Fugler på landsen [ARKIV: desember 2005- mars 2006]
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tror neppe PSA kommer med i år, har vært for ustabil til det.
men GRATTIS Rise! Håper dette medfører at han hevder seg flere hakk, og kan gjøre Fugla til virkelig en gull kandidat neste år.
Men hva i helvete gjør DFH der? Synes gutten er en stor flopp, oppskrytt deluxe. (men er jo kompis da)
Får håpe myklebust får sving på sakene denne sesongen også, så i fremtiden har vi 4-5 fugler på landslaget!Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Det er MANGE fugler i landslagstroppen ifølge VG (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=299765):
Her er hele troppen:
Keepere:
Espen Johnsen
Jan Kjell Larsen
Utespillere:
Trond Erik Bertelsen
Bård Borgersen
Christian Grindheim
Brede Hangeland
Erlend Hanstveit
Daniel Fredheim Holm
Magne Hoset
Kristofer Hæstad
Jon Inge Høiland
Frode Kippe
Lillestrøm
Tommy Svindal Larsen
Petter Vaagan Moen
André Muri
Espen Olsen
Bjørn Helge Riise
Sigurd Rushfeldt
Tomasz Sokolowski
Jarl André Storbæk
Alex Valencia
Ole Martin ÅrstKAMPEN KANARISKommentar
-
Ingen overraskelse, men Trond, Eirik og Magnus er igjen tatt ut på U21-samling
Her er troppen:
Iven Austbø, Viking
Andreas Lie, Aalesund
Eirik Bertheussen, Lillestrøm
Christoffer Dahl, FC Lyn Oslo
Mathias Eikenes, Sogndal
Arnar Førsund, Sandefjord
Alexander Gabrielsen, Viking
Steffen Hagen, Mandalskameratene
Henning Hauger, Stabæk
Bjørnar Holmvik, Stabæk
Erik Huseklepp, Brann
Tom Høgli, Bodø/Glimt
Kevin Larsen, FC Lyn Oslo
Alexander Mathisen, Vålerenga
Erik Mjelde, Sandefjord
Magnus Myklebust, Lillestrøm
Steffen Nystrøm, Moss
Trond Olsen, Lillestrøm
Kristian Flittie Onstad, FC Lyn Oslo
Branimir Poljac, Stabæk
Espen Ruud, Odd Grenland
Jone Samuelsen, Viking
Børre Steenslid, Sogndal
Kjell André Thu, Sandefjord
Arve Walde, Brann
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
fint for kippe og riise...gratis med plass på landslagetKommentar
-
Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!
Drømmen er å spille med John Arne
Denne uka får vi en ny Riise på landslaget. Bjørn Helges drøm er å spille landskamp sammen med storebror John Arne.
Av NTB , 21.01.2006 kl. 21:12
Bjørn Helge Riise drømmer om å spille sammen med broren John Arne.
Les også:
Måtte trene innendørs
Blander gull og diamanter
- Vi har fleipet litt med det allerede. Det har vært en stor drøm for meg å spille på landslaget, og nå er jeg ganske nær. Da er det lov å drømme om å få spille når John Arne er med også, sier 22-åringen.
- John Arne ringte meg og sa at jeg må gi jernet og se til at jeg blir med videre slik at vi kan spille sammen.
Meldingene sitter løst når brødrene prater sammen.
- Det har alltid vært litt konkurranse mellom oss. Hver gang han scorer for Liverpool, ringer han meg og skryter. Jeg sier også fra når jeg har gjort noe bra. Vi dytter hverandre framover, sier Bjørn Helge.
Lillebror Riise kom til San Francisco med en reisetrøtt landslagstropp fredag, og var fortsatt preget av reisen før den første treningen lørdag.
«Ødelagt»
- Jeg er ganske trøtt. Jeg var helt ødelagt da vi kom fram i går. Vi fikk beskjed om å holde oss våkne så lenge som mulig, men jeg sovnet i åttetida. Klokka ni tror jeg alle hadde sovnet, sier han.
Tidsforskjellen på ni timer vil fortsatt ikke være utjevnet onsdag, men da kan det bli landslagsdebut for Riise og mange av de andre debutantene i troppen.
John Arne Riise ble tidlig utenlandsproff og stor stjerne, og han debuterte på landslaget som 19-åring. I fjor høst ble han tidenes yngste spiller som rundet 50 landskamper for Norge. Bjørn Helge har brukt en lengre vei.
- Jeg ble alltid sammenlignet med John Arne, og han er en mye mer fysisk spiller enn meg. Jeg fikk beskjed om at jeg var for liten og pinglete til å spille for toppserieklubbene i Norge, sier Riise som fikk nei hos mange norske klubber før han fikk kontrakt i Belgia.
Der gikk han læretiden som fotballspiller og endte opp som en profil i Brussel da klubben berget plassen i 1. divisjon. Derfra ble han hentet til Norge av Lillestrøm.
Utvikling
– Oppholdet i Belgia betydde utrolig mye for meg som fotballspiller. Det å bo utenlands var ikke noe problem. Jeg er sterk mentalt og taklet det fint, men jeg lærte veldig mye som
fotballspiller. Det har jeg gjort i Lillestrøm også, sier han.
Riise utviklet seg også til en profil på U21-landslaget og får sin A-debut sammen med flere av spillerne derfra.
- Vi er sju-åtte stykker derfra, og det blir litt tryggere for oss å komme inn i A-troppen når vi kjenner hverandre fra før. Hittil har jeg et veldig godt inntrykk av landslagsledelsen også, sier Riise."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
RB har også litt om Riise:
(RB har ikke fått med seg vi har byttet motstander fra Lokomotiv Moskva til Murcia.)RoyVaadal.Kommentar
-
Stoffe er vraket fra kveldens svenske lag mot Jordan. En debutant overtar plassen hans http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...766710,00.html
Han lider for øvrig samme skjebne som syv andre mann fra 1-1-kampen mot Saudiarabia i forrige uke. Et oppgjør vår mann ikke fikk særlig bra kritikk for.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av gamle-pertaStoffe er vraket fra kveldens svenske lag mot Jordan. En debutant overtar plassen hans http://www.aftonbladet.se/vss/sport/...766710,00.html
Han lider for øvrig samme skjebne som syv andre mann fra 1-1-kampen mot Saudiarabia i forrige uke. Et oppgjør vår mann ikke fikk særlig bra kritikk for.
Mvh
Gammer`nKommentar
-
Er Kippe skadet eller noe? Kan ikke skjønne hvorfor han ikke er på benken engang.."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
-
Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
Kommentar