Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
Sesongkort 2006
Collapse
X
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.Jordbakke -
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeOpprinnelig skrevet av Vestfold KanarisHar LSK satt ned prisene?
PetterKommentar
-
Hvorfor har ikke LSK også tatt med gratis adgang til LSK2-kampene i regnestykket.
Gratis inngang på 13 hjemmekamper bør være ca. 1000 kr i rabatt.
Ta også med X antall pizzaer og differansen mellom stor og liten, noen rabatterte kremer, og gratis vindusviskere (riktignok ved skifte av bilrute) så bør man kunne presentere:
GRATIS SESONGKORT 2006.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av GullarsDet dem har gjort med prisene her tror jeg faktisk ikke er lov, i henholdt til markedsføringsloven ang priser, men det skal jeg sjekke, kommer tilbake med mer info..
Hva er vitsen med å tilby tre gratis RL-billetter, når tilbudet bare gjøres kjent på www.lsk.no? De eneste som får det med seg er de som uansett går på alle kampene. Det eneste man oppnår er å tape kr 360 per mann - inntektene av tre RL-billetter. Dette tilbudet skulle vært markedsført tungt i RB, på Lillestrøm Torv og Strømmen Storsenter - lenge før kampen mot København.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalHvorfor har ikke LSK også tatt med gratis adgang til LSK2-kampene i regnestykket.
Gratis inngang på 13 hjemmekamper bør være ca. 1000 kr i rabatt.
Ta også med X antall pizzaer og differansen mellom stor og liten, noen rabatterte kremer, og gratis vindusviskere (riktignok ved skifte av bilrute) så bør man kunne presentere:
GRATIS SESONGKORT 2006.Kommentar
-
Dette med sesongkort, kommunikasjon og markedsføring har alltid vært et problem i denne klubben. Eneste forandringen som er skjedd er at det har beveget seg over fra "bare trist" til "direkte latterlig". Det siste regnestykket ser jeg på som en fornærmelse.
Det som plager meg mest er ikke at dette går utover lommeboka mi, men klubben min. Høye publikumstall betyr mer enn selve billettinntektene. Publikumstallene ligger bl.a til grunn for:
- Billettfordelingen til cupfinalen
- Kampoppsettene til NFF
- Medieomtale. Viktig!
- Direkte sammenheng med punktet over: Attraktivitet hos sponsorer
Øke antall sesongkort er faktisk den enkleste måten å heve publikumsnittet. Å selge enkeltkamper krever mye mer innsats totalt sett, i tillegg til at det er fullstendig avhengig av at gutta leverer varene ute på banen. Her er jeg redd administrasjonen har skutt seg selv i kneet.
Stian
Timbuktu: "The Botten Is Nådd""Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner MüllerKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Fjeller'nHøye publikumstall betyr mer enn selve billettinntektene. Publikumstallene ligger bl.a til grunn for:
- Medieomtale. Viktig!
- Direkte sammenheng med punktet over: Attraktivitet hos sponsorer
StianKommentar
-
Sesongkort(og kampbilletter generelt) har vært svært billig i Norge i mange år. Klubbene setter opp prisene hvert eneste år, og de seter opp vesentlig mer en konsumprisindex/realvekst. TIL TROSS FOR DETTE; så øker publikumstallene. I min enkle markedsliberalistiske tankegang så må jo dette bety at klubbene gjør noe riktig?
Tenk litt på det her; hvis LSK kan "melke" 50 kroner ekstra fra hver eneste publikummer så betyr det en netto gevinst på ca. 400.000,- pr kamp. Hvis de klarer dette hver gang vil de sitte igjen med en mer-inntekt på 5.200.000 i sluten av oktober.
Jeg er enig i at prisoppgangen er litt i overkant, men selve prisen synes jeg er helt grei sett i forhold til sesongkortpriser i andre lands øverste divisjoner og forhold til andre varer/tjenester. (En ola-bukse i dag koster jo faen meg tusen spenn!)
Hva angår "kvantumsrabatten" man forventer ved å kjøpe alle kampene på en gang så mener jeg den var for lav. MEN; jeg mener den er blitt betraktelig bedre nå i etterkant ved at LSK har slengt på de to Royal League-kampene. For min del var dette hva som skulle til for snu det negative til noe positivt.
Ronnie skriver; "Joda, kunden kan få fisking på Valdres og rabatt på
blomsteroppsatser til Tante Tuttas 60 års dag, men det er jo ikke varer som blir etterspurt i dette tilfellet.
Dette er fantastisk morsomt skrevet, det skal du ha for! Men siden du her sikter til bla.annet Royal League -kampene så mener jeg du tar litt feil. Jeg mener at nettopp sesongkortinnehavere er de som har geografiske forutsetninger og den nødvendige interesse til å dra på RL kamper, og for disse må da 240 sparte kroner være verdt noe?
Fortsatt god helg!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av OlaMen siden du her sikter til bla.annet Royal League -kampene så mener jeg du tar litt feil. Jeg mener at nettopp sesongkortinnehavere er de som har geografiske forutsetninger og den nødvendige interesse til å dra på RL kamper, og for disse må da 240 sparte kroner være verdt noe?
En annen utfordring er at dette tilbudet kun er annonsert (så langt jeg har fått med meg) kun på LSKs hjemmeside. Det betyr at det er svært få som får vite om dette tilbudet. I morgen er nok en hjemmekamp ferdigspilt, "verdien" av tilbudet foringes ytterligere.
I sum betyr hele dette fra LSK at dersom du ikke har kjøpt sesongkort før 31.12.05, så lønner det seg fint lite å kjøpe ett. De 130,- som man sparer på å kjøpe sesongkort kontra enkeltbilletter er spart inn og vel så det på den ene kampen man går glipp av på grunn av konfirmasjon, ferie, bryllup, sen kampstart e.l. Hvor mange får med seg _alle_ hjemmekampene? Jeg vil anta at det er ikke veldig mange.
Med andre ord er det ingen grunn til å kjøpe sesongkort dersom man ikke er overvettes interessert i RL, ønsker nye vinduspussere eller vil støtte klubben økonomisk. Det er ikke måten man får nye kunder til å kjøpe sesongkort.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av OlaHva angår "kvantumsrabatten" man forventer ved å kjøpe alle kampene på en gang så mener jeg den var for lav. MEN; jeg mener den er blitt betraktelig bedre nå i etterkant ved at LSK har slengt på de to Royal League-kampene. For min del var dette hva som skulle til for snu det negative til noe positivt.
For meg er det viktigste at det legges opp til økt sesongkortsalg for å gjøre folk avhengige av å gå på kamp. Da må kvantumsrabatten bli langt bedre, som du sier.
Har du først kjøpt sesongkort så er jo sjansen stor for at man avlyser alle andre avtaler og går på kamp når det er kamp.
Ellers tror jeg Royal League-tilbudet hjelper, men det er for oss ivrigste. Det er kanskje 1500 som har interesse av dette, og det er de samme 1500 som kjøpte sesongkort i fjor.
Pga. litt lite informasjon og kort varsel så når det heller ikke fram til langt nær de 1500.
Jeg synes 1500 sesongkort er elendig. Vi burde vært på 3 - 5 000!RoyVaadal.Kommentar
-
Tenk litt på det her; hvis LSK kan "melke" 50 kroner ekstra fra hver eneste publikummer så betyr det en netto gevinst på ca. 400.000,- pr kamp. Hvis de klarer dette hver gang vil de sitte igjen med en mer-inntekt på 5.200.000 i sluten av oktober.
MEN: Prisøkning bør ikke være så mye høyere enn den generelle prisveksten. Og man må i alle fall kommunisere prisøkningen på en ærlig og åpen måte. Det har LSK bommet grovt på ved to anlendinger nå i høst: Først cup-pakkene og nå sesongkortene.
Ekstra ille blir det når man på lsk.no etter noen dagers salg lager en etter min mening svært manipulerende sak der man sammenlikner fjorårets reelle priser med årets "kunstige" priser hvor alle "fordeler" er beløpsatt og trukket fra. Litt satt på spissen så minner den måten å presentere et regnestykke mer om "The 5 Percent Community" enn en fotballklubb.
Og bare det faktum at LSK i løpet av få dager har presentert to ulike pristabeller over hva sesongbillettene egentlig koster vitner vel om at de sliter med å kommunisere sin policy?
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RønnernDet jeg først og fremst reagerer på er at LSK sammenligner fjorårets sesongkortpris med årets og deretter trekker fra en fiktiv rabatt, eller verdi om du vil, for på den måten å påstå at årets sesongkort er et bedre kjøp enn fjorårets..Opprinnelig skrevet av RønnernEn annen utfordring er at dette tilbudet kun er annonsert (så langt jeg har fått med meg) kun på LSKs hjemmeside. Det betyr at det er svært få som får vite om dette tilbudet. I morgen er nok en hjemmekamp ferdigspilt, "verdien" av tilbudet foringes ytterligere.]
Jeg håper og tror de er vesentlig bedre mot bedriftsmarkedet.Kommentar
-
Dette er så grovt av LSK at jeg har gått inn i en sinnsstemning av apati til hele saken.
Denne saken har nå så mange dimensjoner at jeg rett og slett gir opp å føre noen videre diskusjon.
Kan ramse opp noen:
- å måtte legge ut forklaring på prisene sier jo bare litt om hvor stort problem LSK har
- å legge inn Royal League i sesongkortet er latterlig. To av tre kamper er spilt i morra. Kommer det nye priser på sesongkortet etter de tre hjemmekampene da?
- de har ikke forstått at produktet som selges er en stol på Åråsen, ikke pizza, rabatter på Elkjøp osv. LSK er ikke noe postordrefirma.
- å ikke evne å innse egne feil, legge seg flat og forandre systemet.
- noen mener altså at prisene er grei. Ok, la oss legge til grunn da. Jeg synes opplegget rundt det å selge sesongkort fremdeles er elendig. Dersom man ØNSKER Å SELGE SESONGKORT, kunne dette vært gjort vesentlig bedre også
Konklusjonen av alle sidene er i alle fall klar. Salgsavdelingen i LSK (vet ikke hvordan dette er organisert) har bommet så til de grader at LSK-administrasjonen for meg fremstår som både arrogante og totalt inkompetente.
PS: Når jeg leste saken til Ronnie tenkte jeg "endelig, LSK har innsett det"! Så viser det seg altså at LSK bare forklarer prisene. Noe som startet med et nydelig utslag fra hoppkanten endte i fall på nedslaget.
Over og ut for min del i denne saken.
(Nei, jeg kommer til å gå glipp av kamper neste år og kommer ikke til å kjøpe sesongkort)Kommentar
-
Jeg har sammenligna andre Eliteserieklubbers sesongkorttilbud for 2006. I tillegg til klubbene i tabellen, så har jeg også vært inne på Molde, Lyn og RBK sine hj.sider uten å finne både sesongkortpriser og enkelkamp-priser for 2006.
KLUBB - SES.KORT - ENKELTBILL. - FRIST - #-KAMPER-PÅ-SES.KORT
===========================================
LSK - 1560 - 130 - Ingen - 12
LSK - 1360 - 130 - 31.12.2005 - 10,5
LSK - 2600 - 210 - Ingen - 12,4
LSK - 2400 - 210 - 31.12.2005 - 11,4
Brann - 2800 - 260 - Ingen - 10,8
Brann - 990 - 100 - Ingen - 9,9
Start - 3000 - 250 - Ingen - 12
Start - 1800 - 160 - Ingen - 11,25
2005-SESONGKORT FOR Søpla DER JEG IKKE FANT INFO FOR 2006:
Søpla - 1275 - 150 - 31.12.2004 - 8,5
Søpla - 1475 - 150 - Ingen - 9,8
Søpla - 3000 - 295 - Ingen - 10,2
============================================
- Sammenligner dyreste og billigste voksenbillett.
- Medl.skap i supporterklubb eller klubb kan gjelde som kriterie for billigste billett
- Jeg holder alle tilleggsgoder utenfor og ser kun på produktet "13 seriekamper"
Jeg vil spesielt trekke fram siste kolonne som den mest interessante.
Denne kolonna sier hvor mange kamper man må se for å få dekt opp sesongkortet.
Dette tror jeg er det viktigste kriteriet for folk når de skal vurdere om de
skal kjøpe sesongkort eller enkeltbilletter.
Jeg tror markedet for å selge sesongkort er klart best rett før seriestart.
Det tilbudet som foreligger i mars blir spesielt viktig.
Jeg overlater til noen andre å konkludere.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalJeg tror markedet for å selge sesongkort er klart best rett før seriestart.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg har fått med meg at Start har solgt ut sine sesongkort.
Vanskelig å unngå det, når man må via en helside der det står at de er utsolgt for å komme inn på Start-sidene.
Likevel tror jeg markedet for sesongkortsalget er best i mars.
Skaper man billetthysteri og har god markedsføring så kan man selvfølgelig selge billetter til andre tider også. Ikke minst, hvis det er reell fare for at de beste plassene, eller alle plassene, blir utsolgt.RoyVaadal.Kommentar
-
Først og fremst bør det skaffes en spiss som scorer MÅL,som gjør at andre enn menigheta kommer på kamp.Herregud hvor lite mål vi har scoret i høst.Håper Mifsud kommer tilbake i samme form som han var.Det er så vannvittig typisk at nettopp han skulle bli så hardt skadet.en ting er at vi trolig hadde tatt serien med han skadefri og kanskje cupen,men vi får pokker ikke brukt han i Royal League heller. Vi har jo en som kan score og det er jo selvfølgelig Arild ,men Uwe" bruk han som spiss , ikke som offensiv midtbanespiller,"her scorer han jo ikke et mål.dette er å gjemme bort en målscorer.Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.ClausKommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalJeg overlater til noen andre å konkludere.
Det er vel heller sånn at våre enkeltbilletter er billigere enn konkurrentenes.
Jeg foreslår følgende tiltak:
- Øk enkeltbillettprisen med 20-25% (men vær litt varsom)
- Behold sesongkortprisene på dagens nivå
- Behold før-nyttårsrabatten på sesongkorta helt fram til sesongstart.
Jeg ser ikke noen spesielt god grunn til å operere med denne før nyttårsrabatten. De som kjøper sesongkort så tidlig, er fanatikerne som kjøper sesongkort uansett.
Skal vi øke antall sesongkort så må vi nå ut til andre grupper enn i dag.
Da må rabatten på sesongkort vs. enkeltbillett være større, og disse folka tenker ikke på neste sesong før ut i mars neste år.
Gjør Kanarifolket Fuglanarkomane! Har du først kjøpt sesongkort så blir du avhengig av å få med deg neste kamp.
Jeg tenker dette med å øke enkeltbillettprisen var ganske provoserende, og jeg regner med at denne tråden i løpet av kort tid vil komme opp i 100 sider.RoyVaadal.Kommentar
Kommentar