Klubbens dilemma

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1509

Er bra folk er engasjerte.

enig med hoppa som kommenterte rett over meg her, bedre å ta ut frustrasjon og synspunkter på dette forumet, enn å bue og pipe på egne spillere.
    Mye bedre å ha en saklig diskusjon her, enn en midt på tribunen hvor folk er fulle av følelser og letter oppildnet.

Håper gilbert blir i klubben.

Vil bare hive meg på den siste kommentaren til hoppa, en stiv jul og et hardt nytt år til alle. :-)
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

Kommentar

• fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1509

enig med hoppa som kommenterte rett over meg her, bedre å ta ut frustrasjon og synspunkter på dette forumet, enn å bue og pipe på egne spillere.
      Mye bedre å ha en saklig diskusjon her, enn en midt på tribunen hvor folk er fulle av følelser og letter oppildnet.

Vil bare hive meg på den siste kommentaren til hoppa, en stiv jul og et hardt nytt år til alle. :-)
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

Kommentar

• fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1509

*Brasseberget*

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
          Teknisk sett spiller jo både Haddad, Mifsud og Occean i utlandet.
          Jeg beklager, du har selvfølgelig rett, som alltid

Haddad har i tillegg prøvespill bak seg i den skotske storklubben Aberdeen og det var visstnok ganske nære at han fikk kontrakt med dem.

Mifsud har jo også spilt i de sydligere breddegrader, nærmere bestemt i Kaiserslautern. Ikke så mye riktignok, de sendte ham tilbake til Malta, men dog.

Sundgot har ingenting å stille opp mot merittene til de ungguttene, den gamle sulikken....
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Barnetrygd
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Dec 2005
            • 6

[quote="Rønnern"]
            Opprinnelig skrevet av Barnetrygd
            Jeg har også sett deg unngå personangrep i postene dine, alikevell baseres de fleste postene dine på netopp personangrep.
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Personangrep? Å komme med motforestillinger vedrørende dine "argumenter" og løgnaktige påstander? Ja, da går det så være.
            He, he, du prater som du har vett til.
            Med slike motforestillinger vanker det vel en "argumentenes far" gravert pent under nicket de neste dager?
            Resten av innlegget ditt forbigåes i stillhet, det er ikke verdt en kommentar.
            Nok en god motforestilling.
            Jo en liten en. Dersom Haddad, Mifsud og Occean er så fantastisk mye bedre enn Sundgot, hvorfor i alle dager spiller de i LSK og ikke i utlandet?
            Helt enig. At Occean ikke er solgt til utlandet er for meg en gåte. Han overbeviste hvertfall meg under sin første frokost i klubben.

Kommentar

• Barnetrygd
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Dec 2005
              • 6

[quote="Gale Isbre"]
              Og Barnetrygd: Beklager om dette går under din definisjon av personangrep.
              Kan ikke se hentydninger til at du kaller meg dum, men det får da så være. Det var noen velvalgte ord du kom med.

btw. buer aldri når jeg er på fotballkamp, men derimot på et debattfora er jeg så frekk at jeg lufter mine meninger.

Kommentar

• Gale Isbre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 1164

btw. buer aldri når jeg er på fotballkamp, men derimot på et debattfora er jeg så frekk at jeg lufter mine meninger.
                Jeg skal definitivt ikke påstå at jeg aldri buer på fotballkamp (husker en viss islending med spisse albuer, blant annet). Men ja, det er en fordel å bue riktig vei...

Kommentar

• Gale Isbre
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 1164

Opprinnelig skrevet av Mr. Hopperstad
                  Engasjement er viktig, og Sundgot skaper mye av det, ihvertfall på forumet. Håpløst å pipe på egne spillere under kampene, men det må være lov å diskutere åpent og saklig på forumet.
                  Fullstendig enig! Mitt foregående aggresjonsinnlegg var heller ikke rettet mot den saklige delen av diskusjonen, men mot enkelte 'drypp' fordelt på diverse tråder her inne

Men selv buing fra eget publikum fører noe godt (?) med seg...selv har jeg nå endelig tuppet meg selv fra sittetribune til Kanarifeltet.

Ønsker forøvrig Mr. Hopperstad en stiv jul tilbake!

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Med slike motforestillinger vanker det vel en "argumentenes far" gravert pent under nicket de neste dager?
                    Gjerne det, men det spiller nok liten rolle for de som roper personangrep hver gang noen er uenige og kaller en spade for en skuffe.

I min tid som positiv fuglagutt har jeg opplevd å bli kalt LSK-styrets lakei og løpegutt fra diverse LSK-supportere og samtidig blitt kalt oppvigler og en som vil ødelegge klubben innenfra. Det siste over to helsider i RB som refeferte til en tidligere klubbformann i LSK.

Jeg har så og si alltid vært positiv til LSKs spillere, til og med JPW og der er jeg i sterkt mindretall. Helt siden Fetsundrånern var en liten MT5 på høyrebacken til LSK2 har jeg forsvart hans mangler ovenfor de som uffer seg over egen spilleres dårlige ferdigheter sammenlignet med konkurrentenes stjernespillere (merkelig hvor gode spillere blir så fort de har på seg en annen drakt).

Jag har aldri, så langt jeg kan huske, uffet meg over å bli utsatt for personangrep. Så kan jo spørsmålet være, er det fordi ingen noen gang har skrevet noe ufordelaktig om Rønnern?

Hva med å kutte ut pisspratet og i stedet argumentere på sak, som jeg har argumentert godt for, i tillegg til mine personangrep, i stedet for å løpe til mamma og sutre for at noen er litt ufin mot deg.

Dropp den overdrevne munnbruken mot egne spillere og hold en rederlig tone, så får du det samme tilbake fra meg. Folk som er tøffe i trynet og sprer om seg med strykejern, skilpadder, giddaslaus osv. får bare svar på tiltale.

Mine personangrep ville ikke løftet et øyenbryn om de kom fra Stortingets talerstol, men her inne er enkelte så hårsåre at de får Rhino Thue til å fremstå som verdens mest sjølironiske fyr.

Men, jeg forstår godt at enkelte unngår debattens kjerne ved å vri fokus over på hvor synd det er på en selv som får sånn munnbruk fra Rønnern. Hadde jeg vært i samme situasjon, kunne det hende jeg ville gjort det selv.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 641

Jeg beklager, du har selvfølgelig rett, som alltid

Haddad har i tillegg prøvespill bak seg i den skotske storklubben Aberdeen og det var visstnok ganske nære at han fikk kontrakt med dem.

Mifsud har jo også spilt i de sydligere breddegrader, nærmere bestemt i Kaiserslautern. Ikke så mye riktignok, de sendte ham tilbake til Malta, men dog.

Sundgot har ingenting å stille opp mot merittene til de ungguttene, den gamle sulikken....[/quote]

Helt riktig rønnern. Sundgot har ingenting å stille opp med, for han har aldri spilt utenfor Norges grenser( utenom RL da) Er vel bedre med en 22( el noe sånt) åring som Haddad, som viser glimt av storhet enn en 27- åring, som vi kan få 4 mill for. Og Arild hadde aldri klart å score så mye for Malta som Miffe har gjort, fordi at de målene han scorer der er trolig fraløping av forsvarerne, og det er vel ikke Limets store styrke. Hadde trolig aldri spilt for Maltas landalag engang!!!!

Ja til: Mifsud - Occean fra start , med Mykle og haddad på benken.
                      Sundgot for fugla3
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Gale Isbre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 1164

Opprinnelig skrevet av maurakanari
                        Og Arild hadde aldri klart å score så mye for Malta som Miffe har gjort, fordi at de målene han scorer der er trolig fraløping av forsvarerne, og det er vel ikke Limets store styrke. Hadde trolig aldri spilt for Maltas landalag engang!!!!
                        Her når synsingen og de hypotetiske forutsetningene som ligger til grunn nye høyder for hver gang jeg titter innom. Arild er en dårlig spiss, fordi han ikke spiller i utlandet, det har jeg kunnet lese meg til her tidligere. Nå skal han kritiseres fordi han ikke scorer mål for Malta.

Ha meg unnskyldt, jeg trodde diskusjonen rundt endring av statsborgerskap dreide seg om å skaffe Kasey norsk pass. Men for all del, la oss gjøre Arild til malteser...

Kommentar

• 50 Kent
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jun 2005
                          • 55

Hei folkens...

Tilgi meg, men denne tråden er snart like morsom som tråden om biler med Skiens-registrerte skilter og gale kanaris med blokk og penn i fluktstol i rundkjøringa utafor Åråsen.

Hva med å gå litt videre? Det er nok av tråder som sklir ut i synsing om Sundgots påståtte ferdigheter og mangler, eller hvorvidt Rønnern er like snill som hans blide oppsyn tilsier eller bare en ordentlig slemming.

Hva med litt spekulering i hva som kommer til å skje fremover?
                          Jeg har en teori; Arild kommer hjem, får en lekker high-five on the flipside av Uwe, et kvarter på fanget til Jan Åge og løsningen blir som følger:
                          Arild blir her han hører hjemme, Powell går gratis i januar mot lovnad om gratisbilletter til Royal League-finalen. Alle er fornøyde! (?)
                          \"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
                          -Zlatan-

Kommentar

• demian
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Apr 2005
                            • 228

Og Arild hadde aldri klart å score så mye for Malta som Miffe har gjort, fordi at de målene han scorer der er trolig fraløping av forsvarerne, og det er vel ikke Limets store styrke. Hadde trolig aldri spilt for Maltas landalag engang!!!
                            Trolig!
                            Tipper Mifsud har fraløpt forsvarerne til diverse miniputtland.

Vanskelig å bli profet i eget land ja.
                            Haddad ble jo ikke det i Assyriska.

Men ærlig talt, la oss få Onstad i bytte mot Powell så har vi fem spisser som vi skal ha og styrka defensiven.
                            ULTRAS FELT C

Kommentar

• official
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Apr 2005
                              • 101

Og Arild hadde aldri klart å score så mye for Malta som Miffe har gjort, fordi at de målene han scorer der er trolig fraløping av forsvarerne, og det er vel ikke Limets store styrke. Hadde trolig aldri spilt for Maltas landalag engang!!!!
                              jeg tror seriøst Gilbert hadde spilt på landslaget til Malta jeg da...

det som forundrer meg mest over det rotet her er at Uwe ikke var informert.. Hvor vanlg er det rundt omkring at man ikke hører med treneren før man selger en toppscorer?

og ganske off-topic til slutt...: sitter akkurat nå og syns Fjøra er barnslig, er det flere som begynner å få den følelsen, eller er det bare rakfisken fra igår som kødder med meg?

LSK anno 2006: (1-3-6 formasjon)

Mykle - Powell - Mifsud - Occean - Sundgot - Haddad

Strand Koren Riise

Kiko

Müller
                              ! skarru værra, virru værra Lillestrømgutt !
                              ! ja for faen, fra dag 1 for faen !

Kommentar

• Fridtjof
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2005
                                • 2120

LSK anno 2006: (1-3-6 formasjon)

Mykle - Powell - Mifsud - Occean - Sundgot - Haddad

Strand Koren Riise

Kiko

Müller
                                Det kunne blitt en spennende kamp mot Lyn, hvis de stiller i sin tradisjonelle 4-6-0 formasjon...

Liten tvil om at de har henta Powell til å være offensiv midtstopper...
                                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• official
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Apr 2005
                                  • 101

Opprinnelig skrevet av demian
                                  Tipper Mifsud har fraløpt forsvarerne til diverse miniputtland.
                                  prøvde å sjekke opp det litt fordi jeg hadde lyst til å motbevise påstanden din.. fant 5 lag han har scoret mot:

Bulgaria
                                  Færøyene
                                  Kypros
                                  Slovenia
                                  Israel...

og så ble jeg dritt lei google! (eller så innså jeg at demian muligens hadde rett...)

noen som sitter på en god Mifsud side, el veit hvem fler han har puttet mot?

Kommentar

• demian
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Apr 2005
                                    • 228

Var egentlig mest ment som en spøk da, skårer du for Malta gjør du en god jobb, mener nå jeg

Bulgaria er et bra lag å skåre mot.
                                    Men alle som har sett bronsefinalen i 94 mot Sverige veit at det er et ekstremt humørlag som ikke yter jernet i 90 minutter.
                                    ULTRAS FELT C

Kommentar

• 50 Kent
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jun 2005
                                      • 55

Opprinnelig skrevet av official
                                      og ganske off-topic til slutt...: sitter akkurat nå og syns Fjøra er barnslig, er det flere som begynner å få den følelsen, eller er det bare rakfisken fra igår som kødder med meg?
                                      Hvorfor syns du det?
                                      Ser ikke poenget i å snu detta mot Jan Åge Fjørtoft. RB gjør sitt beste i å mistenke Fjørtoft og resten av ledelsen for å ha satt i gang et skittent spill rundt Sundgot, men jeg kjøper ikke den.
                                      La meg snu på flisa; hvorfor skulle noen ha interesse av å presse Arild Sundgot ut av LSK? Selvfølgelig bortsett fra den økonomiske. Og 'presse' er vel ikke rett ord i den sammenhengen, dette er livet i norsk toppfotball.
                                      Og vi er ærlig talt ikke på det nivået enda at vi kan si nei til så mye penger. Pengene fra investorer som vi nyter godt av har èn hake; de er ikke våre. Og jeg vil nok tro at Per Berg m/fler gjerne ser at Lillestrøm gjør sitt for å betale for gildet. Og skulle det dukke opp et tilbud om 3,5 mill. for en spiller vi har hatt på lønningslista siden '97 er det flere interesser som spiller inn, og som i dette tilfelle skaper en konflikt.

Hvem som har sagt hva, på hvilken måte og i hvilket tonefall når LSK, Stabæk, Fjørtoft og agent Fosdahl, i uviss rekkefølge, har pratet om dette får vi nok aldri vite. Men det spiller en mindre rolle. Agenter lever av å selge spillere, en klubb som Stabæk satser hardt på å etablere seg i Tippeligaen igjen og en klubb som Lillestrøm kan ikke gjøre seg altfor avhengige av sponsorer og snille onkler.
                                      Fjørtoft har sagt at alle spillerne i LSK er til salgs. Jeg ser ikke poenget i å utdype det noe mer.

Jeg er derimot enig i at det er underlig at Uwe ikke ble kontaktet før budet ble godtatt. Likevel vil jeg tro at en trener prioriterer det sportslige foran det økonomiske, og at dette dreide seg mer om penger enn om fotball, desverre.

Tilsist vil jeg peke på en, for meg, naturlig forklaring på dette.
                                      Powell er mer eller mindre ferdig i klubben. Det har vært klart en god stund. At vi sparer lønnsutgiftene hans ut kontraktstiden dersom han drar i januar er vel og bra, men ikke noe å hoppe i taket for. Så spørsmålet om de fem spissene vi skal ha er egentlig avklart. Men så kommer tilbudet om et trailerlass med spenn. Og det er det dette dreier seg om.
                                      De som tror Fjørtoft er ansatt for å oppfylle alle sportslige fantasier må tro om igjen. Han har flere ting å ta hensyn til.
                                      \"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
                                      -Zlatan-

Kommentar

• official
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Apr 2005
                                        • 101

eeasy :roll:
                                        jeg synes bare måten Fjøra legger ut meldinger på lsk.no er barnslig.. og følelsen sitter nok litt igjen fra det skrivet han hadde til den journalisten i VG for noen uker siden.. Dette hadde egentlig ikke noe spesiellt med denne overgangssaken å gjøre. Er heller ikke ute etter å sette Fjøra til veggen på samme måte som RB tydeligvis er. Synes tvert imot han gjør en meget bra jobb for fugla, og at han er rette mann for jobben.

Opprinnelig skrevet av 50 Kent
                                        Og vi er ærlig talt ikke på det nivået enda at vi kan si nei til så mye penger. Pengene fra investorer som vi nyter godt av har èn hake; de er ikke våre. Og jeg vil nok tro at Per Berg m/fler gjerne ser at Lillestrøm gjør sitt for å betale for gildet. Og skulle det dukke opp et tilbud om 3,5 mill. for en spiller vi har hatt på lønningslista siden '97 er det flere interesser som spiller inn, og som i dette tilfelle skaper en konflikt.
                                        det er jeg også helt enig i! synes 3,5 pluss en halv mill til er jævlig bra betalt for en spiss med hans kvaliteter. Selvfølgelig respect is due - han er mestscorende i klubben, men da har han jo spilt siden ´97...

Kommentar

• 50 Kent
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jun 2005
                                          • 55

Opprinnelig skrevet av official
                                          eeasy :roll:
                                          He he, jeg er så easy som du får 'em jeg! 8)

Men syns dette er viktig å kommentere utover et par tre kjekkas-kommentarer. Har nok av kanari-kompiser som kun leser overskrifter og svelger tabloide nyheter rett ned for så å mene høyt og hardt om det ene og det andre.
                                          Det lager mye unødvendig støy.

Er enig i den nett-aktiviteten til Fjøra forresten. Var det ikke snakk om et "Fjøras Hjørne" på lsk.no der han jevnlig skulle mene litt om forskjellige ting? Nå virker det bare som han hiver ut ting når han er skikkelig stressa, og det ser ikke alltid like bra ut.

Har lest den siste saken på RB Nett et par ganger og jeg syns det er drøyt hvordan godeste Torviken antyder at LSK ønsker å kvitte seg med Sundgot.
                                          Vel, selv om jeg aldri har opplevd det, savner jeg nyhetsmedier med kun refererende funksjon. Nå skal alle ha sine personlige meninger in the mix, og du kan jo ikke stole på en kjeft vøttø, når salgstall står øverst, annd og tredd på tapetet!
                                          -Zlatan-

Kommentar

Working...