lurte på om det var mulig å kjøpe billett i "døra" på teltet jeg...? har nemlig ikke mulighet til å dra til lillestrøm før helgen! og hvor mange er det egentlig plass til i dette teltet? har kunn fått med meg at det er plass til flere tusen.. kan jo være alt fra 3000-20000 det..!
billetter til cup-teltet
Collapse
X
-
Stikkord: Ingen
-
Jeg veit i hvertfall at det er satt i gang litt mobilisering til detta...den som får flest til å kjøpe pass vinner 40 halvlitere eller noe.
Ryktene skal ha det til at Brasseberget har kapra 40 mann som er avholdsmennesker :lol: -
Opprinnelig skrevet av FrankenOpprinnelig skrevet av Fridtjofhva kommer pilsen til å koste i teltet?Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Med et programm der det legges opp til at en skal være tilstede hele tiden, er 50,- drøyt.
I Norge har det seg sånn at minsteprisen for en vanlig pils på et sted med sjenkebevilgning er ca. 24,-. Grunnen til at prisen derimot er nærmest det dobbelt er at folk er villige til å betale det. Cupfinalen er, idealistisk sett, en folkefest. Jeg skal ikke påberope meg å vite alt for mye om hvem som er arrangør av teltopplegget, men dette minner om:
a) melking av supporternes penger
b) et avholdstiltak
Det forp**** teltet kan da ikke koste så mye å leie inn?
Greit at ikke 50 spenn er noen direkte unormal pris, men det er ganske mange plasser i Norge der du får pilsen til 29,- også. Se bare på Martin's på matchdager. Da koster jo pilsen en tier mindre en vanlig eller no sånnt.
Under UKA her i Trondheim ble det arrangert en oktoberfestival (les: ølfestival) for studentene. Opplegget la opp til at vi skulle være tilstedet i tidsrommet 14.00 - 20.00. Halvliteren kostet 50,-. Resultatet? Folk stakk hjem like etter de hadde kommet inn, og kom tilbake da trekkplasteret DDR kom på scenen klokken 18.30. Worst-case-scenarioet er jo at noe av det samme vil skje her. I og med at mange av oss er skoleelever, studenter eller unge mennesker i etableringsfasen kan dette virke hemmende for den personlige økonomien.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av FridtjofJeg skal ikke påberope meg å vite alt for mye om hvem som er arrangør av teltopplegget
For det andre. På plakaten står det at kfl er medarrangør. Da billettprisene blei offentliggjort ble det sagt at kfl hadde prøvd å kjempe mot de høye prisene.
Er det forsøkt motarbeidet de høye ølprisene i teltet?Hvis ikke, burde det vært gjort det. Hvis det ble det, burde samarbeidsrutinene mellom lsk og kfl kanskje bedres litt med tanke på at kfl tilsynelatende ikke har fått igjennom noen av deres økonomiske synspunkter.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Altså, det er 13 år siden sist vi var i cupfinalen, og det kan gå 13 år til for alt vi vet. Så jeg synes ikke att prisene både på øl, inngang på teltet er så ille, selv om jeg ikke har lomma full penger.
I teltet skal det jo være masse god underholdning og musikk og mange glade LSK-supportere så jeg tror ikke mange stikker hjem kl 14 for så å komme tilbake når det begynner å se ting i teltet.
Tenk på Molde-supporterne. Dem må ut med 300 spenn for 3-4 timers cupfinale show. Og i tillegg må dem betale dyrere for ølen en det vi gjør.
Slutt og syt og begynn heller å gled deg til festen med masse glade mennesker.
Husk også att KFL kan få penger ut av denne festen, noe som er enda en god grunn for å drekka baren tom :-)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RanakanarisAltså, det er 13 år siden sist vi var i cupfinalen, og det kan gå 13 år til for alt vi vet. Så jeg synes ikke att prisene både på øl, inngang på teltet er så ille, selv om jeg ikke har lomma full penger.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av BallenOpprinnelig skrevet av FridtjofCupfinalen er, idealistisk sett, en folkefest.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Jeg skjønner ikke helt problemet her jeg, at ølen koster 50 kroner er da ingenting å sutre over. Det er tross alt INGEN som tvinger deg til å drikke øl konstant mens du er i teltet.
Dessuten er ikke 50 kroner så utrolig mye. Helt greit at det er mange "ungdommer", studenter og folk i startfasen. Men alle vet at selv om dette skal være en folkefest, så er det også som skrevet før en gylden mulighet for næringslivet til å dra ekstra penger ut av folket.
Men det er nå en god stund siden vi slo ut enga av semin, og da har vel folk hatt muligheten til å spare seg opp litt penger til denne helga?
Det er vel ingen som trodde at cupfinalehelga kom til å bli billig?
Jeg må si at jeg synes det er ufattelig mye sutring fra diverse folk. Har dere helt glemt at vi er i cupfinalen for første gang på 13 år. Kan dere ikke bare nyte det så lenge det varer, så kan dere heller komme med konstruktiv kritikk av det dere synes skulle vært gjort annerledes. Så kan dette vurderes.
Nå synes jeg vi skal slutte å syte, og bare nyte
VI ER I CUPFINALEN FOLKENS!Født i Oslo, oppvokst på Lørenskog, bor i Molde, og eLSKer Lillestrøm!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av eLSKeDessuten er ikke 50 kroner så utrolig mye. Helt greit at det er mange "ungdommer", studenter og folk i startfasen. Men alle vet at selv om dette skal være en folkefest, så er det også som skrevet før en gylden mulighet for næringslivet til å dra ekstra penger ut av folket.
Men det er nå en god stund siden vi slo ut enga av semin, og da har vel folk hatt muligheten til å spare seg opp litt penger til denne helga?
Når det gjelder det å spare seg opp penger vil jeg gjerne utfordre deg til å gjøre det samme når du har en månedsinntekt på 6000 kroner, husleie på 3100, diverse faste kostnader på rundt 1000 kroner, må spise mat hvert dag OG skal betale ca. 1500 for billett til cupfinale, pass til teltet og billett tur-retur Trondheim. Reis til h******
Videre er det mange før meg som har påpekt at dette begynner å nærme seg svindel. Jeg har ikke reagert før, men ett sted må grensa faen meg gå.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
Kommentar