Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
I all ubeskjedenhet gjør jeg de få fugler som er innom nå om dagen oppmerksom på at KFLs faste, men irregulære spalte "gilberts betraktninger" nå er oppdatert, med en lettere sørgmodig, men samtidig optimistisk oppsummering av sesongen 2005. KFLs websider tillater nå også kommentarer og diskusjon direkte til "bloggen".
Men jeg fatter ikke hvorfor vi skal flytte diskusjoner ut av Forumet og inn på disse bloggene på kfl.no.
Vern om Forumet!
Ja hvorfor ikke legge disse innleggene til forumet istedet. Eller ta kopi og legg det inn på forumet så kan vi ta diskusjonen her. blir bare forvirrende ellers. Jeg finner forresten ikke "Gilberts betrakninger"
Tidligere har både Rønnern og undertegnede lagt inn små meldinger her på Forumet, for å få debatt og tilbakemeldinger. Nå skal dét være mulig via blogge-funksjonen på forsida/hovedsida. Men jeg må innrømme at jeg iallfall foreløpig føler meg mer hjemme her.....
god analyse. Jeg er enig med det meste av det du skriver. Skuffelsen etter cupfinalen har lagt seg, og jeg mener sesongen har vært svært oppløftende. Ikke bare ved royale leauge plass og cupfinale, men gjennom seier mot samtlige lag bortsett fra tromsø og Molde, og med fremmadstormende talenter som bare kommer til å bli bedre, har vi et potensiale for å ta seriegull. Det trodde jeg ikke før sesongen og det er det som gleder meg mest etter denne sesongen. Vi er faktisk gode nok.
Keeper:
Her håper jeg Muller tidlig får beskjed om at han er 1. valg. Tror dette året sammen med Reitmeier har vært veldig verdifult for ham. Han har nok lært mye. Og han er en god keeper. Det viste han i Odd og før han ble skadet i LSK.
forsvar
Rambekk og Pål Steffen har vært det klart beste stopperparet i år. Kippe virker ofte solid,, men jeg synes han svikter i en del avgjørende situasjoner.
Stoffe har vært LSK sin nest beste spiller i år etter Koren. En hurtig, taklingsterk spiller som også er god fremover. Kanskje han kan komme enda mer på løp framover. er positiv til Pål Strand som back.Dødballene hans er gullverdt(se Norge) og han er blitt bedre defensivt.
midtbane
er nok mer kritisk til Wehrmann. Greit han har vært midtbanesjef, men han har mange farlige pasninger. Han scorer lite og har få assist. Vet ikke om vi har råd til å ha en midtbanespiller som er så lite farlig framover. det samme gjelder Sørgård. løper mye, men er ikke særlig farlig. Rise er ustabil. må senke skulderne og ikke ville for mye. Mouelhi er en spiller jeg har stor sans for. Tror han vil gi Wehrman kamp om plassen neste år. Koren har vært suveren i år. Måtte vi bare få beholde ham.
angrep.
med Sundgot og Mifsud, og med Haddad og Myklbust som back up er dette knallsterkt til neste sesong.
Viktigste foran neste sesong: Skriv ny kontrakt med Koren. Heller dette enn å kjøpe inn noen nye spillere.
Vi må lete videre etter storscoreren, denne mystiske "15+ mannen" som alle ser etter, men vi vet at denne mannen er vanselig å finne. Kanskje finnes det bare en håndfull sånne på Europeisk nivå, som ikke fnyser av den Norske ligaen. Helstad er en slik, Rushfelt er en sånn, og Årst og kanskje Lange og Sæternes. Men vi vet at de gutta der er det mange andre klubber som jakter til enhver tid. Hvor realistisk er det egentlig?
Det viktigste foran neste sesong, etter min mening, er å trene inn en kompakt, trygg og gjerrig forsvarsgjeng. Lyn slapp inn 21 mål i år. Vi slapp inn 31. 31 mål baklengs er for mye for en klubb med medaljeambisjoner i en 26-kampers serie. Vi må skape en trygg firer som kjenner sine roller, med en delaktig defensivt anker(Wehrman/Kiko) i støtte.
Vi har ikke vært noe godt forsvarslag siden Bjarmann forsvant. Dette må endres foran neste sesong.
Pål Strand kan IKKE være back! IKKE! Han er like farlig bakover som han er framover! Mannen er jo ikke over midtstreken en gang når han spiller back! Han klarer vel å slå dødballer selv om han spiller kant??
:twisted:
Vi slapp inn 31. 31 mål baklengs er for mye for en klubb med medaljeambisjoner i en 26-kampers serie. Vi må skape en trygg firer som kjenner sine roller, med en delaktig defensivt anker(Wehrman/Kiko) i støtte.
Vi har ikke vært noe godt forsvarslag siden Bjarmann forsvant. Dette må endres foran neste sesong
Uenig her.Da vi tok sølv i 2001 slapp vi inn 33. Det er svært lenge siden vi har sluppet inn mye mindre enn i år,vi har vel vært på 29 en gang. Vi må score mye mer her ligger nøkkelen i 2001 scorte vi over 60 mål.Vi bør sikte på å score rundt 50 og da må vi ha spisser som ikke går 6-7 kamper uten å score
Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus
Uenig her.Da vi tok sølv i 2001 slapp vi inn 33. Det er svært lenge siden vi har sluppet inn mye mindre enn i år,vi har vel vært på 29 en gang. Vi må score mye mer her ligger nøkkelen i 2001 scorte vi over 60 mål.Vi bør sikte på å score rundt 50 og da må vi ha spisser som ikke går 6-7 kamper uten å score
Du må da være enig i at det er forbedringspotensiale bakover? Nå har ikke jeg d-kurs, men det må da være enklere å luke bort seks, sju baklengs etter grove personlige feil, enn å plutselig dunke 20 goaler ekstra framover?
Jeg er mest enig med Vaadahl.
Med 37 plussmål så er det langt mer å hente framover enn ved å kutte i de 31 baklengsmåla.
Det skal godt gjøres å bli helt feilfri i forhold til tabber som fører til mål,
men 4-5 mål færre kunne vi kanskje klart.
Framover så jakter vi på 20 flere mål. Noe mer drastisk må gjøres for å få til det. Etter to år med skammens gullmedaljer på 48 og 46 poeng så kan det tenkes at det snart blir vanskeligere igjen å ta gullet.
Respekt: 56 poeng og sølv i 2001. Skam: 46 poeng og gull.
Håper kippe har en bedre sessong neste år, da tror jeg det meste ordner seg i de bakre rekker. Synes kippe har vært direkte svak i år.
Dette sier nok noe om forventningene. Og sjølv er jeg også skuffa over Kippe i år ut fra hans potensiale.
Selv om vi kan kritisere rikspressen i å gi Kippe ekstrapoeng på børsene pga. navnet så kan vi vel forvente at RB er litt bedre til å vurdere.
Kippe var vår tredjebeste spiller i år på RB-børsen:
Kippe har en tendens til å være svak etter at han har mistet kamper pga. skade. Det er en svakhet som han også selv har erkjent.
Hadde ikke Kippe vært skada så hadde han kanskje kjempet med Robbie om RB-børstittelen.
Min påstand er at Kippe er vår beste stopper så lenge han unngår skader over tid.
Fakta er at om vi klarer å redusere antall baklengsmål med 5 betyr nok det i antall poeng like mye som 10 ekstra scorede mål. Man trenger bare å vinne med ett mål for å få 3 poeng.
OK at vi må score mere mål (det hadde vi sikkert gjort hvis ikke Mifsud blei skada), men vi er NØDT til å skjerpe forsvarsspillet. Bare se på cupfinalen; minst 3 av de målene var ganske grove tabber (plasseringsfeil, tellefeil, regelrette ballbom), og det virker som om fireren sliter med konsentrasjonen. Det har skjedd mange ganger i år, og er skyld i mange baklengs som har ført til poengtap (eks. hjemme mot Molde). Jeg sitter med en feeling av at forsvaret var bedre organisert under erlandsen, og jeg håper Uwe setter fokus på akkurat forsvarsspill i vinter. Greit at vi scorer mål, men hvis vi ikke har selvtillit på det defensive vil vi ikke vinne nok kamper.
Jaja.
Det siste huskes best sier nå jeg.
I vårsesongen så hadde Kippe flere bra kamper, og etter det spilte
Rambekk og Pål Steffen veldig godt sammen når Kippe var ute et par kamper. Da virket det som et luksusproblem.
Kommentar