Pål Strand

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gullars
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 355

Pål Strand

Jeg vet dette diskuteres i flere andre tråder, men det trenger en egen tråd. Jeg har virkelig vondt av Strand etter cupfinalen. Jeg ønsker ikke å kritisere han i det hele tatt, vi har i Strand en av Norges beste venstrebein og venstre vinger, så hvorfor i allverden spiller han back?

I fjor var han den spilleren som hadde flest assist i hele eliteserien, i år har han ingen.. Og det kommer egentlig ingen innlegg fra venstresiden av andre heller. Slik som matta så ut i går, burde absolutt Owe trekt Pål ut på kanten (hvor det var mindre leire) og fått innlegg fra venstre.

Jeg mener at dette overhodet ikke er Strand sin feil, men Owe sin. Ingen fans hadde kritisert Koren hvis han hadde stått dårlig i mål, da hadde Owe fått pepper, og dette er nesten det samme.

Jeg stiller meg faktisk et spørsmålstegn ved Owe's taktikk i cupfinalen, og generelt med måten han bruker Strand på. Lillestrøm har igjennom mange år scoret mål i bøtter å spann på Strand sine innlegg fra venstre.. Det gjør vi ikke lenger.. Er det ingen i LSK's trenerteam som ser dette???

Jeg håper alle fans går inn for å støtte Strand, for dette er faktisk ikke han sin feil, han gjør så godt han kan i den rollen han blir satt til å spille.
  • KimFL
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1410

Enig med deg. Strand passer ikke som back, han hører hjemme lenger fram på banen. Men det kan jo hende at Uwe ønsker å omskolere han til back, siden vi får Trond Olsen som ving neste sesong, og det hadde kanskje vært greit å hatt begge to på banen samtidig.....

Men jeg lurer på en ting.....hvem er Owe....og hvorfor skal han ha kritikk?
    8)

mvh
    KimFL

Kommentar

• Franken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1036

Strand har vel hatt gode kamper som back også? Dette synes jeg det er lett å glemme i en slik situasjon. Det å bli en god back, er ikke gjort over natten! Han har store muligheter til å utvikle seg, og bli en veldig god back. Men ja, vi har vel gode alternativ på benken, som kunne fått en sjanse?

Men for all del enig, Strand var dårlig på søndag!
      Fra Baillsund

Kommentar

• Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

Ved å bruke Pål Strand som back oppnår vi to ting:

1. Vi blir svekket på venstre back.
        2. Vi blir svekket på venstre kant.

Kommentar

• Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

Jeg vil faktisk forsvare strand-som-back-prosjektet litt her. Olsen og Strand på venstrekanten til neste år kan bli styggbra, rett og slett fordi vi dermed får to spillere med ekstreme ferdigheter med venstrebein på venstrekant.

Jeg synes også mange er for kritiske til Påsans defensive ferdigheter. Han har tross alt bare spilt i den posisjonen i et halvt år, og med en vinters drilling og hardtrening på den plassen er jeg sikker på at vi kommer til å få se Pål fra en mye bedre side. Han har hatt perioder i kamper hvor han har kommet mye rundt og har vært alldeles glimrende som (svært) offensiv back. Det er en balansegang for Påsan å måtte forholde seg til helt nye spillemessige og plasseringsmessige utfordringer, og det har også vært det største problemet hans: når skal han være med offensivt, og når skal han holde seg på plass. Desverre var dette veldig tydelig mot Molde og seriens nestbeste høyrekant(Valencia er best), og derfor stiller påsan veldig lagelig til hogg. Uansett, neste år. Da blir det bra, skal dere se.
          Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Gullars
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 355

Jeg vil presisere to ting: Jeg mente ikke at Strand har fungert dårlig som back, jeg syns faktisk han har fungert bra, uten noen unntak. Til å være de første kampene som back, skal man være fornøyd, og ja han kan bli en virkelig god offensiv back. Det som er enda viktigere er at uten Strand på venstre ving, har man manglet innlegg fra denne kanten, noe som jeg tror har resultert i mindre mål denne sesongen. Den dagen vi har et godt alternativ på venstre kant er jeg enig i at det kan være spennede med Pål som back.

Kommentar

• King_Raymond
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4987

Opprinnelig skrevet av Gullars
              Den dagen vi har et godt alternativ på venstre kant er jeg enig i at det kan være spennede med Pål som back.
              Den dagen er vel 1.1.06 så vidt jeg husker :wink:. Har heller ikke vært noen stor fan av at vi har brukt Påsan som back, men regner med at Uwe har kontroll og at neste sesong vil venstrekanten til Lsk være den beste venstrekanten her i landet...
              Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

Pål strand er egentlig det enste alternativet vi har å venstre kant, men som noen her sier, så har nok Uwe strtet jobben med å omskoler han til back, fordi Tornd Olsen skal ha kanten neste år.

Og vedr, strand så er han som sagt kant, og dermed veldig glad i å jage ballm som ikke er en veldig god egenskap når man er back. og må tenke mere defensivt.

Men jeg tror som "B" her at neste sesong, med litt "drilling" i vinter så fremstår nok strand mere som en back...
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

Kommentar

• ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

Du omskolerer ikke en spiller i en CUP FINALE.

Kommentar

• Gullars
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 355

Helt enig, det kunne man gjort i alle treningskampene i vinter, og kanskje det var nettopp i cupfinalen vi kunne trengt Strand sitt presise venstrebein.

Kommentar

• kimmern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 1174

strand er ving ikke back, det finnes ikke et snev av defensivt blod i den kroppen, vi må ut å skaffe oss en ny v back også før sesongen.

Kommentar

• kimmern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2005
                        • 1174

strand er ving ikke back, det finnes ikke et snev av defensivt blod i den kroppen dessuten leverte han ikke EN bra pasning i hele finalen, vi må ut å skaffe oss en ny v back også før sesongen

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7130

Strand ble lurt opp i stry sammenhengende i går. Han sliter med plasseringen, og er ikke rask nok til å dekke inn svakhetene sine på dette feltet slik som f.eks. Stefanutto er.

Mot svakere motstand, hjemme, har Pål fungert fint som back. Da har han glidd opp som en ekstra kant i en fleksibel 4-4-2/3-5-2 og kommet rundt og fått slått inn. Men på den banen, og i en så viktig kamp, mener jeg det var en klar feil å ikke bruke Rambekk, for eksempel, på den siden og kjørt Pål opp på vingen. Innleggsfoten er hans store spisskompetanse, og som back får han ikke brukt den.

Jeg er også usikker på hvor stabil Olsen kommer til å være neste år. Han er vel fortsatt bare 21 år gammel og vi kan vel regne med litt Riise-takter (opp og ned) fra ham neste år. I en sånn setting tror jeg LSK er tjent med å ordne en skikkelig back og heller la Strand-Olsen få knive seg imellom om vingplassen neste år.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• kissi_Fjellhamar
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • May 2005
                            • 69

Virker dårlig trent!!

Jeg har alltid ment at Strand kunne blitt en mye bedre spiller og ikke minst mer jevn i prestasjonene hvis han hadde vært bedre trent. Som back kommer denne svakheten enda tydeligere frem,da han blir en litt for slapp første forsvarer hele tiden. Grunnen har vært todelt: 1. Mye skader 2: For mye muskler!

Jeg håper sportsklubben og spesielt Strand ønsker intenst å bli best igjen, igjen bli laget som trener hardest og mest og orker mest. Cupfinalen var ett slag i trynet i så måte for Lillestrøm, som på mange måter har fremstått positive rent spillemessig i år, slet der de alltid har vært gode. På duellkraft og tæl og trøkk og aLT det der.

Positive til slutt: Hvis Strand kunne hevet løpskapasiteten har vi en potensiell landlagsspiller for ptensialet er udiskutabelt.
                            De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

Kommentar

• Anders_Bakken
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 542

PANZERPUNG 8)

Kommentar

• Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

Strand på back har vel fungert greit nok innimellom, men det vi så på søndag var trist for oss og han, UTEN AT PÅSAN SKAL FÅ ALL SKYLDA FOR TAPET!!!!! :evil:
                                I etterpåklokskapens alltid like suverene sikkerhet hadde nok Rambekk vært en bedre løsning, men da srørs det om Påsan i det hele tatt hadde vært på banen...
                                Feilen var ikke så mye Pål Strand (med unntak av 1-2 målet...) som at hele laget sviktet (med enkelte unntak).
                                Knurr...

Kommentar

• iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

Opprinnelig skrevet av Nordby
                                  det ble da heller ikke gjort, omskoleringen startet da mange kamper tidligere.
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• otho
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Nov 2004
                                    • 183

Jeg har alltid vært en stor fan av Påsan’s innlegg fra sidene,
                                    LSK mister en dimensjon i spillet når han befinner seg for langt bak på banen.
                                    Men tipper at Owe bare leger plass til Trond Olsen, Norges beste kontringspiller (I.flg Halavar Thoresen).

Men jeg vil da våge påstanden at LSK ikke vil vinnen noe så lenge Påsan spiller bak.
                                    eLSKe i gode og onde dager....
                                    eLSKe til døden skiller oss av....
                                    å eLSKe er inge hobby, det er en livsstil

Kommentar

• bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

Opprinnelig skrevet av Nordby
                                      Tanken var vel ikke å omskolere han i den kampen. Men Uwe trodde vel det skull gå litt bedre siden det har gått bra i endel av de siste kampene. Tror vel heller det var at store deler av laget falt sammen i den kampen. Og da ser noen uvanlige taktiske disposisjoner ekstra rare ut.

Jeg tror Uwe har kontroll.

Kommentar

• Flisby`n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 312

Jeg kan ikke forstå at et lag som skal ha gull som en målsetning kan ta seg råd til å drive venstreback-opplæring. Hvis Olsen er så sinnsykt god på kantan, da tenker jeg- FLOTT- da har vi to der, og konkurranse om plassen.

Og har vi ikke venstreback som er god nok så får vi hente inn det da, og ikke kjøpe spiss nummer 7!
                                        En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

Working...