Klubbens dilemma

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

Klubbens dilemma

Ikke lenge etter at den værste stormen hadde lagt seg etter bråket rundt cupfinalebillettene og dårlig håntering av styret er en ny sak nå på bordet.
    Denne gangen er det ny dårlig håndtering fra styret i lillestrøm som skaper bråk.
    Lillestrømsupportere var ikke lenge i himmelen etter kjøpet av Occean før de bråt kom ned på jorden da juvelen Arild Sundgot skal selges.

Jo, jeg forstår at klubben av og til må selge spillere da gode tilbud kommer inn. Jeg forstår at slik må det være og at populære spillere kommer og går. Dette er jo nettopp klubbens dilemma. Opprettholde sportslig satsing samt ta vare på den daglige driften økonomisk.

Men hvorfor akkurat denne saken har fått stor oppmerksomhet er jo nettopp et påskudd fordi LSK styre har gjort en dårlig jobb både internt og eksternt. Samtidig som supporterne er ført bak lyset.

Så det var salget av Sundgot som skulle til for at Occean skulle komme? :oops: . Er Occean verd 5 millioner mer enn Sundgot??neppe.....Hadde man visst dette på forhånd hadde de fleste lsk supporterere tror jeg valgt å ha Sundgot i stallen og spart klubben for 9 millioner.

At ikke klubbens trener ikke heller var informert er enda mer beklagelig og føyer seg inn i rekken av dårlig styrearbeid som har vært gjennganger på Åråsen i mange sesonger.

Nå må folk våkne opp. Jeg skal ivertfall lage et helvets liv på årsmøte og kreve avgangen for flere personer i styret. Om jeg ikke har makt til det kan jeg ihvertfall få fokus på saken. Hvis ikke styret nå viser at de når sine budsjetterte mål bør flere trekke seg.

At personer som Frank Grønlund og Robert Lauritsen ennå sitter å fikler med kontorarbeid på Åråsen er for meg et mysterium. Her trengs det oppryddning!!!!!!!
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Ikke glem at det forskjell på AS'et og klubben nå da.
    De kontoret er ansatt i AS'et, bortsett fra Frank Grønlund, som er daglig leder i LSK.
    De er ikke valgt av et årsmøte.

Petter

Kommentar

• ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

Er Grønlund valgt?

Jeg kan ikke si jeg er så veldig fornøyd med jobben han har gjort.

Kommentar

• sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

Frank Grønlund er en ansatt.

Hvorfor er dere misfornøyde med de som er nevnt her da, hva gjør de galt? Send heller en mail til på petter@kanari-fansen.no eller en PM, så kan skal jeg se på det.

Petter

Kommentar

• Barnetrygd
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Dec 2005
          • 6

Selv foretrekker jeg Occean foran Sungodt. Sungodt har vært en god spiss som nesten garanterer for 10 mål hver sesong, men ferdighetsmessig vil jeg si at Occean er en mye bedre spiss. I disse dager legges det vekt på at Sungodt er en veldig godt målgjører som setter alle sjangser samt at han er en god target mann, flink med mann i rygg. Selv stiller jeg meg spørrende til avslutteregenskapene hans, i år har han bommet på flerfoldige 100% sjangser, greit å bomme, men for min del litt i meste laget. Med tilrettelegger som Korèn og Andersson bør en spiss med stor hodestyrke putte flere enn 16 mål skal laget ta gullet, i disse dager når Lillestrøm starter en ny æra må noen se seg nødt til å gå ut porten for siste gang og da vil jeg si at 4 mill. for Sungodt er helt greit.

Slik jeg ser det vil valget stå mellom Haddad og Sungodt.

Haddad:
          Slik som Sungodt er han ekstremt god med mann i rygg, men han er en egenskap Sungodt mangler, fart. De gangene jeg har sett Haddad med mann i rygg har han vendt opp, satt fart og gått for mål eller innlegg. Han har en enorm teknikk og er brukbar på hodet. Mangler noe av Sungodts rutine, men er en mye mer attraktiv og publikumsvenlig spiller som har potensialet for å ta turen utenlands som vil gi Lillestrøm økonomisk tilvekst. Han er også 5 år yngre.
          Sungodt:
          God med mann i rygg, men når du har fart som et strykejern og ikke klarer å dra av en mann faller mye av egenskapen bort. Han er flink til å holde på ball å la laget komme etter, noe som gjør Korèn god i og med at han får ballen rettvendt, men de gangene han slår pasning i disse overgangene er treffprosenten lav og ballen faller gjerne bak mann. Og om Lillestrøm skal ta steget til topps må laget ha en bedre spiss enn Sungodt. Og er det virkelig verdt 4 mill. for å ha en "lojal" mann på benken? Sungodt forsvarerene gjør som folk flest, legger seg i en grop og angriper uansett hvor saklig kritikken er. Slik er mennekset natur, men det er viktig å holde gangsyn, Haddad er veldig lik Sungodt, bare mye større fart, mye bedre teknikk og kan skape ting på egenhånd. Etter vinteren tror jeg også han setter de sjangsene han får og viser hvilken spiss han er. Så er det virkelig verdt 4 mill. for å beholde en "lojal" mann i stedet for å ansette en med ny giv og bedre ferdigheter? Jeg mener nei, men om RL og kjedelige 4. plasser er målet og null økonomisk innsikt, så ser Sungodt ut som et bedre valg.
          [/i]

Kommentar

• Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2602

Mitt spørsmål til deg blir da:

Når ble dette et spørsmål om Sundgot vs. Haddad? Klubben har så vidt jeg har sett hele tiden sagt at de uansett håper å signerere Haddad.

Etter mitt syn så bør dette være et spørsmål om Powell vs. Sundgot og der får Sundgot min stemme hver gang
            Ferdigskåra

Kommentar

• gj
              Seniormedlem
              • Nov 2003
              • 3360

Hvor ble det av den investorgruppen du lovte skulle satse ganske hardt i LSK for noen år siden, stiandahl?

Kommentar

• PA
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 500

Kimito Skrevet: 14:47 - Fredag 16 Des 2005 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Når ble dette et spørsmål om Sundgot vs. Haddad? Klubben har så vidt jeg har sett hele tiden sagt at de uansett håper å signerere Haddad.

Etter mitt syn så bør dette være et spørsmål om Powell vs. Sundgot og der får Sundgot min stemme hver gang
                du må lese innlegget litt bedre.. det er ingen som har satt de opp i mot hverandre, men "barnetrygd" sa :"Slik jeg ser det vil valget stå mellom Haddad og Sungodt. "

Og deretter sa han sine meninger

Kommentar

• Barnetrygd
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Dec 2005
                  • 6

Opprinnelig skrevet av Kimito

Etter fjoråret regner jeg med at Røssler vil stille slik:

Occean-Mifsud
                  Sungodt/haddad-Myklebust
                  Powell(?)
                  Selv mener jeg Haddad er et 1. valg og derfor synes jeg at 4 mill. er litt mye penger for å ha en lojal mann på benken. Selv synes jeg at vi er litt tynt bemannet i forvaret og med de millionen bør det være mulig å investere i en rutinert og annvennlig forsvarsspiller.

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

Opprinnelig skrevet av PA
                    du må lese innlegget litt bedre.. det er ingen som har satt de opp i mot hverandre, men "barnetrygd" sa :"Slik jeg ser det vil valget stå mellom Haddad og Sungodt. "

Og deretter sa han sine meninger
                    Ja, jeg er klar over det og "dagen derpå syndromet" får meg til å uttrykke meg klønete. Poenget mitt er vel egentlig at det har lite å si om Barnetrygd ser på det som et spørsmål mellom Sundgot og Haddad så lenge ikke Uwe ser det slik. Uwe har hittil vist at han som regel får plass til Sundgot på laget og selv om Occean nok vil være mer selvfølgelig på laget fremover så vil nok Uwe fortsatt finne plass til Sundgot både titt og ofte. Skjemaet som Barnetrygd skisserer er neppe helt likt som det Uwe opererer med i sitt hode og det tar ikke høyde for bruk av Sundgot på midtbanen. Det eneste poenget jeg ser med salget er at prisen ikke er ille og at Fjøra heller vil ha penger enn å slippe Powell gratis. MEN her glemmer man en viktig ting. Powell vil ikke bringe penger inn i kassen senere heller. Derfor mener jeg det er viktigere å holde på Sundgot, la Powell gå og vente på det neste salget for eksempel av Mifsud til en utenlandsk klubb. Hvis man tenker seg dette scenariet, så er det mange som kommer til å klage den dagen vi står uten Sundgot, Powell og Mifsud, men med Occean, Haddad og Mykle. Et par skader da og det ropes om krise på nytt. Allikevel kan det jo være at man har andre spisser i kikkerten allerede og at man rett og slett ønsker å frigi midler til det allerede. Dette er i så fall det eneste tilfellet hvor jeg kan akseptere en viss fornuft i salget.
                    Ferdigskåra

Kommentar

• AG3
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Oct 2005
                      • 28

Og skader har vi hatt vår dose av de siste åra! Skader er en del av hverdagen på dette nivået. Hva hadde skjedd hvis Mifsud ikke ble skadd i år? Seriegull? :?: Kanskje...Skal vi være i nærheten av å ta gull MÅ vi ha gode alternativer å dekke opp med ved skader. Arild er jo selve "X-faktoren" i angrepet vårt. Kombinerer bra med alle og ikke minst; han gjør de andre spissene gode! Ikke glem alle hans målgivende. Med de spisstypene vi har pr. dags dato kan jo også spillet tilpasses hvilken som helst motstander, litt "à la Benitez". Håper "vi" har is i magen til å sitte med alle 6 spissene....til Powell reiser.

Kommentar

• AG3
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Oct 2005
                        • 28

Og skader har vi hatt vår dose av de siste åra! Skader er en del av hverdagen på dette nivået. Hva hadde skjedd hvis Mifsud ikke ble skadd i år? Seriegull? :?: Kanskje...Skal vi være i nærheten av å ta gull MÅ vi ha gode alternativer å dekke opp med ved skader. Arild er jo selve "X-faktoren" i angrepet vårt. Kombinerer bra med alle og ikke minst; han gjør de andre spissene gode! Ikke glem alle hans målgivende. Med de spisstypene vi har pr. dags dato kan jo også spillet tilpasses hvilken som helst motstander, litt "à la Benitez". Håper "vi" har is i magen til å sitte med alle 6 spissene....til Powell reiser.

Kommentar

• AG3
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Oct 2005
                          • 28

Kommentar

• maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 641

Selvsagt skal vi selge "Limet" gor fire mill. Det er jo et scoop å få så mye penger for han. Da har vi dekt inn halve Occean. I tillegg kan vi bruke litt av penga til ny venstre back, el noe sånt. Det er en grunn til at sundgot aldri har vært på landslaget. Hvorfor har ikke han vært der istedet fo Ivers i år. ? Ivers har jo nesten ikke scoret mål i årets tippeliga. Tydeligvis fordi det ikke bare er målene som teller!!
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av Barnetrygd
                              Sungodt forsvarerene gjør som folk flest, legger seg i en grop og angriper uansett hvor saklig kritikken er.
                              He, he, du prater som du har vett til. Er det saklig kritikk å påstå at Sundgot har fart som et strykejern og aldri evner å dra av en mann? Det er selvfølgelig ljug, men desperate mennesker tyr til desperate midler for å forsvare sitt forkvaklede syn.

Har sett Sundgot vinne en løpsduell mot Lüstu som endte med at ballen ramlet i beina på Mifsud som dunket inn sitt første mål for Fugla.

Jeg har også sett at Myklebust har vunnet et hodeduell, stussen endte hos Sundgot som dro av to mann og iskaldt lobbet ballen over keeper og i mål. Kampen var hjemme på Åråsen mot Aalesund.

Legg også merke til at hverken Uwe eller spillerne ønsker at Arild skal dra. Han har en utrolig høy stjerne innad i spillergruppa rett og slett fordi han er en meget god spiller. Erlandsen, Thoresen, Tjærnås, Halle og Rösler har alle sagt at Sundgot er undervurdert som spiller og refererer til den menige manns oppfatninger.

Uwe har sagt at Sundgot er en av de beste spissene han har spilt sammen med, mens Tom Kristoffersen sa at det er enkelt å spille sammen med ham på grunn av hans evne til å finne medspillere samt lage rom for de andre offensive spillerne.

Det er ingen som påstår at Sundgot er guds gave til fotballen, men litt gangsyn er det greit å ha med seg. Han har ikke hverken farten eller fintene til noen av de andre spissene i LSK, men han har et godt fotballhode og er målfarlig. Spør hvilken som helst annen supporter om ikke deres spisser også blåser en haug med sjanser så vil alle si ja. Det ligger i naturen til en spiss som kommer til flere muligheter. Noen settes, de fleste gir ikke uttelling.

Og en siste ting. Dersom Occean blir skadet, har vi ikke én eneste spiss, bortsett fra Sundgot, som nærmest kan garantere mål. Haddad har vist at han kan score mål i svensk Superettan, det har også Jørgen Wålemark og Mac Hejazi. Mifsud har vist at han kan score 6 mål på 15 kamper før han ble skadet før matchen mot Odd Grenland. Da stod forøvrig Sundgot med 7 mål på samme tid.

Det er ingenting som tyder på at Sundgot blir 4. valg under Uwe, dersom han ikke får an alvorlig formsvikt. På en annen side må det føles godt for Uwe å kunne ha Occean på banen og kunne komplementere med fart (Mifsud), teknikk og hodestyrke (Haddad) eller hodestyrke og målfarlighet (Sundgot). Myklebust har både fart, teknikk og målfarlighet, håper han får ut potensialet sitt i løpet av neste sesong.

Lenge leve Arild Sundgot!
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4400

Så enig, så enig med Rønnern
                                ..................

Kommentar

• Barnetrygd
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Dec 2005
                                  • 6

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  He, he, du prater som du har vett til. Er det saklig kritikk å påstå at Sundgot har fart som et strykejern og aldri evner å dra av en mann? Det er selvfølgelig ljug, men desperate mennesker tyr til desperate midler for å forsvare sitt forkvaklede syn.Har sett Sundgot vinne en løpsduell mot Lüstu som endte med at ballen ramlet i beina på Mifsud som dunket inn sitt første mål for Fugla. Jeg har også sett at Myklebust har vunnet et hodeduell, stussen endte hos Sundgot som dro av to mann og iskaldt lobbet ballen over keeper og i mål. Kampen var hjemme på Åråsen mot Aalesund.
                                  Jeg har også sett deg unngå personangrep i postene dine, alikevell baseres de fleste postene dine på netopp personangrep. Akuratt som jeg har sett Sungodt vinne en løpsduell, selv om han taper i 90% av tilfellene. Morsomt at du nevner det med å ty til desperate midler for å forsvare sitt forvaklede syn, *host*personangrep*host*. Det at du forvarer Sungodts svake ferdigheter med en gangs tilfeller sier vel sitt. Om Sungodt er den stjernespissem du gjerne vil ha han til å være ber jeg deg se tilbake på Zane. Helt lik spillertype, men mye dyktigere målgjørerer, mye dyktigere på å slå de pasningene for å få laget opp på banen. Og mitt syn virker det som agenter for div. klubber deler med meg.
                                  Legg også merke til at hverken Uwe eller spillerne ønsker at Arild skal dra. Han har en utrolig høy stjerne innad i spillergruppa rett og slett fordi han er en meget god spiller. Erlandsen, Thoresen, Tjærnås, Halle og Rösler har alle sagt at Sundgot er undervurdert som spiller og refererer til den menige manns oppfatninger.
                                  At han er en bærebjelke med høy status i troppen er forsåvidt riktig, men om det er verdt å takke nei til 4 mill. er en annen sak.
                                  Uwe har sagt at Sundgot er en av de beste spissene han har spilt sammen med, mens Tom Kristoffersen sa at det er enkelt å spille sammen med ham på grunn av hans evne til å finne medspillere samt lage rom for de andre offensive spillerne.
                                  Om det hadde vært slik, hvor blir det av budene fra utlandet? Hvor?!
                                  Det er ingen som påstår at Sundgot er guds gave til fotballen, men litt gangsyn er det greit å ha med seg. Han har ikke hverken farten eller fintene til noen av de andre spissene i LSK, men han har et godt fotballhode og er målfarlig. Spør hvilken som helst annen supporter om ikke deres spisser også blåser en haug med sjanser så vil alle si ja. Det ligger i naturen til en spiss som kommer til flere muligheter. Noen settes, de fleste gir ikke uttelling.
                                  For min del synes jeg at Sungodt bommer for mye, som vel også er en av hovedgrunnene til den negative responsen fra tribunen. Jeg tviler ikke på Sungodts ferdigheter, han er en bra fotballspiller, men etter mitt syn ikke god nok for en gullfavoritt.
                                  Det er ingenting som tyder på at Sundgot blir 4. valg under Uwe, dersom han ikke får an alvorlig formsvikt. På en annen side må det føles godt for Uwe å kunne ha Occean på banen og kunne komplementere med fart (Mifsud), teknikk og hodestyrke (Haddad) eller hodestyrke og målfarlighet (Sundgot). Myklebust har både fart, teknikk og målfarlighet, håper han får ut potensialet sitt i løpet av neste sesong.
                                  Det er selvføgelig et stort pluss. Nå Powell antakligvis drar etter RL må jeg si at jeg er litt usikker. Etter min mening er ikke Sungodt god nok til å starte, men om klubben har råd til å ha han på benken vil jeg gjerne beholde han.

Kommentar

• Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

Opprinnelig skrevet av Barnetrygd
                                    Jeg har også sett deg unngå personangrep i postene dine, alikevell baseres de fleste postene dine på netopp personangrep.
                                    Personangrep? Å komme med motforestillinger vedrørende dine "argumenter" og løgnaktige påstander? Ja, da går det så være.

Resten av innlegget ditt forbigåes i stillhet, det er ikke verdt en kommentar.

Jo en liten en. Dersom Haddad, Mifsud og Occean er så fantastisk mye bedre enn Sundgot, hvorfor i alle dager spiller de i LSK og ikke i utlandet?
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Gale Isbre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 1164

Jo en liten en. Dersom Haddad, Mifsud og Occean er så fantastisk mye bedre enn Sundgot, hvorfor i alle dager spiller de i LSK og ikke i utlandet?
                                      Teknisk sett spiller jo både Haddad, Mifsud og Occean i utlandet. Kanskje det har noe gjøre med å bli profet i eget land og denslags? Kanskje en spiss MÅ spille i et annet land enn sitt eget for å være god nok? Ser liksom ikke den helt store gleden i å tenke "hurra, spillerne våre er så gode at vi har solgt dem utlandet" - det blir ikke store mengder seriegull av det, ikke til vår klubb i det minste...

For ordens skyld: Dette er ikke et motsvar til den eminente debattant Rønnern. Dette er svada. Denne diskusjonen ser ikke ut til å føre noen vei. Heldigvis har vi en trener som selv tar ut laget, og heldigvis har vi en trener som faktisk tør å skjelle ut sutresupporterne i egne rekker når de buer på sine egne. Man må gjerne ha meninger om spillere, men å rakke ned på enkeltspillere på eget lag som enkelte gjør her, er ape tute meg mer patetisk enn vikinghjelmer, rosa VG-hender og hele Håndballens Venner til sammen.

Og Barnetrygd: Beklager om dette går under din definisjon av personangrep.

Kommentar

• Mr. Hopperstad
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Aug 2005
                                        • 28

Engasjement er viktig, og Sundgot skaper mye av det, ihvertfall på forumet. Håpløst å pipe på egne spillere under kampene, men det må være lov å diskutere åpent og saklig på forumet. Å kritisere Sundgot er blitt som å banne høylydt i kikrken.

Selv håper jeg Arild blir, kun tre andre spisser scoret mer enn han i år. Fire millioner er mye penger, men ingen husker dem. Seriegull og Cupseier huskes derimot.

Ønsker alle en stiv jul!
                                        *BRASSEBERGET*

Kommentar

Working...