Sundgodt eller ikke..

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubinho
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2005
    • 1501

Sundgodt eller ikke..

Skjønner egentlig ikke hvorfor vi diskuterer Sundgodts plass på laget til neste år... tydeligvis mange som har sterke følelser for gutten og det er jo bra.. men nå er det egang sånn at det finnes bedre spillere enn sungodt - på plassen(e)- der sundgodt spiller..og hvis noen mener at jeg ikke har greie på fotball fordi jeg sier det, da er det MANGE som ikke har greie på fotball..

Men missforstå ikke - sundgodt er en bra spiller- men ikke bra nok i forhold til stallen LSk nå begynner å få!

Forza fula
  • veiron
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6267

Gi deg nå da... Hva er agendaen din egentlig? Å støtte LSK eller å hetse Sundgot? Vi hørte deg godt i "endelig" tråden. Trenger du lage fler tråder for å fortelle hvor "dårlig" Gilbert er??

Kommentar

• ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

Jeg tør å satse en 50 lapp på at rubinho er under 18 år.

Kan være delevis enig i at Sundgodt får tøff kamp om 2 spiss plass, ved siden av Occean med folk som Mifsud,Haddad, og Myklebust som konkurenter, men han er helt klart blandt de 3 første valga, sannsynligvis blandt de to, og han er en god spiss, som alltid har gjort alt han har kunne gjort for fugla.

Sier du at Sundgodt ikke er god nok for fugla, så driter du deg ut. Vis du sier at Sundgodt er Lsk`s 4 alternativ som spiss, fordi vi har fått EN ny spiss, da LER RÆVA MI AV DEG.

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Opprinnelig skrevet av Nordby
        Hva har alder med saken å gjøre? Om jeg skulle dømt utifra skriveferdigheter kunne jeg satt en 50-lapp på at du er rundt 10 år.

Det finnes utrolig mange dumme folk med merkelige meninger over 18 år også.

Kommentar

• Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

Ikke for å blande inn en "uskyldig" i diskusjonen, men jeg og Grusom B har faktisk hatt samme utsagn om deg, Nordby.

Men... hva har dét egentlig å si? (Rubinhos alder altså)
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
            Ikke for å blande inn en "uskyldig" i diskusjonen, men jeg og Grusom B har faktisk hatt samme utsagn om deg, Nordby.

Vel, nå er jo jeg 17 nå da, og er fullt klar over at mine bidrag på forumet ikke var så veldig bra for å si det mildt, for et halvt års tid siden, selvom jeg tør si at det har bedra seg, uten at jeg sier at det er veldig bra enda

Har egentlig ikke så mye å gjøre med alderen, ble bare litt irritert når jeg leste om all pissinga på en spiller, som faktisk gir alt for sportsklubben, og er vår mest scorende gjennom tidene foran Norges beste spiller gjennom tidene Tom Lund.

Kommentar

• Rubinho
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2005
              • 1501

Kan være delevis enig i at Sundgodt får tøff kamp om 2 spiss plass, ved siden av Occean med folk som Mifsud,Haddad, og Myklebust som konkurenter, men han er helt klart blandt de 3 første valga, sannsynligvis blandt de to, og han er en god spiss, som alltid har gjort alt han har kunne gjort for fugla.

Sier du at Sundgodt ikke er god nok for fugla, så driter du deg ut. Vis du sier at Sundgodt er Lsk`s 4 alternativ som spiss, fordi vi har fått EN ny spiss, da LER RÆVA MI AV DEG.
              Nå er du vel usaklig?? Er det ikke lov å mene at Sundgodt ikke er god nok uten å bli tatt for å være judas..makan til intolleranse...

Forza fula!

Kommentar

• Rubinho
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2005
                • 1501

Nå er du vel usaklig?? Er det ikke lov å mene at Sundgodt ikke er god nok uten å bli tatt for å være judas..makan til intolleranse...

Forza fula!

Kommentar

• Rubinho
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2005
                  • 1501

Opprinnelig skrevet av veiron
                  Gi deg nå da... Hva er agendaen din egentlig? Å støtte LSK eller å hetse Sundgot? Vi hørte deg godt i "endelig" tråden. Trenger du lage fler tråder for å fortelle hvor "dårlig" Gilbert er??
                  Agenda?? Makan..må vel få lov å mene at andre spillere er bedre en Sung??!!! :?: :?: uten at det er å hetse...

Skjerpings nå bøffler...

Kommentar

• Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

Du får stå på videre, Rubinho, men dessverre (for deg) er de fleste uenige med deg, inkludert Uwe Rösler. Og heldigvis er det han som bestemmer.

Kommentar

• ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

Opprinnelig skrevet av Rubinho

Forza fula!
                      Ja, var usaklig, men er bare så jævla lei den dritt slenginga om Sundgodt. Er faktisk enig med deg i at Sundgodt nå bør sloss ganske hardt for å beholde plassen ved siden av Occean ettersom både Mifsud,Haddad, og Myklebust også er gode spillere, men når du går så langt som å si at LSK`s mestscorende spiller gjennom tidene ikke engang er god nok for klubben, da startet en liten vulcan inni meg.

Sorry vis du følte at jeg angrep deg :wink:

Kommentar

• Rubinho
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2005
                        • 1501

Opprinnelig skrevet av Lars
                        Du får stå på videre, Rubinho, men dessverre (for deg) er de fleste uenige med deg, inkludert Uwe Rösler. Og heldigvis er det han som bestemmer.
                        Meningen med hele temaet mitt var egentlig å få fokus på hvor heldig vi er som har så mange sykt gode spisser..natta bøfler

Kommentar

• kflmarius
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2005
                          • 215

hehe se lyst på det vi har ett luksusproblem med spisser det er da det minste vi skal bry oss om bare bra med litt konkuranse på topp
                          party party party!
                          Marius
                          FuglaTifo

Kommentar

• Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

Opprinnelig skrevet av Fridtjof

Vel, nå er jo jeg 17 nå da...
                            Spenstig å komme med en påstand som skal svekke en annens kredebilitet når du selv blir offer for den.

Kommentar

• Fugla
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 1718

Jeg kjøper faktisk ikke argumentet om at Sundgot er SÅ bra FORDI han er mestscorende...
                              Statistikker på dette området blir litt drøyt...
                              Hvor mange år har Gilbert spilt hos oss? Ville en annen spiss med samme tillit i den tiden ha klart å putte like mye?
                              RævBK har så og si i samtlige sesonger hatt toppscoreren... det er ikke fordi spissen har vært så himla god, men fordi de har hatt en god spiss med et himla godt lag som fórer spissen med lekre pasninger....

Og Nordby: Rubinho kunne (nesten) vært faren din...
                              Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• Justnes
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2003
                                • 57

Det er to ting jeg ikke skjønner når det gjelder mange medlemmers syn på spissplassen hos oss. Det første og det mest uforståelige er at så mange ikke liker Arild. Han scorte 11 mål for oss i år, er superlojal og tidenes mestscorende spiller for oss. Greit nok at han misser en del sjanser og at han er litt treig, men jeg synes han gjør en god jobb for oss som spiss og er blant de viktigste kontinuitetsbærerne i laget. Han har også et fint overblikk og er sikker som banken på straffe.

Det andre jeg ikke helt skjønner er mange medlemmers uforbeholdne elsk av Andreas Haddad. Jeg synes han har vist en del lekre detaljer i de kampene jeg har sett, men han scorer jo ikke mål. Derfor synes jeg det er litt rart at mange av de som kritiserer Arild for å ikke sette nok sjanser er de samme som elsker den til nå målløse Andreas Haddad. Dette er jo å motsi seg selv, og erfaringen viser at det aldri er lurt i en diskusjon.

Jeg regner med og håper at Occean blir førstevalg neste år sammen med Mifsud eller Sundgot som sammen med Myklebust utgjør en av landets beste angrepsrekker. Da har vi fire kvalitetsspisser som utfyller herandre godt. Jeg håper vi ikke signer Haddad. Han er en god spiller, men bare ikke god nok for Fugla anno 2006!
                                Petter Justnes

Kommentar

• Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

Fakta om Tom Lund
                                  Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

Fakta om Arild Sundgot
                                  Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

Tom Lund putta 64 mål på 8 sesonger i eliteserien for oss. Sundgot har foreløpig putta 65 på 9 sesonger. Greit nok, det var 4 kamper mindre per sesong da Tommy spillte, men det er ikke så veldig mye dårligere, og jeg vil utfordre deg til å påstå at Tom Lund ikke holdt høy nok standard... det vil du nemlig ikke komme så jævlig langt med her.

Kommentar

• Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

Og litt mer komparativ statistikk:

Arlid Sundgot
                                    183 eliteseriekamper for Lillestrøm. 65 mål. 0,355 mål per kamp

Tom Lund
                                    149 eliteseriekamper for Lillestrøm. 64 mål. 0,429 mål per kamp

Gjennom karrieren har selvfølgelig Tom Lund litt bedre statistikk, men hvis vi ser på de to siste sesongene til Arild Sundgot, som er etter min mening de to absolutt beste, har han 25 mål på 46 eliteseriekamper. Dette er et snitt på 0,543 mål per kamp.

Point taken?

Kommentar

• MagnetMagne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 446

Opprinnelig skrevet av Justnes
                                      Det er to ting jeg ikke skjønner når det gjelder mange medlemmers syn på spissplassen hos oss. Det første og det mest uforståelige er at så mange ikke liker Arild. Han scorte 11 mål for oss i år, er superlojal og tidenes mestscorende spiller for oss. Greit nok at han misser en del sjanser og at han er litt treig, men jeg synes han gjør en god jobb for oss som spiss og er blant de viktigste kontinuitetsbærerne i laget. Han har også et fint overblikk og er sikker som banken på straffe.

Det andre jeg ikke helt skjønner er mange medlemmers uforbeholdne elsk av Andreas Haddad. Jeg synes han har vist en del lekre detaljer i de kampene jeg har sett, men han scorer jo ikke mål. Derfor synes jeg det er litt rart at mange av de som kritiserer Arild for å ikke sette nok sjanser er de samme som elsker den til nå målløse Andreas Haddad. Dette er jo å motsi seg selv, og erfaringen viser at det aldri er lurt i en diskusjon.

Jeg regner med og håper at Occean blir førstevalg neste år sammen med Mifsud eller Sundgot som sammen med Myklebust utgjør en av landets beste angrepsrekker. Da har vi fire kvalitetsspisser som utfyller herandre godt. Jeg håper vi ikke signer Haddad. Han er en god spiller, men bare ikke god nok for Fugla anno 2006!
                                      Sånn jeg ser det, så er det veldig mange som har vanskeligheter med å "digge" Arild.. Det er jo ingen hemmelighet at mannen til tider kan se ufattelig treig og klønete ut. Men man må ikke glemme hvor mange mål og assist denna mannen gir oss. Han er utvilsomt en av våre viktigste brikker.
                                      Allikevel kan jeg til tider være enig med trådstarter. Arild må utvilsomt prestere på et jevnt høyt nivå, for vi kommer til å ha en forbaskad god spiss5'er (antageligvis) neste år. Da vil jeg ikke se spillere med klippekort på laget.
                                      At folk legger sin elsk på Haddad uten at han har åpnet målkontoen kan også forsvares. Vi har ikke vært bortskjemte her i flisbyen med tekniske spisser som kan passere både 1 og 2 mann. Er vel ikke mange her inne som kan si med hånda på hjertet at det er mer moro å se Duncan Ferguson med ballen i beina enn å se Ronaldinho i samme posisjon.

Jeg har trua på Haddad. Hadde også trua på Zane når han var benka i starten, så satser på at jeg har en nese for sånt :wink: La mannen få åpne scoringskontoen, så tipper jeg Haddad er en potensiell storscorer.

Syntes vi skal være fornøyde alle mann jeg, og bare være glade for at vi har så mange strenger å spille på offensivt neste år. Tipper at Occean vil være ganske så fast på topp. Hvem han får med seg vil helt sikkert avhenge av motstander, formasjon og taktikk.

Jeg gleder meg uansett, og tror Sesongen 2006 vil bli minneverdig.
                                      Snart neste hælj.....

Always Hardcore
                                      TS05

Kommentar

• Rubinho
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2005
                                        • 1501

Opprinnelig skrevet av Fugla
                                        Jeg kjøper faktisk ikke argumentet om at Sundgot er SÅ bra FORDI han er mestscorende...
                                        Statistikker på dette området blir litt drøyt...
                                        Hvor mange år har Gilbert spilt hos oss? Ville en annen spiss med samme tillit i den tiden ha klart å putte like mye?
                                        RævBK har så og si i samtlige sesonger hatt toppscoreren... det er ikke fordi spissen har vært så himla god, men fordi de har hatt en god spiss med et himla godt lag som fórer spissen med lekre pasninger....

Og Nordby: Rubinho kunne (nesten) vært faren din...
                                        Takk... akkurat det jeg mener

Kommentar

Working...