flere LSK nyheter fra bladet tromsø

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    flere LSK nyheter fra bladet tromsø

    Kanarifuglene flyr høyt

    LILLESTRØM - STABÆK 3-0: Med syv poeng på de tre siste kampene har Frode Kippe og Lillestrøm kommet i siget. Bare kraftige haglbyger sto i fare for å stoppe høytflyvende kanarifugler i kveld.
    Les om Lillestrøm - Stabæk her!

    Av Per-Christian Johansen, 07.06.2004 kl. 20:58



    Frode Kippe hadde full kontroll på Mads Jørgensen i dagens kamp, og scoret i tillegg for Lillestrøm. Foto: Digitalsport

    Ikke lenge etter pause satte et voldsomt uvær inn over Åråsen, og på stillingen 1-0 til hjemmelaget valgte dommer Per Ivar Staberg å sende alle spillerne i garderoben.

    Heldigvis ga uværet seg etter knapt ti minutter, og Lillestrøm kunne fortsette stormløpet mot Stabæk-keeper Jon Knudsen.

    Johan Petter Winsnes, Gylfi Einarsson og Frode Kippe satte inn Lillestrøms mål, og sørget for at laget avanserte til en 8. plass på tabellen. Men med solid poengfangst de to siste ukene skiller nå bare seks poeng opp til serieleder Tromsø.
    Kim
    Styremedlem KFL
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    #2
    Enkle baklengs ødela for Stabæk

    ÅRÅSEN (Lillestrøm – Stabæk 3-0): En verst tenkelig start etterfulgt av to enkle scoringer tok knekken på Stabæks selvtillit på Åråsen.

    Av André Almløv, 07.06.2004 kl. 21:56

    - Vi slipper inn dumme baklengsmål. Det hjelper ikke noe særlig på selvtilliten for et lag i motgang, sier Stabæk-trener Gaute Larsen, etter 3-0 tapet for Lillestrøm.

    Lillestrøm tok føringen allerede etter åtte minutters spill. Gjestene fra Stabæk maktet aldri å svare.

    - Vi fikk en knekk etter den tidlige ledelsen til Lillestrøm og klarte ikke jobbe videre som lag. Vi ønsket å være offensive fra start av, men uten selvtillit ble det vanskelig, sier Larsen.

    Etter den ufrivillige regnpausen rett etter sidebyttet, var det klart for mer hodebry for Stabæk-treneren.

    - De to siste målene var for enkle. Vi kan ikke skylde på overvann. Det var likt for begge lagene, avslutter Larsen.

    Stabæk innehar for øyeblikket kvalifiseringsplassen i eliteserien, poenget bak Bodø/Glimt og Molde.
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #3
      Psykolog hjalp Strand

      ÅRÅSEN (Lillestrøm – Stabæk 3-0): En svært lettet Arne Erlandsen fikk endelig se laget sitt opp mot sitt beste. Blant annet en gnistrende god Pål Strand - som gir æren til psykologen Arne Hansen.

      Av André Almløv, 07.06.2004 kl. 22:04

      - Jeg har hatt en del negative tanker den siste tiden og har fått mye hjelp av Arne Hansen. Vi har jobbet knallhardt med å tenke positivt. Nå har jeg mer selvtillit og mer å gi enn tidligere, sier Pål Strand.

      Også Arne Erlandsen var tilfreds. Både med Strand og laget som helhet.

      - Dette var bra gjennomført. Vi har jobbet en del med å få den nye formasjonen 4-3-3 til å fungere, og i dag fikk vi virkelig flyttet flankespillerne høyere i banen. I tillegg vinner vi ballen i gunstige posisjoner og er presise i avleveringene, sier LSK-trener Arne Erlandsen etter seieren over Stabæk.

      På spørsmål om 4-3-3 formasjonen nå har kommet for å bli er Erlandsen derimot mindre konkret.

      - Vi måtte endre formasjon da Magnus Powell ble skadet. Men formasjonen er helt uvesentlig så lenge vi stiller med det beste laget vi har, sier han.
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #4
        Tar opp arven etter Bjarmann

        ÅRÅSEN (Lillestrøm – Stabæk 3-0): Frode Kippe har gjort savnet etter LSK-legenden Torgeir Bjarmann minimalt denne sesongen.

        Av André Almløv, 07.06.2004 kl. 21:51

        Frode Kippe har ikke bare tatt over Bjarmanns rolle i Lillestrøms midtforsvar, han har også tatt over kapteinsbindet. Mot Stabæk i kveld var han banens gigant.

        - Formen har vært veldig bra hele sesongen. Greit å få med meg et mål også. Det skjer ikke hver dag, sier Kippe.

        Lillestrøm har slitt så langt denne sesongen, men fikk endelig uttelling på sjansene i kampen mot Stabæk. I dag fungerte den nye 4-3-3 formasjonen bra.

        - Vi hever oss veldig og var spesielt bra i andre omgang. Når vi får opp kantene våre og får stå høyt i banen fungerer spillet vårt veldig bra, sier han.

        Den siste uka har vært preget av at LSK-styret har fått på plass neste sesongs erstattere for trenerne Arne Erlandsen og Hallvar Thoresen. Uwe Rösler og Gunnar Halle tar over.

        - Vi har heldigvis klart å holde fokus på fotballen oppi alt dette, men det greit at saken nå er ute av verden, avslutter han.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        Working...