Penger fra cupkassa

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Penger fra cupkassa

Ifølge en avisartikkel (tror det var RB lille julaften) får LSK overført ca. kr 817 000 fra cupkassa for innsatsen i 2005. Neste år blir potten betydelig større. Med samme resultat i 2006 vil LSK få 2,1 millioner.
  • Supermann
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 433

Takk for informasjonen.. :lol:

Neida, ganske heftig økning i kroner da..
    Ultras Felt C
    www.ultrasfeltc.com

Kommentar

• 10.09.50
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1410

Re: Penger fra cupkassa

Opprinnelig skrevet av Torolf
      Ifølge en avisartikkel (tror det var RB lille julaften) får LSK overført ca. kr 817 000 fra cupkassa for innsatsen i 2005. Neste år blir potten betydelig større. Med samme resultat i 2006 vil LSK få 2,1 millioner.
      Interessant, men fremkommer det en forklaring på denne endringen? Såvidt jeg kan se reguleres fordelingen klart av NFFs kampreglement § 9-4. Jeg skjønner ikke helt hvordan tapende finalists andel kan mer enn dobles uten at det gjennomføres endringer i denne bestemmelsen. Men det krever 2/3 flertall på det forestående fotballtinget, og kan vel ikke forskutteres?

Kommentar

• Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
        Interessant, men fremkommer det en forklaring på denne endringen? Såvidt jeg kan se reguleres fordelingen klart av NFFs kampreglement § 9-4. Jeg skjønner ikke helt hvordan tapende finalists andel kan mer enn dobles uten at det gjennomføres endringer i denne bestemmelsen. Men det krever 2/3 flertall på det forestående fotballtinget, og kan vel ikke forskutteres?
        Du har selvfølgelig rett i at det må vedtas på tinget. Tviler på at noen av klubbene går imot at premiepotten økes. Det er imidlertid litt diskusjon rundt fordelingen i de innledende rundene. Dette betyr ingenting for LSK, siden vi ikke blir slått ut så tidlig.

Kommentar

• 10.09.50
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1410

Tviler på at noen av klubbene går imot at premiepotten økes. Det er imidlertid litt diskusjon rundt fordelingen i de innledende rundene.
          Forstår jeg deg rett ligger det altså inne et forslag om å øke klubbenes andel av felleskassen fra dagens 60%. Det er sikkert riktig at klubbene vil gi det forslaget tilstrekkelig flertall. Men fordelingen på de forskjellige klubbene (ut fra når de er slått ut) er vel typisk et tema der det er vanskelig å få gjennom nye forslag.

Kommentar

• Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

Opprinnelig skrevet av 10.09.50
            Tviler på at noen av klubbene går imot at premiepotten økes. Det er imidlertid litt diskusjon rundt fordelingen i de innledende rundene.
            Forstår jeg deg rett ligger det altså inne et forslag om å øke klubbenes andel av felleskassen fra dagens 60%. Det er sikkert riktig at klubbene vil gi det forslaget tilstrekkelig flertall. Men fordelingen på de forskjellige klubbene (ut fra når de er slått ut) er vel typisk et tema der det er vanskelig å få gjennom nye forslag.
            Cupkassa blir tilført 15 friske millioner fra den nye medieavtalen. Lagene som blir slått ut i 1. og 2. runde skal ha 10 %, mens de som blir slått ut i 3. og 4. runde skal ha 20 %. Asker har foreslått at det skal være 15 % til fordeling i hver av de fire første rundene. For flere detaljer, se her:
            Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!

For årets fordeling, se http://fotball.aftenposten.no/nyhets...rticleID=91349

Kommentar

Working...