KANARI-FANSEN OG LSK VOKSER OG VOKSER !

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    KANARI-FANSEN OG LSK VOKSER OG VOKSER !

    Sesongen 2005 var en kjempesesong for både KFL og LSK. Det bobler av kreativitet og arbeidslyst i store deler av klubb og fanklubb. På noen felt merkes det dog noen " voksesmerter ", her er vi ikke helt oppe på det nivået vi gjerne vil være på. Vi fyrer løs med info om ståa pr desember 2005 :

    UWE OG GUTTA : Mr.Røsler er en fantastisk mann. Jeg har ikke annet enn godt å si om jernmannen fra Leipzig. Han har lagd et bra mlijø, utvikla unge spillere, fått et bedre spillesystem og sprer positive vibber. På LSK-Kafeen klemmer han bestandig alle damer i lokalet. Bare denne lille gesten sier litt om hans sosiale antenner. Han har også et meget godt team rundt seg. Gunnar Halle er den rolige og sindige, materialforvalter Per Svendsen er alles far, fysio Terje Braathen er dyktig som få, Per Mathisen og LSK-styret støtter bra opp og Frank Grønlund jobber hardt for LSK. Sist, men ikke minst, må vi her nevne Jan Åge Fjørtoft, Per Berg og Tom Lund. Fjøra fikk mye kjeft i vinter, nå kan han peke nese til de som klagde på manglende satsing. Per Berg er vi rett og slett avhengig av, penga styrer fotballen, selv om vi liker det eller ikke. Tommy er etter sigende dritviktig i analysearbeidet til Uwe. I tillegg er jo mannen en glimrende samtalepartner for trenera. Det Uwe må bli flinkere på er coachinga i noen kamper, her var det mye rart i perioder. Det ble også for mye defensiv tankegang på enkelte av bortekampene i serien. Til slutt vil jeg håpe at LSK kjøper en spiss som er ULIK de andre spisstypene vi har. Oliver Occean kan være et godt valg, den typen angrepsspiller er alltid en hit under de rette trenervinger.

    MEDLEMSKAP I KFL : Ja, her ruller det og går. På denne tida av året, rett etter vi har sendt ut innbetalingsblankettene, har vi aldri vært i nærheten av å ha så mange medlemmer som nå. Vi har en sterk økning i ungdommer og hele familer med fuglafans, som også har starta å gå fast på kampene. Vi hadde jo et ekstremt bra høstsnitt i år, det er jo som regel på våren vi har hatt folk på Åråsen-kampene. Medlemskapsjobbinga kommer i 2006 til å foregå konstant. Vi vil ha en egen gruppe som følger opp, lager kampanjer, pusher på kampdagene mm. Spesielt moro har det vært å se de mange "gamle " traverne som nå er tilbake på Åråsen. Mer info kommer over nyttår, da vi vil lagge fram handlingsplanen for medlemskap. Allerede nå kan vi love rekordmange medlemmer i 2006.

    TRIBUNEORGANSIERING 2006 : I stedet for å sove på laurbærene etter den gode 2005-sesongen tar KFL nye steg i riktig retning.Følgende skjer :
    - Kanari-Feltet blir på samme måte som i år. Det vil si at det IKKE blir satt opp noen seter. Neste år vil vi satse på å styrke den venstre siden av feltet, der syngeorganiseringa har vært så som så i 2005.
    - NYHET ! KFL vil få et eget forsangerfelt midt på RB-tribunen. Dette for å få med seg de mange som sitter i svingen. Her kan man altså utøke antall syngende og klappende med mange, mange hundre mennesker. Nøye kontakt med K-Feltet, utdeling av flyere, verving av medlemmer er stikkord for dette forsangerfeltet på kampdagene.
    - Midt på Strømmen-Storsenter-tribunen vil " Conten " fortsatt være et reint LSK-felt. Mye kjeft til dette feltet i 2005, men her merket man en fin stemningsframgang de siste kampene.
    - Sanggruppa i KFL har vært høstens stor positive nyhet. At det bobler over av sanger er nesten et understatement i disse dager. At resten av supporter- Norge står på stedet hvil / tilbakegang, og ergrer seg grønn over stemninga vi får til, må vi bare kose oss over.

    " FUGLAS TENKETANK " : KFL og LSK har satt i gang ei gruppa som jobber med hvordan vi kan få flere NYE tilskuere på Åråsen. I tillegg jobber man med opplegg for medlemskap i KFL / LSK ( les over om handlingsplan i KFL ). Personlig synes jeg dette er grisespennende. Her har vi en del mennesker som er villig til å bruke tid, krefter og engasjement til å få med mange folk på kampene. LSK budsjetterer med 8000, men vi SKAL slå rekorden fra 1977 med ca 8400 pr kamp. Med konkrete tiltak til hver eneste hjemmekamp skal vi rett og slett overraske folket med gode tilskuertall.

    UNDERGRUPPER : Positive tiltak på punktet over er umulig å få til uten de mange undergruppene / kontaktpersonene som har dukka opp i KFL. Positive krefter i KFL kommer jo alltid LSK til gode i for av forbedrede tilskuertall, økt omsetning på shopen, bedre stemning etc. I 2005 dukka det opp aktive undergrupper som paddehatter. Vestfold Kanaris, Hadeland Kanaris, Gjerdrum Kanaris , Team Scooter, Brasseberget, Aurskog/ Høland Kanaris, Råholt Kanaris etc. Lista er mye lenger, vi kommer tilbake med en oversikt på nyåret. Det er egentlig å takke og bukke for jobben disse har gjort. Vi må heller ikke glemme de mange gode grupperingene av sittekanaris som vi har. Både Felt C, Conten og gutta på Felt G har stått på for fugla.

    TIFO : Den nye Tifogruppa, LSK-TIFO, har fått " satt seg " skikkelig. Man har nå 10-20 stykker som omtrent har dette som en livsstil. Det er kanskje ikke så mange som veit at 4-5 stykker har vært på lokalet omtrent hver dag under hele sesongen. Dem har sydd flagg, ordna bannere og fiksa tribunen før og etter kamper. Mange av disse folka er mellom 15 og 18 år, noe som gjør det enda mer imponerende. Det beste med LSK-TIFO er at de alltid setter KFL og LSK FORAN seg sjøl. Her har mange eldre noe å lære, når man tenker på de mange stupide debattene vi ser på liste og forum. 2006 blir et bra Tifo-år, sann mine ord.

    TURER : I 2006 sater vi på at noen turer blir " bomber-turer". Det vil si at vi plukker ut noen få bortekamper som vi skal få med veldig mye folk. Satsingene på sånne turer har gått litt i glemmeboka. Hvilke turer det blir får vi vente litt med.

    ARRANGEMENT : Ja, hva faen hadde KFL vært uten de mange som hjelper til på Åråsen, feltet, stander, Martins, LSK-Kafeen mm. Ingen nevnt, ingen glemt. Vi kan i alle fall konstantere at Kafeen fikk sitt gjennombrudd på treninga dagen før cupfinalen. Da fikk mange nye kanaris sett hvor koselig og moro det er på Kafeen.

    HUMBUG , WEB-SIDA OG KANARI-TV : Jeg bøyer meg i støvet over jobbinga på disse feltene i år. Kanari-Tv er jo unik i norsk målestokk, programmet er jo blitt en klassiker på mange fronter. Vi er en gjeng som MÅ se en haug av KTV-sendinger på puben før en kamp. Hvis vi ikke får sett noen klipp fra noen av Vif-kampene i år er det liksom ikke kampdag. Ingen skal si at vi ikke beholder barnsligheten i oss !

    Så over til det som ikke er så positivt. Spesielt LSK / LSK-MARKED har mye å gå på :

    SESONGKORT : Vil Per Berg & co egentilg selge sesongkort ? Dette spørsmålet er høyaktuelt etter man la fram opplegget rundt sesongkort. Der har man greid kunststykket å selge sesongkort etter 1/1 2006 UTEN rabatt. Før jul er det en rabatt på kr 200, noe som tilsvarer en kamps rabatt. Man forsvarer dette med en haug av rabatter på diverse butikker, du kan få noe gratis kaffe på noe de har kalt " Consumer VIP" etc.Det er så man får lyst til å skrike, skrike og atter skrike i avmakt over dette søppelet. Lær dette ,LSK-Marked : FOLK GIR FAEN I RABATTER PÅ VINDUSVISKERE OG PIZZA NÅR DE SKAL KJØPE SEONGKORT ! Dette pisset gikk vel av moten en gang på 90-tallet, utenom i ØIE As / LSK-Marked. Her tror man altså, i edru tilstand, at dette er en bra pakke for folk flest. I tillegg skjer dette litt over en måned etter billettpakkene til cupfinalen. Personlig har jeg alltid ment at pris er noe oppskrytt som viktighetsgrad for om folk går på kamp, men man kan jo ikke lage et sesongkort der man etter 1/1 ikke har ei jævla krone i rabatt. Da må man i tilfelle kjøre knallhardt på bekvemmelighetsfaktoren, det vil si folks glede over å slippe å kjøpe enkeltbilletter. Vi får håpe LSK-Marked har en agenda for dette på gang, sånn at vi får solgt noen sesongkort.

    JOBBEN MOT PERSONMARKEDET : Tror Per Berg & co at ting går av seg sjøl ? Spørsmålet er dessverre like høyaktuelt som punktet over. Problemet med markedsavdelinga er denne :
    - Man er få som jobber mot personmarkedet. Fra 1/8 2004- 1/5 2005 var det INGEN i LSK-Marked som jobba mot personmarkedet. Dette ble overlatt til ildsjeler ( les KFL ). Nå er det satt at en mann med noen timer i uka. Alle vi skjønner at sponsorer er viktige for å snu underskuddet, men det må jo gå an å ha to tanker i huet samtidig. En bedrift med 45 mill i omsetning som satser noen få timer i uka på personmarkedet. Man kan få migrene av mindre.
    - Det mangler fullstendig en plan for jobbinga mot personmarkedet. Nesten alt er på impuls/ dugnad de siste dagene før kamp. Alt er en haug av vyer, uten den minste forståelse for at hard og jevn jobbing er det ENESTE som hjelper.
    - Kreativiteten er ikke akkurat på høygir. Alltid er det KFL som kommer med gode ideer, nesten aldri er det motsatt. Dette gjelder også styret i LSK, som sjelden eller aldri er pro-aktive på dette feltet. At de fleste folka i Marked / LSK er greie folk og fuglafans , må ikke skygge for en oppvask på dette feltet. Jeg frykter dessverrre at enkelte tar det som gitt at KFL nok en gang skal gjøre grovjobbinga.
    - Billettsystenet er det stadig rot med. Men i LSK skal man jo ikke diskutere, det er lettere med ansvarsfraskrivelse.
    - Man velger å ikke ansette en arrangementssjef. Her har man lent seg mot to-tre frivillige personer, som har gjort alt på sin fritid. Disse har gjort en glimrende jobb. LSK er kjent for bra arrangement, sikkerhetsopplegg, spekaertjeneste mm. Dette har imidlertid kosta, en av hovedpersonene bak denne suksessen ( mange vil si selve hovedpersonen ) har nå trukket seg ut av hele LSK. Andre er mer og mer oppgitt over at man ikke får en mann på plass i denne viktige oppgaven. Til og med Ham-Kam har en mann i en sånn jobb, men altså ikke fugla.


    Mvh Arild Myklebust !
    - som er imponert over engasjementet rundt klubben og KFL. Vil også takke folket for den fantastiske cupfinalefesten i Lillestrøm. Rørende var det. Sjelden eller aldri har LSK og KFL stått så sterkt i området vårt, folkelighet er vi flinke på !
Working...