Karakterboka, cupfinalen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av e.d
    Er jeg helt på jordet her? Synginga synes jeg var årsverste muligens med unntak av Tromsø kampen på Åråsen. Og Molde fansen lagde da mer liv enn oss kampen sett under ett?
    Jepp, du er helt på jordet, akkurat som resten av bønda :wink:

Har du virkelig den oppfatningen har du en utfordring for å si det mildt.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7154

Er jeg helt på jordet her? Synginga synes jeg var årsverste muligens med unntak av Tromsø kampen på Åråsen. Og Molde fansen lagde da mer liv enn oss kampen sett under ett? Mest liv i kanarifansen ble det til alt overmål i pausa da de dustete Tufte spillerne viste seg fram.
      Du er så til de grader på jordet. Nok en gang kan vi hente inn Grusom B som sannhetsvitne, men det var faktisk ikke så rævva som alle skal ha det til. Og Moldefansen kan stappe huet opp i ræva. Det var som å høre et håndballpublikum. Jublet etter scoringene og sluttsignalet, javel, men det var også det. Ikke snakk om at LSK ikke vant tribunekampen, og det veldig enkelt. Det var stille og dødt etterhvert, ja, men glem ikke at spenningsnivået til folk antakelig var langt over bristepunktet. Da er det ikke lett å synge. Jeg satt, sto, lå og hoppa gjennom hele kampen selv, fortærte EN HEL BOKS(!!) med porsjonssnus og klarte ikke stort annet enn å rable usammenhengende gjennom hele ettermiddagen.

Dessuten ledet vi aldri finalen. Det setter også sitt preg på synginga. Alt i alt var vi langt fra så dårlige som du vil ha det til. Det er vanskelig å koordinere en hel sving med oppmot 10.000 mennesker under slike omstendigheter.

Men vi kunne såklart ha vært mye bedre.

Til neste år (for da er vi jo i cupfinalen igjen, høh) bør det derfor være mye mer systematikk over billettsalget. For eksempel ved at Kanarifansen får hele Cola øvre, eventuelt at man ordner det så de syngende blir plassert samlet. Det er fullt mulig å arrangere og ikke noe problem utover at man må gjennomføre billettsalg til Kanarifansen samlet og muligens før man åpner for salg til menigmann. Ettersom salget fortsatt skjer gjennom klubben må det være mulig å få gjennomført.

Uansett: Jeg var helt på gråten av stolthet da jeg fikk se tifo'n før kampen, da hele Colasvingen trøkka til for fullt det første kvarteret av kampen. Jeg griner faen meg ikke for ingenting, så alle tanker du måtte ha om at Moldefansen skulle ha vært bedre enn LSK-fansen på søndag finnes det antakelig noen piller du kan ta for å bli kvitt.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• A.Bilet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2005
        • 808

Syns synginga var bra jeg. Bra trøkk på noen rop, spesielt lillestrøm klappp klappp klappp for den var alle med på. Vi ble kanskje litt lunkene i løpet av andre omgangen og ekstra-omgangene, men gøy var det uansett.
        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

Twitter-bruker

Kommentar

• Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

Du er fullstendig på jordet, ja. Jeg satt å irriterte meg i samfulle 120 minutter over moldefolkets totalt manglende evne til å synge en sang. Og "seiern er vår" teller ikke. Vi var klart best på tribuna, og det hørtes mye bedre enn hva de fleste tydeligvis har fått for seg. Så jepp, jeg stiller mer en gladelig som sannhetsvitne på dette. Dette var ikke i nærheten av å være årsverste, den stikker Tromsø av med. Jeg vil si at når man ser på viktigheten av kampen, og utviklingen den fikk(både med bana og kampen selv) var dette rundt regnet hva man kunne forvente, muligens litt under.
          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

hvis jeg er fullstendig på jordet som synes synginga var dårlig, så må jo det bety at dere synes synginga var mellom middels til bra. og da er dere enda lengre ute på jordet enn det jeg er.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7154

hvis jeg er fullstendig på jordet som synes synginga var dårlig, så må jo det bety at dere synes synginga var mellom middels til bra. og da er dere enda lengre ute på jordet enn det jeg er.
              Hva er det du snakker om? Vi er ikke enige med deg i at synginga var skandale, årsverste og sutre-sutre-sipp. Det betyr ikke at den nødvendigvis var så jævla bra. Jeg vil si litt under middels. Starten på kampen var enorm og det trøkka noe jævlig innimellom seinere også. Det er positivene.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Hvis synginga var årsverste, så gleder jeg meg til neste år. :wink:

Det var så ille (Ironi, for den som ikke skjønte det) at guttungen tross alt hadde en fin dag, selv om yndlingslaget hans tapte.
                Knurr...

Kommentar

• RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

Kan vi ikke slutte å diskutere om vi var bedre enn Molde-fansen eller ikke. Det skulle da bare mangle. At denne diskusjonen i det hele tatt er der, synes jeg vitner om at vi hadde en svært dårlig dag.

Jeg tror ikke synginga var årsverste, ikke i forhold til volum. For akkurat som ved forrige cupfinale i -92 var det noen rop/sanger som gikk svært høyt. Kanskje det var årsverste i forhold til lengden på pausene, men det veit jeg ikke.

Vi var skremmende dårlige sett i forhold til potensialet. Husk at på f.eks. en Tromsø-kamp på Åråsen så er det kanskje bare halvparten av de syngende på plass. På Ullevaal kan vi regne med at tilnærmet 100% var tilstede.

I forhold til å samle syngende på ett sted ved neste cupfinale så er det alt for enkelt å gå ut fra at de som er medlemmer i KFL er sammenfallende med de syngende. Det er jo sesongkortfolk på sittan som i en cupfinale er villige til å synge sammen med oss, det er sesongkort på KFL-feltet, og det er masse medlemmer i KFL som ikke tilhører de syngende.
                  Lag forskjellige køer, der en av køene heter "BILLETTER TIL SYNGENDE".
                  RoyVaadal.

Kommentar

• RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

Det var forresten ikke mange som trodde på meg da jeg satte i gang denne tråden:

Jeg tror det kommer noe godt ut av det hvis vi snart får en ny cupfinale, for da er folk så sinnsykt revansjesugne.
                    Men da får vi håpe at det ikke tar 13 nye år, for da er vel det meste glemt.
                    RoyVaadal.

Kommentar

• e.d
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 688

Rangering av synginga på årets hjemmekamper og nærliggende bortekamper:

1. Vålerenga b
                      2. Vålerenga h cup
                      3. Vålerenga h serie
                      4. Viking h
                      5. Rosenborg h
                      6. Rosenborg b
                      7. Start h
                      8. Ham Kam h
                      9. Stabekk h cup
                      10. Ham Kam b
                      11. Molde h
                      12. Fredrikstad h
                      13. Lyn h
                      14. Lyn borte
                      15. Brann h
                      16. Cupfinalen
                      17 Odd h
                      18 Aalesund h
                      19. Tromso h
                      Synginga har vært utrolig bra i hele år. all ære til ledelsen i KFL for god organisering, samt forsangere og medl. i sanggruppa for dette. At vi var såpass tamme på cupfinalen tror jeg utelukkende skyldes at kanarifansen var utladet etter festinga og synginga kvelden før.
                      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• Anders_Bakken
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 542

Hvis du ikke var i Trondheim...et lite tips...den er minst på 4. plass

Kommentar

• iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

Opprinnelig skrevet av Anders_Bakken
                          Hvis du ikke var i Trondheim...et lite tips...den er minst på 4. plass
                          Enig minst. Ålesund borte burde også vært på topp 10.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...