Per Berg sitt leserinlegg
Collapse
X
-
Re: Per Berg sitt leserinlegg
Opprinnelig skrevet av Per BergUnnskyld at vi har funnet det nytteløst å prøve å imøtegå når vi har ment at RB har skrevet uriktig om oss, og at vi har vært så dumme å tro at det ikke ville være mulig å få tilsvarende spalteplass ved forsøk på å få fram vårt syn!Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Trofast kanari
- Jeg fortalte ham at slikt vil han ikke få i Stabæk, sier Olafsson."
Var du forkledd som Ronnie eller Arild, Petter?Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfOpprinnelig skrevet av Trofast kanari
- Jeg fortalte ham at slikt vil han ikke få i Stabæk, sier Olafsson."
Var du forkledd som Ronnie eller Arild, Petter?
Jeg var trygt plassert hos svigers i Moss i går på den tiden.
Men jeg tror jeg ikke har det i meg til å ligne hverken Arild eller Ronnie, til det er jeg altfor kjekk
PetterKommentar
-
Kan ikke media holde seg unna forumet vårt?:evil:
vg skriver:
Leserinnlegget fikk nok en god del romerikinger til å sette morgenkaffen i halsen, og verken på Kanarifansens debattforum eller på avisens egne hjemmesider har det manglet på tastevillige debattanter.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Er det greit at vg og andre aviser trykker meninger som blir uttrykt på et debattforum for spesielt interesserte? Jeg mener definitivt NEI! Ville jeg ha mine meninger på trykke i vg hadde jeg skrevet et leserinnlegg.
Det er ikke for allmenn interesse alt som blir skrevet her.
LIGG UNNA, FOR F**N! :xNB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av mr.JordbakkeEr det greit at vg og andre aviser trykker meninger som blir uttrykt på et debattforum for spesielt interesserte? Jeg mener definitivt NEI! Ville jeg ha mine meninger på trykke i vg hadde jeg skrevet et leserinnlegg.synging, mentalitet - Kanari-FansenKommentar
-
Opprinnelig skrevet av e.dOpprinnelig skrevet av mr.JordbakkeEr det greit at vg og andre aviser trykker meninger som blir uttrykt på et debattforum for spesielt interesserte? Jeg mener definitivt NEI! Ville jeg ha mine meninger på trykke i vg hadde jeg skrevet et leserinnlegg.
Pressens Faglige Utvalg 059/96
Litt spesiell sak i forhold til fotball kan man si, men det underliggende prinsipielle blir det samme:
Med andre ord kan mediene sitere fra diskusjonsforum. I den journalistiske prosessen bør likevel journalisten alltid søke kilden, altså ta kontakt med den som har skrevet innlegget for å gi ham/henne mulighet til å "uttale" seg bedre. Dette syndes det nok dessverre mye mot.
Det finnes eksempler på referering til mer stengte forum enn KFLs diskusjonsforum.
På VGs forum er forøvrig en av reglene at alt man skriver der fritt kan brukes i VGs medier uten ytterligere samtykke.
mvh
Glenn
MedievitenskapsstudentKommentar
-
Opprinnelig skrevet av VGNettLeserinnlegget fikk nok en god del romerikinger til å sette morgenkaffen i halsen, og verken på Kanarifansens debattforum eller på avisens egne hjemmesider har det manglet på tastevillige debattanter.
- Unnskyld, Per Berg, at lokalavisa følger med på deg og bedriften din. Når spillere og trenere uttrykker overraskelse og overkjøring i forbindelse med avgjørelser dere tar, skal selvfølgelig ikke det komme på trykk slik at medlemmer og hvermann kan få vite om dette, skriver en leser på kanari-fansen.no.Opprinnelig skrevet av SkedsmokorsetUnnskyld, Per Berg, at lokalavisa følger med på deg og bedriften din. Når spillere og trenere uttrykker overraskelse og overkjøring i forbindelse med avgjørelser dere tar, skal selvfølgelig ikke det komme på trykk slik at medlemmer og hvermann kan få vite om dette.
Og jo, dette er å finne i Vær varsom-plakaten:
3.3.Det er god presseskikk å gjøre premissene klare i intervjusituasjoner og ellers i forhold til kilder og kontakter.
3.9. Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.
Jeg følte verken at premissene lå klare for meg og var heller ikke klar over virkningen av uttalelsen. Derfor mener jeg VG har brutt god presseskikk.Kommentar
-
Alle som publiserer innlegg på dette forumet bør være klar over at journalister kan og vil sitere uttalelser som kan være av allmenn interesse. Jeg tror dette bare er positivt, da man unngår de mest ekstreme ytringer og generelt heve kvaliteten på diskusjonene.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av TorolfAlle som publiserer innlegg på dette forumet bør være klar over at journalister kan og vil sitere uttalelser som kan være av allmenn interesse. Jeg tror dette bare er positivt, da man unngår de mest ekstreme ytringer og generelt heve kvaliteten på diskusjonene.
Kanskje noen burde slette tråden om dobbeltgjengere? Mye støtende for spillere i henholdsvis Søpla og RævBK der... :lol:
Æææhh, jeg mener selvsagt VIF og RBK :oops:NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Jeg følte verken at premissene lå klare for meg og var heller ikke klar over virkningen av uttalelsen. Derfor mener jeg VG har brutt god presseskikk.
Det er likevel ingen grunn til å tro at regelverket vil bli strammet inn, snarere tvert i mot.
Som andre har påpekt så gjør derfor ikke avisene noe ulovlig når de sitterer fra div forum. Et forum som vårt er egentlig å betrakte som en del av det "offentlige rom", siden det i utgansgpunktet er åpent for alle. Alle som deltar vet også at alle kan lese alt.
Så igjen blir det opptil hver enkelt å ha dette i bakhodet hver gang man mener noen om følsomme saker. Jø tøffere og frekkere man er, jo større sjanse er det for at medier plukker opp akkurat din mening. I vår verden vil det si; Jo mer forbanna du er på LSK, jo større sjanser er det for at dette også blir publisert i andre kanaler.
mvh
media-Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gamle-pertaSom andre har påpekt så gjør derfor ikke avisene noe ulovlig når de sitterer fra div forum. Et forum som vårt er egentlig å betrakte som en del av det "offentlige rom", siden det i utgansgpunktet er åpent for alle. Alle som deltar vet også at alle kan lese alt.
Så igjen blir det opptil hver enkelt å ha dette i bakhodet hver gang man mener noen om følsomme saker. Jø tøffere og frekkere man er, jo større sjanse er det for at medier plukker opp akkurat din mening. I vår verden vil det si; Jo mer forbanna du er på LSK, jo større sjanser er det for at dette også blir publisert i andre kanaler.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
Kommentar