Kalmar FF - Brøndby IF - FC København

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    Kalmar FF - Brøndby IF - FC København

    Litt info om de tre lagene som skal få kjørt seg mot Haddad og co i RL...

    Kalmar ligger sørøst i Sverige, selve byen har ca 35.000 innbyggere. Dersom noen har planer om å følge Haddad og co i bortematchen, bør man nok belage seg på en ca 7-8 timers biltur (vil jeg tro!)

    Kalmar er ingen stor klubb i Sverige å årets 3.plass regnes som over all forventning for laget som rykket opp i 2004. Laget har aldri vunnet Allsvenskan, men vant cupen i 1981 og igjen i 87...
    De fleste eksperter i Sverige spådde KFF som klar nedrykkskandidat i 2004, men Dede Anderson sine 10 fulltreffere sørget for en 5.plass! Kalmar har de 2 siste åra vært bedre borte enn hjemme, kanskje ikke så rart at de trives på bortebane da deres egen hjemmearena, Fredriksskans idretssplass er en bedriten gammel skraphaug. I snitt er det rundt 7000 folk som dukker opp når KFF spiller hjemme.

    Spillere å se opp for er:Fabio Augusto, Cesar Santin, Dede Anderson (alle fra Brasil) i tillegg har de en meget solid keeper i Petter Wastå.

    Den officiella webbplatsen för Kalmar FF, Smålands Stolthet™. Här kan du ta del av nyheter och information om allt som rör föreningen.



    Brøndby IF ble stifet samme år som Reitmaier ble født (1964), som en sammenslåing av Brøndbyvester og Brøndbyøster. Siden den gang har klubben vunnet den danske ligaen 10 ganger, de har vunnet cupen 5 ganger og de har spillt mer enn 100 europacup kamper!!! Klubben blir ofte regnet som en Københavns klubb, men holder til i Brøndby kommune som ligger rett utenfor København sentrum. Buss og taxi er greie måter å komme seg til Brøndby stadion. Selve arenaen er helt i topp klasse i Norden og har plass til ca 30.000 tilskuere, gjennomsnittet er litt over halvparten av det. Klubben ble som kjent tidligere ledet av Åge Hareide, men i dag er lagets "cheftræner" ikke ukjente Michael Laudrup, med seg har han John "Faxe" Jensen.

    Spillere å se opp for er: Morten Skoubo, Thomas Rytter(danske landslagsspillere), Per Nielsen (BIFs svar på Bjarmann), Johan Elmander, Aurelijus Skarbalius(Litauens kaptein) og Trond Andersen.



    BIF vs FCK kan med rettferdighet kalles det største derby i Norden. Begge klubbene har store og dyktige fan klubber, dessverre har de vært noe plaget av hooligans.

    FC København ble stiftet 28 år(!) etter at Reitmaier ble født, som en sammenslåing av Boldklubben 1903 og KB. Det er nettopp FCK vi skal ta pokalen fra, da det er de som er regjerende RL mester. Klubben har også vunnet den danske ligaen 4 ganger og cupen 3 ganger. Hjemmebane er som alle vet Parken eller som de selv kaller den, løvernes hule! Dette er i mine øyne Skandinavias flotteste og mest spektakulære stadion (etter Åråsen). Den rommer 42.000 tilskuere og har 2 ganger arrangert UEFA cup-finalen! I snitt kommer det rundt 20.000 folk for å ta seg en Carlsberg og for å se byens hold. FCK har dermed Nordens største tilskuertall! Ståle Solbakken var minst like poppulær i Køben som han var hos oss, i skrivende stund virker det trolig at han blir deres nye trener.

    Spillere å se opp for er: Tobias Linderoth, Marcus Allbäck (svenske landslagsspillere) Álvaro Santos, Peter Ijeh, Elrio van Heerden og Michael Gravgaard som putta i Danmarks 4-1 seier over England nylig. I tillegg kommer talentet Razak Pimpong fra Midtjylland inn i troppen fra 1.1.06.

    I troppen finnes også fotballens svar på Quisling, jeg oppfordrer alle i KFL til å ta i bruk alle nødvendige midler for å gjøre de 2 kampene til de jævligste 180 minutter i Judas sitt liv!

    Den officielle klubhjemmeside for F.C. København med nyheder, kampe, spillere, billetter og meget mere.


    ps. Latvijan tar ingen ansvar for evt. feil ;-)
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

    #2
    Noen som veit når kampene blir spilt? Kunne ha vært fint med et par turer til Kjøben i vinter.....litt gladfyll på danskebåten, og godfotball med Fugla.


    mvh
    KimFL

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      #3
      Siden det virker som om "alle" skal til køben planlegger Vestfold Kanaris og Kolsås Ultras Kalmar tur.

      Ganske lang tur men buss Oslo-Stockholm-Kalmar er en mulighet som også blir ganske billig, men tar lang tid når man må innom Sthlm.

      ferga over til Strømstad, buss til Uddevalla(1 time). Og tog fra Uddevalla til Kalmar(ca 6 timer).

      Håper flere drar til Kalmar, det blir en klassiker :wink:
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • Vestfold Kanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Oct 2004
        • 4583

        #4
        I følge en Kalmar supporter jeg har kontakt med blir det bestemt datoer idag for når kampene skal spilles.

        Pubene 100m ovenfor buss/togstasjon anbefales.
        LOUD
        PROUD
        ULTRA

        Kommentar

        • Vestfold Kanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Oct 2004
          • 4583

          #5
          Røda Brøder om RL gruppa:

          Inför Royal League

          Röda Bröder ger dig en enklare överblick på våra motståndare i Royal League.



          Bröndby IF: Laget vann danska SAS-ligan, hela 12 poäng före tvåan Köpenhamn. På de 33 matcher som spelades blev resultatet 20 vinster, nio oavgjorda och fyra förluster. Hemmaarenan är Brönby Stadion (Köpenhamn), med plats för 29 000 åskådare, varav 26 000 är sittplatser.

          Bröndby grundades 1964 och har inklusive förra årets ligaseger totalt 10 stycken. Laget tränas av forne storspelaren Michael Laudrup och bland spelarna återfinns också ett par med svensk bakgrund, Johan Elmander och Markus Lantz. Man har också den danske landslagspelare Per Nielsen i laget.

          Bland de spelare med allsvensk anknytning som passerat genom Bröndby finner vi bland annat Andreas Jakobsson, Babis Stefanidis, Mattias Jonsson, Magnus "Turbo" Svensson och Sören Larsen. Genom åren har också flertalet danska stjärnspelare gjort sitt i den gul-blåa tröjan. Bland dessa finner vi bland annat tränaren Michael Laudrup, brodern Brian Laudrup, Kim Vilfort, stjärnmålvakten Peter Schmeichel och Ebbe Sand,

          Som en liten guide på vägen finner du här en vägbeskrivning förutsatt att du kommer med bil via Öresundsbron. För att med kollektivtrafik ta dig till arenan så är enklast att för dig i Kalmar ta direkttåget till tågcentralen i Köpenhamn. Ta därifrån lokaltåget mot Høje Tåstrup, gå av vid Glostrup Station. Där hoppar du på buss 130 mot Brøndbyøster Station och kliver av vid Brøndby Rådhus. Därifrån har du cirka 5 minuters gångavstånd till arenan.

          FC Köpenhamn: Danska tvåan slutade på lika många poäng som trean FC Midtjylland, dvs 57poäng och blev därmed tvåa på bättre målskillnad. FC Köpenhamn spelar sina matcher på nationalarenan Parken, med plats för dryga 42 000 åskådare.

          Det moderna FC Köpenhamn bildades först 1992 ur två andra fotbollsklubbar, Kjøbenhavns Boldklub - KB (grundad 1876) och Boldklubben 1903 - B1903 (grundad 1903) med resultatet att man 92/93 stod som seriesegrare för första gången. FCK är ett av 2000-talets mest framgångsrika klubbar i Danmark. Med ligasegrar 2001, -03, -04 och silver -02 och -05.

          Laget tränas av den inte helt obekante Hasse Backe. Bland spelarna finner vi ett par med svensk anknytning, Balázs Rabóczki (tidigare IFK Norrköping), de två svenska landslagsspelare Tobias Linderoth och Markus Allbäck samt två forne allsvenska skyttekungar i form av Peter Ijeh och Álvaro Santos.

          Bland spelarna som har passerat genom klubben finner vi bland annat Tomas Antonelius och Magnus Kihlstedt som båda avslutade sina karriärer i klubben, reserven Jesper Bech som gick till MFF samt tränaren Roy Hodgson. Sen har ju givetvis ett par storspelare varit i klubben genom åren, Brian Laudrup, Bjarne Goldbæk, Harald Brattbakk och Thomas Røll är ett par som kan nämnas.

          Arenan Parken är belägen i de norra delarna av Köpenhamn, här finner du en enklare guide om hur du med bil kan ta dig till Parken från Öresundsbron. För att åka kollektivt är det lite lättare att ta sig till Parken är till Bröndby, från tågcentralen hoppar du på antingen busslinje 1 mot Østerbro/Ryparken, kliver av vid Brumleby och du har sen två minuters gångväg till stadion. Eller busslinje 650S mot Hellerup Station, kliver av vid Trianglen och du har fem minuters gångväg till Parken.

          Lilleström SK: Laget slutade fyra efter en kamp mellan tre lag som kämpade om två platser, Lyn Oslo (slutade trea) och Viking Stavanger (slutade femma) Lagets hemmaarena är Åråsen stadion med plats för 12 250 åskådare (alla sittplatser). Förvånande nog fanns inte landets dominerande klubb de senaste åren, Rosenborg framför Lilleström utan efter, vinnare blev istället Vålerenga före Start.

          Klubben som grundades 1917 har inte vunnit norska Tippeligan sen 1989 men sitter totalt på fem ligasegrar. Laget tränas av Uwe Rösler sen i år. I truppen återfinns en spelare med lokal anknytning, Cristoffer Andersson (tidigare Helsingborg). Andra svenskar som återfinns i truppen är Magnus Powell och det kan noteras att man också tagit emot SMS-Haddad från Assyriska med öppen famn. Laget har lite olika landslagsspelare från varierade nationer, bland annat från Slovenien, Malta och Island. Ett par norska landslagsspelare återfinns också i truppen, Espen Søgård, Frode Kippe och Pål Strand.

          Andra svenskspelare som kan noteras ha spelat för Lilleström är bland annat Magnus Kihlstedt (gick till FCK), Jörgen Wålemark och Benjamin Kibebe. Ett par norska "stor-spelare" har också passerat genom klubben, bland annat Frode Grodås, Lars Bohinen och den för blåvitts del inte helt okände Arne Erlandsen, både som spelare och tränare. Arne tränade klubben sju år i rad innan han inför årets säsong gick till IFK Göteborg.

          Åråsen och Lilleström är beläget strax öster om Oslo (utmärkt på kartan) och för att ta dig dit med kollektivtrafiken så får man ta tåget till Lilleström tågstation, gå ut genom den norra utgången och åt höger direkt. Följ järnvägsspåret och en gata som heter Solheimsgatan rakt fram och vik av till vänster (Alex. Kiellands gt), följ den så kommer du se stadion. Det är en bit att gå så det rekomenderas ändå att ta taxi.
          LOUD
          PROUD
          ULTRA

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Dette blir sinnsykt moro - vi kunne vel ikke fått en værre gruppe... Det gode er at vi slipper norske lag. Vinner vi denne gruppa vinner vi hele cupen er min spådom. Gleder meg til Køben tur. 8)

            Kommentar

            • Do'h
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 1891

              #7
              Lilleström SK: Laget slutade fyra efter en kamp mellan tre lag som kämpade om två platser, Lyn Oslo (slutade trea) och Viking Stavanger (slutade femma) Lagets hemmaarena är Åråsen stadion med plats för 12 250 åskådare (alla sittplatser).
              Når ble det seter på KFL?

              Og for tiden har vi vel ingen spillere på landslaget heller?
              LSK FOR GULL 2006

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                "Åråsen och Lilleström är beläget strax öster om Oslo (utmärkt på kartan) och för att ta dig dit med kollektivtrafiken så får man ta tåget till Lilleström tågstation, gå ut genom den norra utgången och åt höger direkt. Följ järnvägsspåret och en gata som heter Solheimsgatan rakt fram och vik av till vänster (Alex. Kiellands gt), följ den så kommer du se stadion. Det är en bit att gå så det rekomenderas ändå att ta taxi."

                Så langt er det nå ikke....

                Men til noe annet: Hva slags ambisjoner skal vi ha i Royal League ?

                Kommentar

                • Kaare-J
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2005
                  • 334

                  #9
                  Vi går for GULL, ikke noe TULL 8)
                  Alt for Kongen

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #10
                    Takk for to gode postinger, "Latvijan" og "Vestfold Kanaris!"

                    Jeg var skuffet på lørdag, men nå gleder jeg meg skikkelig til Royal League faktisk, og kan oppsummere med at sesongen faktisk har vært bra. (spesielt digg at avisene har sluttet å skrive om årets seriemester. Et par dager til nå så begynner de å skrive om cupfinalen)

                    Jeg tror det kunne vært klokt av KFL å programfeste at èn hjemmekamp og èn bortekamp er "prioriterte", altså mobilisere ekstra mot disse to. Det at man vet at mange andre skal, gjør ofte at mange blir med osv.

                    For øvrig viktig at vi klarer et snitt på over 3000 på hjemmekampene slik at vi kan få tilskuerbonus.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      Trur det blir godt med tilskuere på disse kampene - ihverfall mot de danske..... Dette blir utrolig bra. Når ble Søgård og Påsan lanslagspillere(påsan har vel 2 kamper à 2 min)....? Har forfatter drekki?? :roll:

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #12
                        Kjenner jeg virkelig gleder meg til Royal League nå azz. Kalmar kommer til å bli årets høydare! Målet må selvfølgelig være å komme blant de 2 som går videre til mellomspillet. Har sett Kalmar noen ganger i år og mener at dette er ett lag vi skal slå både hjemme og borte. Køben lagene har jeg ikke sett, men den danske og den norske ligaen er vel ganske jevngode så jeg håper å tror at vi skal ha en sjans til å komme foran ett av de danske lagene...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                          Andra svenskspelare som kan noteras ha spelat för Lilleström är bland annat Magnus Kihlstedt (gick till FCK), Jörgen Wålemark och Benjamin Kibebe
                          Benjamin Kibebe?? Hvem faen er det? Viser jeg meg som utrolig historieløs nå eller?

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Tromsö og Lilleström er jo omtrent det samme da. :lol:

                            Kommentar

                            • SuperErik
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 535

                              #15
                              Brøndby og FCK blir tøffe motstandere.
                              Hjemme er vi kapable til å slå begge de to,men kan nok bli tøft i København.

                              Kalmar er overkommelig motstand,og de bør vi hente minst 4 poeng mot.
                              - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                              <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                              Kommentar

                              • Anders_Bakken
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 542

                                #16
                                Jeg mener vi bør ha en fair sjanse til å komme videre fra gruppespillet...tror det vil stå mellom de to danske lagene og oss. Det som er så forbanna kjipt...er at vi mangler den stabiliteten som skal til for å eventuelt komme til finalen i RL. På vårt beste er vi bedre enn de fleste (skandinavia),og på vårt dårligste er vi et hakk under for eksempel Start...når de ikke har dagen sin. Det å prestere "brukbart" og ikke nå 2 div. nivå når vi ikke er helt på topp vil være meget viktig for å komme langt i denne turneringen.

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  ...och det kan noteras att man också tagit emot SMS-Haddad från Assyriska med öppen famn...
                                  SMS-Haddad? :lol:
                                  Er Haddad egentlig en kompansasjon for at BH ikke får spille med storebror hos oss?
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                                    Trur det blir godt med tilskuere på disse kampene - ihverfall mot de danske..... Dette blir utrolig bra. Når ble Søgård og Påsan lanslagspillere(påsan har vel 2 kamper à 2 min)....? Har forfatter drekki?? :roll:
                                    Ja, han må være møkking, dum og blind. Legg også merke til at noen av de beste som har vært i LSK betegnes som stor-spelare i anførselstegn. IDIOT. Tom Lund blir jo ikke nevnt en gang, men Kibebe fra TIL blir nevnt.

                                    FCK og Brøndby har såpass med supportere og bare to reiser, altså bør det bli endel bortefans i våre hjemme-kamper. Da bør og KFL mobilisere STORT.

                                    Kampene mot Kalmar kan jo også bli trivelige nok.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      PS: Søgård, Klippen, Lynvingen, og horden av U-21 spillere som vi nå har (Riise, PSA, Myklebust, Olsen, Berthelsen) bør utgjøre stammen i landslaget fremover. Ut med den gjengen av rompefresere som får være med på tur nå om dagen, trøndere, slumsøstre og annet pakk.

                                      Den dagen kommer da landslaget ikke lenger er et korrupt regime av feie pamper, kamplesper inne på kjærringkvote, blinde mus, vestlendinger, neper og reumatikere med musikk-angst, og da skal troppen fylles opp av suksessfulle LSK-spillere.

                                      Forza Fugla !!!
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3197

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Når ble Søgård og Påsan lanslagspillere(påsan har vel 2 kamper à 2 min)....? Har forfatter drekki?? :roll:
                                        Espen Søgård ble A-landslagsspiller på Hareides "C-lag" da han kom inn etter 67 minutter mot Bahrain 25. januar i år, og han fikk også de siste 20 minuttene mot Jordan 28. januar. For et par-tre år siden fikk han jo flere U-21-kamper og veldig skryt av nåværende RBK- og daværende U-21 trener Høgmo. Med disse minuttene har han vel sikkert 10 ganger så mye spilletid som Strand, som vel fikk, som du sier, ca 2x2 minutter av Semb for to år siden, og siden ofte har vært skada eller ute av form hver gang han har kunnet være aktuell.

                                        Da Søgård ble henta inn i all hast ble han tatt av banen etter å ha skårt to mål mot Start i en treningskamp og sendt rett på flyet til Gulfen. Hareide og landslaget hadde måttet tåle noen kritiske spørsmål om landslagsspillernes treningsmengder og kondisjon (bl.a. Iversen), og Hareide kommenterte uttaket av Søgård med at det nå ikke kunne være noen tvil om at han henta inn godt trente spillere med løpskapasitet....

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        Working...