Antall flomlyskamper i 2005?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Antall flomlyskamper i 2005?

Dramatisk økning i flomlyskamper
    For 5-6 år siden så var flomlysdiskusjonen en diskusjon som dreide seg mest om e-cupen. Ellers var behovet beskjedent. Etter det har behovet økt dramatisk på grunn av:

- langt flere TV-kamper
    - flere kveldskamper
    - alle kampene på høsten om kvelden i stedet for kl.13,14 og 15 for
    å spille i dagslys
    - Royal League

Takket være Per Mathisen så kom flomlyset til Åråsen høsten 2001.

Antall flomlyskamper i 2005
    Hvor mange flomlyskamper blir det i 2005?

Jeg starter med en liste ut fra hva jeg tror og så kan folk kan justere:

- LSK-RBK
    - LSK-vif (serie)
    - LSK-Moss (cup)???
    - LSK-FFK
    - LSK-Start
    - LSK-Viking
    - LSK-Odd???
    - LSK-Stabæk (cup)
    - LSK-Brann
    - LSK-vif (cup)
    - LSK-Tromsø
    - LSK-Glimt
    - LSK-Molde
    - LSK-FCK
    - LSK-Kalmar

Det betyr at det er 13-15 kamper i flomlys på Åråsen i år, og det uten e-cup! Det er nå langt vanligere med flomlys enn uten, når det skal spilles kamper på Åråsen.
    Takk, Per Mathisen, for at du skaffet oss flomlyset.

Monteringskostnader
    Vi må vel søke om tillatelse hver gang dette settes opp i forhold til Kjeller flyplass.
    Har vi noen gang fått nei til å sette opp flomlys på de datoene vi har ønsket?

Hvis vi regner litt økonomisk på dette, så blei det kalkulert med rundt 100 000 hver gang for å ta opp og ned flomlyset.
    Et rykte forteller meg at disse kostnadene har blitt redusert til mellom 60 og 80 tusen per gang.
    Grovt regnet så må vi da ut med 1 million ekstra i forhold til andre klubber som slipper å demontere flomlysanlegget for hver gang.
    Det var vel et vedtak om at flyplassen på Kjeller skulle avvikles,
    men noe aner meg at slike ting tar laaang tid, eller at det fortsatt kan spilles omkamper. Noen som veit om vi har lov til å håpe på permanente flomlys i de nærmeste åra?
    RoyVaadal.
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

Trur ikke Kjeller skulle legges ned før f16 flyene er erstattet. det er vel noen år til. Trur neppe Kjeller er lagt før om minst 10 år. Håper i alle fall ikke det.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

:shock:

Det kan godt hende jeg husker dårlig, men jeg kan ikke huske noen som helst form for kunstig lys i disse kampene:

LSK - Moss
      LSK - FFK
      LSK - Start
      LSK - Viking
      LSK - Odd
      LSK - Tromsø

Kommentar

• Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

Opprinnelig skrevet av Larsi
        :shock:

Det kan godt hende jeg husker dårlig, men jeg kan ikke huske noen som helst form for kunstig lys i disse kampene:

LSK - Moss
        LSK - FFK
        LSK - Start
        LSK - Viking
        LSK - Odd
        LSK - Tromsø
        Du husker ikke dårlig, det var aldri flomlys i de kampene der...

Kommentar

• ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være det neste år heller...

Kommentar

• ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være det neste år heller...

Kommentar

• RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

Godt vi har noen som husker dette litt bedre enn meg.

I så fall kan vi justere ned til bare 9 flomlyskamper og ekstrakostnadene blir også trolig 6-700 000 i stedet for millionen.
              RoyVaadal.

Kommentar

• 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

Re: Antall flomlyskamper i 2005?

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Vi må vel søke om tillatelse hver gang dette settes opp i forhold til Kjeller flyplass.
                Har vi noen gang fått nei til å sette opp flomlys på de datoene vi har ønsket?
                Jeg kjenner ikke prosedyren for å få sette opp flomlysene fra gang til gang, men jeg kan ikke huske at det noen gang har vært et tema at flomlys skulle nektes. Jeg har heller aldri fått klart for meg nøyaktig hvorfor mastene ikke kan være permanente - utover at det skyldes Kjeller. Hensynet til småflytrafikken kan det iallfall ikke være, man ser jo til stadighet småfly gå inn for landing mens kampene spilles. (Jeg får hjertet i halsen hver gang, antakelig fordi det er over så mange år er prentet inn at flomlys på Åråsen er farlig.) Derfor antar jeg at det er F16-trafikken som står i veien for permanente flomlysmaster på Åråsen. Hvis jeg har forstått det riktig gjøres vedlikeholdet av F16 på Kjeller, men dette ble foreslått flyttet til Gardermoen av Krohn Devold i fjor. Men hvor saken står i dag, vet jeg ikke. Er noen oppdatert?

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

Luftforsvarets hovedverksted (FLO/TV/LHK) på Kjeller vil inngå som et hovedelement i selskapet/selskapene som planlegges skilt ut. Flytting av virksomhet fra Kjeller til Gardermoen i tråd med Stortingets vedtak tilknyttet behandlingen av Innst. S. nr. 234 (2003–2004), forutsetter en godkjenning av prøveflyving fra Gardermoen. På oppdrag fra Oslo Lufthavn AS (OSL), har Det Norske Veritas AS i samarbeid med bl.a. Forsvaret og OSL, utarbeidet en rapport som vurderer risikoendringen med hensyn til flysikkerhet og regularitet for sivil trafikk ved flytting av Forsvarets aktiviteter fra Kjeller til Gardermoen. Styret i Avinor har i brev av 5. september 2005, på grunnlag av den risiko som er synliggjort i analysearbeidet, anbefalt at flyttingen av Forsvarets aktiviteter til Gardermoen revurderes. Forsvarsdepartementet avventer en endelig avklaring fra Samferdselsdepartementet i forhold til hva alle virkninger av flyttingen fra Kjeller til Gardermoen vil medføre for OSL, i løpet av høsten 2005. Regjeringen vil komme tilbake til Stortinget når disse forhold er avklart. Stortingets vedtak under behandlingen av Innst. S. nr. 234 (2003–2004), jf. St.prp. nr. 42, (2003–2004) knyttet til Base Gardermoen, Base Rygge og FLO/TV/LHK på Kjeller må ses i en helhetlig sammenheng. Dette innebærer at 335 skvadron forblir lokalisert på Gardermoen inntil de nødvendige beslutninger tilknyttet FLO/TV/LHK foreligger.

Regjeringen.no skal gi befolkningen innsikt i regjeringens og departementenes arbeid og skape engasjement i demokratiske prosesser.

Fritt oversatt: Flyttingen fra Kjeller er i det blå, vi må belage oss på midlertidig montering av lysmaster fra gang til gang. Men kanskje kunne de 2 mastene mot Nord (Leirsund) står permanent=halv kostnad?
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• LSK_er_best
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Sep 2005
                    • 84

det hadde jo vært lurt da det kommer jo aldri fly fra den kanten :P
                    Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så...

Kommentar

• pondus73
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 612

spørs om ikke det er noen form for sikkerhetssone som gjør at de mastene heller ikke kan stå oppreist permanent?!
                      ------eLSKe-------

Kommentar

Working...