Kan Kasey bli norsk statsborger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    • Nov 2003
    • 3360

    #21
    Helvete! Dette spørsmålet var det jeg som stilte!

    Min sak

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      #22
      Fjøra sa at de jobbet med dette, men det virket ikke som om de hadde tatt det opp med Kasey !?

      .
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5099

        #23
        Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
        Fjøra sa at de jobbet med dette, men det virket ikke som om de hadde tatt det opp med Kasey !?

        Fjøra sier til VG:

        Vi er i samtaler med Kasey om norsk statsborgerskap, så får vi se om han tilfredsstiller kravene, sier Fjørtoft.

        Wehrmann selv skal være interessert i å få norsk pass.

        Kommentar

        • 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

          #24
          Re: Kan Kasey bli norsk statsborger

          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Jeg synes LSK snarest bør begynne å jobbe for å endre denne regelen, f.eks. til maks. 3 spillere. Jeg vet ikke hvor fort en slik regelendring kan bli gjennomført, men saken bør i hvert fall tas opp ved første anledning, dvs. neste fotballting. Jeg tror dessverre det blir vanskelig å få med Fotball-Norge på en oppmykning av denne rasistiske regelen som i praksis utestenger mange talenter fra norsk fotball.
          Neste fotballting er i Stavanger andre helgen i mars 2006, men det blir neppe enkelt å få hevet taket til tre spillere. For det første må det skje gjennom endring av kampreglementet hvilket krever 2/3 flertall. For det annet er fristen for forslag 16 uker før tinget. Det betyr at hvis forslaget ikke allerede er fremmet, så er det for sent for denne gang.

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #25
            Opprinnelig skrevet av veiron
            Opprinnelig skrevet av McGuffy
            Wehrman har vært gift med sin norske kjæreste i flere år.
            Trudde det ble hetende kone når man ble gift jeg..
            Slutter man å være kjærester når man gifter seg?? Det forklarer i såfall en del...

            :shock:
            Umm... har du vært gift, Veiron? HVORFOR ble ikke jeg informert??? :lol:
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • Melbourne
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Jan 2004
              • 14

              #26
              Nå har jeg bodd i Australia i snart 8 år og følger med på fotballen her nede... stor forbedring med ny profesjonell liga dette året... men av alle jeg har snakket med er det ingen som never Kasey i noen som helst landslags-sammenheng... tror det skal rimelig mye til om han blir tatt ut til VM laget til Australia...


              foresten hvis Lillestrøm skal til australia og handle igjen burde de kikke på christian Sarkies.. 18 åring med gullfot.

              Kommentar

              • bartlet77
                Medlem
                Hoffnarr
                • Sep 2005
                • 46

                #27
                Re: Kan Kasey bli norsk statsborger

                [quote="10.09.50"]
                Opprinnelig skrevet av Bøffel
                Neste fotballting er i Stavanger andre helgen i mars 2006, men det blir neppe enkelt å få hevet taket til tre spillere. For det første må det skje gjennom endring av kampreglementet hvilket krever 2/3 flertall. For det annet er fristen for forslag 16 uker før tinget. Det betyr at hvis forslaget ikke allerede er fremmet, så er det for sent for denne gang
                Jeg tror at FC Lyn har levert forslag til fotballtinget om å endre kampregelemntetes §2-3 bokstav a), så den kommer nok opp ja.

                Hilsen
                Bartlet77
                -som leverer sin juridiske spesialoppgave om fotballforbundets kampreglement §2-3 i april neste år

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #28
                  Re: Kan Kasey bli norsk statsborger

                  [quote="bartlet77Hilsen Bartlet77
                  -som leverer sin juridiske spesialoppgave om fotballforbundets kampreglement §2-3 i april neste år[/quote]

                  Og hva blir budskapet der? Noen synspunkter av betydning for Sportsklubben?

                  Kommentar

                  • bartlet77
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Sep 2005
                    • 46

                    #29
                    Vel, kan ikke forskuttere konklusjonen, men hele grunnlaget for valg av oppgave er at fotballforbundets kampreglement er tvilsomt i forhold til norsk lovgivning.

                    Kommentar

                    • RoyVaadal
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 4055

                      #30
                      I flg. nyhetstråden så er ikke Kasey villig til å oppgi sitt australske statsborgerskap. Han søker altså om å bli norsk med dobbelt statsborgerskap. Ta en titt på det aller første innlegget i denne tråden. Da vil man se at reglene er langt strengere enn for dobbelt statsborgerskap enn for å få norsk statsborgerskap ved å oppgi sitt gamle.

                      Artikkelen i nyhetstråden konkluderer også med at Kasey helt klart oppfyller vilkårene til norsk statsborgerskap. Men de har ikke fått med seg dette skillet mellom enkelt og dobbelt statsborgerskap.

                      Konklusjonen blir at artikkelen gir oss LSK-supportere urealistiske håp om at Kasey kan bli norsk. Så lenge han står på dette med å beholde sitt australske pass, så ser det dessverre ikke lyst ut.
                      RoyVaadal.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        #31
                        Tror egentlig ikke det er så problematisk som du tror, så lenge han har en god grunn til å beholde sitt gamle pass. Tror mulighetene for landslagsspill er god nok grunn. Men vet jo ikke noe mer enn deg.

                        Tror det er viktig å legge merke til at "blant annet" ikke utelukker andre grunner. Men vi får se.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #32
                          Da har det gått laaaang tid i denne saken.
                          Så lang behandlingstid kan det da ikke være?

                          Tipper at dette uansett strander på at Kasey ikke er villig til å oppgi sitt australske pass. Dersom han hadde vært det så kunne han blitt norsk uten problemer. De norske reglene ser ut til å være såpass strenge at de ikke gir dobbelt statsborgerskap i Kaseys tilfelle.


                          En annen tråd om samme temaet:

                          Det ser ut til at KikoKaseyOccean-problemet går mot en løsning. Ifølge dagens RB blir Kasey Wehrman norsk statsborger: "I januar skal Kasey Wehrman signere de første papirene som etter hvert skal gjøre ham til norsk statsborger. LSK kan kun bruke to spillere utenfor EØS-området. I tillegg til Wehrman tilhører for
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            #33
                            hmm...Kasey har vel ikke no sjangse på landsen i australia, og skal han få mer spilletid så burde han jo skaffe seg norsk pass.
                            Han er jo ikke særlig attraktiv på det europeiske markedet heller pga denne EU-regelen. Så skulle han ønske og forlate fugla (gud forby) en gang så burde han gjøre det for egen del.

                            Dessuten, han blir vel i Norge til slutten av karrieren tenker jeg. Kanskje han drar tilbake down under siste sesongen sin for å få litt mer australsk øl...
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • Vidarw
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Apr 2006
                              • 67

                              #34
                              kasey

                              Skulle ikke wehrmann få norsk statsborgerskap til nyttår?
                              Noen som veit hvordan denne saken ligger ann

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                hmm...Kasey har vel ikke no sjangse på landsen i australia.

                                Er vel ikke lenge siden han ble tatt ut nå. Var vel etter at denne ble skrevet?

                                Kommentar

                                • Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1453

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Er vel ikke lenge siden han ble tatt ut nå. Var vel etter at denne ble skrevet?
                                  Kasey spilte Australias siste landskamp og det var etter at dette ble skrevet. Tror han vil vente å se hva som skjer med LSKs klage på denne regelen uansett. Forstår det godt hvis Kasey ikke vil bli norsk statsborger. Så lenge han har en ørliten sjanse for å spille i neste VM for Australia er det nok uaktuelt.
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                  Kommentar

                                  • Kanarizz2
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 355

                                    #37
                                    Er det ikke sånn at vis han har Norsk og Australsk pass, så kan han velge hvilket land han vil spille for? 4 LSK spillere på det Norske landslaget det..
                                    ------Sørum kanaris------

                                    100% Støtte

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                                      Er det ikke sånn at vis han har Norsk og Australsk pass.
                                      Norske regler utelukker at Kasey kan få dobbelt statsborgerskap. Blir han norsk så er han ikke lenger austraLSK. Les lenger opp i tråden for mer info.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1453

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                                        Er det ikke sånn at vis han har Norsk og Australsk pass, så kan han velge hvilket land han vil spille for? 4 LSK spillere på det Norske landslaget det..
                                        Helt riktig som Roy sier, det er ikke mulig for Kasey å få dobbelt statsborgerskap. Noen mulighet for å spille for Norge har han vel uansett ikke. Har man spilt landskamper for en nasjon kan man ikke spille for en annen nasjon senere selv om man bytter statsborgerskap. Det gjelder vel også aldersbestemte landskamper.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        • Diamanten
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Nov 2006
                                          • 68

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Noen mulighet for å spille for Norge har han vel uansett ikke. Har man spilt landskamper for en nasjon kan man ikke spille for en annen nasjon senere selv om man bytter statsborgerskap. Det gjelder vel også aldersbestemte landskamper.
                                          er det andre regler for dette i fotball enn i andre idretter? tenker paa slik som Katja Nyberg som naa spiller paa det norske handball landslaget, hun maatte bare vente enn viss periode fra sin forrige landskamp (2 aar eller noe) foer hun kunne spille for Norge.

                                          Kommentar

                                          Working...