Dramatisk økning i flomlyskamper
For 5-6 år siden så var flomlysdiskusjonen en diskusjon som dreide seg mest om e-cupen. Ellers var behovet beskjedent. Etter det har behovet økt dramatisk på grunn av:
- langt flere TV-kamper
- flere kveldskamper
- alle kampene på høsten om kvelden i stedet for kl.13,14 og 15 for
å spille i dagslys
- Royal League
Takket være Per Mathisen så kom flomlyset til Åråsen høsten 2001.
Antall flomlyskamper i 2005
Hvor mange flomlyskamper blir det i 2005?
Jeg starter med en liste ut fra hva jeg tror og så kan folk kan justere:
- LSK-RBK
- LSK-vif (serie)
- LSK-Moss (cup)???
- LSK-FFK
- LSK-Start
- LSK-Viking
- LSK-Odd???
- LSK-Stabæk (cup)
- LSK-Brann
- LSK-vif (cup)
- LSK-Tromsø
- LSK-Glimt
- LSK-Molde
- LSK-FCK
- LSK-Kalmar
Det betyr at det er 13-15 kamper i flomlys på Åråsen i år, og det uten e-cup! Det er nå langt vanligere med flomlys enn uten, når det skal spilles kamper på Åråsen.
Takk, Per Mathisen, for at du skaffet oss flomlyset.
Monteringskostnader
Vi må vel søke om tillatelse hver gang dette settes opp i forhold til Kjeller flyplass.
Har vi noen gang fått nei til å sette opp flomlys på de datoene vi har ønsket?
Hvis vi regner litt økonomisk på dette, så blei det kalkulert med rundt 100 000 hver gang for å ta opp og ned flomlyset.
Et rykte forteller meg at disse kostnadene har blitt redusert til mellom 60 og 80 tusen per gang.
Grovt regnet så må vi da ut med 1 million ekstra i forhold til andre klubber som slipper å demontere flomlysanlegget for hver gang.
Det var vel et vedtak om at flyplassen på Kjeller skulle avvikles,
men noe aner meg at slike ting tar laaang tid, eller at det fortsatt kan spilles omkamper. Noen som veit om vi har lov til å håpe på permanente flomlys i de nærmeste åra?
For 5-6 år siden så var flomlysdiskusjonen en diskusjon som dreide seg mest om e-cupen. Ellers var behovet beskjedent. Etter det har behovet økt dramatisk på grunn av:
- langt flere TV-kamper
- flere kveldskamper
- alle kampene på høsten om kvelden i stedet for kl.13,14 og 15 for
å spille i dagslys
- Royal League
Takket være Per Mathisen så kom flomlyset til Åråsen høsten 2001.
Antall flomlyskamper i 2005
Hvor mange flomlyskamper blir det i 2005?
Jeg starter med en liste ut fra hva jeg tror og så kan folk kan justere:
- LSK-RBK
- LSK-vif (serie)
- LSK-Moss (cup)???
- LSK-FFK
- LSK-Start
- LSK-Viking
- LSK-Odd???
- LSK-Stabæk (cup)
- LSK-Brann
- LSK-vif (cup)
- LSK-Tromsø
- LSK-Glimt
- LSK-Molde
- LSK-FCK
- LSK-Kalmar
Det betyr at det er 13-15 kamper i flomlys på Åråsen i år, og det uten e-cup! Det er nå langt vanligere med flomlys enn uten, når det skal spilles kamper på Åråsen.
Takk, Per Mathisen, for at du skaffet oss flomlyset.
Monteringskostnader
Vi må vel søke om tillatelse hver gang dette settes opp i forhold til Kjeller flyplass.
Har vi noen gang fått nei til å sette opp flomlys på de datoene vi har ønsket?
Hvis vi regner litt økonomisk på dette, så blei det kalkulert med rundt 100 000 hver gang for å ta opp og ned flomlyset.
Et rykte forteller meg at disse kostnadene har blitt redusert til mellom 60 og 80 tusen per gang.
Grovt regnet så må vi da ut med 1 million ekstra i forhold til andre klubber som slipper å demontere flomlysanlegget for hver gang.
Det var vel et vedtak om at flyplassen på Kjeller skulle avvikles,
men noe aner meg at slike ting tar laaang tid, eller at det fortsatt kan spilles omkamper. Noen som veit om vi har lov til å håpe på permanente flomlys i de nærmeste åra?
Kommentar