Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
En ting jeg lurer på er hvorfor alle, tilsynelatende, mener at det er så innlysende at det er Sundgot han kommer til å danke ut. Hva med Sundgot og Occean på topp? Rimelig greit spisspar det og.
Alternativt trekker man Sundgot ned, Koren på venstre kant og Olsen på benken, men det er fyfy slik jeg ser det.
En ting jeg lurer på er hvorfor alle, tilsynelatende, mener at det er så innlysende at det er Sundgot han kommer til å danke ut. Hva med Sundgot og Occean på topp? Rimelig greit spisspar det og.
Alternativt trekker man Sundgot ned, Koren på venstre kant og Olsen på benken, men det er fyfy slik jeg ser det.
Snakk om førjulsgave. Ligger vel litt i kortene at en spiss muligens må bort med tanke på det antallet det er i dag. Løsningen kan kanskje være å leie ut Myklebust, hvis ikke Powell forsvinner da.
Eneste jeg håper klubben fikser nå før seriestart er en venstreback av Stoffe-kaliber. Da har vi dobbel dekning på omtrent alle plasser, og helt klart
en stall som er god nok for seriegull. Håper Pål ikke trenger å spille back mer. Selv om han klarte seg greit er han definitivt bedre fremover på banen.
Blir Haddad klar for LSK har de den beste angrepsfireren i landet. Med Michael Mifsud, Arild Sundgot, Occean og Haddad i stallen ser LSK sterke ut for sesongen 2006.
Blir Haddad klar for LSK har de den beste angrepsfireren i landet. Med Michael Mifsud, Arild Sundgot, Occean og Haddad i stallen ser LSK sterke ut for sesongen 2006.
Jeg likte ikke siste avsnitt. Hvor i helvete er Mykle?
Dette er sinnsykt rått, styret går virkelig inn for gull nå. Håper fortsatt på noen til, men vi har endelig fått en toppspiss. Og Rekdal kaller forøvrig oss for kjøpelag på sporten??! Skal vi se hva vi har brukt penger på i de senere årene.... Riise for en mill - thats it!!!!
ÅRÅSEN:
Olivier Occean (24) er ikke i tvil om potensialet til sin nye klubb. I Lillestrøm er den kanadiske landslagsspilleren fast bestemt på å vinne en tittel.
STORE FORVENTNINGER: Olivier Occean er fornøyd med å ha kommet til en hardtsatsende klubb. Her ordner han formalitetene med LSKs daglige leder Frank Grønlund og LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
FOTO: ROAR GRØNSTAD
Av: Are Kolstad
– Jeg tror definitivt dette laget er kapabelt til å ta seriegull allerede neste år, sier Olivier Occean til Romerikes Blad.
I går ble 24-åringen presentert som LSK-spiller på en pressekonferanse på Åråsen. Tidligere på dagen hadde stjernespissen forhandlet fram en femårskontrakt med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
– Jeg er veldig fornøyd med å ha kommet hit. Dette er en klubb med store ambisjoner, så jeg har store forventninger til mitt opphold her, sier Occean.
Lover mange mål
Også til seg selv har kanadieren store forventninger. Men eksakt hvor mange scoringer han håper på neste sesong vil han ikke si noe om.
– Jeg kan ikke gi deg et antall, men jeg håper å gjøre det bra og score mange mål.
Occean er LSKs klart dyreste kjøp noensinne, men frykter ikke noe press av den grunn.
– Jeg lever ikke under press. Dette handler om å gjøre en jobb.
Han ser fram til å spille med sine nye lagkamerater. Spesielt to spillere har han merket seg.
– Jeg synes Michael (Mifsud) er god. I tillegg ser jeg fram til samarbeidet med Robert (Koren). Dette laget har i alle fall mye kvalitet, fastslår spissen som ennå ikke har bestemt seg for trøyenummer i sin nye klubb.
Godt betalt
LSK-manager Jan Åge Fjørtoft er naturligvis strålende fornøyd med signeringen.
– Det er en stor glede å kunne presentere ham. Dette er en spiller vi har ønsket oss lenge, sier Fjørtoft.
Ettersom LSK har betalt store summer for å få på plass klassespissen var det viktig for Fjørtoft å få en lang kontrakt.
– Og det var der det tok litt tid, innrømmer han.
Ettersom LSK betaler åtte millioner nå, samt videresalgsprosenter og eventuelle bonuser til Odd, er Occean et dyrt kjøp. Men Fjørtoft tror LSK vil sitte igjen med gode penger for ham i framtida.
– At han sitter her ut kontraktstiden ser jeg ikke på som realistisk. Olivier har potensial til å nå en av de beste ligaene i Europa. Og i framtida tror jeg dette blir en vinn-vinn-situasjon for alle, sier Fjørtoft.
Manageren legger ikke skjul på at kanadieren tar plass helt i klubbens tetsjikt når det gjelder lønninger.
– Ettersom han er klubbens dyreste signing noensinne, så ligger det selvsagt også i kortene at han får godt betalt, sier Fjørtoft som ikke vil kommentere mer detaljert rundt det.
Fornøyd investor
LSK-investor Per Berg legger ikke skjul på at det er snakk om mye penger, men synes klubben har gjort en god handel.
– Jeg er godt fornøyd. Olivier er en meget god spiss, understreker Berg.
Han er i dialog med flere mulige investorer som eventuelt kan få ta del i Canadas landslagsspiller.
– Det er noen jeg har pratet med som er positive, men det er ingen krise hvis jeg må dekke alt selv, sier Berg.
I dagens RB står det at han ikke har bestemt seg ennå.
Jepp, nærmere bestemt her: http://www.rb.no/lokal_sport/article1863022.ece, hvor du også kan lese om at Occean er imponert over Mifsud, og at han gleder seg til samspillet med Robbie... hvem gjø'kke det
Ifølge rb, så skal kasey være villig til å bli norsk statsborger. men i og med at han er aktuell i australias landslagstropp til VM, så kan det tenkes at han drøyer med det til etter sommeren.
Kommentar