenborg vil garantert være bedre, jeg tror ikke Start vil klare å hevde seg i toppen neste år. De tok Tippeligaen litt på senga i år, hvor de trolig ble undervurdert i begynnelsen. Hvis du ser poengmessig hvor mange poeng Start tok de første 13 kampene kontra de 13 siste, så ser du en betydelig forskjell.

                      LYN er et lag jeg ikke tror vil nå opp før de skaffer seg en bedre offensiv rekke. Defensivt sett er de veldig solide med Berntsen/Lustii, men offensivt har de ikke mange gode spillere. Typisk nesten-lag, men de plukker jo poeng i de kampene vi taper, nemlig kampene mot de dårligere lagene.

                      Viking er også et lag som i mange år har luktet på gullet, men som regel endt opp som nr 2, 3 eller 4. Nå forsvinner toppscorer-Østenstad før neste sesong, når de under Roy Hodgson fikk en 5-plass ser jeg det hardt at Tom Prahl skal kunne gjøre det noe bedre. Vi får se.

                      Jeg setter opp RBK, VIF, Brann og LSK som de 4 lagene jeg tror vil ende blandt topp 4.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Ok, jeg skal prøve å gjøre en liten innsats her på tross av at jeg er kvalm og føler at idretten min er blitt ødelagt. Enga nevnes konsekvent som et av lagene som kommer til å ligge i toppen. Hvorfor? Søpla har muligens vært det dårligste laget rent fotballmessig(med unntak av AaFK, som kan få bli der nede)i hele år, og er blitt grundig avslørt av alle motstandere i høst. Jeg spår 9-10 plass på søppelgjengen neste år.

                        Lagene som kommer til å ligge i toppen neste år er Rosenborg(som kommer til å komme grusomt tilbake), Brann(som kommer til å spille fantastisk flott fotball og kommer til å forsterke stallen i alle ledd), Viking(store forsterkninger og god organisering) og oss(vi kommer tilbake til oss). Bakfra kan Start og Lyn komme til å involvere seg igjen, begge har unge og lovende staller samt gode trenere. Tromsø kan bli en overraskelse. Søpla kollapser og blir der de ville ligget om bare høstsesongen skulle regnes med.

                        Også var det OSS.
                        Vi har en flott blanding av talenter og rutinerte kontinuitetsbærere, og et trenerteam som har vist solid utvikling. Vi har ganske utvilsomt den beste midtbanesammensetningen i Norge, og både forsvaret og angrepet holder veldig høy standard. Mye avhenger imidlertid av om vi klarer å holde på våre to store stjerner, Koren og Andersson. Hvis de skulle forsvinne er jeg sikker på at det vil betale seg tilbake nok til at vi klarer å få inn erstatninger som om ikke holder samme høye nivå, i det aller minste vil dekke tomrommet etter dem. Med dagens stall pluss en back, keeper og haddad er jeg faktisk så frekk at jeg spår oss som mestere i 2006. Det blir utrolig spennende å følge utviklingen til Olsen, Riise, Myklebust, PSA og muligens også Bertheusen. Og vi blir fortjente mestere, det har vi nemlig ikke fått i år. Start: dere er mestere for meg. Uansett.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

                          #13
                          Til tross for at søpla spiller rævva-fotball har de endt opp med 40 mål. Nå må det sies at flere av dem har kommet via billige? straffespark. De har også sluppet inn færre mål en oss. Så at søpla blir å regne med til neste år, mot min vilje, tror jeg skjer. Men vi får virkelig håpe at jeg tar feil! Omtrent ingenting smaker bedre enn et nedrykk for søpla!
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                          Mvh
                          Mr.Jordbakke

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Do'h
                            Forsvarsrekka:

                            Frode Kippe
                            Shane Steffanuto
                            Anders Rambekk
                            Pål Steffen Andresen
                            Stoffe Andersson

                            Ganske grei rekke i Kippe, Rambekk Andresen og Andersson
                            Bunnsolide i år, noe dem forhåpentligvis er neste år og.
                            Bør skaffe forsterkninger med hensyn til skader.
                            De fleste nevner ikke JP Winsnes med et ord. Faktum er at han gjorde en god figur som erstatter for Stoffe i treningskampen mot Stabæk hvor Haddad scorte sitt første A-lagsmål. Så jeg kan synge: "JEG HAR SETT HADDAD SCORE!" :P
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              De fleste nevner ikke JP Winsnes med et ord. Faktum er at han gjorde en god figur som erstatter for Stoffe i treningskampen mot Stabæk
                              JPW gjorde også et veldig godt innhopp hjemme mot Start. Han kom inn i perioden var Start kjørte ganske hardt, men med Johan Petter på banen greide vi å holde på kula og ri av den verste stormen. Fin spiller å ha i stallen!

                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              i treningskampen mot Stabæk hvor Haddad scorte sitt første A-lagsmål. Så jeg kan synge: "JEG HAR SETT HADDAD SCORE!" :P
                              Jeg òg! Fugla 2-matchen hjemme mot Gjøvik/Lyn. Strak vrist fra mangeogtjue, stolpe inn. Så gutten kan avslutte, har nok bare blitt litt heit i toppen i Tippeliagen hvor han gjerne har dratt av et par, tre mann før han har fyrt av.
                              TS05 - Felt C

                              Kommentar

                              • Galla
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Apr 2004
                                • 42

                                #16
                                "Frode Kippe
                                Shane Steffanuto
                                Anders Rambekk
                                Pål Steffen Andresen
                                Stoffe Andersson

                                De fleste nevner ikke JP Winsnes med et ord. Faktum er at han gjorde en god figur som erstatter for Stoffe i treningskampen mot Stabæk "

                                Ikke glem Bertheussen! Med han på plass også, så er vi ganske trygge bak, med tanke på skader. Og konkuranse!

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Sesongen 2005 har alt i alt vært god, og et stort skritt i riktig retning ! Uwe har klart første del av sin 3-årige målsetting, som kuliminerer med SERIEGULL i 2007.

                                  Jeg har virkelig trua foran 2006-sesongen, og det uttalte målet må være medalje i serien. Får vi beholde Koren er jeg veldig optimistisk, også med tenke på GULL ett år før Uwes plan.

                                  LSK har et lag med kjempepotensiale i alle ledd, tenk bare på Myklebust, Riise og Trond Olsen med enda ett år på baken...

                                  Jeg tror også vi bare har sett glimt av hva Kiko er god for... Og det samme med Haddad... Og Mifsud vet vi jo hva kan.

                                  Summa summarum: Dette kan bli moro, og med Cupfinale og RL, behøver vi jo heller ikke å vente lenge på nye høydepunkter !

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    #18
                                    Snakkes mye om at når spillerne våre får ett år til på seg, vil de bli enda bedre. Dette gjelder andre lags spillere også.

                                    Å si at "hadde vi bare slått Tromsø" ol. er noe som alle andre lag også sier.

                                    I årets sesong ble det 12 seiere 6 uavgjort og 8! tap er det bra?

                                    Rosenborg scorte 13 mål mer enn oss, Start 10. Vi hadde 6 plussmål.

                                    Her må det innkjøp til, kan ikke basere oss på at alle de andre lagene skal drite seg ut neste år også. Vi har hatt skader i år, men det har andre lag også.

                                    Ok, mye negativt her, er ikke misfornøyd, men å forvente gull med det laget vi har pr. dags dato er urealistisk.

                                    Vi trenger en god venstreback, ikke en omskolert Pål Strand

                                    En veldig god keeper

                                    En matchvinner-spiss

                                    I tillegg må de spillerne vi har på midtbanen virkelig begynne å innfri forventningene, og prestere på et høyt nivå over tid, det er det bare Koren som har gjort i år.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                      Snakkes mye om at når spillerne våre får ett år til på seg, vil de bli enda bedre. Dette gjelder andre lags spillere også.
                                      Forsåvidt enig i det. Men, til forskjell fra de fleste andre, har LSK det siste året lagt seg på en utpreget ungdomsprofil ved å signe U-21 spillere som Myklebust, Trond Olsen, Bertheussen og Riise. Jeg tror derfor at LSK(sammen med muligens Lyn) er det laget som har mest å hente her.

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Enig i det meste her inne, det jeg frykter mest er at RBK kommer sterkt tilbake og vil kjempe om gullet. Trur faktisk at Søppla og Start detter litt neste år. Reka gikk ut etter kampen og sa at de skulle ta gullet neste år og! Litt sur at et lag som ikke har putta på 6-7 kamper vinner - med det mener jeg at det var svakt av LSK og ikke rappe gullet. Vi trenger en spiss som avgjør de jevne kampene for vår fordel og en keeper som er matchvinner. Trur desverre Reitmayer forsvinner.

                                        Kommentar

                                        Working...