Vil 8 poeng holde til å gå videre i Royal League?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Vil 8 poeng holde til å gå videre i Royal League?

    Vi er høyt oppe nå etter Fuglas herjinger i to bortekamper.
    Men vi skal passe oss litt.

    Vi har igjen begge Københavnslaga hjemme og borte.
    Det er ikke helt usannsynlig at vi kan ryke på to tap her,
    og da blir vi stående på 8 poeng og maksimalt ett plussmål.
    Spørsmålet er om det holder til avansement.
    To av de tre beste 3-erne går videre.

    Hva sier statistikken?
    Jeg tok en kjapp titt i fjorårets Royal League og så at
    3-erne fikk 7,7 og 8 poeng. Så der ville 8 poeng vært godt nok.

    Hva med Champions League-gruppene der det også er 4 lag i hver gruppe?
    I både 2003/2004 og 2004/2005 klarte fire av åtte 3-ere å oppnå 8 eller flere poeng.
    I 2005/2006 så klarte bare en av åtte 3-ere å oppnå 8 eller flere poeng.

    Så ut fra dette tynne statistikk-grunnlaget så er oddsen faktisk god for at vi klarer oss, selv med to tap.

    Kilder:

    Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

    Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

    Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!
    RoyVaadal.
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    #2
    Ser du på de andre gruppene i RL så ser det lyst ut for å gå videre med 8 poeng... Men jeg har en STERK magefølelse for at vi vinner borte mot køben og klarer uavgjort hjemme mot Brøndby foran 7567 tilskuere!

    <<Royal League Skal hjem til lillestrøm *dunk* *dunk* *dunk*>>

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      #3
      En stor fordel får oss er at i de syv kampene som er spilt hittill i gruppa vår, har fire av dem endt med uavgjort. Dette senker kravet til poeng for å oppnå tredjeplass, men gjør også at det laget som kommer på tredjeplass i gruppa vår muligens fort kan komme til å slite mot de to andre treerne
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • Kanaristar
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • May 2005
        • 155

        #4
        Hvor mye penger kommer i kassa for hver seier gutta klarer?
        Og for å kvalifisere seg kvarten?

        mvh
        Kjøp Citroën !

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Det kommer an på om vi vinner pulja, blir nr to eller tre. Vinner vi pulja inkasserer vi 1.25 mill. Blir vi nr tre får vi "bare" 500 000 . For hver seier får vi 250 000.

          Kommentar

          • bøllefrø
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2004
            • 462

            #6
            Jeg tror det er ganske god mulighet nå, men jeg blir litt skremt når Uwe går ut og proklamerer at vi egentlig er der. Det er akkurat da den lille sløvheten kan snike seg inn som gjør at vi ikke er 100% skjerpet, men 99%. Da kan vi fort ryke på 2 tap og da vinner vi ikke gruppa. Penger tapt...

            Så får håpe gutta blir skjerpet under innendørsturneringene i Tyskland sånn at vi kan fortsette i samme gode sporet. Sånn jeg ser de to siste kampene tror jeg vi skal være rimelig happy med 2 poeng på slutten av gruppespillet. FCK er egentlig det beste laget vi kunne møtt, mens Brøndby nok er sugen på en revansj. I tillegg er de i bedre matchform enn oss når kampene kommer. Men jeg håper fortsatt på gruppeseier!

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #7
              Vi kan faktisk havne sist i gruppa enda. Dersom alle lagene havner på 8 poeng. Da er det ikke innbyrdes som gjelder, men målforskjell. Å sammenligne med champions league i år blir feil da det stort sett i allle gruppene var suverene lag som var langt foran lag nr 3 og 4.

              Jeg håper vi ikke går i fella og tror vi er videre allerede. Heldigvis får begge våre midtstoppere spille mot FC København likevel. Ett poeng til er nok for å gå videre.

              Kommentar

              • fjacob82
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 1507

                #8
                Hvis vi møter mannsterke opp på hjemmebane, klarer vi seier.
                Da er vi sikra. Viktig å få fyllt opp tribunen mest mulig med gult og svart nå.

                Noen som veit hva mulighetene for å møte møkka dersom vi vinner gruppa vår?

                Noen som veit hvor finalen spilles? bare greit å begynne å booke reiser o.l. :wink:
                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                *Brasseberget*

                Kommentar

                • Kanaristar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • May 2005
                  • 155

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                  Det kommer an på om vi vinner pulja, blir nr to eller tre. Vinner vi pulja inkasserer vi 1.25 mill. Blir vi nr tre får vi "bare" 500 000 . For hver seier får vi 250 000.

                  http://dk.royalleague.com/page.aspx?id=28

                  Ok, det betyr at det har tilkommet ca. Nok 2 mill til nå. I norsk fotball så handler jo alt om nickels og daims så dette er jo gode penger for klubben. I tillegg kommer nyttig matchtrening.

                  mvh
                  Kjøp Citroën !

                  Kommentar

                  Working...