Jeg er litt bekymret for Myklebust dersom han kommer for langt bak i rekken av spisser. Han bør vel spille litt mer enn forrige sesong for å fortsette utviklingen. Occean/Myklebust kan bli fremtidens superduo.
Olivier Occean, klar for LSK
Collapse
X
-
Jeg er litt bekymret for Myklebust dersom han kommer for langt bak i rekken av spisser. Han bør vel spille litt mer enn forrige sesong for å fortsette utviklingen. Occean/Myklebust kan bli fremtidens superduo.
Mer truet tror jeg faktisk Arild kan være. Men egentlig er dette en feil problemstilling: Vi bør glede oss stort over at Sportsklubben for første gang på mange, mange år ser ut til å få nærmest dobbel dekning på alle plasser.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Hovedpoenget er at jeg er skeptisk til å hente både Haddad og Occean. Det kan bli litt vel tøft for Myklebust å måtte konkurrere mot 4 andre, gode spisser. En løsning med to små (Myklebust og Mifsud) og to store (Sundgot og Occean/Haddad/Mr. X) spisser virker mest fornuftig i mine øyne, også økonomisk. Det blir kanskje litt vel enkelt å kategorisere dem som små og store, ettersom alle sammen er ganske forskjellige spillertyper, men, men.
Har forøvrig sett for meg Sundgot/Occean jeg også.Kommentar
-
-
Opprinnelig skrevet av LarsStøtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.Kommentar
-
ta.no: Økte budet på Occean
Lillestrøm kom i går med et forbedret bud på Olivier Occean. Kanadierens Odd-sorti er nærmere enn noen gang.
NYTT BUD: Olivier Occean er på vei til Åråsen. I går kom LSK med et forbedret bud på Odd-spissen.
Av: Martin K. Andersen
I løpet av uka vil trolig Occean bli lagkamerat med Anders Rambekk i LSK.
- Vi er kommet et steg videre. Tiden får vise om det blir salg, kommenterer Odd-direktør Lasse Hansen kryptisk.
Han var i går i Oslo for å møte Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft.
IHLER MED
Grenland Fotballs daglige leder, Per-Morten Ihler, var med på forhandlingsmøtet mellom Lillestrøm og Odd.
Også Occeans agent Lars Petter Fosdahl var til stede.
- Lillestrøm har kommet med et bedre bud?
- Jeg kan si det sånn at vi har forhandlet, sier Hansen.
Det forrige budet som tikket inn fra LSK var trolig på sju millioner kroner.
Odd takket nei til det, men med LSKs nye tilbud har romerikingene kommet et godt stykke nærmere Odds stjernespiss.
Partene skal ha et nytt telefonmøte i dag.
Olivier Occeans kontrakt med Odd går ut etter neste sesong, og klubben ønsker å få penger for ham når han går. Etter neste sesong vil han kunne gå gratis.
BRØT SAMMEN
Forhandlingene om en ny kontrakt brøt sammen på La Manga i vinter, og i slutten av oktober ga Odd opp alle forsøk på å forlenge med kanadieren.
I sommer var blant andre Lillestrøm, Rosenborg og Roda interesserte, men det ble ingen overgang, blant annet på grunn av Odds svake tabellposisjon.
LSK har latt seg imponere over Occeans to sesonger i Odd. Han har scoret 22 mål på 46 seriekamper, mens han på sine fire oppgjør mot Lillestrøm har tre mål - og ett rødt kort. LSK-trener Uwe Rösler har heller aldri lagt skjul på at Occean er hans førstevalg som ny spiss - hvis han kunne velge fritt blant spissene i Tippeligaen.
EIERANDEL
Hvis Lillestrøm får napp på Occean, vil han bli den første spilleren Odd får penger for siden Jan Gunnar Solli gikk til Rosenborg sommeren 2003.
Odd sitter med 30 prosent eierandel i Occean. det samme gjør Folkets Spiller-aksjonen. I tillegg er tre eksterne investorer fra Skien inne med like store andeler hver av de resterende 40 prosent.
Pengene man nå får spissen vil likevel bli spyttet direkte inn i nye forsterkninger.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Torolfta.no: Økte budet på Occean
Lillestrøm kom i går med et forbedret bud på Olivier Occean. Kanadierens Odd-sorti er nærmere enn noen gang.Kommentar
-
Fra Varden (saken lagt ut på nett i går kveld, og sannsynligvis i dagens papirutgave):
Forhandlingene med LSK om Occean i gang
SNART LAGKAMERATER? Olivier Occean i kamp med Lillestrøm. Mye taler for at de er kanadierens nye lagkamerater. ARKIVFOTO
Forstørre bildet
Lillestrøm har tydeligvis bladd opp mer penger. Nå har Olivier Occean-saken gått fra bud til forhandlinger.
Nils-Tore Høgberg Olsen
Som Varden skrev mandag møtte Odd-direktør Lasse Hansen Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft i Oslo i går. Dessuten hadde Hansen med seg daglig leder i Grenland Fotball (GF), Per Morten Ihler.
At sistnevnte var med forsterker ryktene om at enighet er nær forestående.
Tid og rom
Lasse Hansen ønsker ikke å kommentere innhold av samtalene, i alle fall ikke konkrete summer. Likevel ligger det i kortene at Romerike-klubben har økt sitt forrige bud, som etter det Varden erfarer var på rundt 6-7 millioner kroner. Nå kan tilbudet ligge mellom 8-9 millioner, samt en viss andel ved videresalg til ny klubb.
- Det kan jeg ikke si noe om, svarer Hansen.
- Hva kan du si?
- At det var et kreativt og godt møte. Samtidig ble det avtalt nye samtaler i løpet av tirsdag. De vil foregå på telefon.
- Men som du selv sa mandag: "Jeg ville vel ikke kjørt til Oslo bare for å drikke kaffe"?
- Selvfølgelig ikke. De nye rammene vi snakket om gir både rom, tid og anledning til å forhandle videre.
Aner løsning
For Odd er det fornuftig å få saken ut av verden innen kort tid, hvis salgssummen av spissen kan forsvares. Erstatter må hentes inn, og ifølge trenerduoen Sandstø/Larsen bør denne være på plass når treningene starter 3. januar. Direktøren skjønner trenernes ønske.
Odd er opptatt av at dette løser seg den ene eller andre veien. Nå skal Fjørtoft snakke med sin ledelse. Jeg skal snakke med min. Så fortsetter vi som sagt tirsdag.
- Tror du Odd og Lillestrøm blir enige?
- Jag aner en løsning, avslutter Lasse Hansen.
Ingen hinder
Skulle klubbene bli enige gjenstår det at spissen får en avtale han selv er fornøyd med i sin nye klubb. Ifølge agent Lars Petter Fosdahl er det sterkt tvilsomt at uenighet vil dukke opp.
- At den personlige avtalen blir et hinder kan jeg aldri tenke meg, mener han.
- Og det vil gå raskt om klubbene gjør avtale?
- Ja, det er jeg sikker på.
- Tror du på en løsning.
- Alt annet må du snakke med klubbene om, sier Fosdahl høflig, men avvisende.RoyVaadal.Kommentar
-
Nå ser det ihvertfall ut som at vi kommer til å stå sinnsykt bra rusta til neste sesong. Med dette laget her kan vi lett kjempe i toppen og ta seriegull og cup-finalen.
Tror Occean kan bli en bra forsterkning.Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Han er på vei
Han er på vei
Til Lillestrøm
Til Lillestrøm
Han er på vei til Lillestrøm
Han er på vei, til Lillestrøm
Han er på vei til Lillestrøm!
Faen, denne nyheten har jeg ventet på helt siden sommer!LSK FOR GULL 2006Kommentar
-
Han er på vei
Han er på vei
Til Lillestrøm
Til Lillestrøm
Han er på vei til Lillestrøm
Han er på vei, til Lillestrøm
Han er på vei til Lillestrøm!
Faen, denne nyheten har jeg ventet på helt siden sommer!
Fin julegave!LSK FOR GULL 2006Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av LarsShane Peter går utenfor kvota pga sitt italienske (?) pass."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Opprinnelig skrevet av SemNoe mer som har skjedd i Occean-saken? *sitre*
Enkelte aviser føler at budet har gått opp, Andre at det har gått ned og andre at budet er som det var, altså 7 mill.
2 andre "kilder" påstår også at overgangen gikk i boks idag og at overgangen er kanselert.
Opprinnelig skrevet av demian"Blandete føleser blandt media.
Enkelte aviser føler at budet har gått opp, Andre at det har gått ned og andre at budet er som det var, altså 7 mill.
2 andre "kilder" påstår også at overgangen gikk i boks idag og at overgangen er kanselert."
Kilder?
Men det kan man tydeligvis ikke med Ta, RB, VG eller Nettavisen heller, siden alle kommer med ulikt fakta.LSK FOR GULL 2006Kommentar
-
"Blandete føleser blandt media.
2 andre "kilder" påstår også at overgangen gikk i boks idag og at overgangen er kanselert."
Kilder?ULTRAS FELT CKommentar
-
Fra Varden:
Odd låner til lønninger
DYREKJØPTE POENG: Høstens poengsanking har kostet Odd flesk. Patrick Suffo (bildet) og Tommy Svindal Larsen er blant innkjøpene som veltet budsjettet. Men de reddet også Tippeliga-spill. ARKIVFOTO
For å ha nok penger til lønn og andre utgifter måtte Odd tromme sammen til et ekstraordinært årsmøte. Behovet er et korttidslån på 1,1 millioner.
NILS-TORE HØGBERG OLSEN
Gårsdagens ekstraordinære årsmøte i Odd gikk raskere enn det berømte lynet. Administrasjonens forslag om å ta opp et korttids lån ble banket gjennom på to minutter.
- Spillerlønninger i desember er en av postene vi behøver penger til. Men selvfølgelig også til andre løpende utgifter. For å få et gyldig vedtak måtte vi kalle inn til dette møtet, forklarer Odd-direktør Lasse Hansen, som snart tar turen i GS Banken.
MANGLER MIDLER: - Spillerlønninger i desember behøver vi penger til, men også til andre løpende utgifter, sier Odd-direktør Lasse Hansen.
Stram likviditet
Høstens poengsanking har definitivt kostet for Odd. Tommy Svindal Larsen og Patrick Suffo er to elementer som veltet et allerede lavt budsjett.
Disse to spillerne sørget for minus alene, men mest sannsynlig reddet handlingen plassen i neste års Tippeliga.
- Det har vi ikke lagt skjul på. Klubben gikk ut og sa at disse grepene var nødvendige, og selv om det skulle resultere i røde regnskapstall var det et "must".
- Har dere levd fra hånd til munn denne høsten?
- Likviditeten har vært stram. Nå har vi behov for mer penger. Slik er det bare.
Minus likevel
Heller ikke i går kom klubben til enighet med Lillestrøm rundt Occean-salget.
- Vi fortsetter samtalene med Lillestrøm onsdag. Det ser ut som om vi finner en løsning, tror direktøren.
Men selv et salg av den kanadiske juvelen vil ikke føre Odd i pluss. Rykter sier at klubben vil gå på et driftsminus rundt fire til fem millioner kroner.
- Jeg tviler på om salget gir oss nok til å gå i overskudd, men jeg vil uansett ikke kommentere regnskapstallene før årsmøtet i januar.
Som kjent eier Odd, sammen med aksjonen "folkets spiller", 30 prosent av rettighetene på spissen. Et salg på 8-9 millioner vil gi klubben rundt 2,5 millioner kroner. De resterende eierandelene fordeler seg mellom Millba (15 prosent), Grenland Innvest (15 prosent) og en gruppe med private investorer (40 prosent). Alle disse har tidligere sagt til Varden at de er positive til å investere pengene i nye spillere.
30-grensen
Hansen aviser all form for dramatikk rundt årets regnskapstall. Klubben har satt i gang spareplaner.
- Vi er inne i en prosess med sterk økonomistyring og har for lengst satt i gang flere tiltak. Det handler om to ting - redusering av kostnader og en økning av inntekter. I høst har vi blant annet solgt spillerandeler til Grenland Fotball. Men jeg ser ingen grunn til å gå i dype detaljer. Som alle andre bedrifter holder vi det internt, sier direktøren
- Men virker det ikke rart at en klubb som selv har sagt at man MÅ øke budsjettet nå skal spare inn?
- Kanskje jeg heller skal bruke ordet kostnadsstyring. Og det er ikke tvil om at Odd må ha inn mer penger for å henge med. I disse dager jobber jeg med neste års budsjett. Det må og skal økes, sier Hansen, som ikke vil love, men håper at klubben bryter barrieren på 30 millioner kroner.RoyVaadal.Kommentar
Kommentar