Historiske kamper

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2994

Historiske kamper

er det noen her som har vært på store og historiske kamper fra 70, 80 og 90 tallet?
    I år så tar vi alt
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Jeg var på VIF - LSK på Bislett i '98, som vel må kunne kalles et høydepunkt på 90-tallet. Diallo scoret 4 mål og vi vant til slutt 5-1.

Men du tenkte vel kanskje på kamper enda lengre tilbake? Isåfall kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Kommentar

• ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

Tror kanskje det var mer snakk om kamper som Ajax kampen(e)?

Vis ikke var jeg jo på vif kampen på bislett...CL KVALIKEN mot Zeljeznicar (noe sånnt) var jo også litt stort selvom det gikk til helvete..

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

CL-kampene var ikke på 70-, 80- eller 90-tallet.

Kommentar

• vaadahl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Feb 2004
          • 156

Jeg har sett alle cup og seriekamper på Åråsen bortsett fra 8-9 siden 1973
          da jeg var 5 år,så jeg føler jeg har sett det meste.Da andre i min alder løp rundt og samlet flasker så satt jeg på gjerdet og så hele kampene.Faren min var i den beryktede vaktgarden på 70 tallet derfor var vi på alle matcher.Husker enda mål fra 3 div østland nordre.Var så usannsynlig heldig å få oppleve hele storhetstiden til Tommy.For dere som ikke har sett han live,han var så god som det snakkes om.Høydepunktene stod jo i kø de første 16 årene,de neste har jo ikke vært like innbringende men det er like moro ennå,og kjærligheten vokser for hvert år faktisk.
          Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

Kommentar

• trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7134

Med unntak av høstsesongen 95, vår- og høstsesongen 96, 97 og vårsesongen 98 (studerte i England) har jeg vel ikke gått glipp av flere enn rundt 15 hjemmekamper siden jeg begynte å gå fast i åtteårsalderen, dvs rundt 1984.

Det er mange høydepunkter å ta av, selvsagt:
            **8-0 over Eik i 1985 (16.5-kamp, hvis jeg ikke husker bråfeil)
            **1-0 over Strømmen i 1986 (kampen som sikra oss seriegullet - også legendarisk fordi jeg fikk skjerfet jeg fortsatt bruker av fatter'n etter denne kampen)
            **4-1 over Rosenborg i 1988 (den gangen Bjerkeland takla Mini så han landet i reklameskiltene og slo seg noe j..lig)
            **1-0 over Mjølner i 1989 (Ole Dyrstad header inn corner i det 94. minutt, treneren til Mjølner går amok og tømmer ei bøtte med vann over LSK-benken!)
            **Den siste kvalikkampen mot Bryne i 1990 (2-0, Arnevåg og Osvold)
            **6-0 over Tromsø i 1992 (den gangen var det vanlig at vi grusa Tromsø på hjemmebane. Husker at Dennis Schiller og Jan Ove Pedersen spilte en av sine beste kamper sammen for LSK i denne)
            **3-1 i cupen over RBK i 1993 (Bukkens ubegripelige halvvolley fra 35 meter).
            **5-3 over Bodø-Glimt i 1993. Mjelde scora fire mål og hadde to skudd i stanga og en i tverrliggeren.
            **3-2 over Søpla i 1998 (jeg følgte kampen via mIRC fra Coventry. Søpla tok ledelsen etter 13 sekunder!, men vi snudde og vant en utrolig viktig seier etter å ha tapt stort de to første kampene)
            **3-2 over RBK i 1999 (første hjemmekamp med Kanarifansen der vi står nå. LSK rundspilte RBK) og 4-1 over Vålerenga samme år (den kampen Klanen boikottet, de klovnene)
            **6-0 over Tromsø i 2000 (Berget og Strand var utrolige på hver sin ving og vi spilte en av de beste kampene jeg kan huske)
            **7-4 over Godset i 2001 (jeg følgte kampen fra Amsterdam, der en brite jeg ble kjent med ville ha pling-fest. Vi var sørpe fulle før pause!)
            **3-3 mot Odd, 2001 (egentlig ikke et godt minne med tanke på konsekvensene, men stemninga var magisk med flomlys og pissregn)
            **7-0 over Start i 2002 (som å stjele sukkertøy fra et...øøh, lik, høhøh)
            **5-1 over Viking i fjor, midt i den utrolige flytperioden vår midt i sesongen. Jeg hadde gulltanker, men det gikk jo selvsagt i dass til slutt den gangen også...
            **2-1 og 2-0 over Søpla i år (orgasme x 2)

Av bortekamper står 5-1 på Bislett, den vanvittige 6-1 på Nadderud i 1999 og den fantastiske 2-1 i Bergen i 2002 der Uwe scorte to magiske mål mens det snødde sjimpanser igjen som tre av de absolutt største kampene.

Også den ubeskrivelig viktige 2-0-seieren i Moss i 2002, der Uwe først scora to mål før Kasey Wehrman sørga for å få ham utvist er verdt å huske. Vi var skikkelig ille ute og kjøre før den matchen, og seier der var et være eller ikke være for oss. Glem ikke det - dette var bare tre år siden, og se hvor vi er nå i forhold.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av trigz
              den fantastiske 2-1 i Bergen i 2002 der Uwe scorte to magiske mål mens det snødde sjimpanser igjen som tre av de absolutt største kampene.
              Satt faktisk og dreit på Bautasdassene på stadion da Uwe scoret på frisparket. Var så utrolig gåen i magan at jeg foretrakk å sitte der kaldt og vått med skinka mi på et dosete der Ole Bøffel bare minutter tidligere hadde tømt blæra si og ikke treffi skåle med en eneste dråpe.

Kom meg akkurat ut så jeg fikk se feiringa av hans andre mål. Ubetalelig å se ham løpe foran Brann-fansen med hånda mot øret og se det haglet med lightere, brusbegere osv. Et jævla rasshøl denne Uwe, men han er vårt rasshøl!

Opprinnelig skrevet av trigz
              Også den ubeskrivelig viktige 2-0-seieren i Moss i 2002, der Uwe først scora to mål før Kasey Wehrman sørga for å få ham utvist er verdt å huske.
              Historien vil ha det til at da Uwe møtte Kasey som LSK-spiller for første gang i garderoben på Åråsen, så kom følgende kommentar "Good, now there are two assholes in the club, not just me alone" eller noe sånt.

Om det er en røverhistorie eller sant vet jeg ikke, det skal jeg jaggu spørre ham om.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

Jeg takker min skaper for at jeg har vært så heldig å få
                oppleve klubbens storhetstid og ikke minst Norges beste
                fotballspiller gjennom alle tider: Tom Lund.

Disse kampene er "historiske" for meg.

13.08.1973 LSK-Ull/Kisa IL 10-2
                Den eneste kampen jeg har vært til stede
                hvor fugla har scora to-sifra.

4. runde i cupen 19.08.1973 Skeid- LSK 0 - 5.
                Kanarifuglene fra 3.divisjon rundspilte Skeid (mener
                at det var på Bislet) og legendariske Bjørge Lillelien
                holdt en takketale av de sjeldne på radio like etter
                kampslutt.

17.oktober 1976 LSK- Bryne FK 2 - 0
                Etter scoringer av Tommy og Per Berg vinner
                LSK sitt første seriegull siden 1958/59-sesongen.
                Glemmer aldri hvor glad og rørt Tommy ble etter
                sin scoring. Mye folk, og snøhauger langs banen.

16.oktober 1977 LSK - Bodø/Glimt 3 - 1
                Seriegullet var sikret, men kampen ble spesiell
                fordi man skulle møte Glimt i cupfinale en uke senere.
                Det var utrolig mye folk til stede på kampen. Husker
                vi sto som "sild i tønne" under TV-tribunen.

Cupfinalen 23.oktober 1977 LSK- Bodø/Glimt 1 - 0
                Klubbens første tittel i norgesmesterskapet.

Europacup 1. runde 14.september 1977 LSK - Ajax 2-0
                Før folk nesten hadde fått satt seg scorte LSK etter en
                corner, tror det var Gunnar Lønstad.

Cupfinalen 22.oktober 1978 LSK- Brann 2 - 1
                Fugla lå under 1-0 og Branns arrogante trener
                tok fram seiersigaren i pausen. Men tidenes mest
                Harry spiller i gult og svart, Vidar Hansen, netta to
                ganger.

Cupfinalen 20.oktober 1985 LSK- VIF 4 - 1
                Kråka var sinnsykt effektiv den dagen.

Kommentar

• sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Historien vil ha det til at da Uwe møtte Kasey som LSK-spiller for første gang i garderoben på Åråsen, så kom følgende kommentar "Good, now there are two assholes in the club, not just me alone" eller noe sånt.

Om det er en røverhistorie eller sant vet jeg ikke, det skal jeg jaggu spørre ham om.
                  På vårt første medlemsmøte i år så spurte jeg Uwe om nettopp dette, og orldlyden som ble bekreftet av han, er som følger :

Welcome, now there are two assholes in the club.

Etter dette har de vært svært så gode kollegaer

Petter

Kommentar

• Runbernt
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • May 2004
                    • 127

[quote="trigz**3-1 i cupen over RBK i 1993 (Bukkens ubegripelige halvvolley fra 35 meter).
                    kampene.

[/quote]

Bukkens perle kom i seriekampen samme året der vi tapte 2-3. I cup-kampen scoret Mjelde alle tre, og den kampen står også for meg som en av de største
                    Runbernt

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7134

Hmm, det stemmer vel, ja. Mjelde var sykt god det året.

[quote=Runbernt]
                      Opprinnelig skrevet av "trigz**3-1 i cupen over RBK i 1993 (Bukkens ubegripelige halvvolley fra 35 meter).
                      kampene.

[/quote

Bukkens perle kom i seriekampen samme året der vi tapte 2-3. I cup-kampen scoret Mjelde alle tre, og den kampen står også for meg som en av de største
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av Runbernt
                        Ai, ai, ai, så ikke den der. Stygg feil av Trigz, dette er elementær kunnskap.

Mjeldes herjing med trøndera i den andre omgangen er for meg mitt største cupminne. Vi spilte mot Leirsund-siden, det som nå er Adidas-tribunen og alle målene kom på halv volley.

Jeg husker jeg hang over gjerdet og fikk tatt på en svett Mjelde etter kampen, det var stooooort!
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Dette er det største for meg, uten tvil. Vi måkte snø i timevis, og banen ble såvidt godkjent for spill.
                          Selv om det ikke var øl-telt, særlig mange sanger eller mye annet sprell den gangen, så var FØLELSEN HELT ENORM.
                          Lille Lillestrøm hadde banket alle de store!

Av enkeltkamper ellers tror jeg serieåpningen året etter er blant de som har smakt aller beste. 4-0 mot Pappa Ivers og resten av pøbelgjengen fra VIF.
                          Nyyydelig!

mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

Hukommelse er en rar ting. Ett av minnene jeg sitter igjen
                            med fra kampen mot Bryne er at det var utrolig mye folk
                            til stede. Så sjekker jeg dette mot databasen til aftenposten
                            og finner: 5115 tilskuere . Hmmm, alderen tynger.

Kommentar

Working...