Hva er det vi feirer i kveld?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7134

Vakkert innlegg fra Rønnern, ikke uventa. Jeg skjønner ironi-poenget og så det godt sjøl. Men ironikerne var til de milde grader utkonkurrert av dansende, allsyngende og superblide fans som det mest virka som var lettet over at sesongen var over.

"Hva faen?!" tenker jeg da. Hva faen er det slike folk får ut av å følge LSK.

Jeg er enig i at gutta fortjente heder for å ha gjennomført en fin sesong, alle "ifs and buts", øøøh..."notwithstanding". Og jeg holdt på å begynne å grine sjæl når spillerne var på scenen.

Men jeg kommer ikke over alle de som så ut som om de hadde kommet rett fra vorspiel med trekkspell, gratis pølser og strudel og ikke hadde sett LSK skuffe alle, inkludert seg selv, dypt inn i hjerterota med en tander og dårlig cupfinale.

Mulig at jeg bare har blitt skuffa for mange ganger og har blitt en bitter, halvgammal dust, hva veit jeg, men logikken bak slik oppførsel forstår jeg ikke. Jeg er lei av å måtte se i øya, gang på gang, at LSK er blitt en nestenklubb der vi stinka vinnerkultur for 15 år siden og når det ikke engang ser ut til å gå inn på folk at vi nettopp har tapt en cupfinale blir jeg innihælvete frustrert. Er vi blitt FORNØYDE med å være en nestenklubb?

Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Uansett, jeg bestemmer meg for å reise til Lillestrøm. Ikke for å feste, men for å bli ferdig med tapet. Der møter jeg blant annet deg og du hadde virkelig hatt behov for en utblåsning. Viktig å få bearbeidet følelsene sine. Og hvilket bedre sted enn blant sine likesinnede.

Spar meg for oppkomlinger som knapt husker seriegullet i 89 og deres korreks ovenfor supportere som valgte å deppe sammen med likesinnede i teltet og som viste gutta på laget at de har støtte, selv i litt magrere tider. Vi snakker om mye folk som har vært med siden Sportsklubben spilte i Nordre Østland som har være med på de gyldne tidene og som virkelig har grunn til å lengte etter en triumf.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kaare-J
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 334

VI ER LILLESTRØM SK. VI KAN IKKE VÆRE FORNØYD MEd Å VÆRE NESTBEST. DET KAN SØPLA VÆRE.

STOLTE LSK.
      Alt for Kongen

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Men jeg kommer ikke over alle de som så ut som om de hadde kommet rett fra vorspiel med trekkspell, gratis pølser og strudel og ikke hadde sett LSK skuffe alle, inkludert seg selv, dypt inn i hjerterota med en tander og dårlig cupfinale.
        Veldig enig!
        Mange oppførte seg som de hadde vunnet en million, mens flere av oss andre følte det som vi hadde tapt 10...
        Så kan jo nøytrale synsere avgjøre hvem som handlet mest rasjonelt.

mvh
        Gammer`n - enda mer glad i LSK enn på lørdag.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• fugla_4_ever
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 467

[quote="Yiddo"]Det står respekt av de som måtte opp for å takke gutta i Lillestrøm idag.[quote]

Du har så rett så rett! All ære til dere som møtte opp og støttet laget. Selv var jeg ikke der, noe jeg nesten skammer meg over nå. Gutta gjorde det beste de kunne. Det er ikke noe vits i å avslutte en så god sesong med å deppe over cup sølv!

Kommentar

• vaadahl
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 156

Ja da var første arbeidsdag over etter nok en skuffelse i et langt LSK liv.Skadefryden nådde nye høyder føler jeg,godt man er vant til nedturer og tåler det meste.Men selv om jeg er tom og sliten i dag er jeg faktisk ikke så langt nede som jeg trodde jeg skulle bli. Hvorfor kommer jeg tilbake til.

Det mest skuffende var egentlig ikke at vi tapte men at vi kanskje spiller en av de 3 dårligste kampene våre denne sesongen nettopp i finalen.Det var faktisk ingenting som stemte. Stoltheten jeg følte ved å ha LSK i kampen nesten alle i Norge ser eller følger med på forsvant etter som kampen utviklet seg.At vi ikke vant duellene som vi alltid har vunnet,at ingen av Koren pasningene fant en medspiller(pokkers bane),at Påsan spiller på en håpløs plass,at forsvaret så ut som det aldri hadde spilt sammen irriterer meg grenseløst.Hadde de enda levert en god kamp,slik at vi kunne være stolt av laget vårt slik som i 92 da vi spiller en knallkamp.Da ville det vært lettere å akseptere,men vi har ventet i 13 år .Hvorfor spiller vi ikke bedre en slik dag.Her bør det bli en skikkelig evaluering.

Så til det positive.Er det en kommentar dette århundret som har vært meningløs,så må det være Erlandsen`s om at vi er en gjeng medgangssupportere.Jeg har aldri vært mer glad i Lillestrøm som by og lag og mennesker enn i denne helgen.Etter alle disse magre årene blir kanarifansen bare bedre og bedre større og større.Og når vi får en slik festdag som cupfinalen ser vi hva fotball betyr for den deilige byen vår.Aldri har jeg sett Lillestrøm så klar for en fest , gulkledd og smilende.Alle var i kjempehumør hele helga fra hver eneste nabo til butikkansatt.Det startet for meg med en fantastisk morsom trening lørdag med god mat og tidenes stemning .sønnen min på to år begynner å finne seg til rette der .Sommerfuglene kom for fult.en liten tur hjemom for å pleie familien før jeg vandret mot teltet til damefinalen.Her var det allerede høy stemning etter quizen.

Den kvelden kommer jeg aldri til å glemme maken til trøkk og stemning har vel ikke Norge sett siden tyskerne forsvant en mai dag i 45.Jeg var en eneste ståpels hele kvelden.Aldri har jeg følt meg så hjemme et sted ,og alt toppet seg med Teigens optimist da var orgasmen farlig nær.

Vandret stolt og lykkelig hjemover med stive blodige knær etter et møte med en pall i mørket på vei ut til årets julegaveønske ,pissoiret, som hadde passet godt hjemme i hagen.

Dagen etter våkner jeg tidlig og formen er sensajonellt bra.Synet av alle supportere på vei til bussene må jo være noe av det vakreste jeg har sett.Å se gulkledde fra 2 til 90 år gjør noe med èn.

Cola svingen i gult var nydelig og stemningen før og i de første 15 min var elektrisk.
            Hjemveien var lang men stoltheten over å få være med på alt dette overdøvet den værste skuffelsen.

Måten vi avslutter i teltet bare beviser at vi er de beste og mest tålmodige supportere i verden . Vær stolte av dette alle mann her har vi noe unikt.

Til slutt takk til styret som har sydd sammen en klassikker av en helg.Dere fortjener snart statuer dere også.

helt til slutt vil jeg si at fotball er fantastisk,alltid noe nytt å se frem til.24 november sitter jeg klar og skriker alt jeg kan mot mannen jeg har minst respekt for i verden.God høst alle sammen
            Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

Kommentar

• Gullstrupa
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 190

Opprinnelig skrevet av Do'h
              Feirer vel at gutta har kjempet og stått på igjennom en hel sessong.
              Dem fortjener en fest
              amen
              Vålrenga gutta ække som andre, driter i fitta og puler hverandre.

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Hva det er å feire?

Etter tre sesonger som har endt med syvendeplassi serien og fint lite annet, så ser jeg faktisk ikke helt problemet med å feire en sesong som har endt med fjerdeplass i serien og cupfinale.

Det eneste problemet jeg har med feiringen på søndag er at jeg bor så dustete til at jeg ikke har mulighet til å være med på sånt.

Jeg tror at når så mange mennesker møter opp for å hylle et lag som noen timer tidligere har levert en av sine dårligste prestasjoner for året (og vet det), så har det langt større effekt for de kommende ukene og månedene enn en seier vil ha. Jeg tror at et sånt oppmøte fra supporterne sin side vil veie tungt når Fjøra skal snakke med nye spillere. Jeg tror også at den kvelden vil ligge tungt i hjernebarken på spillerne når de skal ut i RL, og ikke minst serie og cup neste år. La gå at det er stinn brakke på Martin's etter en tilfeldig seier over VIF, men at så mange stiller opp i den mørkeste stunden vil sette spor.

Jeg tror at mange av de som tok imot hyllesten vil gjøre absolutt alt de kan for ikke å skuffe slike supportere igjen.

men jeg kan jo selvfølgelig ta feil...
                Knurr...

Kommentar

• ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

At gutta satte pris på at vi hyllet dem alikevel er det ingen tvil om..
                  Tenk skuffelsen om det bare var 40-50stk som hadde møtt opp slik de trodde?

Selv møtte jeg opp i teltet.. Å dra rett hjem var ikke en tanke som streifet meg en gang.. Å sitte hjemme å grine for seg selv kan da umulig være sunt?
                  Jeg skulle drukne mine sorger i pils.. Og det gjorde jeg.,!
                  Og da gutta kom med blanke øyne og unnskyldte seg kunne man ikke annet enn å være stolt av å være tilstede..

At like mange møtte opp i Lillestrøm for å vise at vi elsker dem for det,
                  -For det gjør vi jo, som møtte opp i Molde for å feire gull sier ganske masse om oss som supportere. Vi er norges beste UTEN TVIL.

Så nå må vi komme over dette.. Vi har gjort det før, og skal klare det igjen.
                  Se framover! Og hyll gutta vi har.. Makan til gjeng skal du lete lenge etter.
                  Og de er jo bare mennesker de og, kan desverre ikke få til alt alltid..

Kommentar

• Bobbythabird
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Aug 2005
                    • 115

Re: hater 2 plasser

Opprinnelig skrevet av marius
                    Kan ikke noe for det, 13 år siden stinka, og det stinker nå.
                    Klarer ikke folkene rundt meg som elsker å mobbe.

Hva skjer med det jævla drittlaget jeg holder med.!!!!!!

Jeg elsker klubben, ikke spillera, når de ikke gjør jobben sin fortjener de ikke ros, ferdig med den saken. (ja da,, grinete nå)
                    Jeg dro rett hjem, fatter ikke at så mange som 2000 gubb var der for å juble over en 2 plass.
                    For meg så er det å sy puter under arma på dem, vi tapte fordi vi var mye dårligere en dem, og det er det som svir mest, at gutta ikke en gang prøvde..

Nå skal jeg være skuffa et par dager til, så skal jeg rette all energi på klubben igjen.

For neste år gutta.... neste år.......

En kaller ikke laget sitt ett dritt lag! Ta deg sammen! Støtt heller laget ditt!
                    Ikke vær dust!!!
                    Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

Kommentar

• marius
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Jun 2004
                      • 14

Re: hater 2 plasser

Opprinnelig skrevet av Bobbythabird
                      Opprinnelig skrevet av marius
                      Kan ikke noe for det, 13 år siden stinka, og det stinker nå.
                      Klarer ikke folkene rundt meg som elsker å mobbe.

Hva skjer med det jævla drittlaget jeg holder med.!!!!!!

Jeg elsker klubben, ikke spillera, når de ikke gjør jobben sin fortjener de ikke ros, ferdig med den saken. (ja da,, grinete nå)
                      Jeg dro rett hjem, fatter ikke at så mange som 2000 gubb var der for å juble over en 2 plass.
                      For meg så er det å sy puter under arma på dem, vi tapte fordi vi var mye dårligere en dem, og det er det som svir mest, at gutta ikke en gang prøvde..

Nå skal jeg være skuffa et par dager til, så skal jeg rette all energi på klubben igjen.

For neste år gutta.... neste år.......

En kaller ikke laget sitt ett dritt lag! Ta deg sammen! Støtt heller laget ditt!
                      Ikke vær dust!!!
                      Ta deg sammen sjøl du.
                      Jeg kaller laget mitt for et drittlag akkurat når det passer meg.
                      For på søndag var de det.

jeg har støttet det laget her siden jeg kunne gå sjøl,jeg har fått med meg samtlige 32 sessonger oppe i toppen, jeg var med da vi sto under tvbua og Arild stolt skreik,, nå er vi faen meg mange, fyller hele bua jo.
                      Jeg har jobbet gratis for lsk de siste 6 årene.

Og hvis jeg vil få ut litt frustrasjon med å kalle det et dritt lag, så gjør jeg det.

PS setningen, : Hva er det som skjer med det jævla drittlaget jeg holder med, har blitt brukt av meg og mine venner(som også har slitt ut sine barnesko på åråsen) i ren frustrasjon i mange år.

Marius

Kommentar

• sten
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2005
                        • 873

jeg er stolt over å være lsk supporter.i molde var det 2000 som tok i mot gull vinnerne.i lillestrøm var det like mange som tok imot lsk.spillerne våre ble rørt.på radion sa dem at kanarifansen er verdens beste supportere til å takle motgang.er ikke rart spillerne ble rørt da dem ankom teltet søndag kveld.jeg skjønner at mange ble skuffet å reiste hjem,men det jeg ikke skjønner er de dusta som sto på ullevål å slengte dritt til pål steffen og kippe.vi støtter vel laget vårt i tykkt og tynt.

Kommentar

• bøllefrø
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2004
                          • 462

Alle som klager og skjeller ut gutta får slå opp ordet SUPPORT i ordboka, derav ordet SUPPORTER. Da vil man se at support betyr å støtte, og det er det vi skal gjøre. Vi i fansen er hverken trenere, spillere, ledere eller noe annet, jobben vår er å STØTTE.

Ikke noe vondt om noen her, og jeg skjønner at folk er skuffa, men jeg for min del synes det har vært en helt OK sesong. Vi har vært med og kjempa om gullet helt til nest siste serierunde, vi slo ut VIF av cupen, jeg har hatt noen av de beste opplevelsene på en tribune siden 2001 i år, og da blir det feil å kalle gutta "drittlag" når de - dessverre - ikke klarer å vinne en cupfinale.

Hva var det egentlig vi venta i år? Double? Hadde selvsagt vært fint, men det er OK å være litt realist også - selvom vi er supportere

Kommentar

• Flisby`n
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 312

Nå er det vel også forskjell på å slenge dritt, og stå å være oppgitt underveis i en kamp. Høylytt roping MOT egne spillere er selvfølgelig meningsløst, men spontanutbrudd ved dårlige prestasjoner hører vel bare med...!?!
                            Jeg må ærlig innrømme at jeg smallt av en stille salve eller to da Kippe for ente gang sendte en feilpasning fremover på banen. Dette henger jo sammen med supporternes forventninger, spesielt på en dag som cupfinale.
                            En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Opprinnelig skrevet av sten
                              jeg er stolt over å være lsk supporter.i molde var det 2000 som tok i mot gull vinnerne.i lillestrøm var det like mange som tok imot lsk.spillerne våre ble rørt.på radion sa dem at kanarifansen er verdens beste supportere til å takle motgang.er ikke rart spillerne ble rørt da dem ankom teltet søndag kveld.jeg skjønner at mange ble skuffet å reiste hjem,men det jeg ikke skjønner er de dusta som sto på ullevål å slengte dritt til pål steffen og kippe.vi støtter vel laget vårt i tykkt og tynt.
                              Enig med deg, Sten. Tapet i cupfinalen var selvsagt en jævlig skuffelse for oss alle, ikke minst for spillerne. Uten at det er noen unnskyldning, den elendige banen ødela jo ethver tilløp til spill - noen ikke minst Koren og Moehli tapte på.

Takk til TIFO-gjengen, som jeg synes stadig blir bedre ! Og takk til styret i kfl som skapte en fantastisk bra ramme om finalehelgen !

Målene for 2005 ble forsåvidt nådd (topp 4 + cupfinale). Kanskje ingen stor trøst i en stund som dette, men et lite steg til og fugla får medalje i serien og en ny cupfinale i 2006: Og da skal cupen hjem !

Begynner også å glede meg til RL. De første to kampene (begge hjemme) blir uhyre viktige med tanke på å gå videre i turneringen: Starter vi med seier mot København og Kalmar får vi et svært bra utgangspunkt - og det bør ikke være umulig.

Kommentar

• general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

Nå var det mange som tok sesongen over en kamp her. Greit at man ikke skal feire 2. plass, men det handler ikke om det. Jeg for min del var der for å feire en positiv utvikling innen Lsk.

eks:
                                -ny spillestil
                                -unge lovende spillerkjøp
                                -grei sesong hvor vi nådde målene våre.
                                -HEDRE REITMAIER I HANS (GUD FORBY) SISTE KAMP
                                -vise min støtte til klubben
                                -møte frem når noen organiserer noe for oss fans (slik at de orker og har lyst til å gjøre det igjen)
                                -ta en pils med folka i KFL
                                -osv
                                Seriegull 2016!!!

Kommentar

• gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

Nå var det mange som tok sesongen over en kamp her. Greit at man ikke skal feire 2. plass, men det handler ikke om det. Jeg for min del var der for å feire en positiv utvikling innen Lsk.
                                  Jeg var også der for å feire en fin sesong, totalt sett.
                                  Skal vi likevel bli litt seriøse i bakkant, så synes jeg det er verdt å analysere hvorfor vi ikke har spilt en eneste god kamp etter semifinale-seieren mot bydelen.
                                  Hverken mot Tromsø, Aalesund, Glimt, FFK eller 2 x Molde så har vi presetert opp til vårt beste nivå. Kanskje ikke opp til vårt gjennomsnitt engang.
                                  Det bør det være mulig å lære noe av.

Mvh
                                  Gammer`n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• bøllefrø
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2004
                                    • 462

Flisby´n: selvsagt er det OK å bli oppgitt. Jeg blir bare litt slått ut når man over et døgn etter en tapt cupfinale klarer å kalle gutta for "drittlag". det fortjener de ikke. Det er nok ingen som er mer skuffa enn dem, og det er trist for alle som elsker klubben at det gikk sånn.

Perta: spot on! Jeg har også tenkt på akkurat det. Kanskje hele klubben var for langgt oppe, kanskje alle tenkte "hey, nå har vi nådd målet i år". Å slå en ubetydelighet som VIF må aldri overskygge de målene LSK skal ha; nemlig å hente hjem pokaler. Og vi i fansen er nok like skyldige som alle andre i klubben; kanskje vi ble litt "mette" der og da etter å ha tatt den andre seieren mot VIF på en sesong. Kanskje vi trodde vi var uslåelige - jeg vet ikke. Men noe må det læres av det her, så vi ikke går i den fella neste år - etter å ha tatt 3 seire mot VIF (2 i serien og en i kvarten i cupen).

Kommentar

• marius
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Jun 2004
                                      • 14

Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                                      Flisby´n: selvsagt er det OK å bli oppgitt. Jeg blir bare litt slått ut når man over et døgn etter en tapt cupfinale klarer å kalle gutta for "drittlag". det fortjener de ikke. Det er nok ingen som er mer skuffa enn dem, og det er trist for alle som elsker klubben at det gikk sånn.
                                      Du har fremdeles ikke forstått hva jeg mener med drittlag har du???

Kan du være så snill å ikke henge deg opp i ordet dritt?

Hjemme hos meg er det lov å kjefte på andre hvis de ikke har gjort en så god jobb som forventet, høres jo nesten ut som om du blir såra av det.
                                      Jeg kan love deg at jeg elsker fugla over alt i verden,til og med kjerringa har fått beskjed om at det er 2 kvinner i mitt liv og lsk er nr1. det er derfor jeg har fått med meg alle sessongene i toppen også, men jeg har faen meg vert med på mange nedturer.
                                      Det høres ut på meg at du virkelig tror at jeg mener det er et drittlag, det er en måte å snakke på, skjønner?

hør på setningen en gang til, og prøv å les det med kjærlighet til fugla!! hva får du da?

Du svarte jo ikke på det forige jeg skreiv, så da blandet jeg meg inn her jeg.

Kommentar

• bøllefrø
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2004
                                        • 462

OKI Marius, jeg legger den død. Jeg er bare litt oppgirr over at så himla mange her inne finner det for godt å slenge mye rart ut av seg etter tapet - det gjelder mange. Det var selvsagt litt enkelt og lettvint av meg å bruke ordet "drittlag", og selvom jeg tok det ut av sammenheng, så var det det som sto der.

Så hvis jeg totalt har mistolket det du skreiv, beklager jeg det! Og sånn ser det saktens ut.

Men jeg står fortsatt for det jeg sa om at vi ikke må si at det ikke er noe poeng i å feire gutta, når vi for første gang på 4 år kom oss ut av skyggenes dal i TL og igjen er med og kjemper om medaljer. Jeg tror alle kan skrive under på skuffelse etter søndagen, men jeg hadde vært mer skuffa om det hadde skjedd etter en 7. plass i fjor for å si det sånn. Nå kan jeg fortsatt glede meg til Royal League, og det er endel ting som tyder på at vi går noe bedre tider i møte.

Kommentar

• Per Arne
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2347

Uforglemmelige øyeblikk av det gode slaget blei skapt den søndagskvelden.
                                          Hvis vi skulle tape en finale igjen, ha denne sangen i bakhuet:

That's allright, allright
                                          Pass in through the wall
                                          Walk into the crowd

Don't be uptight, uptight
                                          Get up if you fall
                                          Walk into the light

Det er greit å surve, men i teltet så fikk jeg de klappa på skuldra jeg trengte for å løfte meg opp.
                                          Og et klapp på skulder'n var ikke bare bokstavelig ment.
                                          Deilig å få erkjennelsen fra Blodsbrødre om at vi må bare rocke videre som ingen andre kan.
                                          Tungsinn bekjempes ikke alene, ei heller så lett med utenforstående.. men med litt/mengder øl og gode likesinnede!
                                          Takk til alle som kom, enten du gikk blidere eller ei. Angrer du? Tenk på alle som angrer for at de ikke var der. Hvorfor gjør de det?

Jeg våkna som en mye stoltere fugl enn noensinne etter den oppvisninga spillera fikk av oss, og av det de ga tilbake. Snakk om å være en enhet - klubb, lag og supportere.

God natt, sov godt, og velkommen tilbake med flere positive vibber!
                                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

Kommentar

Working...