Hva er det vi feirer i kveld?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Hva er det vi feirer i kveld?

Kom akkurat tilbake fra teltet på Lillestrøm Torg. Kanskje jeg bare begynner å bli gammel, hva vet jeg, men:

Hva er det alle gikk rundt og smilte og var så glade for? Vi tapte cupfinalen i dag, vår første på 13 år. For alt vi veit kan det bli 13 år til før vi er i finale igjen.

Finalene i 1986 - i noen grad, ettersom jeg var kun ti år gammel - men spesielt i 1992 svei noe så inn i helvete i flere uker. Selv om jeg innser at vi tapte fortjent i dag kommer det samme til å være tilfellet denne gangen.

Jeg ser rett og slett ingen lyspunkter i tilværelsen etter at vi nok en gang sviktet når det gjaldt som mest og kastet bort en ekstremt sjelden sjanse til å vinne noe, tvert imot, tilværelsen synes blekksvart i øyeblikket.

Neste år er Rosenborg tilbake i toppen. Vålerenga blir garantert med og vil bruke sine økonomiske muskler til å kjøpe seg toppspillere. Jeg ser ikke at et LSK som nå, som følge av dagens tap ikke engang får muligheten til å spille europacup i 2006 skal ha forutsetninger for å følge noen av disse lagene. 2005 var en unntakssesong der alt var up for grabs på grunn av generasjonsskiftet i Rosenborg. Der hadde vi sjansen både i serien og i cupen, og kastet bort begge mulighetene. I dag falt laget i grus mot en motstander med mye større vinnervilje og faenivoldskhet.

Personlig er jeg ekstremt nedbrutt i kveld. Kan noen være så vennlige og fortelle meg hvorfor i helvete det går folk rundt i et digert telt i Lillestrøm og tilsynelatende har det dritkult?!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Kaare-J
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 334

Skjønner heller ikke hvorfor folk feirer etter en slik kamp. Skulle vært forbudt.
    Alt for Kongen

Kommentar

• Do'h
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 1891

Feirer vel at gutta har kjempet og stått på igjennom en hel sessong.
      Dem fortjener en fest
      LSK FOR GULL 2006

Kommentar

• Anders_Bakken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 542

Jeg er helt enig....jeg ga fullstendig blanke faen i det teltet....kjøpte meg mat og dro rett hjem.For enkelte er det kanskje kjempestort å få sølv i cup'n....men for min egen del hadde det vært bedre å ryke ut første runde i cup'n...faen...livet er surt.

Kommentar

• kflkevin
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Sep 2005
          • 3

Må jo feire gutta våre da... de har spilt bra denna sesongen... Gutta har jo stått på bra for å nå finalen også da... og litt ros fortjener dem
          Forza Fugla In med kula

Kommentar

• LasseN
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1610

Enig med Anders_Bakken der.
            2. plasser i cup er det ingen som husker, bortsett fra de som fikk den.
            LasseN

Kommentar

• King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

Lurer på det samme som dere, når jeg gikk til tbanen etter kampen kom det masse glade lsk supportere som gledet seg til å dra til teltet å feste. Man fester ikke når man taper cupgullet mot ett 1 divisjonslag.
              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• ketil
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Feb 2004
                • 246

Nei, da drar man hjem. Setter på selvmordsmusikk, skrur av telefonen og gråter, mens man ønsker man aldri hadde interessert seg for fotball.

Kommentar

• Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

Sølv suger, sølv hadde vi etter seiern mot VIF. Men gutta slo jo ut VIF, de slo ut Moss(som kan sende ned MFK), de slo ut Viking og de ga da søren meg alt idag også. Jeg har ikke vært i godt humør i kveld, men jeg synes alikevel at sølv er betydelig bedre enn ingen ting. Vi fikk oppleve en cupfinale der vi ikke vant, men det gjør vi neste gang. Visstfaen er det bedre å komme dit vi kom, enn å ikke komme dit. All den morroa, all gleden over å banke enga hjemme, hvor glade vi var på 1-1 og 2-2 idag. Klart det er utrolig skuffende, men spillerne har gitt det de klarer, foreløbig er vi ikke stabile nok, men de har gjort det beste de kunne og burde belønnes for det. Når spillerne våre gjør alt de kan, og det ikke holder, ja da får vi bite i det sure eplet og innse at de andre var bedre. Hvis det beste våre spillere idag klarte å prestere ikke er godt nok for deg, vel, da får du innse at vi ikke pr. dags dato er bedre
                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Anders_Bakken
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 542

Altså...ikke misforstå meg...rammen rundt detta er jo konge..men etter en sånn match er det så mye følelser og sinne ute å går...er ikke da jeg føler for å feste og ha det morro.

Kommentar

• iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

Jeg dro også rett hjem.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• A.Bilet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2005
                        • 808

Nei men man må jo takke gutta for god innsats gjennom hele sesongen. Syns det er lov å feire nå...
                        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• heidar
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2131

Jeg dro på Martin's og drukna sorgene, men feiring er det ikke snakk om! Her dreier det seg om gravøl og et lag som alltid svikter når det gjelder... (At man ikke kan bli herda mot sånt, det er jo like jævlig hver gang!!!)
                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Yiddo
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Sep 2005
                            • 41

Det står respekt av de som måtte opp for å takke gutta i Lillestrøm idag. Vi skal ikke glemme at dette har vært en meget bra sesong.

Allikevel var jeg en av de som var for deprimert til å ta turen opp til Lillestrøm idag, selv om jeg allerede hadde betalt for inngangsbilletten. Følte mest for å dra hjem å deppe alene.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

LSk feirer ikke 2re plasser. Det er på tide å bli litt "kaksiga" igjen.

VIF, RBK, Brann ???? - BØNDER !!!!!!!!!!!!!!!!

De skal faen ikke ha noe som helst å stille opp med mot en klubb som vår. Le av de. Kjør over de. Demoraliser de.

På tide å gå og kjøpe noen hvite smokinger til Fjørtoft og co.
                              LSK Norges beste lag

Kommentar

• marius
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jun 2004
                                • 14

hater 2 plasser

Kan ikke noe for det, 13 år siden stinka, og det stinker nå.
                                Klarer ikke folkene rundt meg som elsker å mobbe.

Hva skjer med det jævla drittlaget jeg holder med.!!!!!!

Jeg elsker klubben, ikke spillera, når de ikke gjør jobben sin fortjener de ikke ros, ferdig med den saken. (ja da,, grinete nå)
                                Jeg dro rett hjem, fatter ikke at så mange som 2000 gubb var der for å juble over en 2 plass.
                                For meg så er det å sy puter under arma på dem, vi tapte fordi vi var mye dårligere en dem, og det er det som svir mest, at gutta ikke en gang prøvde..

Nå skal jeg være skuffa et par dager til, så skal jeg rette all energi på klubben igjen.

For neste år gutta.... neste år.......

Kommentar

• hoyt
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 2850

Sjøl så var jeg igjen i lillestrøm i teltet for å hylle gutta for innsatsen gjennom sesongen. Det skulle bare mangle synes jeg. Men når jeg så folk som drakk seg drita, og hoppa og lo, så begynte jeg å lure på om de hadde fått med seg resultatet.. Vi tapte jo faktisk en cupfinale folkens! Jeg klarer hvertfall ikke le og kose meg etter noe sånn.
                                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                  - Nosa

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Hva er det alle gikk rundt og smilte og var så glade for? Vi tapte cupfinalen i dag, vår første på 13 år.
                                    Jeg tror det var vel så mye ironi som ekte glede i teltet og på Martins etter tapet.

Etter kampen tok jeg banen hjem, det fristet ikke å reise til Lillestrøm og begynne å drikke. Vel hjemme blir jeg møtt av min to nydelige døtre, ei på fire år, ei på fire måneder. De er blide og vil leke og kose.

Den eldste skjønner at pappa er lei seg og vil gi trøst, den yngste smiler og ler. Det er umulig å være lei seg, når man har ekte gull hjemme i sin egen stue.

Uansett, jeg bestemmer meg for å reise til Lillestrøm. Ikke for å feste, men for å bli ferdig med tapet. Der møter jeg blant annet deg og du hadde virkelig hatt behov for en utblåsning. Viktig å få bearbeidet følelsene sine. Og hvilket bedre sted enn blant sine likesinnede.

Ironien lå som et tjukt belegg over hele byen. Vi er vant til å tape de viktige kampene og har blitt hardhudet. Og ikke kom til meg og si at mange av de folka som var i teltet i går ikke er dedikerte supportere av Sportsklubben.

Dette er ikke rettet mot deg trigz, jeg bare legger alt inn i dette innlegget.

Spar meg for oppkomlinger som knapt husker seriegullet i 89 og deres korreks ovenfor supportere som valgte å deppe sammen med likesinnede i teltet og som viste gutta på laget at de har støtte, selv i litt magrere tider. Vi snakker om mye folk som har vært med siden Sportsklubben spilte i Nordre Østland som har være med på de gyldne tidene og som virkelig har grunn til å lengte etter en triumf.

Jeg innrømmer det gjerne, det kom noen tårer i går. Ikke etter kampen, ikke på grunn av tapet, men på grunn av at Sportsklubben har noen av landets desidert beste supportere. Supportere som har et hjerte som banker for klubben, ikke bare for A-laget eller de elleve utpå banen. Jeg pratet med mye folk i går og i dag er jeg stolt av å være en del av en så bra gjeng med så mye fine mennesker.

Når Frode Kippe står på scenen med tårer i øynene og på vegne av spillerne unnskylder seg ovenfor fansen, da skjønner en at Sportsklubben og de som er med rundt betyr noe for dem også.

For meg er det viktig som faen, jeg holder ikke med Sportsklubben for at de vinner titler. I så fall gikk noe veldig galt tidlig i livet mitt. Jeg har alltid troen på at en dag skal jeg atter en gang få oppleve rusen av et seriemesterskap eller en NM pokal, men det viktigste er den institusjonen Sportsklubben er blitt for Lillestrøm som sted og for tusenvis av LSK-supportere.

Jeg svikter deg aldri!

Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

Gutta er en del av klubben, for at Lillestrøm Sportsklubb skal fungere er vi avhengig av gode og motiverte spillere. Etter et cupfinaletap(har selv vært borti det, brant straffe i straffekonk) så føler du deg rimelig nedenfor, og hvis du leser intervjuet med Kippe i RB, så ser du hvor stor pris han og resten av spillerne satt på de 2000 som møtte opp og feiret sølvet. Sølvet er ingen dårlig prestasjon, vi ville alle ha gull, det gikk ikke denne gangen, men da er det viktig at vi viser at vi støtter gutta uansett og hjelper dem opp etter dette tapet. Selvsagt er vi også skuffa, men ting blir ikke bedre av at vi skal drite i dem fram til de presterer. Jeg ble virkelig stolt da jeg leste hvor fornøyd spillerne var med mottakelsen i teltet, det viser at det betyr mye for dem at vi støtter. Da synes jeg vi skal fortsette med det, jeg roser herved de 2000 som møtte opp i teltet, støttet gutta og ikke minst la inn enda et ord i "Operasjon Reitmaier."
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Fugla
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 1718

Og jeg skjønner meget godt de som ikke dukket opp fordi de var for deprimerte....
                                        Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

Working...