Aftenposten: Reitmaier: Nå vil jeg vinne en tittel

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Aftenposten: Reitmaier: Nå vil jeg vinne en tittel

    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


    - Nå vil jeg vinne en tittel!

    LILLESTRØM: Søndag spiller Claus Reitmaier kanskje sin siste fotballkamp. Da kan han godt tenke seg å vinne noe - for aller første gang.

    Av Stein Erik Kirkebøen, 02.11.2005 kl. 08:08



    GENISTREK: Da Uwe Rösler (t.v.) hentet keeperlegenden Claus Reitmaier til Lillestrøm, var det kanskje det lureste noen trener gjorde denne sesongen.


    Lillestrøm-veteranen Claus Reitmaier (41) har ikke bare vært eliteseriens eldste spiller med god margin - fire år eldre enn Ørjan Berg - han har også vært Norges beste keeper. Det viser opptellingen av poengene gitt på Aftenpostens spillerbørs gjennom sesongen.

    - Tusen takk, det var hyggelig å høre, sier Reitmaier, som denne uken har rukket et lynbesøk hos familien hjemme i Tyskland. Han kommer tilbake i dag, og er klar for cupfinalen søndag. Han er ikke overrasket over at han er kåret til landets beste keeper.

    - Jeg er glad og stolt, men ikke lenger overrasket. Jeg var det de første gangene, men nå har jeg fra flere hørt at jeg har gjort det godt. Redningsprosenten min bekrefter også det.

    - Din beste sesong?

    - Nei, jeg spilte i Bundesliga til jeg var 40 år, og for å klare det, måtte jeg prestere slik hvert år.

    - Hemmeligheten bak å være så god så lenge?

    - Du må være snill med kroppen din. Jeg har vært heldig, og aldri vært skadet. Men jeg har også gjort noe selv; jeg er avholdsmann - derfor vet jeg alltid hva jeg gjør, sover åtte timer i døgnet og tar ofte badstue. Reitmaier (41) trodde han pensjonerte seg da han oppgitt og frustrert reiste fra Rot-Weiss Erfurt i februar i år. En lang karriere som blant annet består av 335 Bundesliga-kamper for fire forskjellige klubber, var slutt. Men han manglet en ting; en tittel. I sin lange karriere har veteranen aldri vunnet noe som helst..

    - Jeg er blitt innendørsmester i Tyskland en gang, men det var før det var noe stort, så det gjelder ikke. Derfor har jeg veldig lyst til å vinne cupfinalen søndag, sier veteranen.

    - Det hadde vært en helt annen avslutning på en lang karriere enn det jeg så ut til å få etter den triste sortien i Erfurt.

    Fortsetter?
    Nå er det ikke lenger så sikkert at cupfinalen blir slutten for Reitmaier i Lillestrøm. Han har satt døren på gløtt for å fortsette.

    - Jeg reiser hjem til Tyskland etter cupfinalen, men kanskje jeg kommer tilbake til våren. Problemet er at min samboer har en datter som er 11 år og godt etablert på en tysk skole. Jeg vet ikke hva det blir til ennå, men utelukker ikke at jeg kommer tilbake.

    Det var i mai i år Lillestrøm-trener Uwe Rösler sto uten keeper på Lillestrøm. Da tok han en telefon til Claus Reitmaier som satt arbeidsledig i Tyskland.

    - Jeg hadde aldri vært i Norge, men jeg hadde hørt om Lillestrøm. Det vil si jeg hadde sett navnet på avisenes sportssider. Jeg ble invitert opp for å se på forholdene, og etter én trening tegnet vi en kortidsavtale. Jeg skulle bare vikariere i noen uker, til de andre keeperne ble friske, sier Reitmaier, som debuterte for Lillestrøm mot Vålerenga 22. mai.

    Men vikaren ble stående. Han har stått bedre enn noen andre keepere her til lands.

    - Jeg synes Ali Al-Habsi i Lyn har vært like god, men Claus har et helt annet utgangspunkt og når jeg tar det i betraktning synes jeg det er riktig å kåre ham til landets beste keeper, sier Lillestrøm-trener Rösler. Søndag skal landets beste keeper stenge målet på Ullevaal, og endelig vinne en tittel.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • Kaare-J
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 334

    #2
    Santa Claus får nok en tittel på søndag ja
    Alt for Kongen

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      #3
      hm, hvem skal stå under royal league? heinz?

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        Vinner han MOT ULTRASTERK FORMODNING ikke NM-gull søndag, så kan han jo få være med videre neste år på det samme laget og avslutte med seriemesterskap med max 0,5 innslupne mål i snitt...
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Kaare-J
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2005
          • 334

          #5
          Noen som, vet når Claus vil bestemme seg om han vil være verdens beste keeper på verdens beste lag fortsatt ?
          Alt for Kongen

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            #6
            Opprinnelig skrevet av HSft
            hm, hvem skal stå under royal league? heinz?
            Ja, i følge en notis i Lortskvetten forrige uke (tror jeg det var) skal Heinz vokte buret vårt i RL, iallfall før jul. Han gleda seg fælt til å stå noen kamper med skikkelig betydning igjen. Mener også det sto at Claus drar tilbake til Tyskland allerede førstkommende mandag, uten at jeg er skråsikker på akkurat det.
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • thomasg
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2003
              • 122

              #7
              I følge et innslag på nyhetene på TV2 nå nettopp var Claus veldig intressert i å bli dersom (når) vi vinner cupfinalen siden han da får spille UEFA cup neste år... Han sa det var mange gode grunner for å bli, og noen få gode grunne for å dra. Var også et intervju med samboeren hans som krevde en familiekonferanse etter uttalesene hans.. hun syntes Norge var for kaldt....

              Kommentar

              • Kaare-J
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2005
                • 334

                #8
                Noen som vet om en bra måte som vi kan overbevise dama til Cluas til å bli på? kan jo si at det er varme folk her :wink:
                Alt for Kongen

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #9
                  Ja pokker, og det er bra tysk skole i Oslo hvis ikke nærmere. Oslo er jo bare et drøyt kvarter, så kanskje man kan flytte inn familien hans der hvis de savner litt byliv? Uansett bør man finne en smart løsning for å holde St. Claus på Romerike.

                  (St. Claus er definitivt ikke noe passende navn, for mannen har ikke gitt motstanderne så mange julegaver i år)

                  Kommentar

                  • fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1507

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                    Ja pokker, og det er bra tysk skole i Oslo hvis ikke nærmere. Oslo er jo bare et drøyt kvarter, så kanskje man kan flytte inn familien hans der hvis de savner litt byliv? Uansett bør man finne en smart løsning for å holde St. Claus på Romerike.

                    (St. Claus er definitivt ikke noe passende navn, for mannen har ikke gitt motstanderne så mange julegaver i år)

                    Mulig han ikke har gitt motstanderne mange julegaver, men han har redda oss med noen sinnsyke redninger. Så for meg betyr St.Claus at han er en helgen og ikke julenissen...vel, litt julenissen og da. Jeg føler ihvertfall jeg har fått noen gaver av ham....som seier mot start...

                    Uansett, denne mannen må bli. Han er jo så jævla rå!
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

                    Kommentar

                    Working...