Treninga lørdag 26. november

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Treninga lørdag 26. november

    På treninga på kunstgraset lørdag 1100-1230 stilte tjue mann. De tre keeperne, Steffi og Mifsud som begge ble spesialtrent av fysisk trener Jerome Bruner, og femten utespillere som trente formasjoner før kampen i morra. Forsvaret pluss Kiko trente på å spille seg raskt ut fra eget mål, mens angrep og midtbane trente (separat, iallfall til å begynne med) på angrep etter oppspill fra Halle (siden Kiko var i den andre gruppa). 11'ern i morra ser ut til å bli

    Heinz
    Stoffe-Anders-Frode-Shane
    Espen-Kiko
    Robbie
    Bjørn Helge-Arild-Magnus P

    Ellers deltok også Eirik Bertheussen, Trond Olsen, Andreas, Magnus M og Sasa (som ikke er reist hjem) på treninga. Kasey er down under for å pleie skaden (og forhåpentligvis ikke for å fete seg opp), Pål er småskada, og JP er vel operert og borte enda en måneds tid. Mato trener formodentlig med Hønefoss, og kan vel være på vei dit (bare på utleie, håper iallfall jeg).

    Alle vi to som overvar treninga var enige om at det var et ufyselig vær, og vi svikta begge stygt og gikk før det var helt slutt, han andre litt før meg.

    gilbert

    som SKAL se kampen i morra, etter at jeg var i utlandet torsdag/fredag og heller ikke (*§#&=*!) fikk tatt opp TV Norges overføring. Selv om jeg er blitt fortalt at jeg ikke har gått glipp av så mye, så var det jo likevel en Fugla-kamp på Åråsen der vi tok poeng fra den regjerende Royal League-mesteren
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #2
    Litt overraskende at Uwe velger å starte uten en utpreget venstre kant. Med Powell og Sundgot på topp, skulle en tro at det var ønskelig med en spiller på hver kant som kan fore de med innlegg. Nå har vi bare Riise.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      #3
      Synes vi trenger begge de sentrale midtbanespillerne. Da er det vrient å få plass til trond, robbie, magnus, B H og Arild. Robbie må jo nesten inn. Hadde håpa powell havna på benken, men da hadde vi vel fått minimalt med trykk i 16metern.

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        #4
        Enten er jeg blitt usynlig, eller så har jeg fått en skummel egenskap.. eller så farer du med halvsannheter, gilbert! I og med at det var dobbelt så mange tilskuere der, mener jeg.

        Helt tilslutt på treninga slo Christoffer noen innoverskrudde frispark av høy klasse (kvalifiserte ihvertfall til "Good ball!" utrop fra Uwe). Forsvarerne vant likevel mot angriperne, som ikke klarte å putte mer enn én gang, på retur - om de klarte det i det hele tatt.. dette er nemlig litt i gråsonen for hva jeg husker lenger fra treninga. Men det jeg vil huske en liten stund er ihvertfall Bjørn Helge Riise stå på 16 meter fra dødlinja+nesten ute ved sidelinja og skru ballen i fiin banan-bue; og lime den oppe i krysset.
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          #5
          Opprinnelig skrevet av gulost
          Enten er jeg blitt usynlig, eller så har jeg fått en skummel egenskap.. eller så farer du med halvsannheter, gilbert! I og med at det var dobbelt så mange tilskuere der, mener jeg.
          Jeg innrømmer det: Når jeg skreiv "alle vi to" var det hva man kaller dikterisk frihet. Det burde jo framgå av tonen, bl.a. den bevisste grammatikalske feilen. Men jeg lover å skjerpe meg, og vil heretter gi referater fra treningene med antall, navn og fødselsdato på de frammøtte, ikke bare for spillerne, men også for tilskuerne. Nei, det vil jeg naturligvis ikke.

          Imponerende at du holdt ut helt tilslutt. Da jeg stakk var jeg så kald på fingra at jeg bare så vidt fikk opp sykkellåsen.

          Såvidt jeg forsto på Röslers instruksjoner skulle Magnus P og Bjørn H ha ganske forskjellige roller på hver sin kant: Magnus skulle ta imot og holde på ballen, og sende videre til f.eks. Robbie (eller muligens Shane på overlapp). Bjørn Helge skulle ligge på offsidegrensa for å ta med seg ballen videre med farta og teknikken sin for å komme til innlegg (flere meget vakre på treninga i dag) eller avslutte sjøl. Han hadde minst én god avslutning til, i fart, av samme kvalitet som de gulost beskriver, som vel var fra dødball.

          gilbert

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #6
            Jeg tror vel grunnen til at det er Olsen som blir satt ut, er at han rett og slett ikke gjorde noen god match mot København. Som alle andre, registrerte jeg meget gode dødballer fra han, men jeg husker kun at han kom til 2-3 innlegg, og de ble stoppet av førsteforsvarer eller havnet for langt inn mot keeper hver gang. En ting jeg reagerte på: Jeg synes ikke Olsen virket så rask som jeg kanskje trodde, var det fordi backen til Køben var god? Jeg mener å ha sett Olsen mye kvikkere tidligere...
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Anders_Bakken
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 542

              #7
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Jeg tror vel grunnen til at det er Olsen som blir satt ut, er at han rett og slett ikke gjorde noen god match mot København. Som alle andre, registrerte jeg meget gode dødballer fra han, men jeg husker kun at han kom til 2-3 innlegg, og de ble stoppet av førsteforsvarer eller havnet for langt inn mot keeper hver gang. En ting jeg reagerte på: Jeg synes ikke Olsen virket så rask som jeg kanskje trodde, var det fordi backen til Køben var god? Jeg mener å ha sett Olsen mye kvikkere tidligere...
              At han er lynhurtig beviste han i hvertfall en gang...mot han nederlandske snauklipte køben speller'n som var meget hurtig til beins..og sinnsyk med ball...

              Kommentar

              Working...