Per Berg sitt leserinlegg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trofast kanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 355

    Per Berg sitt leserinlegg

    UNNSKYLD, ROMERIKES BLAD!
    Styreformann i LSK AS, Per Berg, har i dag følgende leserinnlegg i Romerikes Blad.

    Les hele innlegget og styreformanns klare ord her.

    Unnskyld at RB som vet og kan alt om fotball til nå ikke har fått lov å bestemme hvilke spillere som går inn og ut av LSK s elitestall!

    Unnskyld at ikke RB, som vet og kan alt om drift av fotballklubber ikke har fått lov å sitte på styrerommet og bestemme hvordan LSK AS og klubben skal drives!

    Unnskyld at vi tillater oss å legge vekt på økonomiske forhold i driften av en profesjonell fotballklubb!

    Unnskyld at vi ikke fornyet kontraktene til en del spillere i fjor høst slik RB ville, slik at de kunne bli i klubben og at vi kunne ha det koselig og ikke behøve å tenke på økonomi og på sportslige prestasjoner for laget!

    Unnskyld at det er lagt opp til et system for sirkulasjon av spillere til og fra klubben som gjør at spillerne ikke kan være ansatt i klubben til de når pensjonsalderen!

    Unnskyld at undertegnede ikke har råd til å pløye så mye penger inn i laget at vi kan ha råd til å ha dobbelt så mange i stallen, og slik at vi kan ha det hyggelig og slippe å ”selge”spillere!

    Unnskyld at vi har vært med å akseptere at meget godt betalte fotballspilleres ønsker om å bli ”kjøpt” og ”solgt” etterkommes, og at de som er gode nok kan ”selges” til andre klubber i inn- og utland slik at de kan tjene enda bedre! Unnskyld at dette systemet kan slå begge veier!

    Unnskyld at RB med sin unike kompetanse om fotball ikke fikk lov å bestemme hvem som skulle ansettes som ny trener fra og med sesongen 2005!

    Unnskyld at RB som visste hvem som var best egnet ikke fikk lov å bestemme hvem som burde ansettes som manager/daglig leder i LSK AS for snaue 2 år siden!

    Unnskyld at vi ikke har sparket ansatte for å gjøre plass for RBs favoritter i organisasjonen når disse ble tilgjengelige!

    Unnskyld at vi har funnet det nytteløst å prøve å imøtegå når vi har ment at RB har skrevet uriktig om oss, og at vi har vært så dumme å tro at det ikke ville være mulig å få tilsvarende spalteplass ved forsøk på å få fram vårt syn!

    Unnskyld at vi i enkelte tilfelle kan ha fått inntrykk av at RBs ufeilbarlige og sannhetssøkende sportsavdeling kan ha hatt andre agenda for sine oppslag!

    Unnskyld at vi håper at dette innlegget kan få samme eksponering som RBs nøytrale og balanserte oppslag om forholdene i LSK og LSK AS i den senere tid.

    Siden vi ikke vet om klubben LSK føler behov for å be RB om unnskyldninger for ovennevnte forhold, finner vi det på sin plass å peke på at ordet ”vi” i ovennevnte unnskyldninger ”betyr” LSK AS.

    GOD JUL TIL ROMERIKES BLAD!

    Med vennlig hilsen den såkalte ”investor” i LSK AS og en som synes det er ”kul” å ”eie”fotballklubber.

    Per Berg
  • Skedsmokorset

    #2
    Unnskyld, Per Berg, at lokalavisa følger med på deg og bedriften din. Når spillere og trenere uttrykker overraskelse og overkjøring i forbindelse med avgjørelser dere tar, skal selvfølgelig ikke det komme på trykk slik at medlemmer og hvermann kan få vite om dette.

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Dette begynner å bli en farse og direkte latterlig.
      Ikke lenge nå før riksmedia skriver om det enda mere.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Siden vi ikke vet om klubben LSK føler behov for å be RB om unnskyldninger for ovennevnte forhold, finner vi det på sin plass å peke på at ordet ”vi” i ovennevnte unnskyldninger ”betyr” LSK AS.

        Jeg mener mye, veldig mye om dette "leser-innlegget" og denne formen for kommunikasjons-strategi, men jeg tror jeg bør nøye meg med følgende:
        Det siste avsnittet i innlegget (se over) skremmer meg. Det beviser at heller ikke dette utspillet er koordinert mellom klubb/ASA.
        Og utad er det ingen tvil om at det store flertallet betrakter alt innenfor LSK som en enhet. Ikke to selskaper.

        God jul!

        mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • volla
          Medlem
          Bøffel
          • Mar 2005
          • 31

          #5
          Hjelpe meg for en media-profil LSK skaffer seg selv om dagen. Her er det hver mann for seg selv, og alle sier noe forskjellig.

          Er det så forbanna vanskelig å bli enige om felles front utad, selv om man er uenige internt?

          Jeg blir så innihampen forbanna, og råder LSK til snarest å ta kontakt med pr-byrå/kommunikasjonsbyrå for å lære hvordan man skal oppføre seg i media.
          Og man må regne med at når man driver fylkets største klubb, så går media (les:lokalavisa) klubben i sømmene. Dette engasjerer folk, så hva de trodd der borte på Åråsen? At folk gir faen? De må klare å glede seg over det vanvittige engasjementet som er i ferd med å vokse seg stort, men det eneste de gjør nå, er for å forvirre og få folks engasjement MOT seg.

          La oss bare håpe at Per Berg ikke føler seg så snurt at han trekker seg fra alt samma, for da kan vi vinke farvel til topplaget LSK.
          Eller?

          volla skole
          -volla
          Bydel med sjel

          Jeg har sesongkort for 2007, og jeg SPARER penger på det!

          Kommentar

          • pal
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2004
            • 422

            #6
            Kan noen vennligst bekrefte at ovenstående innlegg er ordrett sitert? Jeg regner i mellomtiden med at det er det.

            Greit nok at styret kan føle seg angrepet av RB til tider, men å svare på denne måten hører ingen steds hjemme! Det går nesten ikke an å lage et innlegg preget av mer bitterhet og sarkasme enn dette. Jeg er enig med Gammer'n her at det siste avsnittet er skremmende, spesielt på grunn av den avstanden det signaliserer mellom klubb og ASA.

            Styret må være mer profesjonelt enn at det skriver slike banale og latterlige innlegg.
            hilsen pål

            Kommentar

            • pal
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 422

              #7
              Opprinnelig skrevet av Skedsmokorset
              Unnskyld, Per Berg, at lokalavisa følger med på deg og bedriften din. Når spillere og trenere uttrykker overraskelse og overkjøring i forbindelse med avgjørelser dere tar, skal selvfølgelig ikke det komme på trykk slik at medlemmer og hvermann kan få vite om dette.
              Meget godt sagt.
              hilsen pål

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Siden vi ikke vet om klubben LSK føler behov for å be RB om unnskyldninger for ovennevnte forhold, finner vi det på sin plass å peke på at ordet ”vi” i ovennevnte unnskyldninger ”betyr” LSK AS.

                Jeg mener mye, veldig mye om dette "leser-innlegget" og denne formen for kommunikasjons-strategi, men jeg tror jeg bør nøye meg med følgende:
                Det siste avsnittet i innlegget (se over) skremmer meg. Det beviser at heller ikke dette utspillet er koordinert mellom klubb/ASA.
                Og utad er det ingen tvil om at det store flertallet betrakter alt innenfor LSK som en enhet. Ikke to selskaper.

                God jul!

                mvh
                Gammer`n
                Det problematiske med dette er at LSK og LSK AS er på kollisjonskurs. Per Berg tror tydeligvis at ASet er overordnet klubben. I Sundgot-avtalen har han/LSK AS gått ut over sine fullmakter, som bl.a. er regulert i samarbeidsavtalen mellom LSK og LSK AS. Jeg begynner å angre på at vi stolte blindt på Per Berg pga. hans LSK-fortid og overlot alle aksjer i LSK AS til ham.

                Kommentar

                • e.d
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 688

                  #9
                  Hva i alle dager er dette?! jeg skjønner ingenting.
                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10


                    Nå ligger innlegget også som toppsak på lsk.no. Betyr det at klubben og ASA nå er samstemte?

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #11
                      ??? Helt latterlig!! :roll:

                      Kommentar

                      • artois
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • May 2004
                        • 176

                        #12
                        Nå må dere for alvor sette på bremsene litt her folkens!

                        At RB og LSK ASA & klubbeier Per Berg, lenge har vært på kollisjonskurs, er intet nytt, snarere tvert imot. RB har over lengre tid kjørt hva jeg vil kalle en svertekampanje mot Sportsklubben og dens drift. Først var det galt at ikke Erlandsen (mannen bak de suverene 7. plassene) også fikk fortsette utover 2004-sesongen, så var det galt at ikke Solbakken ble ansatt som ny trener med Bjarmann som Manager.
                        Vi avsluttet altså 2005-sesongen med å komme til Cupfinale for første gang på 13 år, samt at vi tok vår høyeste plassering i serien på fire år, kvalifiserte oss til Royal League (hvor vi som eneste norsk lag er suveren leder i vår avdeling). Riktignok skal man være kritisk til hvordan favorittklubben drives, men at man skal fortsette en svertekampanje mot disse personene som står bak det siste årets resultater, er rett og slett helt utrolig!

                        I RB sin sportsredaksjon jobber følgende;
                        - Broren til Ståle Solbakken
                        - Forloveren til Arne Erlandsen
                        - Skiens svar på Mr. Burns (fra The SImpsons) som har mest peilign på håndball

                        At disse kan ha vikarierende motiver er det svært liten tvil om. Før hadde RB nærmest en åpen linje inn til hvordan LSK som klubb ble drevet. Denne linjen er nå kuttet, før visste jo nesten RB's lesere hva slags spillere vi skulle ha, før administrasjonen selv visste det.

                        Per Berg har spyttet inn tett opptil et sted rundt 60 millioner i Sportsklubben, jeg tror det er hevet over en hver tvil at han ikke gidder å gjøre slik i det uendlige dersom RB står å kvasser klørne og spisser blyanten for å skrive rene svertekampanjer. Med dagens ledere har vi hatt vår beste sesong siden 2001, og vi har forutsetninger for neste år som bærer bud om at vi nok engang er i ferd med å etablere oss der vi hører hjemme, nemlig i toppen av Norsk fotball.
                        At da lokalavisa velger å rakke ned på de personene som står bak dette gjenreisningsarbeidet er helt absurd!
                        Jeg er av den oppfatning at Per Bergs leserinnlegg til dagens utgave av RB er helt på sin plass.

                        Jeg nevnte det i en Sundgot tråd for litt siden, når det latterlige ryktet om at Sportsklubben hadde gjort en deal med vif, at det kom fra en journalist hvis navn skulle forbli annonymt og hvis arbeidsplass ikke skulle nevnes. Man kan jo tenke seg selv hvor dette komemr fra......
                        Mortus vivis praecipant
                        ¤ Brigate Giallo ¤

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                          http://www.lsk.no/?did=9070780

                          Nå ligger innlegget også som toppsak på lsk.no. Betyr det at klubben og ASA nå er samstemte?

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Det betyr vel heller at ASet igjen tar seg til rette. Årsmøtet bør rydde opp i ansvarsforholdet mellom klubben og LSK AS. Til Per: LSK er ikke lenger et allmennaksjeselskap (ASA).

                          Kommentar

                          • woody
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 374

                            #14
                            Har sympati for at Berg (&co) kan føle seg dårlig behandlet. Synes også de nye kreftene gjør en veldig bra jobb - resultatene er bedre enn på lenge, og vi har en ung og spennende stall.

                            Noen ganger lønner det seg imidlertid å holde kjeft, samme hvor urettferdig man føler seg behandlet. Det burde nok Berg gjort nå.

                            Det viktigste som kan skje nå er følgende:
                            1) Alle tilknyttet klubben holder kjeft eksternt, og tar diskusjoner, kritikk og synspunkter internt.
                            2) Man blir enige om hvem som uttaler seg eksternt - og at det ikke er mange personer.

                            Sånt kaos som er nå fører ingensteds hen. Samtidig forstår jeg ikke hvorfor RB bruker så mye krefter på å "virvle" opp støy - ser heller ikke hva godt det fører med seg - annet enn et og annet saftig oppslag og en dårlig relasjon til svært mange personer ?
                            woody

                            Kommentar

                            • woody
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 374

                              #15
                              trippelpost - håpløse nettsted
                              woody

                              Kommentar

                              • Bolsen3
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 1061

                                #16
                                Dette er på grensen til latterlig spør du meg! Man kan da ikke forvente at en selvstendig avis skal være enig i alt som skjer i LSK, og kun skrive glad-saker om klubben, kan man? Veldig mange LSK-supportere er av den oppfatning at det er totalt feil å kjøpe en spiss som scoret 8 mål i eliteserien for 8 mill, for så å selge en spiller som scoret 11 mål i samme liga for 3,5 mill. Veldig mange mener det er på trynet å selge klubbens mestscorende gjennom alle tider til en konkurrerende klubb! Når så mange av klubbens egne supportere er uenig i det klubben foretar seg, så skulle det faen meg bare mangle at lokalavisa velger å bruke den vinklingen som de har gjort!

                                Jeg er også uenig med de som sier at RB driver en sverte-kampanje mot klubben! Jeg vil heller si at det virker som om et par av journalistene har noe mot LSK. Det er selvfølgelig ikke bra, men neppe noen bevisst strategi fra RB's side.

                                Kritikk fra media er noe man må tåle på dette nivået, Per Berg! Innlegget ditt virker lite gjennomtenkt med tanke på hvordan klubben vil framstå utad. Det er bare å håpe på at ingen av de riksdekkende mediene begynner å interesere seg for denne saken. I såfall vil LSK over hele landet framstå som en klubb full av bitterhet og uenigheter innad, skremmende likt bydelslaget....

                                Kommentar

                                • Bolsen3
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 1061

                                  #17
                                  dobbelpost

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #18
                                    Godt innlegg av Artois og jeg er enig i mye av det du skriver. Per Berg har all rett i verden til å ta et oppgjør med RB når han måtte ønske det. Og det kan godt være at det er på sin plass.

                                    Men denne saken handler ikke om klubbens forhold til Romerike Blad. Den handler om klubbens forhold til egne spillere, hvem i klubben har mandat til å fatte sportslige avgjørelser. Hvilken sportslig og økonomisk begrunnelse ligger til grunn for å selge Sundgot, og det handler om at klubbens ledere faktisk ikke er samkjørte om dette. LSK har håndtert denne saken utrolig klønete.

                                    Derfor er innlegget til Per Berg irrelevant og en avsporing som kun vil falle tilbake på LSK. Først skulle man avklart Sungot saken. Så skulle man tatt et oppgjør med Romerike Blad. Nå blir alt bare mye mer kaotisk og uoversiktlig
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                      Kritikk fra media er noe man må tåle på dette nivået, Per Berg! Innlegget ditt virker lite gjennomtenkt med tanke på hvordan klubben vil framstå utad. Det er bare å håpe på at ingen av de riksdekkende mediene begynner å interesere seg for denne saken. I såfall vil LSK over hele landet framstå som en klubb full av bitterhet og uenigheter innad, skremmende likt bydelslaget....
                                      Det beste LSK kan gjøre nå, er å fjerne leserinnlegget fra lsk.no umiddelbart og håpe at ingen ulver i riksavisenes sportsredaksjoner har oppdaget det. RB har vel ikke publisert det på nettet. Det gjør de vel heller ikke vanligvis med leserinnlegg.

                                      Kommentar

                                      • Vegar Hjermundrud
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 423

                                        #20
                                        [quote="TorolfDet beste LSK kan gjøre nå, er å fjerne leserinnlegget fra lsk.no umiddelbart og håpe at ingen ulver i riksavisenes sportsredaksjoner har oppdaget det. RB har vel ikke publisert det på nettet. Det gjør de vel heller ikke vanligvis med leserinnlegg.[/quote]

                                        Noen leserinnlegg må man lete for å finne - dette var ikke spesielt vanskelig å oppdage... I en krangel med media gjør en klokt i å huske på at en alltid spiller på medias hjemmebane, og at det da blir det vanskelig å gjøre en god figur.
                                        Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                        Kommentar

                                        Working...