Søndag 6. november : LSK-Molde, Cupfinalen 2005

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gulf
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2005
    • 210

Opprinnelig skrevet av pal
    På felt J, der jeg sto, var det helt skandaløst dårlig synging. Hørte meg selv og kameraten min flere ganger som om vi var omtrent alene om å synge. Mulig "forklaring": Masse billetter til felt J ble solgt på det åpne telefonsalget til NFF. Likevel: Flaut at ikke flere gidder å gjøre en innsats i en så viktig kamp.
    Siterer Pål på dette (jeg stod ved siden av han :wink: ) Og ja - rundt felt J var det fryktelig dårlig synging. Vi var en liten gruppering som sang det vi maktet, men det var svært vanskelig å få med noen særlig fler i perioder. Stiller også spørsmålstegn ved de ofte altfor lange pausene mellom sangene...

Kommentar

• Fugla
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 1718

Opprinnelig skrevet av pal
      På felt J, der jeg sto, var det helt skandaløst dårlig synging. Hørte meg selv og kameraten min flere ganger som om vi var omtrent alene om å synge. Mulig "forklaring": Masse billetter til felt J ble solgt på det åpne telefonsalget til NFF. Likevel: Flaut at ikke flere gidder å gjøre en innsats i en så viktig kamp.
      Jeg stod også på felt "J" og det føltes som å være alene når man sang. Årsaken til dette er ikke nødvendigvis det åpne salget, men vi stod midt i mellom tromma og venstresvingen (som forøvrig levde sitt eget liv). Når sanger ble startet på midten så kjørte venstresvingen opp tempoet og vårt felt ble da midt i mellom og ante ikke hvilken av tempoene vi skulle synge i og derfor holdt nok mange kjeft... :!:
      Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2994

faen ta! nå er jeg lei av å gå hjem slukøra etter viktige og store matcher. jeg er lei av å måtte se på at motstanderene og fansen dems jubler vilt. jeg er lei av å ligge oppe på natta å gråte for laget jeg elsker. nå fortjener vi snart en tittel.
        for meg så betyr cupen nesten mer enn serien. det er større å vinne serien, men det er en større opplevelse å vinne cupfinalen. men vi surra det nok en gang til igjen. faen
        I år så tar vi alt

Kommentar

• bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2994

faen ta! nå er jeg lei av å gå hjem slukøra etter viktige og store matcher. jeg er lei av å måtte se på at motstanderene og fansen dems jubler vilt. jeg er lei av å ligge oppe på natta å gråte for laget jeg elsker. nå fortjener vi snart en tittel.
          for meg så betyr cupen nesten mer enn serien. det er større å vinne serien, men det er en større opplevelse å vinne cupfinalen. men vi surra det nok en gang til igjen. faen
          I år så tar vi alt

Kommentar

• Franken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 1036

Nok en gang, er vel en smule overdrevet?

Dette skrev jeg tidligere idag, men fikk ikke postet det pga tull om at jeg akkurat hadde skrevet et innlegg. Så det skulle vært lengre fram i tråden.

Kan si noen ord om tifoen, ettersom jeg av en eller annen grunn hadde fått billett på langsiden!!! Skandale, rett og slett!! Men nok om det...
            Tifoen så bra ut, og bel vel holdt opp lenge nok forsåvidt. Synd den var nede til spillerne entret banen. Rett meg om jeg tar feil? Skal legge ut noen bilder fra kampen etterhvert, om noen er interessert?

Molde sin var nok en del bedre må jeg bare innrømme. Flott maleri de hadde fått fram på sitt gedigne opplegg.

Fikk selv veldig godt høre stemningen, ettersom jeg satt sammen med familien Powell på enden av langsiden!! (pen dame han har). Ofte to sanger samtidig. Og i tillegg en del i kano... Ikke bra, men det har vel flere enn meg sagt nok om.

Neste år er det nye sjanser!
            Fra Baillsund

Kommentar

• ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

Molde sin var bedre?

Haha. Sorry må le. Greit den så fin ut, men de hadde EN ting. En stor OH. Vi kunne lett lagd det med Åråsen og fått det minst like bra, men det ligger faktisk mye mer arbeid bak TIFOen vi valgte og ha. Men all honnør til krattet, den oh`en dem hadde var fin den.

Kommentar

• Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

Trist trist jævlig trist dag i dag.... Har faen ikke hørt noe annet på jobben i dag. Må skryte av Lørdagen - det var helt sinnsykt bra.

Under kampen må jeg si meg meget misfornøy. Jeg fikk nedre billetter med noen venner - vi var i kjempe synge humør og ble stående å synge som gale. Trur dere faen ikke folkene bak meg dro meg ned å trua meg med juling og diverse hvis jeg ikke pellte meg til helvete.... JEG FIKK IKKE LOV Å SYNGE?!?! Ikke nok med det, på Lørdag rett før jeg skulle hjem så kommer det 3 karer som spør om å bomme en røyk, noe jeg desverre ikke hadde. Svaret blir da en kjempe spytte klyse midt i trynet av våre egne. Hva faen betyr det???

Trudde vi alle spillte på samme lag??

Kommentar

• King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Molde sin var bedre?

Haha. Sorry må le. Greit den så fin ut, men de hadde EN ting. En stor OH. Vi kunne lett lagd det med Åråsen og fått det minst like bra, men det ligger faktisk mye mer arbeid bak TIFOen vi valgte og ha. Men all honnør til krattet, den oh`en dem hadde var fin den.
                  Er det virkelig så mye jobb med stripes og en OH som ikke var all verden?
                  Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                    Molde sin var bedre?

Er det virkelig så mye jobb med stripes og en OH som ikke var all verden?
                    Når gruppa som regel var 4-5 stykker som jobba, og det er 3 OHer som skal strekes opp og males er det faktsik en del og gjøre på en uke ja.

Kommentar

• Franken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1036

Beklager at jeg ikke er helt inne på disse tifo uttrykkene. Hva er en OH? Overhele? Hvordan er det mer arbeid med vår tifo, når deres var større og hadde mer av den dekket, enn vår? Sorry, men dette lurer jeg på...
                      Fra Baillsund

Kommentar

• King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

Opprinnelig skrevet av Franken
                        Beklager at jeg ikke er helt inne på disse tifo uttrykkene. Hva er en OH? Overhele? Hvordan er det mer arbeid med vår tifo, når deres var større og hadde mer av den dekket, enn vår? Sorry, men dette lurer jeg på...
                        OH er forkortelse på overhead, Molde hadde overhead og det i midten av stripes`n som vi hadde var også en overhead.
                        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

OH= "OVERHEAD". Nå har det blitt sånn at vi alltid bruker OH prosjektor, men tror grunnen til at det kalles OH er at man "må" bruke OH prosjektor når man lager tegninger osv på bannerene. OH er også som regel "firkanta", og ikke som et tekstbanner som er avlangt. Dårlig forklaring, og mulig "OH" begrepet egentlig har en annen bakgrunn, men dette er det jeg har hørt iværtfall.

Den er faktisk ikke så mye større vis du setter sammen "hoved OH`en" vår, og de to på sidene. Mer og male kan jeg bli med på at det er ja. Men selve det å male er faktisk noe av det letteste og minst jobb ved å lage TIFO. Det er oppstrekning,sying osv som er jobb egentlig. Vi måtte måle opp, og teipe alle stripsa sammen. Sier ikke at vi hadde mye mer jobb enn dem, men det er enklere og "bare" lage en OH sånn som dem gjorde enn et helt "show" som vi gjorde med flere ting; 3 OH`er, Strips på begge sider, og et tekstbanner over. Vi sydde også alt stoffet sammen ettersom vi får det i "remser" og ikke ferdig sydd. Vet ikke hvordan Molde folka gjør det der men.

Men selvfølgelig jeg syns det Krattet fikk til ble kjempefint, om enn litt kjedlig. Fint malt var det også. Detaljert og bra. Men jeg syns at det ble litt vel grått til å være i en Cup Finale. I en finale bør man ha mer enn bare en OH.

Kommentar

• ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            OH er forkortelse på overhead, Molde hadde overhead og det i midten av stripes`n som vi hadde var også en overhead.
                            og det to på sidene

Kommentar

• King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

Men selvfølgelig jeg syns det Krattet fikk til ble kjempefint, om enn litt kjedlig. Fint malt var det også. Detaljert og bra. Men jeg syns at det ble litt vel grått til å være i en Cup Finale. I en finale bør man ha mer enn bare en OH.
                              Jeg synes Tornekrattet sin tifo var stilren og med ett bra og enkelt "budskap". Vanskelig å kåre en vinner på tifo fronten, men personlig så likte jeg Tornekrattet sin tifo best...
                              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• maurakanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2005
                                • 641

Har sett på videoopptak fra kampen igår. Greit at Molde sin var fin, men vår var kulere. Mer farger og dekka mye mer av tribuna. Er jo en del hakk bak klanen sine store arrangement, men de er vel fler folk og. De som klager, kan heller hjelpe til med å lage tifo!!
                                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                  Har sett på videoopptak fra kampen igår. Greit at Molde sin var fin, men vår var kulere. Mer farger og dekka mye mer av tribuna. Er jo en del hakk bak klanen sine store arrangement, men de er vel fler folk og. De som klager, kan heller hjelpe til med å lage tifo!!
                                  Takk for skryt. Og ENGA TIFO er en del flere folk, og har et sinnsykt mye høyere budsjett enn oss også.

En annen ting er organiseringa av TIFO på stadion. Der hadde vi en mye vannskligere jobb enn Krattet TIFO som "bare" skulle sende opp en OH, mens vi hadde 3 "små" OHer, strips, og et tekstbanner og ta oss av.

Men for vær gang jeg ser på bilder av TIFOen vår blir jeg bare mer og mer fornøyd. Jeg blir nesten stolt over jobben vi (TIFO GRUPPA) har gjort.

Alle i gruppa er iværtfall kjempefornøyd.

Kommentar

• Ultras_2013
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2005
                                    • 46

jeg vil bare takke alle for en super helg(selvom vi tapte)
                                    takk til KFL for et fantastisk opplegg.. det at 2000 mennesker kommer i teltet etter vi har tapt en cupfinale, for og hedre spillere og ledere er jeg stolt over.. da kan man bare tenke seg om hvordan det hadde vært hvis vi hadde vunnet..

Får håpe på en reprise til neste år... for utenom resultatet så klart..

Kommentar

• Mr. Hopperstad
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Aug 2005
                                      • 28

Feire eller ikke feire? That's the question!

For min egen del var skuffelsen for stor til en ny telttur i går ettermiddag. Ville uansett ikke vært der for å feire noe sølv. Vi tapte gullet! Synes det er bra av de som møtte opp og hyllet spillerne for en vel gjennomført sesong, selv om pokalen fløy til Molde på målstreken.

Et eller annet tafatt preget oss fra første spark på ballen. Ikke bare laget, men oss i fansen også. Ble ikke det store trøkket... på tv var vi best har jeg blitt fortalt, men mot Molde SKAL vi jo være best!

Takker likevel for en prima helg! Vi reiser oss igjen og tar hjem Rl!
                                      *BRASSEBERGET*

Kommentar

• otho
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2004
                                        • 183

GLEM KAMPEN ALT OG ALLE VAR

RRRRR ÆÆÆÆÆÆ VV VV AAA
                                        RR RR ÆÆ ÆÆ VV VV AA AA
                                        RR RR ÆÆ ÆÆ VV VV AA AA
                                        RRRR ÆÆÆÆÆÆÆÆ VV VV AAAAAAA
                                        RR RR ÆÆ ÆÆ VV VV AA AA
                                        RR RR ÆÆ ÆÆ VV VV AA AA
                                        RR RR ÆÆ ÆÆÆÆÆ VVV AA AA........

:x :x :cry: :cry: :cry:
                                        Banen var ræva
                                        spillet var ræva
                                        De gule og svarte på tribunen var ræva
                                        KFL var ræve
                                        Forsangere funka ikke.

Men husk livet er ikke så verst, selv om man ligger i gjørma… Så lenge man ser oppover…

Det er i motbakke at det går oppover… og vi kan bare gå opp fra dette punktet…
                                        eLSKe i gode og onde dager....
                                        eLSKe til døden skiller oss av....
                                        å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

Kommentar

• soont
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Feb 2004
                                          • 97

Takk for en fantastisk helg og gratulerer til alle som var med på å lage rammene. Kanonbra jobb!

Kommentar

Working...