Søndag 6. november : LSK-Molde, Cupfinalen 2005

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kdlnor
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2003
    • 76

Jeg er en av de som normalt sett ikke står sammen med Kanarifansen og synger, men føler alikvel for å komme med noen synspunkter vedrørende cupfinalen i går.

Jeg stod på felt K, og uansett hvor mye jeg prøvde, så var det helt umulig å høre hva man sang blandt de som stod på midten. Man kunne se noen armer i været, men det tok lang tid før man oppfattet hva som ble sunget. Virket også til tider at "forsangeren" på vårt felt hadde problemer med å oppfatte hva som ble dratt i gang. Og når han fikk det med seg, hadde han litt for få personer rundt seg igjen som kunne sørge for at det ble nok trøkk til at hele feltet igjen forstod hva som ble sunget.

Når så vårt felt oppfattet hva som ble sunget og begynte å stemme i, da ga man seg på midten fordi de allerede hadde sunget denne sangen et par ganger. Vi følte derfor at vi aldri var samstemt med de i andre i svingen. Konklusjonen på dette problemet tror jeg må bli at man må holde de samme sangene gående mye lenger enn vanlig, slik at man oppnår at alle til slutt får med seg hva som blir sunget.

Ser at en del kommenterer at de ikke fikk stå ved siden av de man pleier osv. og kan forstå at det for enkelte sikkert var frustrerende å ikke oppleve det samme trøkket som de er vant til. Men, og her kommer jeg til noe jeg opplevde som utrolig provoserende. En del av den såkaldte "harde kjerne" var mer opptatt av å skjelle ut de som sto rundt dem enn å forsøke å dra med seg folk. De hylte ut "skjerp dere idioter", "følg med a, er det så jævla vanskelig å forstå", "ta i da for faan" osv. til folk. Og dette var det eneste de ropte selv. Når det ble sang på vårt felt stod de samme personene helt stille. Spesielt la vi merke til en person de kalte for "sykkelmannen", han skjelte ut folk i øst og vest, men sang nesten ikke med i det hele tatt selv. Da provoserer man bare og skaper dårlig stemning på tribunen.

Jeg syns man i utganspunktet hadde lagt opp til et godt opplegg, med utdeling av sangeark til oss som ikke er mest ivrig ellers, og forsøke å dra med seg alle ved utplassering av forsangere rundt omkring. Men jeg tror desverre man rett og slett bare ble tatt på sengen over hvor dårlig man hørte hverandre i de forskjellige seksjonene.
  • Kdlnor
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2003
    • 76

Jeg er en av de som normalt sett ikke står sammen med Kanarifansen og synger, men føler alikvel for å komme med noen synspunkter vedrørende cupfinalen i går.

Jeg stod på felt K, og uansett hvor mye jeg prøvde, så var det helt umulig å høre hva man sang blandt de som stod på midten. Man kunne se noen armer i været, men det tok lang tid før man oppfattet hva som ble sunget. Virket også til tider at "forsangeren" på vårt felt hadde problemer med å oppfatte hva som ble dratt i gang. Og når han fikk det med seg, hadde han litt for få personer rundt seg igjen som kunne sørge for at det ble nok trøkk til at hele feltet igjen forstod hva som ble sunget.

Når så vårt felt oppfattet hva som ble sunget og begynte å stemme i, da ga man seg på midten fordi de allerede hadde sunget denne sangen et par ganger. Vi følte derfor at vi aldri var samstemt med de i andre i svingen. Konklusjonen på dette problemet tror jeg må bli at man må holde de samme sangene gående mye lenger enn vanlig, slik at man oppnår at alle til slutt får med seg hva som blir sunget.

Ser at en del kommenterer at de ikke fikk stå ved siden av de man pleier osv. og kan forstå at det for enkelte sikkert var frustrerende å ikke oppleve det samme trøkket som de er vant til. Men, og her kommer jeg til noe jeg opplevde som utrolig provoserende. En del av den såkaldte "harde kjerne" var mer opptatt av å skjelle ut de som sto rundt dem enn å forsøke å dra med seg folk. De hylte ut "skjerp dere idioter", "følg med a, er det så jævla vanskelig å forstå", "ta i da for faan" osv. til folk. Og dette var det eneste de ropte selv. Når det ble sang på vårt felt stod de samme personene helt stille. Spesielt la vi merke til en person de kalte for "sykkelmannen", han skjelte ut folk i øst og vest, men sang nesten ikke med i det hele tatt selv. Da provoserer man bare og skaper dårlig stemning på tribunen.

Jeg syns man i utganspunktet hadde lagt opp til et godt opplegg, med utdeling av sangeark til oss som ikke er mest ivrig ellers, og forsøke å dra med seg alle ved utplassering av forsangere rundt omkring. Men jeg tror desverre man rett og slett bare ble tatt på sengen over hvor dårlig man hørte hverandre i de forskjellige seksjonene.

Kommentar

• sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

Kasey usikker.
      Mifsud ute med skade.

Cupen skal hjem til Lillestrøm

Petter

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Re: Søndag 6. november : LSK-Molde, Cupfinalen 2005

Hva med Haddad? Skulderen ute av ledd forstår jeg, er han klar?
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

Vi vinner 10-0 :roll:

Kommentar

• JhnY
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 975

tpper 1-0 etter første omgang så kommer det en rask molde skoring så kommer det 3 lsk skoringer etter det. altså 4-1

Kommentar

• Bekkis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 441

viktig i denne kampen er å nøytralisere hæstad, som Sørgård gjorde ypperlig, og å pakke inn rob friend på dødballer og innlegg.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

Opprinnelig skrevet av Bekkis
                viktig i denne kampen er å nøytralisere hæstad, som Sørgård gjorde ypperlig, og å pakke inn rob friend på dødballer og innlegg.
                Jeg regner med du sikter til Berg Hestad. Hæstad spiller i Start og ikke i Molde...
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                Mr.Jordbakke

Kommentar

• King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

Opprinnelig skrevet av Bekkis
                  Jeg regner med at du sikter til Espen Søgård, Sørgård er landslagstrener for det norske herrelandslaget i langrenn...
                  Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Re: Søndag 6. november : LSK-Molde, Cupfinalen 2005

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Hva med Haddad? Skulderen ute av ledd forstår jeg, er han klar?
                    I følge dagens utgave av nettavisen er det ingen fare

" Haddad ble byttet ut med skade ti minutter før
                    slutt. - Skulderen kom ut av ledd, men det er ufarlig
                    og jeg regner med å være klar neste søndag, sier han
                    til TV 2 Nettavisen".

Takk og lov for det.
                    "Vi vil se Haddad score"

Kommentar

• Kanarijenta
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 504

Må vi ha med flagget? Er det en del av tifo'n eller kan jeg bare la det ligge igjen hjemme?
                      Super Kanaris

Kommentar

• Do'h
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 1891

Opprinnelig skrevet av Kanarijenta
                        Må vi ha med flagget? Er det en del av tifo'n eller kan jeg bare la det ligge igjen hjemme?
                        Det hører ikke til i Tifoen.
                        LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

Jeg appelerer til at alle henger flagget sitt ut av vinduet, ut fra balkongen etc, uansett hvor i landet du bor.

Kommentar

• Jaren-kanari
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2004
                            • 185

Hadde vært kult å farget hele colasvingen med forskjellige bannere. Er det lov å henge slike over rekkverk, reklameskilter o.l. slik som i VM, EM osv. ,eller er dette vanskelig å få til ???
                            :roll:
                            Jaren-kanari
                            Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

Kommentar

• Blakk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1860

gjør et forsøk,se om vaktene reagerer.men vi har blitt nekta på de fleste arenane her i landet.

Kommentar

• King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

Opprinnelig skrevet av Jaren-kanari
                                Hadde vært kult å farget hele colasvingen med forskjellige bannere. Er det lov å henge slike over rekkverk, reklameskilter o.l. slik som i VM, EM osv. ,eller er dette vanskelig å få til ???
                                :roll:
                                Er dessverre en grunn til at reklameskiltene er der, og grunnen er ikke for at man kan henge bannere oppå dem, men er absolutt lov å prøve...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Maximus
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2005
                                  • 100

Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Jeg appelerer til at alle henger flagget sitt ut av vinduet, ut fra balkongen etc, uansett hvor i landet du bor.
                                  Da jeg bor i første etasje/blokk midt apeland er jeg stygt redd for at det vil være noe avskum som vil misbruke flagget på det groveste. Den gleden unner jeg dem ikke så jeg tror for min del at det blir lite med flagging her i gården, men tanken er jo ikke dum for alle de som ikke vil ha dem med til ullevål. :wink:
                                  ¤Fugl i Oslo¤

Kommentar

• King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Flagget kommer til å vaie i vinden her på naturskjønne Kolsås :wink:
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• fjacob82
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 1509

Male huset i gult og svart for dagen.... :lol:

Er alle bilettene utsolgt nå forresten?

Faderrullan å gøy det skal bli å se LSK på Ullevål uten bydelslaget.
                                      Skal synge så høyt at hele Norge skjønner hvilket lag du bør støtte.
                                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                      *Brasseberget*

Kommentar

• fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1509

TRor det er viktig at vi ikke alle regner med at vi vinner uansett. Fotballen er rund, og plutselig ligger kula bak bestefar.

Ære være fugla, men farlig å ta gleden på forskudd.
                                        Blir en sinnsykt bra fest til helga uansett.

:-)
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

Kommentar

Working...