Sendte mail til Lauritzen og fikk til svar at sesongkortprisene var BEDRE(med store bokstaver som han sjøl skrev) i år enn i fjor. Jaja..
Sesongkort 2006
Collapse
X
-
-
Opprinnelig skrevet av RønnernMen her er det en delikat balansegang som jeg ikke tror LSK har forstått.
Mange solgte sesongkort, hjelper pengebingen.
Men for alt hva jeg vet er det mulig Per Berg nå uansett er en likviditetsgarantist (om det i det hele tatt finnes slike problemer).
---
Mitt synspunkt på denne saken er i et litt større perspektiv.
Det virker som administrasjonen i klubben ikke løftes i samme grad som man ønsker å løfte laget (les: spillere).
Mens andre klubber har sterkt fokus på hele klubben som organisasjon, virker det som LSK ikke er kritiske nok til sin egen administrasjon.
Når det nå har vært kritikk to år på rad for gjennomføringen av sesongkortsalget, og det nå for tredje året kommer kritikk (riktignok mest mot prisen), tyder det på at de ikke evner å ta tak i interne problemer.
Det jeg er mest irritert over er at de ikke tar i bruk mer salgsutløsende ting. Sesongkort-salget til Start er perfekt gjennomført. Kun én webplakat, fire klikk og vips så er sesongkort bestilt online.
Og i dag kom det altså. Nok en gang en pdf fra LSK, ikke et online bestillingsskjema. WEBSKJEMA ER IN!
LSK kommer altså med et langt informassjonsskriv som egentlig kort oppsummert sier "sesongkortsalget starter snart".
Dette med prisen i kontrast til de salgsargumentene LSK leverer er også interessant.
1. Med latterlige 200,- kroner i rabatt må målgruppen tydeligvis være grunnfjellet som kjøper sesongkort uansett. Da hjelper det også på at man kommer gratis inn på B-kamper, samt de andre "oppgraderingene" (som jo tross alt skal nevnes siden de er gjort) som nå kommer i kortet.
2. Men hvorfor prøver de da å selge til "massen" med å trekke frem at man _i tilleg_ sparer ekspedisjonsgebyr på 130,- kroner? Etter min mening avslører dette at LSK faktisk ikke har definert noen klar målgruppe, da denne "hundrelappen" må være et salgsargument ovenfor folk utenfor grunnfjellet.
Faren med dette er at man faller mellom stoler.
Så skal det også sies at det virker som LSK har jobbet med dette opplegget. Elkjøps supersøndag, samt de andre fordelene er jo gode salgsargumenter. Men det hjelper liksom ikke når gjennomføringen likevel kommer dårlig ut.
Og den Consumer VIPen synes jeg er et famlende forsøk på å etterligne noe Brann skulle gjøre på sin "NYE" stadion. Blir spennende å se hvor mange som selges.
Her var det mange synspunkter, men etter min mening er de i hvert fall konstruktive.
Ankerpunktet mitt må være at LSK må ha fokus på at administrasjonen også skal forbedre seg, ikke bare laget ute på banen.
Dette kommer til å bli mer og mer viktig slik som vi ser utviklingen i andre norske toppserieklubber.
Og etter kritikken om cuppakken, om at LSK kanskje i for stor grad venter at frivillige stiller opp og nå dette, synes jeg LSK begynner å balansere farlig nær en viss kant.
LSK skal være takknemlige for at klubben har - faktisk landets beste supporterklubb for øyeblikket. Ikke spill fallitt med dette.
Håper Fjøra leser i forumet ;p
mvh
Glenn
Edit: skulle være en i og y i "tidligere" i svaret til RonnieKommentar
-
Consumer VIP'en: 4.000,-
Standard sesongkort: 2.600,-
Ekstra i consumer VIP'en: Navn på setet, gratis kaffe og program.
Jeg sitter selv på Åråsen og drikker i snitt 2 kopper kaffe pr match og kjøper program hver gang. La oss se på matten:
13 matcher à 40 kaffekroner og 20 programkroner = 780 kr. DVS: Navneskilt på setet mitt: 620 kr!!!
Her er jeg redd klubben legger for mye i tilskuernes naivitet - skal man betale mer, noe jeg forøvrig ville gjort, må det være en merverdi i tilbudet!!!
Jeg bistår gjerne markedsavdelingen hva angår matematikk - det er tydelig at de trenger hjelp...
Åråsen: stedet for Norges DYRESTE KAFFE! - i alle fall om man kjøper Consumer VIP pakken...Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Sendte mail til Lauritzen og fikk til svar at sesongkortprisene var BEDRE(med store bokstaver som han sjøl skrev) i år enn i fjor. Jaja..
Undertegnede har aldri påberopt seg særlig matematikk-kunnskaper, men i mitt enkle hode er 2005-prisen på 2000 kroner for sesongkort på langsiden billigere enn 2400 kroner for 2006-sesongen - prisstigningen inkludert (begge priseksemplene er inkl rabatt før jul).
At LSK regner gratis vindusviskere og 10 prosent rabatt i enkelte butikker som en stor merverdi er sterkt overvurdert. Jeg tror minst 95 prosent av billettkjøperne driter i dette. De er interessert i hva 13 seriekamper i løpet av en sesong koster. Punktum finale.
Dessuten, slike fordelskort får du nesten kastet etter deg i alle sammenhenger nå. Det er vel like før det kommer fordelskort ved å være medlem i en syklubb.
Er det slik at LSK evt driter i sesongkortsalget, og satser på at stadion blir fylt opp likevel, så bør man si dette rett ut.
Mange av oss andre vil se det som svært positivt om LSK for en gangs skyld ikke lå på lista over de med dårligst sesongkortsalg.
Jeg tror et stort løft i salget kan gi positive ringvirkninger slik at andre, som ikke har kort, skjønner at her er det rift om billettene. Da vil de også sikre seg billetter til kampene tidligere enn de vanligvis gjør. Det kan igjen føre til en klar oppgang i tilskuertallet.
Tror jeg.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Glenn: Det er tydelig at kundene i dette tilfellet kun er de aller, aller ivrigste.
De kan kanskje selge mellom 500-1500 sesongkort til de som uansett skal på så og si alle kampene.
Jeg kan ikke skjønne at noen gidder å kjøpe sesongkort etter jul. For de aller fleste så kan det jo dukke opp en konfirmasjon, ett 30-årslag, en ferietur eller annet som gjør at man går glipp av en kamp eller to. Da taper man penger på å kjøpe sesongkort.
Etter årets billettangstsesong lå alt til rette for å selge mye sesongkort. Jeg har mange jeg kunne tenke meg å verve. Men nå er det ingen vits i å prøve å verve noen som helst. Det er nytteløst.
Da er det bedre å gi dem kontonummeret til LSK og be dem sette inn penger direkte av ren veldedighet.RoyVaadal.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Vestfold KanarisSendte mail til Lauritzen og fikk til svar at sesongkortprisene var BEDRE(med store bokstaver som han sjøl skrev) i år enn i fjor. Jaja..Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av superbøffelConsumer VIP'en: 4.000,-
13 matcher à 40 kaffekroner og 20 programkroner = 780 kr. DVS: Navneskilt på setet mitt: 620 kr!!!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RoyVaadalGlenn: Det er tydelig at kundene i dette tilfellet kun er de aller, aller ivrigste.
De kan kanskje selge mellom 500-1500 sesongkort til de som uansett skal på så og si alle kampene.Kommentar
-
Roy:
Det er tydelig for oss nå, ja.
Men jeg mener at argumentasjonen til LSK i informasjonsskrivet viser at de ikke har tenkt så tydelig.
For de aller ivrigste spiller ikke 130,- kroner fra eller til noenting.
Hadde LSK hatt de aller ivrigste som klart definert målgruppen, må jo dette regnes som å peke nese til dem.
Med andre ord har de bommet dobbelt kraftig fordi de ikke har gjort en skikkelig jobb.
Min kritikk går forøvrig lenger enn prisen.
Jeg synes fraværende webbestillingsskjema er vel så alvorlig som en for høy pris, dersom man ønsker å selge 2500+ sesongkort.
Noe som altså igjen viser slett jobb.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av stolte bønderJeg er glad jeg får sesongkort av lsk! GRATIS! hehe
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av stolte bønderjeg tror du har en litt dårlig dag i dag! siden du bare er negativ! har du en dårlig dag?Kommentar
-
En liten kontrast til vårt sesongkortsalg, Brann regner med og selge fantastiske 11.000 sesongkort!
Likte forøvrig skjema dems godt.Kommentar
-
En liten kontrast til vårt sesongkortsalg, Brann regner med og selge fantastiske 11.000 sesongkort!
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Er det noen som har kommet over prisoversikter over enkeltbilletter vs. sesongkortpriser hos konkurrentene og da spesielt de som selger mye sesongkort.
Det ville jo vært interessant da. Hvis Brann selger 8000+ sesongkort uten at det er noe særlig rabatt i forhold til å gå på alle kamper, da blir jeg imponert.RoyVaadal.Kommentar
Kommentar