Ok. Jeg får kommentere konklusjonene da, det bringer en i hvert fall videre.
LSK må
- differensiere prisene mellom sesongkort og enkeltbillett (det må være en rabatt i sesongkortet). Om løsningen er å øke prisen på enkeltbillett følger jo det denne linjen. Rabatten bør være på mellom 2-3 kamper (avhengig av punkter lenger ned).
- dropp 200,--kroners rabatten før nyttår. den kan være forvirrende, og er vel ikke spesielt salgsutløsende for de store masser. enklere prissystem er en fordel. det som kan misforstås, misforstås (murphys lov).
- enklere og myyyye kortere informasjon i "hovedsaken". utfyllende informasjon er greit, men gjør det som en egen sak, som et vedlegg el.l.
- webskjema for bestilling nå! salgsutløsende og enkelt.
- ikke kom med informasjon som "snart kan du kjøpe sesongkort". hold informasjon tilbake og heller si "info kommer snart om noen spør". da bygger man opp spenning.
- ikke overfokuser på perifere fordeler i sesongkortet. produktet er en stol på åråsen, og gratis inngang på b-kamper. fordeler kan hjelpe på å selge produktet, men det står ikke godt nok alene. dessuten ønsker man å se fordelene, ikke få beskjed om at "LSK håper å utvide med mange fordeler i løpet av året".
- tenk på at produktet skal selges frem til mars 2005. da er det lenge siden man fikk rabatt på innledende kamper i royal league. selg heller egne royal league-pakker.
- lag en plan for hva LSK ønsker. hvem er den typiske kjøperen de ønsker å nå? er det en i grunnfjellet som er villig til å betale for Consumer VIP, eller er det den etablerte 40-åringen som bor i Lillestrøm, ser kanskje et par kamper i året, men som antageligvis kan lokkes til å se flere? i så fall må sesongkortsalget "vendes" mot disse.
- og sist men ikke minst; vær realistisk. Consumer VIP; dersom den bare er der for å være der er det greit, men ikke overvurder folk heller
LSK må
- differensiere prisene mellom sesongkort og enkeltbillett (det må være en rabatt i sesongkortet). Om løsningen er å øke prisen på enkeltbillett følger jo det denne linjen. Rabatten bør være på mellom 2-3 kamper (avhengig av punkter lenger ned).
- dropp 200,--kroners rabatten før nyttår. den kan være forvirrende, og er vel ikke spesielt salgsutløsende for de store masser. enklere prissystem er en fordel. det som kan misforstås, misforstås (murphys lov).
- enklere og myyyye kortere informasjon i "hovedsaken". utfyllende informasjon er greit, men gjør det som en egen sak, som et vedlegg el.l.
- webskjema for bestilling nå! salgsutløsende og enkelt.
- ikke kom med informasjon som "snart kan du kjøpe sesongkort". hold informasjon tilbake og heller si "info kommer snart om noen spør". da bygger man opp spenning.
- ikke overfokuser på perifere fordeler i sesongkortet. produktet er en stol på åråsen, og gratis inngang på b-kamper. fordeler kan hjelpe på å selge produktet, men det står ikke godt nok alene. dessuten ønsker man å se fordelene, ikke få beskjed om at "LSK håper å utvide med mange fordeler i løpet av året".
- tenk på at produktet skal selges frem til mars 2005. da er det lenge siden man fikk rabatt på innledende kamper i royal league. selg heller egne royal league-pakker.
- lag en plan for hva LSK ønsker. hvem er den typiske kjøperen de ønsker å nå? er det en i grunnfjellet som er villig til å betale for Consumer VIP, eller er det den etablerte 40-åringen som bor i Lillestrøm, ser kanskje et par kamper i året, men som antageligvis kan lokkes til å se flere? i så fall må sesongkortsalget "vendes" mot disse.
- og sist men ikke minst; vær realistisk. Consumer VIP; dersom den bare er der for å være der er det greit, men ikke overvurder folk heller
Kommentar