Sundgodt eller ikke..

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

Denne statistiske sammenligningen mellom Tom Lund og Sundgot holder ikke mål.
    Harald Bratbakk må jo da være mye bedre enn det tom Lund var, han scorer jo mye mer...

Sundgot scorer en del mål, men bommer på enda mer. Er til tider veldig frustrerende å se på Sundgot, han har ikke akkurat en spillestil som gjør han til publikumsyndling.

Blandt våre 5 spisser, vil jeg rangere han på delt 2.plass. Foretrekker riktignok Mifsud på grunn av underholdningsverdien.

Min rangering: Occean, Mifsud, Sundgot,Haddad, Powell, Myklebust.

Uansett vil nok alle få sjansen mange ganger i løpet av en lang sesong.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• general
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1150

Hva i helvete er dette for en diskusjon.

Arild Sungot er LSK toppscorer gjennom tidene. Så sier noen at det er fordi han har vært her lenge, men er ikke det positivt da at SUndgot er en ekte fugl?? At han vil være her nesten hele livet til tross for at fansen slenger dritt til han. ER DET NOE RART HAN IKKE KLAPPER tilbake når vi synger sangen hans.

Hadde det vært meg så hadde jeg heller spilt i 1.div. Hadde faen meg ikke tatt imot noe dritt fra idioter (Sundgot har vel spilt lenger i fugla enn noen av dere har vært supportere)
      Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Fridtjof
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2005
        • 2120

Er selvfølgelig klar over at den sammenlikningen utelukket en god del faktorer. Men den var ment for å gi et visst perspektiv av hva Sundgot har gjort for oss...

Det sammenlikningen du drar videre med Brattbakk er faktisk litt interessant. Brattbakk har nesten gjennom hele karrieren sin spillt på lag i ekstrem medgang. Da Tommy spillte var Lillestrøm et lag i førende posisjon i norsk fotball, og jeg tviler litt på at Tommy kan ses tilbake på som den ENESTE store spillern vår da... Det er ingen tvil om at det er lettere å score for et lag i medgang.

Forskjellen ligger her i at Mesteparten av tiden Sundgot har spillt hos oss har vi vært et middelmådig tippeligalag. Det er jo ikke mange sesongene han har kunnet score på ren medgang.
        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
          Da Tommy spillte var Lillestrøm et lag i førende posisjon i norsk fotball, og jeg tviler litt på at Tommy kan ses tilbake på som den ENESTE store spillern vår da...
          Tommy spilte på landslaget når LSK var i 3. divisjon (dagens 2.), omtrent samtidig var han aktuell for Ajax (dagens Chelsea).

Slutt å sammenligne epler og pærer. Tommy var best og har fått statue, Sundgot har vært god og viktig de siste sesongene, og jeg håper han fortsatt vil være med å kjempe om en plass på laget.
          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• maurakanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 641

Vi ser jo fra kampen idag at sundgot starter på benken, og at powell , haddad spiller fra start
            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• fugla_4_ever
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 467

Som tideligere Sundgot hetser, ønsker jeg bare å si unnskyld på vegene av alle de som fremdeles holder på. Han scorer mange mål, og har evig med tillit. Jeg har gitt opp tanken om at alle LSK trenere tar ut feil lag. Arild er god, for god for utakknemmelighet!

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4400

Å herregud, steng denna tråden da.

Sundgot er en av oss
                Sundgot scorer mest
                Sundgot er en av våre viktigste

PUNKTUM
                ..................

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1022

kunne ikke vært mer enig. vi må støtte alle fugla gutter på lik linje!
                  mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• Mr. Hopperstad
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Aug 2005
                    • 28

I Tippeligaen 2005 var det tre spillere som scoret mer enn Arild, Occean var ikke en av dem. Hvorfor diskuteres egentlig Sundgots kvailteter hele tiden, han scoret elleve mål i år! Vi skal være glad for den gode og brede stallen klubben nå har opparbeidet seg!

PS! Forumet er en plass for alle, om man er 17år eller 70år, spiller ingen rolle. Fotball er en idrett som skal være åpen for diskusjon. La ikke patriotismen tåkelegge fugleblikket fullstendig! Hvis en kanarifulg gjør en dårlig prestasjon, må det være lov å si fra om det! Men få ut frustrasjonen over en øl på Martins etter matchen, og ikke hold på den som en premenstruell kvinne i overgangsalderen...
                    *BRASSEBERGET*

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Jeg vil få påpeke før jeg sier annet at selv om jeg har reagert på nordbys noget infantile påfunn tidligere, har gutten blitt bedre. Faktisk har han i det siste grenset opp mot fornuft(dette er et kompliment, og det er sjelden vare fra meg).

Hva rubinho og hans antisundgotisme angår stiller jeg meg totalt uforstående. Jeg har vært gjennom dette hundre ganger, og orker ikke å legge frem alle argumentene mine for at Arildo er god igjen. Det er en god grunn til at Brann ville ha ham for bare to år siden, det er en god grunn til at Arild har scoret 25 mål på to sesonger. Gutten er god, ferdig med saken.

Hvem som bør spille av de sannsynlige fem spissene neste år er jeg litt mer ambivalent til, så lenge det blir mål er jeg fornøyd. Men jeg ser uansett gjerne at Arild belønnes for sin lojalitet og gode spill gjennom fornyet tillit. Uansett, alle våre spisser har nå enorm konkurranse å forholde seg til, ettersom vi nå har den beste dekningen der i klubbens historie og i eliteserien. Dette vil føre til at alle stiller skjerpede som fy til våren, og på tross av at jeg ikke er helt komfortabel med denne plutselige luksusproblematikken, kan jeg ikke skjønne annet enn at klubben vil tjene stort på dette.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

Jeg vil få påpeke før jeg sier annet at selv om jeg har reagert på nordbys noget infantile påfunn tidligere, har gutten blitt bedre. Faktisk har han i det siste grenset opp mot fornuft(dette er et kompliment, og det er sjelden vare fra meg).

Hva rubinho og hans antisundgotisme angår stiller jeg meg totalt uforstående. Jeg har vært gjennom dette hundre ganger, og orker ikke å legge frem alle argumentene mine for at Arildo er god igjen. Det er en god grunn til at Brann ville ha ham for bare to år siden, det er en god grunn til at Arild har scoret 25 mål på to sesonger. Gutten er god, ferdig med saken.

Hvem som bør spille av de sannsynlige fem spissene neste år er jeg litt mer ambivalent til, så lenge det blir mål er jeg fornøyd. Men jeg ser uansett gjerne at Arild belønnes for sin lojalitet og gode spill gjennom fornyet tillit. Uansett, alle våre spisser har nå enorm konkurranse å forholde seg til, ettersom vi nå har den beste dekningen der i klubbens historie og i eliteserien. Dette vil føre til at alle stiller skjerpede som fy til våren, og på tross av at jeg ikke er helt komfortabel med denne plutselige luksusproblematikken, kan jeg ikke skjønne annet enn at klubben vil tjene stort på dette.
                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• fjacob82
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 1509

Herregud for en tråd....

Sundgot eller ikke? Er klart det er Sundgot vel? En lojal jævel (positivt ment) som jeg håper fortsetter å kjempe for fugla.

Greit, innrømmer at jeg har blitt frustrert noen ganger med teknikken hans men alt i alt så er han veldig plasseringsdyktig og har faktisk scora 11mål. Ikke dårlig bare det.

Men, Sundgot bevist en gang for alle hvor viktig han er for fugla når han satte 2-2 straffa i cup-finalen. Der viste han hvor kald han er i sånne situasjoner, og dyktig. Resten av kampen gikk jo til helvete, men akkurat da var han gud for meg.

Sundgot er en kjemper, og var det ikke for han (og unge herr Holm) hadde ikke vi vunnet over VIF hjemme.

Alt i alt, Sundgot er gutten vår, og fortjener bedre enn all den dritten han har fått.
                          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                          *Brasseberget*

Kommentar

• PA
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 500

Grusom B (Lasse Kongo) Skrevet: 11:48 - Mandag 12 Des 2005 Tittel:
                            Jeg har vært gjennom dette hundre ganger, og orker ikke å legge frem alle argumentene mine
                            Noen ting er vi ihvertfall enig om... :roll:

når det gjelder dette temaet skjønner jeg ikke at vi gidder og diskutere engang.. det er ALDRI noen som blir enig når det gjelder denne debaten!

Jeg synes vi bare skal lukke denne debaten! :?

Kommentar

• ThejaSundgot
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Sep 2005
                              • 57

Sms- kampanje ?

I går (tror jeg) leste jeg det om Sundgot og alt det virrvarret i RB. Han .. lederen for kfl s at de hadde starta en sms-kampanje for han osv .. veit dere no' om den?
                              Sundgot 4 ever !
                              LSK Foralltid,

-ThejaMor <33

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

Redd lønna frister Arild (RB 16.12.05)

LILLESTRØM:
                                Arild Sundgots lagkamerater håper han sier nei til Stabæk. Men de frykter at lønnstilbudet blir så høyt at han kommer til å gå fra LSK.

SPLITTES: LSK-kaptein Frode Kippe (t.h.) er redd Arild Sundgot får et så godt økonomisk tilbud fra Stabæk, som han ikke kan si nei til. SPLITTES: LSK-kaptein Frode Kippe (t.h.) er redd Arild Sundgot får et så godt økonomisk tilbud fra Stabæk, som han ikke kan si nei til. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Av: Per Kristian Torvik

– Hvis Stabæk har bestemt seg for at dette er spissen de vil ha sammen med Daniel Nannskog, må en regne med at Arild vil å få et knalltilbud, sier kaptein Frode Kippe, som er på ferie i Egypt.

Han har problemer med å forstå at visekapteinen og kameraten i det hele tatt er havnet i en situasjon, der han sitter på Kanariøyene og lurer på fotballframtida si bare dager etter at LSK har avsluttet en suksessrik Royal League.

– Han har jo vært toppscoreren vår i flere år. Jeg kan ikke se det er spesielt lurt å kvitte seg med ham. Skal vi nå våre mål, må vi ha en bred stall med god kvalitet. Arild oppfylle alle krav til dette. Jeg må bare håpe at han blir.

Klok gutt
                                Per Magne Misund slutter seg til disse uttalelsene. Han sa det samme da Peter Werni måtte gå fra klubben – og fikk kjeft av ledelsen den gangen.

- Å forstå at han skal forsvinne er vanskelig, for han er både en lagkamerat og en god venn. Kontinuitet er viktig i et lag. Han er en av dem som har vært med lengst, sier Per Magne.

Han er også redd at lønnstilbudet blir så høyt at det blir umulig å si nei.

– Jeg håper ikke at det skal avgjøre saken. Arild er en vanvittig klok spiller, som gjør andre gode. Vi trenger ham.

Espen Søgård håper Sundgot rister av seg skuffelsen over å høre at han kan bli solgt og bestemmer seg for å kjempe videre med LSK.

– At Stabæk forsøker seg, skjønner jeg godt. Men det er best for Arild og oss at han blir, for vi skal være med å prege eliteserien neste år. Til sist tror jeg det er det som vil friste ham mest.

– Hva synes du om håndteringen fra LSK?

– Det er ikke mitt bord. Jeg vet ikke noe om hva som ligger bak. Men jeg har fått med meg at det var mange negative reaksjoner blant folk i Lillestrøm, da jeg var en tur ute, sier Espen.

Tenker
                                Arild Sundgot forsøker å slappe av på Kanariøyene noen dager. Der har han mottatt mer enn 300 sms-meldinger fra LSK-supportere.

– Hyggelig, men jeg er nødt til å slå av telefonen i perioder.

– Har du bestemt deg for hva du skal gjøre?

– Nei, det venter jeg med. Jeg skal blant annet ha en ordentlig prat med familien min og høre hva de råder meg til.

– Har du fått noe tilbud fra Stabæk?

– Jeg har snakket med dem, men det er ikke kommet noe konkret forslag til kontrakt.

– Lagkameratene dine vil ha deg med videre, men er redd for at lønnstilbudet blir så høyt at du ikke kan si nei til Stabæk?

– Jeg blir overrasket om det er lønna som avgjør om jeg går eller ikke. Jeg vil jo ikke ha mindre betalt, men det er nok andre ting som blir avgjørende for hva jeg velger, sier Arild Sundgot.

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

Jeg håper, og trur, at det blir med denne saken som med salget av Solskjær fra ManU til Tottenham for en tid tilbake. Klubbene er forsåvidt enige, men Arild velger neppe Stabæk framfor LSK.

Arild er langt viktigere for laget enn en god del supportere ser ut til å klare å verdsette. Og skulle han forsvinne nå, vil vi om et halvt år sitte med fire spisser, med en ekkel sårbarhet i tilfelle skade på f.eks. Occean.
                                  Med de spissene vi har pr i dag + Robbie, har LSK på papiret et fenomenalt lag offensivt fra januar av.
                                  Knurr...

Kommentar

• sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

Budstikke i dag, fredag:

Vet ikke hva jeg selv vil

Arild Sundgot har ennå ikke pratet med Stabæk-trener Jan Jönsson. Sundgot er usikker på om han velger Lillestrøm eller Stabæk.
                                    Tor Bjørnar Holmlund

– Jeg vet ikke selv hva jeg kommer til å gjøre. Det er en vanskelig avgjørelse, sier Arild Sundgot til Budstikka på telefonen fra Gran Canaria.

27-åringen legger ikke skjul på at han føler han er kommet mellom barken og veden. Bak spillerens rygg bestemte LSK-ledelsen seg for å selge Sundgot til Stabæk. De to klubbene er blitt enige om en overgangssum som til sammen er verdt 4 millioner kroner. Det eneste som gjenstår er selvfølgelig at Arild Sundgot bestemmer seg for om hjemmebanen neste år heter Nadderud eller Åråsen.

– Hva synes du om behandlingen du har fått av Lillestrøm?

– Jeg regner med du forstår at jeg ikke ønsker å kommentere akkurat det.

– Du har kontrakt med Lillestrøm ut 2007-sesongen. Er det et problem for deg å spille for Lillestrøm etter denne hendelsen, hvis du ikke velger Stabæk?

– Nei. Jeg tror ikke det vil være noe problem for meg, sier Sundgot.

Fin klubb

I et intervju med Romerikes Blad, sier Sundgot at han ikke på noe tidspunkt har hatt planer om å forlate Lillestrøm.

– Alle drømmer om utlandet, og det gjør også jeg. Men andre norske klubber har jeg aldri vurdert å gå til, sier Sundgot til Romerikes Blad.

– Hvordan opplever du Stabæk?

– Stabæk er en fin klubb som har en god organisasjon. Det er sikkert en bra klubb å være i, sier Sundgot til Budstikka.

– Hvordan ser du på det å spille sammen med Daniel Nannskog?

– Det blir vanskelig for meg å si. Jeg har ikke sett så mye av det han har gjort, sier Sundgot.

Ikke pratet med Jönsson

Arild Sundgot sier han kommer hjem til Norge 21. desember. Da vil han trolig også sette seg ned for å ta en prat med Stabæk-trener Jan Jönsson. For han har fortsatt ikke pratet med personen som kan bli hans nærmeste sjef de kommende årene.

– Jeg har ikke pratet med Jan Jönsson. Men jeg kommer hjem til Norge 21. desember, er alt Sundgot vil si.

– Vet du når du kommer til å bestemme deg?

– Nei, det vet jeg ikke. Jeg må tenke meg godt om, sier Arild Sundgot.

Tom Schelvan sier til Budstikka at Stabæk-trener Jan Jönsson ennå ikke har pratet med Sundgot.

– Derfor tror jeg heller ikke dette blir klart før både Jan Jönsson og Arild Sundgot kommer tilbake. Og det blir den 21. desember, sier Tom Schelvan.

Les sportsleder André Strømnes' kommentar i Budstikka fredag:

Arild Sundgot vil være en fantastisk fangst for Stabæk. Samtidig er det viktig å huske at fotballspillere også er mennesker.

(Budstikka.no 16.12.2005 kl. 08:15)

Kommentar

• ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

Re: Sms- kampanje ?

Opprinnelig skrevet av ThejaSundgot
                                      I går (tror jeg) leste jeg det om Sundgot og alt det virrvarret i RB. Han .. lederen for kfl s at de hadde starta en sms-kampanje for han osv .. veit dere no' om den?
                                      Sundgot 4 ever !
                                      Han = Petter.. Og meldingen er som følger:

"Hei: Vis Sundgot deres støtte. Send han en mld om at han må bli. Nr er: 98234228. Send denne videre til alle som støtter han!"

Sånn.. Da kan alle som ikke allerrede har sendt sende :lol: :wink:

Kommentar

• gamle-perta
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2418

Nå er det to Sundgot-tråder her. Denne, som egentlig er med utgangspunkt i et gammelt tema, og en som heter "Sundgot til Stabæk". Kanskje best om vi diskuterer en evt overgang i sistnevnte, og kanskje stenger denne tråden, eller...?

mvh
                                        Gammer`n
                                        Mvh
                                        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• christoffer
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2004
                                          • 326

Nå er det vel opp til Sundgot å bevise at han er fugl, han har jo tross alt to år ihjen av kontrakten sin..

Men ærlig talt, 4.mill er mye spenn synes nå jeg..

Kommentar

Working...