Opprinnelig skrevet av e.d
Men at leserinnlegget til Per Berg er en avsporing fra saken er jeg ikke enig i. Dette med "Sundgot-saken" og det usedvanlig dårlige ryktet om at Sportsklubben hadde gjort en deal med vif, var slik jeg ser det, den siste dråpen i begeret. Det ser man hvis man leser innlegget punkt for punkt. Således synes jeg faktisk det er på sin plass at dette innlegget kommer nå.
Jeg vil også minne om at RB allerede etter første kamp av sesongen kom med et angrep på Kanari-Fansen, med den berømmelige "flatfyll-turen" til Kristiansand. Det tok tre innlegg på dette forumet, så var det blitt en stor nok sannhet for RB til å kjøre en kampanje. De droppet den imidlertig når både Aftenposten og Dagbladet utover i sesongen valset over hverandre med gode ord om Kanari-Fansen.
RB er en tabloid avis. Som alle andre tabloid aviser må de ha saker som engasjerer og som vekker oppsikt, for å få salg. Finnes det ingen slike saker, så tar man i bruk de enkleste knep i verden, vi børster opp litt støv og lager våre egne saker, lurer enkelt personer litt ut på glattisen og får en kommentar.
LSK la tidlig uten en melding om at de hadde akseptert et bud, og ikke solgt, på Arild. Senere kom det en avklarering på lsk.no ved Fjørtoft, og senere en liten artikkel med Per Berg i RB. Da burde saken være død og begravet der og da. I stede dukker det opp rykter om at Sportsklubben har akseptert og solgt Arild til vif.
Er det rart Per Berg og Co. føler seg motarbeidet og svertet? Nei!
Som sagt tidligere i innlegget mitt, det er ikke et sekund for seint at dette innlegget kommer nå.
Kommentar