Kan Kasey bli norsk statsborger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #41
    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
    Helt riktig som Roy sier, det er ikke mulig for Kasey å få dobbelt statsborgerskap. Noen mulighet for å spille for Norge har han vel uansett ikke. Har man spilt landskamper for en nasjon kan man ikke spille for en annen nasjon senere selv om man bytter statsborgerskap. Det gjelder vel også aldersbestemte landskamper.
    Dette har riktignok fint lite med Kasey å gjøre, jeg tror ikke han er opptatt av å spille for Norge, men jeg tror du tar feil. Det finnes flere eksempler på spillere som har landskamper for forskjellige land - også på alderbestemte landslag. Ryan Giggs spilte f eks for England schoolboys før han fikk det for seg at han var waliser.

    Kommentar

    • Sem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2005
      • 1626

      #42
      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Ryan Giggs spilte f eks for England schoolboys før han fikk det for seg at han var waliser.
      Men han spilte vel ikke på U-21? Jeg tror det er der grensa er...

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        #43
        Selvfølgelig har han ikke spilt U-21 for England. Han har vært fast for A-laget til Wales siden han var 17. Uten at det har noen betydning i denne sammenheng.

        Jeg hadde aldri tidligere hørt om regler som forbyr skifte av landslag etter at man har skiftet statsborgerskap, men et internettsøk på FIFA-sidene viser at du har rett. Jeg tenkte på de klassiske eksemplene som Puskas (Ungarn og Spania) og Di Stefano (Argentina, Colombia og Spania), men FIFA har i ettertid gitt regler som sperrer for skifte av landslag etter at man har fylt 21.

        Uten at jeg helt skjønner hvorfor vi diskuterer dette her. Det kan ikke ha noen betydning for Kasey.

        Kommentar

        • Sem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2005
          • 1626

          #44
          Det er nettopp derfor Giggs kan spille for Wales; fordi han kun har spilt på England schoolboys. Finnes det eksempler på spillere som har spilt på to forskjellige landslag?

          Det har ikke noe med tråden å gjøre, så nå gir jeg meg.

          Kommentar

          Working...