Taktiske disponeringer

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

Taktiske disponeringer

Etter å sett alle Lillestrøms kamper sesongen 2005 er det noen konkrete meninger jeg har etter at sesongen nå snart er over.
    For det første mener jeg Pål Strand som venstreback har slått feil ut og at Røsler bør ta kritikk på dette og ikke spille med Strand som venstreback i 2006. Han er mye bedre som ving og bør få bruke sine kvaliteter der.
    Jeg syntes også Strand er overvurdert som fotballspiller i Lillestrøm og kan fort bli benket neste år. Er ikke imponert over han de siste sesonger.
    Dessuten syntes jeg det var meget merkelig at Rambekk ble vraket i de siste kamper. Faktisk har jeg vært mest fornøyd med laget når Rambekk og Andresen har spilt sammen i midten. Selv syntes jeg Frode Kippe har hatt en sesong bare på det jevne. Han har mye å gå på neste sesong å må bevise mer da.
  • KristofferØ
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 587

Pål Strand har spilt en sentral rolle på årets Lillestrømlag, både som flanken og backen. Lillestrøms venstreside har vært den tregeste kanten i en del år, og det faktum at LSK har satt opp både tempo og bredde i årets utgave av Tippeligaen, har ført til at Strand har glidd naturlig inn i rollen som venstre back.

Å kalle han en oppskrytt fotballspiller er som å åpne en melkekartong i feil ende; du skal faenmeg ha nerver, og hvis du ikke er det så er du kjukk i huet. Venstrefoten hans er god, og han er flink til å gjøre seg spillbar både på utspill og i situasjoner der medspillerne er presset. Han har vært flink til å ta ibruk både Kasey og Robbie. Jeg sitter her g ler og gråter om hverandre, for Påsan er og blir en toppspiller.

Riktignok ble han skada på forsesongen, men det er da ikke grunnlag for å kalle han oppskrytt..

Når det gjelder Rambekk er jeg faktisk ikke helt uenig. Har blitt en bra fugl, og virker innstilt på å tilfredsstille både trener og fans. Kippe har spilt litt klønete denne sesongen, men han er en spiller som virkelig vet hvordan man skal trå til. Det er et lite luksusproblem der bak nå, i og med at Bertheussen er på vei til oss nå også.

Trekker fram kamper som LSK-Brann og LSK-Tromsø.. Der legger vi oss veldig bakpå med en gang vi har tatt ledelsen, og for å være ærlig hadde vi hell i uhell både mot Brann og Fredrikstad. Tror det viktigste før neste sesong er å gi alle de på Tippeliga-nivå nok spilletid - for det er MANGE etterhvert
    I år så tar vi ostepop
    Vi elsker Lillestrøm
    HEI!

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Opprinnelig skrevet av KristofferØ
      Det er et lite luksusproblem der bak nå, i og med at Bertheussen er på vei til oss nå også.
      Er Bertheussen på vei???? :shock:
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5104

Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Det er et lite luksusproblem der bak nå, i og med at Bertheussen er på vei til oss nå også.

Gammelt nytt..

Kommentar

• bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3034

påsan er en av våre viktigste spillere. han har et sinnsykt godt venstreben som gjør at det blir farlig hver gang han har ballen på deres banehalvdel, han er jævla god til å finte og til å bruke spillere. men han må brukes på venstreving og ikke som back.
          glemmer aldri kanonsesongen i 2001, hvor særlig pål men også berget var gode på sidene
          I år så tar vi alt

Kommentar

• Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

Jeg synes ikke han er god nok på back. Desuten så holder han ikke 90 minutter.(spesielt ikke 120) En back må holde 90 minutter.

For å snakke om snøen som falt i fjor... jeg mener Tom Kristoffersen er en bedre venstre back enn Strand.

VI TRENGER DOBBEL DEKNING, og det har vi i Strand og Olsen. Og vi har det fortsatt på venstre back i Rambekk/Shane.

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Opprinnelig skrevet av McGuffy
              Opprinnelig skrevet av superbøffel

Gammelt nytt..
              Beklager folkens! Sånn går det når man snakker før man tenker!
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Lamps
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Aug 2005
                • 26

Enig, Påsan kan IKKE spille back neste år. Få han opp der han hører hjemme, med innleggene. I cupfinalen var han ikke over midtstreken en gang, mens det var farlig hver gang Ohr kom framover. Hvorfor kan han ikke bruke Shane på venstreback? Å ha Moulehi på venstre er jo dødfødt, kommer jo ikke et eneste innlegg! :twisted:

Kommentar

Working...