Årsværste når det gjelder synging. Synd dette skulle skje på cupfinalen.
Søndag 6. november : LSK-Molde, Cupfinalen 2005
Collapse
X
-
Alt var for jævlig i dag....det var ustemt så det lukta kano lang vei...elendig trøkk.Kun en eneste gang det trøkka skikkelig ..og et par ganger hvor det var OK.
Jeg hadde det dritfett i går i teltet..men du verden...alt er svart etter denna dagen.Bondevik og og gejnge kan dra til helvete!!!!Argh....Kommentar
-
*******!! Jeg betalte ikke 620 kroner for å se et visst forsvar lekke som ei sil! Helt utrolig!!! :evil:
Kan jo forøvrig samtidig også sende blomster til NFF da, for å ha lagt opp til en så storartet gressmatte.. øøøh
Jeg sto høyt oppe bak mål, og må si det var et trist syn å se mindre enn halvparten av folka rundt meg synge.. Meget skuffa over mange som møtte opp på øvre i dag!Super KanarisKommentar
-
Jeg tror mange inkludert meg selv har hatt for store forventninger til cupfinalen...sånn stemningsmessig på tribunen.Rammen rundt det hele har jo vært konge....men det blir en del annerledes fra vanlige matcher.
Ellers så stod de aller fleste på nedre del...der jeg selv stod...med unntak av de 5 nederste radene eller noe. Folka rundt der jeg og gjengen stod sang knapt....og fra plassen der vi stod hørtes det tamt ut fra øvre...lurer liksom på hva som gikk galt...for til å være så vannvittige mange var faen ikke lydnivået i nærhetene av lerkendal i sommer...da vi var 300-400 mann.Kommentar
-
Jeg synes trøkket var ganske bra når vi sang idag, men ble for lange perioder uten synging. Tror det er mange grunner til at stemningen ikke ble så bra som man kunne ha trodd. Mange hadde store forventninger, men når spillerne ikke hadde dagen så ble det litt laber stemning. Tror også at numrerte plasser hadde litt å si, men er vanskelig å vite om det hadde blitt noe bedre med unumrerte. Men å si at Molde fansen var bedre enn oss er latterlig, dem sang nesten ikke en dritt. Dem SATT å slå med klapperne sine hele kampen, var bare de siste 5 minuttene når dem skjønte at seieren var i boks at stemningen ble bra der borte.
Fryktelig bittert å komme så nærme, men nok en gang drite oss ut når vi har sjansen. Håper det er tilfeldigheter at vi har vært dårlige mot de dårligste lagene og at det ikke har noe med innstilling å gjøre.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kan jo også ha noe å gjøre med at vi får som regel en trøkk i fleisen i veldig lite passende perioder av kampen. Molde tar 1-0 i første omgang, synes alikevel vi holder motet allright oppe. Etter utligningen har vi bra trykk og bra stemning, men så får vi en imot igjen. Når vi ligger under, ikke har noe særlig spill og tiden renner ut, er det normalt at mange mister motet. Så får vi en scoring igjen, det tar av på tribunen, og 4 min uti 1 ekstraomgang scorer Molde igjen. Vi får hele tiden en i fleisen, og det er klart det legger en demper på stemningen, enten man liker det eller ikkeLauken er vår venn!Kommentar
-
Kanari-Fansen kjørte et høyt spill og satset på å få med alle. Det var en bevisst spredning av folk utover hele Colasvingen.
Det er vel liten tvil om at dette mislyktes fullstendig.
Vi kan likevel ikke være helt sikre på at dette ville vært fiasko med en annen kamputvikling. Forsiktig motgang er jo det verste som fins for å lage god stemning. Da pleier stortap faktisk å være bedre. Men i dag hadde nok ikke det heller nytta stemingsmessig. Hadde vi derimot leda hele veien og vunnet så kanskje vi hadde gjort en god figur, men det skal jo ikke Kanari-Fansen være avhengig av. Vi er jo normalt kanskje landets beste i motgang.
Nummerering er en ting, men at de syngende var spredd blant så mange som uansett ikke synger, dro gradvis ned stemninga. Etter hvert begynt vanlige syngende å bli dårligere også. På mitt felt var det store flertallet ikke interessert i å synge. Jeg var i et såkalt sesongkort-stripet felt. I dag hørte jeg min egen stemme gjennom hele kampen. Og det er verken en kraftig stemme eller en god vokal å høre på.
Hadde vi på en eller annen måte fått samla 1000-1500 syngende Kanaris så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at det ville blitt et helvetes trøkk. Da kunne vi levd med at ikke hele svingen var med hele veien.
I dag ble Kanari-Fansen redusert til et nivå som er veldig langt unna vårt vanlige nivå. Så får vi håpe at framgangen for Fugla fortsetter sånn at vi kan ta en stemingsrevansje i neste års cupfinale.RoyVaadal.Kommentar
-
Jeg sto på felt D på øvre og der hørte man knapt tromma.
Merket også at det ble for lite synging og at felt A B C ofte sang helt andre sanger og i helt annen takt enn D også videre bortover, Var det samma problemet på andre svingen?LSK FOR GULL 2006Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Do'hJeg sto på felt D på øvre og der hørte man knapt tromma.
Merket også at det ble for lite synging og at felt A B C ofte sang helt andre sanger og i helt annen takt enn D også videre bortover, Var det samma problemet på andre svingen?Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Han mener sikkert hjørnene ....jeg hørte i hvertfall flere ganger at det gikk 2-3 forskjellige sanger enkelte ganger...og at det virka som vi var delt opp i 3 forskjellige syngende seksjoner....ustemt og jævlig.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Anders_BakkenHan mener sikkert hjørnene ....jeg hørte i hvertfall flere ganger at det gikk 2-3 forskjellige sanger enkelte ganger...og at det virka som vi var delt opp i 3 forskjellige syngende seksjoner....ustemt og jævlig.LSK FOR GULL 2006Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Do'hJeg sto på felt D på øvre og der hørte man knapt tromma.
Merket også at det ble for lite synging og at felt A B C ofte sang helt andre sanger og i helt annen takt enn D også videre bortover, Var det samma problemet på andre svingen?Kommentar
-
Ikke se bare negativt da... Tifoen var vel en av de tingene som var velykket!?A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.
Twitter-brukerKommentar
-
Nå har ikke jeg sett alt....stod under en svart stripe...så fikk med meg noe på storskjermen...så bra ut.Kommentar
-
Jeg mener vi ikke skal skylde på forsangerne... at det ikke var bra trøkk, kan vi skylde oss selv for.... Det at "jeg sto ikke med kompisen min"! Hva er det? Kompisen din synger vel ikke for deg? eller ? :shock:
Det så bra ut, men tifoen som sto i midten ( felt f ) ble man ikke enig i.. skal den oppe eller ned? menmen, vis det så bra ut.. ble det vellykka 8)
Så all hunør til tifo gruppaKommentar
-
Jeg mener vi ikke skal skylde på forsangerne... at det ikke var bra trøkk, kan vi skylde oss selv for.... Det at "jeg sto ikke med kompisen min"! Hva er det? Kompisen din synger vel ikke for deg? eller ? :shock:
Tifo`n så bra ut, men tifoen som sto i midten ble man ikke enig i.. skal den opp eller ned? menmen, vis det så bra ut.. ble det vellykka 8)
Så all honør til tifo gruppaKommentar
-
All ære til forsangerne - de gjorde så godt de kunne ut ifra forholdene, men det virka som det var for mye avstand mellom forsangerne til at de klarte å kommunisere skikkelig - kanskje på neste års finale (*synger Optimist...*) de bør ha samband i form av walkie-talkie eller lignende ?
Feltet ble for spredt, vi på venstre siden måtte flere ganger synkronisere med midten pga tempoet ble for høyt...LasseNKommentar
-
Regner med at det blir en god evaluering av sang- og tribuneopplegget i etterkant, og at erfaringene blir tatt med for å gjøre Kanari-Fansen stadig bedre rusta til å yte maksimalt i framtiden.
Vi må huske på at det har vært et stemningsmessig kjempeløft denne sesongen - tror de fleste er enige med meg om dette - sjøl om KFL har vært blant de ledende supportergrupperingene i mange år. Men mye vil ha mer, og derfor blir også kravene høyere.
Jeg kan være tilbøyelig til å mene at man hadde lagt til rette for et bedre trøkk ved å samle Kanari-Fansens "faste stående" på ett felt, men det største problemet i går var faktisk at bruken av tromma falt totalt igjennom. Vel, egentlig ikke bruken, men at den tydeligvis ikke ble hørt på ytterkantene i svingen. Totalt overraskende på meg, og sannsynligvis også for de i KFL som organiserte tribunelivet.
Sjøl stod jeg ytterst på H-feltet og hørte tromma bra, men "tempoberget" på J-K-L tydeligvis ikke hadde noen støtte i denne. Dermed ble det en formidabel økning i tempoet på siden, og alle sangene ble usynkronisert. Sjøl er jeg av den formening om at jeg synger brukbart høyt, men dette blei vanskelig i går fordi jeg følte at jeg havna mellom to grupperinger. Umulig å vite hvem man skulle synge sammen med.
Dette skapte sikkert forvirring for fler enn meg og gjør at stemninga og trøkket ikke ble optimalt. Kast på motgang, skuffelse og alt for høye forventninger så bidrar dette til at sanginnsatsen på cupfinalen ikke kommer på Topp 3-lista over Kanari-Fansens suksessopptredner.
Påstanden min til slutt er at hvis tromma hadde blitt hørt i hele svingen hadde trøkket vært på vanlig sesongnivå. Dette hadde hatt en smitteeffekt som sannsynligvis hadde dratt med en del av de som ikke står og synger til vanlig, og diskusjoner om hvor vidt man fikk stå sammen med kompiser eller ei hadde blitt en mer følelsesmessig sak enn en diskusjon om det bidro til å senke stemninga i svingen.
For det var vel ingen som med vilje holdt kjeft eller tok pauser fordi de ikke fikk stå akkurat der de ønska? I så fall et stort svik mot gutta på banen og en skam for de som kaller seg supportere!Vidar Evje
Kommentar
-
At synginga ville bli dårligere enn vanlig skreiv jeg for flere dager siden. Trenger ikke være sanndrømt for å forstå at når det er faste plasser, så blir det for mange ulike fans blanda sammen.
KFL kunne vel ikke overstyre NFF, men alt hadde blitt mye bedre om det hadde vært unummerert. Da hadde den harde kjernen kunne stått samlet og fått til mer trøkk.
Det var forholdsvis bra der jeg sto, men så var det nå mange som ikke sang også. Bak jeg var det et par karer opp i åra som knapp nok klarte å stå på beina - ikke på grunn av alderdom men fyll vel og merke....
Men vi knuste nå "heia Molde"-gjengen. For en gjeng med idiotsupportere og for en pinlig cupvideo :oops:BølerkanarisKommentar
-
På felt J, der jeg sto, var det helt skandaløst dårlig synging. Hørte meg selv og kameraten min flere ganger som om vi var omtrent alene om å synge. Mulig "forklaring": Masse billetter til felt J ble solgt på det åpne telefonsalget til NFF. Likevel: Flaut at ikke flere gidder å gjøre en innsats i en så viktig kamp.hilsen pålKommentar
Kommentar